Het Grote Vraag-Alles-Aan-Mr_Vulcan Topic!

Warpdrive, wormholes, phasers ... en meer Star Trek technologie.

Moderator: mr_Vulcan

Gebruikersavatar
WJP
Ensign
Ensign
Berichten: 173
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:03
Locatie: skearnegoutum
Contacteer:

Bericht door WJP »

Caretaker schreef:
A3aan schreef:
Caretaker schreef:
A3aan schreef:
Caretaker schreef:maar wie zegt dat de lichtsnelheid het snelste is, misschien is er nog wel wat snellers maar weten we nog niet van het bestaan af.
Grapjas. :)
hoezo grapjas, waarom zou er niets sneller zijn ?
*Zucht*, dit is in andere topics ook al vaak ter sprake gekomen:
Des te meer je de lichtsnelheid benadert, des te groter wordt je massa. Op het moment dat je de lichtsnelheid zou hebben, zou je een oneindige massa hebben, en dus ook een oneindige energie nodig hebben om je daar toe tot te kunnen versnellen. En dat kan dus niet. :)
ja maar wie zegt dat die formule volledig klopt, zolang dat niet getest is kan je dat niet met zekerheid zeggen.
met natuurkunde hebben wij het hier ook over gehad en het kan best zijn dat die formule niet klopt...
einstein had al bewezen dat de formules van newton niet klopten, maar wij gebruiken ze nog wel omdat ze nauwkeurig zijn tot 14 cijfers achter de komma. maar als je wilt ruimtereizen dan is de formule niet nauwkeurig genoeg meer dus daar gebruiken ze de formule van einstein voor. maar het kan best zijn dat na zoveel jaar wordt ondekt dat die ook niet klopt.
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

mr_Vulcan schreef:ik kan me herinneren dat in TNG de Enterprise een of ander schip moest redden uit een gebied waar ze hun motoren niet konden gebruiken. Dmv één enkele warpburst gaven ze de Entrprise zeg maar een zetje zodat deze door de ruimte heen gleed zonder aandrijving. weet niet meer welke ep dat was.
Dit is de Menthar Booby Trap in de aflevering Booby Trap
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

mr_Vulcan schreef:In TNG is de veiligheidsmarge voor warptravel geïntroduceerd omdat hogere snelheden schadelijk is voor sub-space. Ik kan zo 1-2-3 niet herinneren dat zo'n ontploffing schade opleverd voor een hele sector en dat dat in TNG is genoemd. (een sector is enorm groot. Een schip doet +/- 3 dagen om van de ene naar de andere kant te reizen dacht ik)
Dit is Force of Nature ; de 9e aflevering in het 7e seizoen van TNG
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Je mag alles vragen?

Ok, ik vraag wat het antwoord is op DE vraag, de vraag der vragen...
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

als het over Star Trek Technology gaat. ja.

Dus....wat is de vraag der vragen dat over technologie in Star Trek gaat? :)
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

biertje?

:-D :-P
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

captain crash schreef:ik vraag wat het antwoord is op DE vraag, de vraag der vragen...
42
(nu de vraag nog...)
Gebruikersavatar
petrulli
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:44
Locatie: Marienheem
Contacteer:

Bericht door petrulli »

Ik had nog ff een vraagje over de Self-replicating-mines uit Call to Arms van DS9. Is dit theoretisch wel mogelijk??.. Als de Jem'Hadar gewoon net zoveel mijnen opblazen dat de energie op is?

Er kunnen toch niet eindeloos nieuwe mijnen bij worden ge-repliceerd.. de energie raakt dan toch een x op?
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Theoretisch zou er dan een soort perpetuum-mobiel (sp?) ontstaan. Aangezien ze elkaar zelf repliceren (incl. de energiebron) zou het idd oneindig door kunnen gaan.
Als dit echter niet zo is, dan idd, zouden de mijnen naar een hele tijd gewoon uitvallen. Let wel, zo'n mijn heeft niet veel energie nodig. Alleen om op actief te staan en genoeg energie om zich 1 of 2 maal te repliceren.
Tegen de tijd dat die mijnen zonder brandstof zitten, zouden we al flink wat jaren verder. Iig tot ver na de oorlog. Dus dat is volgens mij niet zo'n probleem.
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Wat? Geen vragen meer? :)
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

