Bizarre Theories

Warpdrive, wormholes, phasers ... en meer Star Trek technologie.

Moderator: mr_Vulcan

Gebruikersavatar
WeAreTHeBorg
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 257
Lid geworden op: 09 sep 2003, 12:17

Bizarre Theories

Bericht door WeAreTHeBorg »

Iedereen beschikt vast over een bizarre theorie die je vast nog nooit heb meegedeeld, of hebt durven meedelen.
Bij deze daag ik jullie uit om de andere lezers en bezoekers te pakken met jouw verhaal.
Maar het hoeft niet percee een theorie te zijn, het mogen ook gedachtes zijn.

Wat ik zelf heel bizar vind is het feit dat je leeft.
Denk er maar eens non stop over na..
je hebt een bewustzijn in het lichaam waar je zit. Waarom heb je dit bewustzijn, hoe is dit bewustzijn ontstaan, is een bewustzijn geen vorm van totale machteloosheid, waarom heb je bijvoorbeeld geen meerdere lichamen waarover je controle hebt, misschien ben je wel morgen iemand anders?

Het is gewoon zo onverklaarbaar dat je kan waarnemen, .... .. ....

Hier moet je niet lang over nadenken, dit is best eng.
Laatst gewijzigd door WeAreTHeBorg op 20 jun 2004, 12:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
B_aware
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:45
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door B_aware »

Wat dacht je dr van als je bijvoorbeeld in zeg maar 1980 bent geboren en je gaat dood in 2064 zeg maar he...dat als je dood bent dat het voor jou weer 1980 en je leven weer opnieuw doorleeft dat verklaart misschien de Deja Vu`s :P
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

nou......ik heb altijd het gevoel dat ik in een virtuele wereld leef, een soort computerprogramma dus en dat de egte wereld wordt beheerst door machines :+
(ik dagt laat ik eens posten, is anders zo zielig :-D )
jim_my
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 mei 2004, 19:27
Locatie: Deep space nine
Contacteer:

Re: Bizarre Theories

Bericht door jim_my »

WeAreTHeBorg schreef:Iedereen beschikt vast over een bizarre theorie die je vast nog nooit heb meegedeeld, of hebt durven meedelen.
Bij deze daag ik jullie uit om de andere lezers en bezoekers te pakken met jouw verhaal.
Maar het hoeft niet percee een theorie te zijn, het mogen ook gedachtes zijn.

Wat ik zelf heel bizar vind is het feit dat je leeft.
Denk er maar eens non stop over na..
je hebt een bewustzijn in het lichaam waar je zit. Waarom heb je dit bewustzijn, hoe is dit bewustzijn ontstaan, is een bewustzijn geen vorm van totale machteloosheid, waarom heb je bijvoorbeeld geen meerdere lichamen waarover je controle hebt, misschien ben je wel morgen iemand anders?

Het is gewoon zo onverklaarbaar dat je kan waarnemen, .... .. ....

Hier moet je niet lang over nadenken, dit is best eng.
ja daar denk ik ook vaak overna

nu komt iets wat ik absoluut nooit heb durven mee te delen met ander mensen ik bedoel strax verklaren ze me gek ofzo..

ok ik vind sommige dingen heel raar bijv. dejavu's ik snap hier geen snars van ik heb het of in een droom ofzo en dan een paar dagen gebeurd het mischien is het zo dat doordat we zo snel evalueren enzo dat we een 3e zintuig ontwikkelen :S je weet het niet net zoals mij ......

dan vind ik nog een aantal dingen raar wat hebben wij voor een doel op deze planeet ik ben niet gelovig en ook al zou ik dat zijn dan zou ik er nog geen snars van begrijpen. maar ik bedoel we eten slapen lozen afval :P enz. waardoor wij deze planeet alleen maar meer verwoesten terwijl we er juist zuinig op moeten zijn.. waarom zijn we hier dan ? als je hier te lang over nadenkt krijg je hoofdpijn net zoals je naam denk er maar is lang over na ... ga je denken van zo raar :P:P
Gebruikersavatar
WeAreTHeBorg
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 257
Lid geworden op: 09 sep 2003, 12:17

