Borg ontstaan ?

Warpdrive, wormholes, phasers ... en meer Star Trek technologie.

Moderator: mr_Vulcan

Gebruikersavatar
CadetHid
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2003, 19:08
Locatie: Hilversum

Bericht door CadetHid »

The Borg represent one of the most serious known threats to the Federation, and indeed to all species in this galaxy. Little is known about their origins; it is believed that the Borg where once a relatively 'normal' humanoid species living in the Delta Quadrant. At some point they began to incorporate machine parts into themselves which allowed individuals to 'network' their minds together into a single entity. Eventually all members of the Borg species where so linked, forming a single species-wide consciousness - the Borg Collective. Unfortunately, this collective mind had little regard for individuality; it embarked on a program to assimilate into itself any species it considered useful, by force if necessary

Het is dus dat mensen gewoon dingen in hun lichaam deden

b.v mechanisch oog been arm
Gebruikersavatar
Trekkie1701
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 jul 2002, 22:34
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Trekkie1701 »

Geen mensen, mensachtigen, dat is wat anders. Een mens is een exemplaar van de Homo Sapiens (vaak klopt deze benaming trouwens voor geen meter) die op deze planeet rondhuppelt. Een mensachtige is een op koolstof gebaseerde levensvorm die lijkt op een mens, dus meestal op zijn twee achterpoten loopt, een hoofd en armen heeft, en zuurstof nodig heeft om te ademen. Maar de soort waaruit de Borg zijn ontstaan leefde in het Delta-kwadrant, waar wij dus alleen maar via de oerknal familie van zijn.
Gebruikersavatar
capt. Fabio L.
Ensign
Ensign
Berichten: 192
Lid geworden op: 03 sep 2002, 20:21
Locatie: Aarde

Bericht door capt. Fabio L. »

Het is dus dat mensen gewoon dingen in hun lichaam deden
Geen mensen, mensachtigen, dat is wat anders.
Trekkie1701: CadetHid heeft een zegswijze gebruikt.
[/i]
Gebruikersavatar
Trekkie1701
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 jul 2002, 22:34
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Trekkie1701 »

Ik vat dat niet zo op, want de discussie gaat er hier OOK om dat het mensen (dus van de aarde) kunnen zijn geweest. DUS is het beter als je onderscheid maakt tussen mensen en andere mensachtigen.
Gebruikersavatar
Martouf
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 35
Lid geworden op: 29 jul 2003, 19:35
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer:

Bericht door Martouf »

Interessante topic!
Vergeten wij de VOY aflevering " Distant Origin" niet? Waarbij Chakotay ontvoerd wordt door een soort van dinosauriers?
Bij het uitzoeken door Janeway en The Doctor (Joe?), komen ze erachter dat een groep dino's van de Aarde afgereisd zijn.
Een zinspeleling is dan dat zij wellicht zijn geovolueerd wat uiteindelijk leidde tot de Borg?

Overigens had de Star Trek enseclopedy in medio jaren 90 een theorie dat de Borg ontstaan waren uit de mensheid en de sonde Voyager (V'ger) uit THE MOTION PICTURE. Maar ja dat is denk ik ook weer achterhaald.

Ik denk persoonlijk dat de Borg gewoon een ander Ras is die uiteindelijk ook de mensheid heeft geassimileerd. Wanneer? Ik zou het niet weten
Gebruikersavatar
Beyond Imagination
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 91
Lid geworden op: 18 apr 2003, 21:08
Locatie: Dalen

Bericht door Beyond Imagination »

Dat klinkt meer als de Return van William Shatner, die hield ook die theorie aan.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Ik denk persoonlijk dat de Borg gewoon een ander Ras is die uiteindelijk ook de mensheid heeft geassimileerd. Wanneer? Ik zou het niet weten
Nee volgens mij niet, voor mij blijft de Borg een mensachtig ras die geboren is in het DQ, en op een gegeven moment erachter kwam dat door het gebruik van cybernetische delen hun mogelijkheden fel vooruit gingen. Waarschijnlijk is ook hun grootheidswaanzin vergroot want ze moeten toch op een bepaald moment begonnen zijn met het assimileren van andere volkeren. Zogenaamd in het kader van exploration.