Blijkbaar niet he.. :{
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Jammer, kan niet zeggen dat ik tot nu toe een vraag heb gehad waar ik geen antwoord op kon geven. ;)
Misschien hebben ze het opgegeven......
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

ooh! ooh! ik heb een vraag! hoe zit dat met dat volautomatische reparatiestation in ent? waarom hadden ze zoiets niet in de latere series? toen moet het toch wel mogelijk geweest zonder hersens :-P
Gebruikersavatar
ESS-Disender
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 443
Lid geworden op: 04 jan 2004, 14:08
Contacteer:

Bericht door ESS-Disender »

Hoe zit het eigenlijk met de consoles, hoe typen ze dat in, staan er letters op het console, en hoe zit dat met die security lockouts die de kapitein of commander wel eens activeerd?
Gebruikersavatar
Dr Soong
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 jul 2003, 15:41
Locatie: Assen

Bericht door Dr Soong »

Hoe werkt een communicator?

Dat dit op een schip werkt kan ik nog wel begrijpen, van schip naar planeet ook. Maar als 2 star trekkers ergens op een planeet wandelen werkt het ook. Wat voor techniek word er gebruikt dat dat kleine apparaatje over grote afstand kan ontvangen (snap ik) en verzenden (snap ik niet). Ik verwact toch wel een zendstation in de buurt (zoals dat apparaat wat die ensign in the gage op zijn rug heeft).

En waarom hebben ze in ent al wel communicaters maar moeten ze daar altijd naar de wand wandelen om op een knopje te drukken. Beetje oude en nieuwe technologie door elkaar gebruiken lijkt het wel.
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

Ik had ook nog een vraagje:

In Enterprise heb je de Phase-pistols. Daar zie je wel eens dat ze een soort van ammo in de pistol stoppen. Nou vroeg ik mij af (TNG, DS9 en VOY) hoe werkt dat met de normale Phasers en de Phaser rifles enzo. Zit daar ammo in, of energie of laad dat vanzelf op en gaat nooit op?? hoe werken die dingen??
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Om ze allemaal te beantwoorden. De vraag die jullie allemaal stellen en niet het antwoord op weten. Het alles omvattende, het antwoord dat alles ophelderd.........42.
Maar aangezien dat niet logisch klinkt neem ik toch maar een andere aanpak.
Raynor's Revenge schreef:ooh! ooh! ik heb een vraag! hoe zit dat met dat volautomatische reparatiestation in ent? waarom hadden ze zoiets niet in de latere series? toen moet het toch wel mogelijk geweest zonder hersens :-P
Waarom ze zoiets niet hadden in de latere series? Omdat de combi B&B toen nog niet zo doorgedrukt was. Enterprise vindt het leuk om nieuwe, futuristische dingen er in te stoppen, ook al speelt het zich voor Kirk & Co af. Anyway, als antwoord op je vraag. Het enige logische is dat het reparatiestation van een uitgestorven ras is en dat het station uniek was. Daarna is het vast vernietigd en heeft niemand er ooit nog iets van vernomen. Niemand geloofde Archer natuurlijk en zo was het reparatiestation een mythe geworden waar geleerden hun inspiratie vandaan haalde om die proteine-machine te upgraden in de replicators van de toekomst. :)

Next question please.........
ESS-Disender schreef:Hoe zit het eigenlijk met de consoles, hoe typen ze dat in, staan er letters op het console, en hoe zit dat met die security lockouts die de kapitein of commander wel eens activeerd?
De panelen op sterrenschepen zijn software-gedefinieerde oppervlaktes die continu worden ge-update. Ook worden ze vaak gereconfigureerd voor een makkelijk en optimaal gebruik. Elk paneel is gelinkt aan de plaatselijk sub-processor die de hele tijd de activiteit van het paneel in de gaten houdt en deze vergelijkt vastgelegde profielen en scenarios in de computer. Zo kan het paneel de hele tijd een optimale configuratie laten zien die het best passen bij het huidige menu van de operator. Daarnaast kan de operator natuurlijk ook zelf het gewenste menu naar boven halen. De computer haalt dus als ware de meest logische vorm van operatie naar boven die zich afstemt op het huidige gebruik. Dit is het welbekende LCARS (Library Computer Acces and Retrieval System). De meeste panelen werken ook met stem-commando’s. Toch is het bewerken met de handen de meest voorkomende taak omdat de snelheid hoger ligt en de kans op een misverstand minder is.

