Wat zit er nu in zo'n nacelle? En hoe werkt het?

Warpdrive, wormholes, phasers ... en meer Star Trek technologie.

Moderator: mr_Vulcan

Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

:o Kijk Chewie, de woorden heb een betekenis! Ondanks dat het fictie is betekenen de woorden echt iets!
Zomaar wat invullen kan dus niet......
Laat die warpkern even voor wat het is en neem de Transporter nou als voorbeeld.
De onzekerheidstheorie van Heisenberg: Deze wet zegt dat het FUNDAMENTEEL onmogelijk is om positie en moment van een deeltje te bepalen. Hoe lossen ze dit dan op in Star Trek? We stoppen er gewoon Heisenberg Compensators in. :)
Bij het ontwikkelen verzint men dus niet zomaar wat namen. Er zit dus meer achter. Bovendien vind ik helemaal niets mis met kennis hebben van een fictief apparaat. Het is echt niet zo dat ik dit alles in m'n kop zit te stampen. Als je al 10 jaar fan bent wil het wel eens zo zijn dat dingen blijven hangen. :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

het blijft fictie en een woordspelletje, de dingen waar je het over hebt bestaan niet en zullen vermoedelijk ook nooit zo bestaan en als ze wel zo gaan bestaan niet zo heten als ze in star trek doen.

Weet jij hoe een Heisenberg Compensators het fundamentele probleem oplost dan? Nee dat weet je niet, want het fundamentele probleem is nog niet opgelost...
Gebruikersavatar
mezoti
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 333
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:45

Bericht door mezoti »

Ach, maar daarom is het nog wel interessant dat zij, om bepaalde theorieën op te lossen apparaten hebben verzonnen en die daarnaar hebben vernoemd. :)

Als je wilt weten wat een heidelberg compensator doet, moet je eerst te weten komen wat heidelberg te weten is gekomen. Vervolgens snap je dat dit apparaat de werking van die "theorie" (want in ST is het dus geen theorie meer, maar werkelijkheid) moet opheffen.

Zo heb je meteen wat hedendaagse wetenschap bijgeleerd. ST is dus heel leerzaam. Ze zouden het eigenlijk op school bij Natuur en Wetenschap (of is het Natuur en Techniek?) moeten geven. Wedden dat de jeugd dan opeens veel sneller dingen leert en de lol van wetenschap ontdekt! :-D
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

De discussie ging erom dat je niet kan weten hoe een warp core functioneerd, hoeveel fantasie ideeen je er ook bij haalt, omdat het niet kan op dit moment. Ik vind het verder best dat mensen hun tijd besteden aan het ontleden van verzonnen woorden in een script hoor :)
Gebruikersavatar
mezoti
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 333
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:45

Bericht door mezoti »

Ach, ik was gewoon in een lollige bui. ;)
Gesloten