Maar zoals Data zei in FC: The Bord do not evolve, they conquer.
En dat is volgens mij hun volgende stap geweest, zich superieur voelen door een gedeelte cybernetische implantaten en dan hun 'kennis' vergroten door andere volkeren te assimileren. Een belangrijke vraag die nog nooit serieus is verklaard;

Hoe heeft de Borg Warp geleerd?

Want als je geen Warp hebt dan kun je ook geen schip overnemen dat het wel heeft, nietwaar. Misschien iets interessants, want ten tijde van J25 zien we al dat de Borg veel sneller is dan de Federation.
Gebruikersavatar
Scarface18
Commander
Commander
Berichten: 1069
Lid geworden op: 11 jan 2003, 22:39
Locatie: nieuw-lekkerland
Contacteer:

Bericht door Scarface18 »

mischien doordat een ander ras een bezoekje bracht aan hun planeet
Gebruikersavatar
RegBarclay
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 jul 2003, 11:34

Bericht door RegBarclay »

Net als vele andere rassen kunnen ze warp toch ook zelf bedacht hebben?
Gebruikersavatar
Shark-of-Borg
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 feb 2003, 13:04

Bericht door Shark-of-Borg »

RegBarclay schreef:Net als vele andere rassen kunnen ze warp toch ook zelf bedacht hebben?
Hm....daar komt weer een andere vraag in me op,maar die stel ik wel eens later :P
Ik denk dat de Borg de Warp technologie hebben geassimileerd..
lijkt mij hoor.
Dat moet haast wel,want door middel van kennis te assimileren, hebben ze meer technologie gekregen.
Of zie ik dat verkeerd?
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

ja en dat is ook het probleem, aangezien de Borg niets zelf ontwikkeld moeten ze Warp geassimileerd hebben.

Ze hebben alleen iets nieuws als het van iemand anders komt, ze doen zelf eigenlijk niets meer qua ontwikkeling. Althans dat is mijn visie.
Gebruikersavatar
Caretaker
Commander
Commander
Berichten: 1130
Lid geworden op: 04 mar 2003, 21:42

Bericht door Caretaker »

maar wie zegt dat ze altijd zo geweest zijn, het kan best dat ze eerst wel eigen techniek ontwikkeld hebben zoals WarpDrives enzo (hoe willen ze anders de techniek voor assimileren ontwikkeld hebben) en later gestopt zijn daarmee omdat het sneller is om techniek te "jatten" dan het zelf te ontwikkelen.
Gebruikersavatar
RegBarclay
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 jul 2003, 11:34

Bericht door RegBarclay »

Nog steeds ontwikkelen ze nieuwe technieken, deze vallen veelal onder de noemer 'Adapt'. Het aanpassen van de huidige technieken om superieuren technieken tegen te gaan.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Ik denk toch niet dat zie die ontwikkelen maar gewoon aanpassen na assimilatie van de techniek bij een ander volk. Ik kan niet begrijpen dat de Borg zelf technieken zou ontwikkelen als ze gewoon alles zouden kunnen assimileren en zelf gebruiken.

Op die manier hebben ze 90% van alle mogelijke technologie in handen, niemand heeft die diversiteit van technologie, behalve species 8472 waarschijnlijk.
Gebruikersavatar
RegBarclay
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 jul 2003, 11:34

Bericht door RegBarclay »

We wish to improove ourselves
Dat zullen ze deels door assimilatie doen en deels door zelf dingen te bedenken denk ik.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Wordt dat eigenlijk ergens canon wat uitgelegd in een van de diepzinnigere VOY of TNG eps? Dat de Borg ook nog zelf dingen ontwikkeld?

Eerlijk gezegd, stel nu dat ze Transwarp hadden geassimileerd, dan zouden er toch meerdere rassen dat ook moeten hebben, behalve als het complete volk geassimileerd is natuurlijk. Want tot nu toe is toch alleen de Borg in staat om met succes aan Transwarp te doen, dacht ik?
Gebruikersavatar
RegBarclay
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 jul 2003, 11:34

Bericht door RegBarclay »

Misschien zijn er meerdere rassen met Transwarp, maar daar hoor je niets van..