Elk paneel is opgebouwd uit 3 lagen. De buitenste laag bestaat uit een 2.5mm dikke tripolymer gecoate, transparante, aluminium laag die ingelegd is in de sensor-matrix. Deze matrix reageert op aanraking van de vingertoppen van de operator. Deze laag bevat ook een transducer-matrix die de operator de feedback geeft waar hij om “vroeg”. Hier horen dus ook de geluidjes bij die het paneel afgeeft om aan te geven dat iets is geactiveerd. De transparatne, aluminium laag is chemisch verbonden met een triaxiaal, optisch display kristal membraan. Die dient als een hoge resolutie, grafisch display medium. De monokristallen microgolven die met een interval van 1.8mm in dat membraan zitten, geven een elektro-plasma transmissie die de bovenste sensor matrix en transducer lagen voed. Daaronder ligt een laag die is samengesteld uit microfoam, polyduranide die het geheel een structurele versterking geeft. In deze laag ligt een matrix van optische nanoprocessoren. Deze processoren staan weer in contact met de computer en dan komen we weer bij het verhaal wat ik eerder in dit topic heb behandeld.

Afbeelding

Hier is een plaatje van de opbouw van een console.

Elk knopje heeft een betekenis en men werkt met het invoeren van algoritmen. Het is dus niet echt een toetsenbord waar letters op staan. Je werkt met selectie-menus en bepaalde coderingen. Doordat het paneel zich dus aanpast op de gebruiker hoef je geen concertpianist te zijn om iets te bedienen. Wat die lock-outs betreft. In dit stukje staat dus ook dat de computer reageert op de stem. Wanneer de kapitein bevel geeft voor een lock-out wordt er een code overheen gezet. Hier heb je natuurlijk ook weer veel verschillende manieren in. Alleen handmatige invoer, alleen stem, stem en handmatige invoer samen, etc. Extra beveiliging dus. Is het zo wat duidelijker?
Dr Soong schreef:Hoe werkt een communicator?
De communicator is het Starfleet Insigne die men opspeld op de uniformen. Ze worden geactiveerd door erop te drukken, maar ook via stem-commando's. De maximale bruikbare afstand is iets meer dan de maximale transportafstand. Zo'n 60.000 kilometer onder normale afstanden. Het kan zijn dat dit ondertussen al verbeterd is. Dit maakt overigens wel korte metten met de aflevering met Janeway & Chakotay op die verlaten planeet zijn gestrand. Voyager nog net binnen communicatiebereik? Terwijl de VOY in warp al miljoenen kilometers er op heeft zitten? Zonder een sub-space transmitter dus echt niet! Tenzij ze die hadden natuurlijk ;).
De communicator dient ook als een baken waar men de exacte coordinaten kan bepalen van een persoon. Bijvoorbeeld i.v.m. transport.
Op een schip zijn er ook panelen ingebouwd die ook dienen als communicatie middel. Elke communicator heeft een kleine sub-space baken die het zenden en ontvangen doet binnen die 60.000km radius.
Ook bevat een communicator "dermale sensoren" oftewel, ze identificeren de persoon die het aanraakt. Niet ge-autoriseerde mensen kunnen er dus geen gebruik van maken. Zeggen ze......We hebben wel 1x in TNG gezien dat Roga Danar de vinger van een security officer gebruikte om contact te maken.
De communicator zoals we die in de 24e eeuw kennen is gemaakt uit silicon, beryllium, carbon-70 en goud.
Deze communicators zenden automatisch een signaal uit mocht het omhulsel vernietigd worden en onbruikbaar. Zo kan men altijd nog de coordinaten vinden. Tenzij het geheel totaal onbruikbaar is geworden.
Dus het is heel simpel. Je drukt, het neemt bio-elektrische data op om je te verifieren, maakt contact in de database met de overigen communicators (even ervan uitgaand dat men op een planeet zit), via stem-commando wordt het zendbaken geactiveerd en legt een link met de andere communicator en men kan met praten beginnen. Met praten naar het schip legt het contact met de scheepscomputer. Let wel, we hebben het over sub-space en we weten dat berichten via sub-space de snelheid hebben van warp 9.9999. Heel snel dus.
Elke communicator heeft ook een energiecel. De houdbaarheid is zeer lang (weet niet de precieze tijd, maar denk maar aan jaren).
Natuurlijk mogen we de communicator van het TOS era niet vergeten. Makkelijk open te klappen, je kent het wel. Werkt ongeveer volgens hetzelfde principe.

