Promoveren

Warpdrive, wormholes, phasers ... en meer Star Trek technologie.

Moderator: mr_Vulcan

Gesloten
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Promoveren

Bericht door Tha Ertenal »

Hoe werkt het Promoveren eigenlijk in Starfleet? Het lijkt me dat je begint als cadet op de starfleet academie, maar als je dat afgerond heb? Mag je dan gelijk op een schip? of?!? En verder dan? Hoe wordt je captain, en admiral, etc.. Want die council van starfleet ziet toch niet alles? Ik bedoel, wat deed Kirk dat hij admiral werd, en wat deed Picard dat hij admiral mog worden?

Ik ben namelijk bezig met een soort RPG, en daar moeten zulke dingen ook aan de orde komen. Maar ik heb geen idee hoe dat in elkaar zit...
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Nou, je bent geslaagd voor de academie. Op de academy ben je cadet, maar als je afgestudeerd ben tbegin je onderaan de ladder. Ensign dus. Tenzij je Cum Laude bent geslaagd of een bijzondere staat van dienst hebt op de academie en dan kun je beginnen al Lieutenant Junior grade of zelfs Lieutenant (maar dit komt niet vaak voor hoor). Je krijgt een assigment, maar je kunt ook solliciteren. Let wel, je krijgt makkelijker een plaatst op Starbase 001 dan op de Enterprise. Maar dat snap je best wel. Je kunt promotie maken door een goede staat van dienst te hebben. Zo kun je jaren lang trouw je plicht doen en netjes doen wat de kapitein zegt en hij/zij geeft aan Starfleet door dat je goed je best hebt gedaan en een promotie verdiend. Je kunt sneller promotie maken door alle kansen te grijpen die zich op je pad voordoen. Geef je op voor away-missies bijvoorbeeld of zorg ervoor dat juist jij met die goede ideeen komt om die Borg cube te vernietigen. Tis wel wat gevaarlijker, maar je maakt sneller promotie. Als derde punt hangt het ook af van omstandigheden. Op de ENT-D maak je sneller promotie dan op Starbase 001 en Kapitein Ransom geeft mischien sneller promotie dan kapitein Jellico. Het hangt dus van allerlei factoren af. Tis dus ook een kwestie van geluk hebben.

Maar mocht je dan geluk hebben dan geeft je CO je op voor promotie bij Starfleet samen met je staat van dienst en rapporten. Krijgt de kapitin goedkeuring van Starfleet dan krijg je officieel een extra pip op je kraag en sta je geregistreerd als een rankje hoger met alle rechten en privileges van dien. Ook belangrijk, hoe hoger je komt hoe langer het duurt om promotie te maken. Of je moet retegoed zijn.
Gebruikersavatar
Jimbo
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 679
Lid geworden op: 29 dec 2003, 01:54
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jimbo »

mr_Vulcan schreef:Tenzij je Cum Laude bent geslaagd of een bijzondere staat van dienst hebt op de academie en dan kun je beginnen al Lieutenant Junior grade of zelfs Lieutenant (maar dit komt niet vaak voor hoor).
Dit is toxh met Ezri Dax gebeurt, daardat ze ineens Dax werd, werd ze ook meteen Lt. Junior Grade. Of heb ik het nou mis? 8-)
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Ezri werd gepromoveerd mede vanwege haar optreden als Counsellor als ik het goed heb. Haar staat van dienst op de Destiny en de Dax-symbiont hebben hier ook aan bijgedragen denk ik.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

mr_Vulcan schreef:Ezri werd gepromoveerd mede vanwege haar optreden als Counsellor als ik het goed heb.
Niet vanwege d'r uiterlijk? >:)
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

ahh, thank you. Dat is dan ook weer duidelijker :)
Gebruikersavatar
Caretaker
Commander
Commander
Berichten: 1130
Lid geworden op: 04 mar 2003, 21:42

Bericht door Caretaker »

Vis schreef:
mr_Vulcan schreef:Ezri werd gepromoveerd mede vanwege haar optreden als Counsellor als ik het goed heb.
Niet vanwege d'r uiterlijk? >:)
tuurlijk weegt dat mee, van mij zou ze gelijk nog een promotie krijgen 8-)
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Vis schreef:
mr_Vulcan schreef:Ezri werd gepromoveerd mede vanwege haar optreden als Counsellor als ik het goed heb.
Niet vanwege d'r uiterlijk? >:)
Van haar uiterlijk toch niet.