Re: Bizarre Theories

Bericht door WeAreTHeBorg »

jim_my schreef:
WeAreTHeBorg schreef:Iedereen beschikt vast over een bizarre theorie die je vast nog nooit heb meegedeeld, of hebt durven meedelen.
Bij deze daag ik jullie uit om de andere lezers en bezoekers te pakken met jouw verhaal.
Maar het hoeft niet percee een theorie te zijn, het mogen ook gedachtes zijn.

Wat ik zelf heel bizar vind is het feit dat je leeft.
Denk er maar eens non stop over na..
je hebt een bewustzijn in het lichaam waar je zit. Waarom heb je dit bewustzijn, hoe is dit bewustzijn ontstaan, is een bewustzijn geen vorm van totale machteloosheid, waarom heb je bijvoorbeeld geen meerdere lichamen waarover je controle hebt, misschien ben je wel morgen iemand anders?

Het is gewoon zo onverklaarbaar dat je kan waarnemen, .... .. ....

Hier moet je niet lang over nadenken, dit is best eng.
ja daar denk ik ook vaak overna

nu komt iets wat ik absoluut nooit heb durven mee te delen met ander mensen ik bedoel strax verklaren ze me gek ofzo..

ok ik vind sommige dingen heel raar bijv. dejavu's ik snap hier geen snars van ik heb het of in een droom ofzo en dan een paar dagen gebeurd het mischien is het zo dat doordat we zo snel evalueren enzo dat we een 3e zintuig ontwikkelen :S je weet het niet net zoals mij ......

dan vind ik nog een aantal dingen raar wat hebben wij voor een doel op deze planeet ik ben niet gelovig en ook al zou ik dat zijn dan zou ik er nog geen snars van begrijpen. maar ik bedoel we eten slapen lozen afval :P enz. waardoor wij deze planeet alleen maar meer verwoesten terwijl we er juist zuinig op moeten zijn.. waarom zijn we hier dan ? als je hier te lang over nadenkt krijg je hoofdpijn net zoals je naam denk er maar is lang over na ... ga je denken van zo raar :P:P
Ik zie dat er een topic is over dromen, want dat vind ik inderdaad ook eigenlijk best bizar.
Leuk dat je je verhaal hebt gegeven!
thanx
Maartenovski
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 365
Lid geworden op: 21 mei 2004, 22:21
Locatie: Mars

Bericht door Maartenovski »

ik best vaak dat ik iets beleef bijvoorbeeld kom op school en de klas zegt 1e 2 uur vrij! en dat ik dan zoiets heb van...hmmm vaag dit heb ik al een keer eerder meegemaakt...(mischien in een droom)

en waarom IS er iets waarom bestaat de tijd, universum het bewustzijn waarom bestaat er gewoon iets?

okeej dit zijn meer vragen maar hier denk ik best vaak overna...

nu geen vraag :
wat als alleen ik besta? dat alleen ik kan denken. Dat andere mensen gewoon een soort robots zijn nou niet robots dan...gewoon niets iets dat ik alleen voel ruik zie of hoor...(ja ik weet niet precies hoe ik het moet uitlegen)maar ik vind het zo raar dat ik kan denken hoe zou het dan nog meer kunnen gebeuren bij meer mensen

ik denk dat ik dit nooit zal weten
Gebruikersavatar
WeAreTHeBorg
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 257
Lid geworden op: 09 sep 2003, 12:17

Bericht door WeAreTHeBorg »

Maartenovski schreef:ik best vaak dat ik iets beleef bijvoorbeeld kom op school en de klas zegt 1e 2 uur vrij! en dat ik dan zoiets heb van...hmmm vaag dit heb ik al een keer eerder meegemaakt...(mischien in een droom)

en waarom IS er iets waarom bestaat de tijd, universum het bewustzijn waarom bestaat er gewoon iets?