Het communicatie systeem op de wand stamt nog uitde TOS tijd. De uitklapbare apparaatjes waren alleen voor buiten het schip en dus onnodig geacht aan boord. Anders moest je dat ding weer pakken, uitklappen, etc. Dan maar ff naar de wand. Later droeg men dat gewoon op de borst. Veel makkelijker dus.
Jason B schreef:Ik had ook nog een vraagje:

In Enterprise heb je de Phase-pistols. Daar zie je wel eens dat ze een soort van ammo in de pistol stoppen. Nou vroeg ik mij af (TNG, DS9 en VOY) hoe werkt dat met de normale Phasers en de Phaser rifles enzo. Zit daar ammo in, of energie of laad dat vanzelf op en gaat nooit op?? hoe werken die dingen??
Yep, laten we als voorbeeld de VOY/DS9 phaser nemen. In het handvat zitten de energiecellen die dus als krachtbron dienen. Elke handphaser of rifle hebben energiecellen nodig. (zie bijv. DS9 “The Siege of AR-558). Maar om het wat te vereenvoudigen pakken we de handphaser. De phaser werkt volgens het principe van ‘rapid nadion effect’. Een rapid nadion pulse is een uitbarsting van sub-atomische deeltjes die voor het vrijkomen van energie zorgen in een emitter kristal. (referentie: TNG “The Mind’s Eye”). Rapid Nadions zijn kort bestaande sub-atomische deeltjes die de speciale mogelijkheid hebben. Een van deze mogelijkheden is de mogelijkheid om sterke nucleaire krachten vrij te laten en te laten verzenden binnenin een speciale klasse kristal genaamd “Fushigi-no-umi”. Deze kristallen zijn zo genoemd door onderzoekers van Starfleet Research & Development omdat deze kristallen werkelijk een “Zee van wonder” waren (de vertaling dus voor de oplettende onder ons). Anyway, dit effect heet dus het rapid nadion effect (RNE). De phaser opereert met aangepaste versie van RNE. De rapid nadions produceren een pulserende, protonische lading in het midden van de phaser.
Energie voor de phaser is opgeslagen in een vervangbare/oplaadbare sarium krellide cel. Sarium Krellide kan maximaal 1,3x106 megajoule per cm³ bevatten, waar maximaal l,05 kilojoules per uur weg kan “lekken”. De totale energie kan, wanneer het in 1x losgelaten wordt, 3 m³ tritanium verdampen! De phaser bevat een beveiliging zodat, naast alle andere zaken, een energiecel niet zomaar geactiveerd wordt. Zo voorkomt men dus: “Ik was ‘m aan het schoonmaken en toen ging ‘tie plotseling af. Waar is dat tritanium nou gebleven?” :).

De sarium krellide moet gekoppeld worden met een LiCu 521 kristal om de ontlading te laten plaatvinden. De energiecel kan worden opgeladen op oplaadpunten die door het hele schip of station of dergelijke zijn geplaatst. Via het elektro plasma systeem (EPS) worden de energiecellen weer van energie voorzien. Wanneer opladen niet mogelijk is, kunnen de energiecellen vervangen worden door nieuwe. Naast de energiecel bevat de phaser ook 3 controlemodules. De “beam control assembly” (BCA), de “safety interlock” (SI) en de subspace transceiver assembly (STA). De BCA beïnvloed de wijdte van de phaserstraal, de intensiteit ervan en de “vuur”-knop.

Afbeelding Afbeelding

Voorbeelde van settings. De straal is dus te manipuleren.

De BCA staat dus in contact met die 3 knoppen bovenop. De SI is een code processor om de energiefuncties veilig te maken (overloads, per ongeluk activeren, etc.) en om de phaser te personaliseren aan de gebruiker voor een beperkt gebruik (blijkbaar maken ze weinig gebruik van die beveiliging in Star Trek :)). Door speciale combinaties in te drukken met de BCA (de 2 bovente) kan die beveiliging activeren. De STA maakt deel uit van de beveiliging en staat in contact met de computer aan boord van een schip of station. De STA in de phaser becat ook target sensoren en processoren die de gebruiker bijstaan in het vuren op objecten op verre afstand.