Maar ik weet een aflevering dat troy commander werd geprommoveert.Dat heb ik wel gezien.Was wel spannend.Ze moets haar holodeck opdracht doen maar ze slaagde niet in.En ze deed het maar op nieuw en ze faailde.Maar ze gaf niet op en toch op het laaste zij de Captain picard dat je niet op moest geven van wat je verdiend hebt.
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Ze is geslaagd omdat ze Geordi een zekere dood in stuurde. Het ging er juist om dat ze in staat moest zijn om mensen de dood in te sturen om de rest te redden. Ook al is het iemand die dicht bij je staat.
Je weet wel: "The needs of the many outweigh the needs of the few."
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

mr_Vulcan schreef:Ze is geslaagd omdat ze Geordi een zekere dood in stuurde. Het ging er juist om dat ze in staat moest zijn om mensen de dood in te sturen om de rest te redden. Ook al is het iemand die dicht bij je staat.
Je weet wel: "The needs of the many outweigh the needs of the few."
Ja Geordi was inderdaad dood.Maar je moet je missie kunnen vol brengen ook al kost het een heel schip vol leven.Je moet slagen ook al is het een persoon die belangrijk is je zal toch moeten kiezen.
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

supervlaai schreef:
mr_Vulcan schreef:Ze is geslaagd omdat ze Geordi een zekere dood in stuurde. Het ging er juist om dat ze in staat moest zijn om mensen de dood in te sturen om de rest te redden. Ook al is het iemand die dicht bij je staat.
Je weet wel: "The needs of the many outweigh the needs of the few."
Ja Geordi was inderdaad dood.Maar je moet je missie kunnen vol brengen ook al kost het een heel schip vol leven.Je moet slagen ook al is het een persoon die belangrijk is je zal toch moeten kiezen.
Dat is denk ik het zwakke punt dat Janeway heeft. Af en toe wil ze haar schip best opofferen, maar de meeste keren durft ze dat toch niet.
Gebruikersavatar
BoBjUh
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 dec 2003, 12:25
Locatie: Assen

Re: Promoveren

Bericht door BoBjUh »

Tha Ertenal schreef: Ik ben namelijk bezig met een soort RPG, en daar moeten zulke dingen ook aan de orde komen. Maar ik heb geen idee hoe dat in elkaar zit...
Heb zelf met me eigen Star Trek RPG. Je moet mensen niet te snel laten promoveren anders heb je zo een schip vol captains :P
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

Hoe werkt jouw RPG dan? Heb je maybe een link?

ow lama, zag al in je profiel. Maar das alleen een forum met wat extra's. Verder niet echt een RPG...
Gebruikersavatar
BoBjUh
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 dec 2003, 12:25
Locatie: Assen

Bericht door BoBjUh »

Tha Ertenal schreef:Hoe werkt jouw RPG dan? Heb je maybe een link?

ow lama, zag al in je profiel. Maar das alleen een forum met wat extra's. Verder niet echt een RPG...
Wat is dan volgens jou een echte RPG ?
Je mag me ook ff op msn toevoegen voor deze discussie :)
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

BoBjUh schreef:
Tha Ertenal schreef:Hoe werkt jouw RPG dan? Heb je maybe een link?

ow lama, zag al in je profiel. Maar das alleen een forum met wat extra's. Verder niet echt een RPG...
Wat is dan volgens jou een echte RPG ?
Je mag me ook ff op msn toevoegen voor deze discussie :)
Als je dat wil weten wat een echt rpg is kijk dan eens naar mijn profiel daar staat een forum waar je met rpg kan bezig houden.
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

Een RPG is van oorsprong een spel, waarbij je een fantasie figuur uit de riddertijd voorsteld. Je kan kiezen of je Goed of Slecht ben, en welk ras. (Meestal Human of Orc). Dan kies je wat je bent (Captain, Archer, etc). Daarna kan je je wapens natuurlijk kiezen. Je koop vette schilden, en zwaarden. Maybe een boog, en natuurlijk je eigen magie. Geld kreeg je via winnen.

Toen kreeg je de online RPG. Dat was heel makkelijk te combineren met forums. De eerste itemshops kwamen uit bij vbulletin. En niet lang daarna kwam er een eerste RPG hack. Allemaal nog eenvoudig, maar wel leuk en nieuw. Al snel volgden scripters met het translaten van die hack voor andere forums. Maar op 1 hack bleef het niet. Nee, er kwamen meer uit.
Het ging zo ver, dat er verschillende dingen in kwamen. Je kreeg iig geld door te posten op het forum. Wapens, schilden, vesten enzo kocht je in de itemshop. Dingen voor forum (zoals username enzo) kocht je in een store. En battlen doe je in de battle arena. Ook was er een clan systeem, en een bank. Je deed mee aan loterijen. En de avonturen van je character vertelde je in de forums. Sommige RPG sites hadden zelfs hun eigen map gemaakt. Dat kon makkelijk met het proggie RPG Maker 2004.

En nu over Star Trek.

