Waarom meer nacellen?

Warpdrive, wormholes, phasers ... en meer Star Trek technologie.

Moderator: mr_Vulcan

Wat zijn de voordelen?

Sneller
2
8%
Meer kracht
11
44%
Eyecandy
12
48%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Gebruikersavatar
capt. Fabio L.
Ensign
Ensign
Berichten: 192
Lid geworden op: 03 sep 2002, 20:21
Locatie: Aarde

Bericht door capt. Fabio L. »

Tja, daar heb je wel een punt, maar die inertie dempers zijn wel nodig volgens mij. Want stel dat een torpedo zonder begint te trillen dan ontploft ie vroeger dan gepland, een tamelijk gevaarlijke situatie dunkt me. Zeker door de onvoorspelbaarheid.
In een torpedos zitten 2 flessen, 1met de materie en 1 met de anti-materie. De antimaterie zit in een magntische fles => vrij ongevoelig voor schokken. en de 2 flessen springen gelijk tijdig kapot door een soort detonator als de torpedo tegen iets vliegt (Moet wel haast.)
Gebruikersavatar
Romulanoperative
Commander
Commander
Berichten: 1309
Lid geworden op: 11 okt 2002, 22:17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Romulanoperative »

Dennis schreef:
RegBarclay schreef:Als op de snelweg je aanhanger eraf lazert staat ie niet meteen stil, net so als de schotel van de E-D niet meteen stil staat.

Het duurt even, maar uiteindelijk remt de schotel af tot sub-licht snelheid.. het verdere afremmen moet gebeuren door tegengas te geven met de schotel's impulse reactoren.
Mjah... :)
Kort antwoord: geen enertie bij warp.


Mmmm, nee. Want bij warp trvel verplaats je niet het object, maar de ruimte/tijd eromheen (warp bubble) het te warpen objekt kan met 5 km/u gaan en toch in 20 minuten van de aarde naar Tau Ceti "vliegen" (ofzo)
Bij een saucer separation zou de schotel, als ie buiten het veld komt, gewoon terugvallen naar de normale ruimte. (of helemaal ontploffen, omdat de ene helft op 2 plaatsen bestaat)
Gebruikersavatar
Radeon_NL
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 279
Lid geworden op: 02 apr 2003, 11:13
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

Bericht door Radeon_NL »

Romulanoperative schreef:
Dennis schreef:
RegBarclay schreef:Als op de snelweg je aanhanger eraf lazert staat ie niet meteen stil, net so als de schotel van de E-D niet meteen stil staat.

Het duurt even, maar uiteindelijk remt de schotel af tot sub-licht snelheid.. het verdere afremmen moet gebeuren door tegengas te geven met de schotel's impulse reactoren.
Mjah... :)
Kort antwoord: geen enertie bij warp.


Mmmm, nee. Want bij warp trvel verplaats je niet het object, maar de ruimte/tijd eromheen (warp bubble) het te warpen objekt kan met 5 km/u gaan en toch in 20 minuten van de aarde naar Tau Ceti "vliegen" (ofzo)
Bij een saucer separation zou de schotel, als ie buiten het veld komt, gewoon terugvallen naar de normale ruimte. (of helemaal ontploffen, omdat de ene helft op 2 plaatsen bestaat)
Dus als ze slim zijn bij Starfleet bouwen ze op de saucer sectie gewoon ook nog effe 2 nacells en een warreactor.. Heb je dat probleem ook niet meer.
Gebruikersavatar
Stoney3K
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 307
Lid geworden op: 28 dec 2002, 21:15
Locatie: Eindhoven, Earth
Contacteer:

Bericht door Stoney3K »

Radeon_NL schreef:
Romulanoperative schreef:
Dennis schreef:
RegBarclay schreef:Als op de snelweg je aanhanger eraf lazert staat ie niet meteen stil, net so als de schotel van de E-D niet meteen stil staat.

Het duurt even, maar uiteindelijk remt de schotel af tot sub-licht snelheid.. het verdere afremmen moet gebeuren door tegengas te geven met de schotel's impulse reactoren.
Mjah... :)
Kort antwoord: geen enertie bij warp.