Afbeelding

De energie van de energiecel wordt gecontroleerd door alle 3 de modules and wordt door afgeschermde leidingen naar de pre-vuur kamer geleid. Deze kamer is 1,5cm in diameter van LiCu 521, versterkt met gulium arkenide. Hier wordt de energie tijdelijk vastgehouden door een inklapbare, ladingsbarriere voordat de energie door wordt gevoerd naar de emitter en via het kristal wordt vrijgelaten in de vorm van een puls. De type-1 phaser heeft maar 1 pre-fire chamber, de type02 heeft er 4.
Door de vuurknop in te drukken, wordt de barriere die de energie tegenhoud opgeheven in 0,02 picoseconden. Door het rapid nadion effect vormt de LiCu 521 emitter de doorgevoerde energie in een afgestemde phaserlading. Dit gaat dus met een speciale frequentie. Aan de onderkant van de phaser zit nog een klein knopje dat de frequentie kan moduleren.
Maar hoe zit dit dan met stun en kill? Wanneer de phaser op een lage setting staat wordt het stadium van NDF (Nuclear Disruption Force) niet bereikt. Hoe meer energie, hoe krachtiger de straal. Een lage setting geeft dus geen NDF (wat dus wel dodelijk is), maar een SEM effect (simple elektro magnetic effect). Deze zorgt er dus voor dat de straal een verdovende werking heeft. Wanneer dus een hogere setting wordt ingesteld door de gebruiker en de NDF grens wel wordt overschreden, laten we nu zeggen, op maximaal niveau, dan zal de lading rond een afstand van 1 meter vervallen en daarna weer gelijk te combineren om een zeer dodelijke emissie te creëren.
De type-1 heeft een elliptisch kristal en de type-2 een trapezium vorm. (zie tekening)


Afbeelding

De type-1 handphaser heeft 8 settings , de type-2 hebben er acht meer dus die gaan tot de 16 :). Dti varieert dan van “light stun” (setting1) tot “Explosive/Disruption Effects” (setting 16). Zet je hem hoger of vast dan kan de phaser overloaden en uiteindelijk zelfs ontploffen.

Afbeelding

De oudere versie uit TNG. Het nieuwere model is duidelijk gebaseerd op dit model.


Hehe, dit is het dan. Alles een beetje duidelijk zo? :)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

mr_Vulcan schreef:
Raynor's Revenge schreef:ooh! ooh! ik heb een vraag! hoe zit dat met dat volautomatische reparatiestation in ent? waarom hadden ze zoiets niet in de latere series? toen moet het toch wel mogelijk geweest zonder hersens :-P
Waarom ze zoiets niet hadden in de latere series? Omdat de combi B&B toen nog niet zo doorgedrukt was. Enterprise vindt het leuk om nieuwe, futuristische dingen er in te stoppen, ook al speelt het zich voor Kirk & Co af. Anyway, als antwoord op je vraag. Het enige logische is dat het reparatiestation van een uitgestorven ras is en dat het station uniek was. Daarna is het vast vernietigd en heeft niemand er ooit nog iets van vernomen. Niemand geloofde Archer natuurlijk en zo was het reparatiestation een mythe geworden waar geleerden hun inspiratie vandaan haalde om die proteine-machine te upgraden in de replicators van de toekomst. :)

(...)

Hehe, dit is het dan. Alles een beetje duidelijk zo? :)
duidelijk wel, maar er zit een voutje in; op het eind van de bewuste aflevering zie je het ruimtestation een beginnetje maken met reparaties aan zichzelf... :-P
Gebruikersavatar
ESS-Disender
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 443
Lid geworden op: 04 jan 2004, 14:08
Contacteer:

Bericht door ESS-Disender »