Star Trek is niet echt een RPG, dus kan je ook geen RPG erover maken. Maar tis erg handig om het zo te noemen. Bij iedere online RPG hoort wel een forum. Dus bij Star Trek ook. Mijn visie: Je begint als jezelf. Als je normaal registreerd op een forum, join je in de RPG de arcademy. 4 klassen, waarin je vanalles leert over een starship. Verder ook wat dingetjes "hoe en wat" bij het forum. Als je afgestudeerd bent, mag je een examen doen. Als je dat gehaald heb, ben je ensign. Nu kan je je op het forum zelf gaan aanbieden als je werk wil. Of je kijkt in een forum of er maybe al werk word aangeboden (soort uitzendbureau idee). Natuurlijk kom je niet snel op de Enterprise (wat Mr. Vulcan al zij), maar er is natuurlijk kans dat ze iemand zoeken. Je krijgt werk op een plaats. Daar moet je iets gaan doen. Ik ben alleen nog niet zeker wat dit gaat worden. BTW, je kan dus gepromoveerd worden. Tot allerlij ranken. Uiteindelijk ben je natuurlijk Captain, en krijg je je eigen schip. In mijn test-RPG heb ik de Enterprise A-E, Voyager, Promotheus, en Defiant. In de online versie komen er natuurlijk meer. zo krijg je grote vloten. De Admirals verzinnen wars. Bijv. tegen de klingons. Of tegen de Borg zoals in de series. Als je na Captain wordt gepromoveerd tot Admiral, ben je gelijk Administrator. En kan je ook dingen gaan regelen.

Nou, conclusie, wat is een Star Trek RPG nu eigenlijk?
Een Star Trek RPG is een online spel met forum waarin je Star Trek als personage naspeelt. Waarin je verschillende dingen kan doen die in Star Trek zelf voorkomen.
Gebruikersavatar
Muaddib
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 mar 2004, 20:40
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Muaddib »

supervlaai schreef:
Vis schreef:
mr_Vulcan schreef:Ezri werd gepromoveerd mede vanwege haar optreden als Counsellor als ik het goed heb.
Niet vanwege d'r uiterlijk? >:)
Van haar uiterlijk toch niet.

Maar ik weet een aflevering dat troy commander werd geprommoveert.Dat heb ik wel gezien.Was wel spannend.Ze moets haar holodeck opdracht doen maar ze slaagde niet in.En ze deed het maar op nieuw en ze faailde.Maar ze gaf niet op en toch op het laaste zij de Captain picard dat je niet op moest geven van wat je verdiend hebt.
wanneer snap je het verschil tussen grapjes en serieuze reacties?
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

haha, gewoon niet op in gaan :P
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Muaddib schreef:
supervlaai schreef:
Vis schreef:
mr_Vulcan schreef:Ezri werd gepromoveerd mede vanwege haar optreden als Counsellor als ik het goed heb.
Niet vanwege d'r uiterlijk? >:)
Van haar uiterlijk toch niet.

Maar ik weet een aflevering dat troy commander werd geprommoveert.Dat heb ik wel gezien.Was wel spannend.Ze moets haar holodeck opdracht doen maar ze slaagde niet in.En ze deed het maar op nieuw en ze faailde.Maar ze gaf niet op en toch op het laaste zij de Captain picard dat je niet op moest geven van wat je verdiend hebt.


wanneer snap je het verschil tussen grapjes en serieuze reacties?
Is er hier nu iets van gezegt dat dit een grapje is of serieuze is.Neen toch waarom zit je dan te zeuren.
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

Van haar uiterlijk toch niet.
Wij vatten dit op dat jij dat opvatte als een serieuze zaak :)
Arphetic
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 apr 2004, 20:44
Locatie: Uh ??

Bericht door Arphetic »

Dus als ik het goed begrijp wordt het hetzelfde als BoBjUh maar dan in andere woorden? Of maak je er een Kings of Chaos iets achtigs van?
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

Euhm het wordt geen RPG he? Maar een Star Trek RPG :). Er zitten gemeenschappelijke dingen in met doe van bobjuh, maar er komt nog meer bij kijken.
Gebruikersavatar
Muaddib
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 mar 2004, 20:40
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Muaddib »

Tha Ertenal schreef:
Van haar uiterlijk toch niet.
Wij vatten dit op dat jij dat opvatte als een serieuze zaak :)
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Muaddib schreef:
Tha Ertenal schreef:
Van haar uiterlijk toch niet.
Wij vatten dit op dat jij dat opvatte als een serieuze zaak :)
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
Nou wat wil dat nu voorstellen? :{
Gebruikersavatar
Praxis1
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 324
Lid geworden op: 26 apr 2004, 13:56
Locatie: Roosendaal

Bericht door Praxis1 »

promoveren is een kwestie van volhouden en soms heb je geluk en ga je sneller. Lijkt wel op het huidige 21e eeuw promotiebeleid.
Gesloten