Mmmm, nee. Want bij warp trvel verplaats je niet het object, maar de ruimte/tijd eromheen (warp bubble) het te warpen objekt kan met 5 km/u gaan en toch in 20 minuten van de aarde naar Tau Ceti "vliegen" (ofzo)
Bij een saucer separation zou de schotel, als ie buiten het veld komt, gewoon terugvallen naar de normale ruimte. (of helemaal ontploffen, omdat de ene helft op 2 plaatsen bestaat)
Dus als ze slim zijn bij Starfleet bouwen ze op de saucer sectie gewoon ook nog effe 2 nacells en een warreactor.. Heb je dat probleem ook niet meer.
Een kleinere versie van de warp drive heet, toepasselijk, impulse drive. (nog niet over nagedacht he ;)) De impulse engines maken eenzelfde vervormingsveld als de warp drive, maar dan zwakker. Impulse is niet in staat om tot boven .25c uit te komen, en de impulse drives worden dan ook meestal gebruikt om de massa van het schip schijnbaar te reduceren zodat het handelbaarder wordt. Ze leveren echter genoeg vermogen om de saucer section, indien op warp afgestoten, veilig te laten afremmen tot in de normale tijdruimte. Dit gebeurt simpelweg door een klein warpveld (millicochranes) om de saucer section te sluiten zodat 'ie niet in een veldovergang terecht komt en dus uit elkaar gescheurd wordt.

BTW: 1 cochrane is de energie benodigd om een starship naar Warp 1 te versnellen.
Gebruikersavatar
ESS-Disender
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 443
Lid geworden op: 04 jan 2004, 14:08
Contacteer:

Bericht door ESS-Disender »

Freedom class heeft maar 1 nacelle. Wel een wat grotere, maar zou dan ook worden gezorgd voor een stabiel warpveld?
Gebruikersavatar
Dodo Of Borg
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:55
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door Dodo Of Borg »

ik weet nie of iemand zich t nog kan herinneren maar als je kijkt naar de de Enterprise D die kan star drive en schotel splitsen IN warp
als ze zijn gesplitst zitten ze dus allebij nog in warp en moeten ieder hun eigen warp veld kreeren nou sorrie maar ik heb op t schotel gedeelte nog nooit nacelles gezien hoor wie heeft daar een uit leg voor?
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Dodo Of Borg schreef:ik weet nie of iemand zich t nog kan herinneren maar als je kijkt naar de de Enterprise D die kan star drive en schotel splitsen IN warp
als ze zijn gesplitst zitten ze dus allebij nog in warp en moeten ieder hun eigen warp veld kreeren nou sorrie maar ik heb op t schotel gedeelte nog nooit nacelles gezien hoor wie heeft daar een uit leg voor?
Is al eens gevraagd in een ander topic, ik stel voor om de vraag in "het-stel-een-vraag-aan-Mr_Vulcan-topic" te dumpen, hij weet er zeker iets op te verzinnen. :)
Gebruikersavatar
Dodo Of Borg
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:55
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door Dodo Of Borg »

Nebulaguy schreef:
Dodo Of Borg schreef:ik weet nie of iemand zich t nog kan herinneren maar als je kijkt naar de de Enterprise D die kan star drive en schotel splitsen IN warp
als ze zijn gesplitst zitten ze dus allebij nog in warp en moeten ieder hun eigen warp veld kreeren nou sorrie maar ik heb op t schotel gedeelte nog nooit nacelles gezien hoor wie heeft daar een uit leg voor?
Is al eens gevraagd in een ander topic, ik stel voor om de vraag in "het-stel-een-vraag-aan-Mr_Vulcan-topic" te dumpen, hij weet er zeker iets op te verzinnen. :)
nou ik bedoelde het meer als waarom iedereen zich laat uiten om een 3e nacel terwijl het evengoed kan zonder nacels :-P
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Dodo Of Borg schreef:
Nebulaguy schreef:
Dodo Of Borg schreef:ik weet nie of iemand zich t nog kan herinneren maar als je kijkt naar de de Enterprise D die kan star drive en schotel splitsen IN warp
als ze zijn gesplitst zitten ze dus allebij nog in warp en moeten ieder hun eigen warp veld kreeren nou sorrie maar ik heb op t schotel gedeelte nog nooit nacelles gezien hoor wie heeft daar een uit leg voor?
Is al eens gevraagd in een ander topic, ik stel voor om de vraag in "het-stel-een-vraag-aan-Mr_Vulcan-topic" te dumpen, hij weet er zeker iets op te verzinnen. :)
nou ik bedoelde het meer als waarom iedereen zich laat uiten om een 3e nacel terwijl het evengoed kan zonder nacels :-P
Ik geloof ook niet dat het kan, is volgens mij een fout. :)
Gebruikersavatar
Dodo Of Borg
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:55
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door Dodo Of Borg »