Het is in mijn ogen stom als de technologische ontwikkeling van de borg volledig afhankelijk is van Assimilatie.

Als ze iets assimileren dat niet helemaal goed werkt, maar wel belangrijk is, zullen ze er wel aan werken om het te laten werken, toch?
Gebruikersavatar
Caretaker
Commander
Commander
Berichten: 1130
Lid geworden op: 04 mar 2003, 21:42

Bericht door Caretaker »

volken in de buurt van de borg krijgen daar de kans niet voor, zodra de borg een Warp signature zien ben je intresant en wordt je geassimileerd. dus zover zullen veel volken nieteens komen.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Ja kijk maar naar de VOY eps waar Icheb weer thuis komt, onmiddellijk nadat er een schip Warp vliegt, komt er al een Sphere door een Transwarp conduit om het te assimileren.

Duidelijk dan toch, they do not evolve, they conquer.
Gebruikersavatar
Shark-of-Borg
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 feb 2003, 13:04

Bericht door Shark-of-Borg »

Nebulaguy schreef:Wordt dat eigenlijk ergens canon wat uitgelegd in een van de diepzinnigere VOY of TNG eps? Dat de Borg ook nog zelf dingen ontwikkeld?

Eerlijk gezegd, stel nu dat ze Transwarp hadden geassimileerd, dan zouden er toch meerdere rassen dat ook moeten hebben, behalve als het complete volk geassimileerd is natuurlijk. Want tot nu toe is toch alleen de Borg in staat om met succes aan Transwarp te doen, dacht ik?
FOUT :) Er is in iedergeval nog 1 ras dat transwarp heeft.
Die kwam in VOY tevoorschijn, ik weet niet meer welke aflevering dat was,maar de aflevering ging over de Dinosauriers die van aarde zijn gekomen, in het delta quadrant zijn beland door de Transwarp :)
En er zijn idd mischien nog meer rassen die transwarp hebben :)
Gebruikersavatar
Beyond Imagination
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 91
Lid geworden op: 18 apr 2003, 21:08
Locatie: Dalen

Bericht door Beyond Imagination »

In de scorpion aflevering wordt duidelijk gemaakt: de Borg komen aan hun kennis door middel van assimilatie. Alles wat ze niet kunnen assimileren, kunnen ze niet begrijpen. Andere wezens (die aanboord van Voyager in dit geval) kunnen zelf denken en konden daarom species 8472 aan. De Borg konden Species 8472 niet assimileren, en daarom niet verslaan.
Gebruikersavatar
Martouf
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 35
Lid geworden op: 29 jul 2003, 19:35
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer:

Bericht door Martouf »

Shark-of-Borg schreef:
Nebulaguy schreef:Wordt dat eigenlijk ergens canon wat uitgelegd in een van de diepzinnigere VOY of TNG eps? Dat de Borg ook nog zelf dingen ontwikkeld?

Eerlijk gezegd, stel nu dat ze Transwarp hadden geassimileerd, dan zouden er toch meerdere rassen dat ook moeten hebben, behalve als het complete volk geassimileerd is natuurlijk. Want tot nu toe is toch alleen de Borg in staat om met succes aan Transwarp te doen, dacht ik?
FOUT :) Er is in iedergeval nog 1 ras dat transwarp heeft.
Die kwam in VOY tevoorschijn, ik weet niet meer welke aflevering dat was,maar de aflevering ging over de Dinosauriers die van aarde zijn gekomen, in het delta quadrant zijn beland door de Transwarp :)
En er zijn idd mischien nog meer rassen die transwarp hebben :)
Dat was de aflvering DISTIN ORIGIN!
;)
Gebruikersavatar
Martouf
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 35
Lid geworden op: 29 jul 2003, 19:35
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer:

Bericht door Martouf »

En in HOPE AND FEAR was er ook al Transwarp
Gesloten