Toch vind ik het knap hoor Mr_vulcan! :Y)
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Raynor's Revenge schreef:duidelijk wel, maar er zit een voutje in; op het eind van de bewuste aflevering zie je het ruimtestation een beginnetje maken met reparaties aan zichzelf... :-P
Enterprise is één grote fout, dus de schuld ligt niet bij mij. :)
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

mr_Vulcan schreef:
Raynor's Revenge schreef:duidelijk wel, maar er zit een voutje in; op het eind van de bewuste aflevering zie je het ruimtestation een beginnetje maken met reparaties aan zichzelf... :-P
Enterprise is één grote fout, dus de schuld ligt niet bij mij. :)
Zal ik maar weer gaan zeuren voor de zoveelste keer, nu je toch Enterprise 'fout' noemt.
Alles is fout, want het is allemaal bull shit! :)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Dennis schreef:
mr_Vulcan schreef:
Raynor's Revenge schreef:duidelijk wel, maar er zit een voutje in; op het eind van de bewuste aflevering zie je het ruimtestation een beginnetje maken met reparaties aan zichzelf... :-P
Enterprise is één grote fout, dus de schuld ligt niet bij mij. :)
Zal ik maar weer gaan zeuren voor de zoveelste keer, nu je toch Enterprise 'fout' noemt.
Alles is fout, want het is allemaal bull shit! :)
ik geloof dat we dat gewoon fictie noemen, hoor :+

en 'bullshit' is aan elkaar!
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Dennis schreef:Zal ik maar weer gaan zeuren voor de zoveelste keer, nu je toch Enterprise 'fout' noemt.
Alles is fout, want het is allemaal bull shit! :)
Bla bla......Ik ken het onderhand wel. :)
Nu jij geweest bent hoef ik alleen nog maar op Chewie te wachten met z'n Nerd-Alert...... :{
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

ik zal m wel ff roepen; HIER CHEWIE, CHEWIE, CHEWIE!!!
Gebruikersavatar
ESS-Disender
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 443
Lid geworden op: 04 jan 2004, 14:08
Contacteer:

Bericht door ESS-Disender »

:lol: ja en komt ie........??
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

ik ziet em nog niet, maar misschien heeft ie zich weer verstopt in zo'n at-st, net als op endor...
Gebruikersavatar
ESS-Disender
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 443
Lid geworden op: 04 jan 2004, 14:08
Contacteer:

Bericht door ESS-Disender »

Naja, vind ut toch wel beter zo. Way to go Mr_vulcan!!
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

Nog een vraagje:

Voel je iets als je een Force Field aanraakt????
Gebruikersavatar
ESS-Disender
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 443
Lid geworden op: 04 jan 2004, 14:08
Contacteer:

Bericht door ESS-Disender »

Ik ga ff invallen voor Mr_Vulcan, in een aflevering van voyager kun je zien dat ze tuvoks gevoelens-onderdrukkings systeem afsluiten. Hierdoor wordt hij nogal losbandig. Je ziet dan dat hij is opgesloten in sickbay achter een forcefield. Hij raakt hem ook aan in een poging om vrij te komen. Nou lijk het alsof hij wel wat voelt, maar dat het niet echt pijn doet. Misschien is het de schrikreactie dat er een forcefield is dat hij wat krampachtig kijkt. Ik dénk dus niet dat het pijn doet maar dat je wel voelt dat er een forcefield is.(anders kon je ook zo doorlopen :P)

Hopelijk is je vraag beantwoord

(met alle respect voor Mr_vulcan verder hoor!!! :) )
Gebruikersavatar
ESS-Disender
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 443
Lid geworden op: 04 jan 2004, 14:08
Contacteer:

Bericht door ESS-Disender »

Ik ga ff invallen voor Mr_Vulcan, in een aflevering van voyager kun je zien dat ze tuvoks gevoelens-onderdrukkings systeem afsluiten. Hierdoor wordt hij nogal losbandig. Je ziet dan dat hij is opgesloten in sickbay achter een forcefield. Hij raakt hem ook aan in een poging om vrij te komen. Nou lijk het alsof hij wel wat voelt, maar dat het niet echt pijn doet. Misschien is het de schrikreactie dat er een forcefield is dat hij wat krampachtig kijkt. Ik dénk dus niet dat het pijn doet maar dat je wel voelt dat er een forcefield is.(anders kon je ook zo doorlopen :P)

Hopelijk is je vraag beantwoord

De aflevering heette trouwens Meld. waarin suder een grote rol speelt
(met alle respect voor Mr_vulcan verder hoor!!! :) )
Plaats reactie