Nebulaguy schreef:
Dodo Of Borg schreef:
Nebulaguy schreef:
Dodo Of Borg schreef:ik weet nie of iemand zich t nog kan herinneren maar als je kijkt naar de de Enterprise D die kan star drive en schotel splitsen IN warp
als ze zijn gesplitst zitten ze dus allebij nog in warp en moeten ieder hun eigen warp veld kreeren nou sorrie maar ik heb op t schotel gedeelte nog nooit nacelles gezien hoor wie heeft daar een uit leg voor?
Is al eens gevraagd in een ander topic, ik stel voor om de vraag in "het-stel-een-vraag-aan-Mr_Vulcan-topic" te dumpen, hij weet er zeker iets op te verzinnen. :)
nou ik bedoelde het meer als waarom iedereen zich laat uiten om een 3e nacel terwijl het evengoed kan zonder nacels :-P
Ik geloof ook niet dat het kan, is volgens mij een fout. :)
ja Denk ik ook maar ik vund t wel leuk om ff aan te kaarten 3de?!? 3de?!?
geen 1 gaat och ook prima? hahahaha :bouncy:
Gebruikersavatar
ESS-Disender
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 443
Lid geworden op: 04 jan 2004, 14:08
Contacteer:

Bericht door ESS-Disender »

Misschien heeft die schotel als hij wordt los gekoppled snelheid genoeg :S

ide??
Gebruikersavatar
RegBarclay
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 jul 2003, 11:34

Bericht door RegBarclay »

ESS-Disender schreef:Misschien heeft die schotel als hij wordt los gekoppled snelheid genoeg :S

ide??

De schotel zit dan nog in de warp bubble van de drive section. Zodra ze erbuiten gaat zal het afremmen tot sub-light speed. Binnen de warp bubble voldoet de impulse om snelheid te behouden.
Gebruikersavatar
Dodo Of Borg
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:55
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door Dodo Of Borg »

RegBarclay schreef:
ESS-Disender schreef:Misschien heeft die schotel als hij wordt los gekoppled snelheid genoeg :S

ide??

De schotel zit dan nog in de warp bubble van de drive section. Zodra ze erbuiten gaat zal het afremmen tot sub-light speed. Binnen de warp bubble voldoet de impulse om snelheid te behouden.
ah mischien maar maar impulse motoren kunnen geen warpbubbles houden en je hebt toch warpbubbles nodig om sneller dat t licht te kunnen reizen? zonder die bubble word je schip aan flarden gescheurd.
dus lijkt me dat ook niet mogelijk.
alleen warp motoren kunnen Warpbubbles maken.
of dat moet ik fout hebben
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Dodo Of Borg schreef:
RegBarclay schreef:
ESS-Disender schreef:Misschien heeft die schotel als hij wordt los gekoppled snelheid genoeg :S

ide??

De schotel zit dan nog in de warp bubble van de drive section. Zodra ze erbuiten gaat zal het afremmen tot sub-light speed. Binnen de warp bubble voldoet de impulse om snelheid te behouden.
ah mischien maar maar impulse motoren kunnen geen warpbubbles houden en je hebt toch warpbubbles nodig om sneller dat t licht te kunnen reizen? zonder die bubble word je schip aan flarden gescheurd.
dus lijkt me dat ook niet mogelijk.
alleen warp motoren kunnen Warpbubbles maken.
of dat moet ik fout hebben
Nee, dat heb je juist. Alhoewel je wel meer nodig hebt dan de Warp Core. Bussard Collectors en Warp Nacelles zijn even belangrijk.
Gebruikersavatar
RegBarclay
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 jul 2003, 11:34

Bericht door RegBarclay »

Zolang de 2 afzonderlijke delen nog binnen de warp bubble van de srive section zit kunnen ze appart van elkaar op warp vliegen. Alles binnen die warpbubble kan dat.

Zodra er iets uit de bubble valt wortdt deze vertraagd tot sub-licht snelheid
Gesloten