okeej dit zijn meer vragen maar hier denk ik best vaak overna...

nu geen vraag :
wat als alleen ik besta? dat alleen ik kan denken. Dat andere mensen gewoon een soort robots zijn nou niet robots dan...gewoon niets iets dat ik alleen voel ruik zie of hoor...(ja ik weet niet precies hoe ik het moet uitlegen)maar ik vind het zo raar dat ik kan denken hoe zou het dan nog meer kunnen gebeuren bij meer mensen

ik denk dat ik dit nooit zal weten
Dat heb ik ook wel eens ja..
Het zou wel een verdomd vreselijke nachtmerrie zijn als op een gegeven moment niemand meer op de aardbodem zou lopen, behalve jij!
Of.. iedere bewoner van de wereld gaat zich tegen jou keren.
Anders gezegd, iedereen (behalve jij) laat zijn ware ik zien door zich voor te doen wie ze eigenlijk wel zijn, en kom je tot de conclusie dat je hele leven een grote test is, een grote mislukking.

Of... wat dacht je van.. het feit.. dat als je geboren bent, je eigenlijk geen bewustzijn hebt.. want.. als je nog een embryo bent, dan denk ik dat je ook al een soort van bewustzijn/gevoel hebt... en als je gevoel hebt, dan heb je bewustzijn toch? en als je gevoel hebt dan heb je een geest, maar dan wel een heel slecht onwikkelde geest.
Probeer maar eens in te denken hoe het is als je net geboren wordt, of voor dat je bent geboren.. is dat niet eenzelfde denkwijze als wanneer je bent overleden? Helemaal niks meer?
Maar ja, als er niks meer is, dan heb je ook niks te vrezen en te missen! Toch?
Maartenovski
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 365
Lid geworden op: 21 mei 2004, 22:21
Locatie: Mars

Bericht door Maartenovski »

wat je vergeet/niet meer herrinert weet je niet meer dus heb je het eigenlijk niet meegemaakt
Gebruikersavatar
WeAreTHeBorg
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 257
Lid geworden op: 09 sep 2003, 12:17

Bericht door WeAreTHeBorg »

Of wat dacht men van het volgende..

Kijk eens in de spiegel, en kijk naar je eigen gezicht..

Het gezicht dat je ziet is eigenlijk het heel al..
jouw hoofd.. of anders gezegd.. je hersenen zijn de bron van jouw werkelijkheid.
Maartenovski
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 365
Lid geworden op: 21 mei 2004, 22:21
Locatie: Mars

Bericht door Maartenovski »

WeAreTHeBorg schreef:Of wat dacht men van het volgende..

Kijk eens in de spiegel, en kijk naar je eigen gezicht..

Het gezicht dat je ziet is eigenlijk het heel al..
jouw hoofd.. of anders gezegd.. je hersenen zijn de bron van jouw werkelijkheid.
en daar volg ik je niet..? wat bedoel je hier nou weer mee?
Gebruikersavatar
BrainZer
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 591
Lid geworden op: 19 aug 2003, 00:42

Bericht door BrainZer »

:lol: haha, en dan noemen ze mij raar :lol:

ga zo door :-P
Gebruikersavatar
WeAreTHeBorg
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 257
Lid geworden op: 09 sep 2003, 12:17

Bericht door WeAreTHeBorg »

Maartenovski schreef:
WeAreTHeBorg schreef:Of wat dacht men van het volgende..

Kijk eens in de spiegel, en kijk naar je eigen gezicht..

Het gezicht dat je ziet is eigenlijk het heel al..
jouw hoofd.. of anders gezegd.. je hersenen zijn de bron van jouw werkelijkheid.
en daar volg ik je niet..? wat bedoel je hier nou weer mee?
Nou gewoon.. je hersenen zijn geprogrammeerd.

Wat je ziet ruikt voelt en hoort is de werkelijkheid die je op jouw manier hebt geprogrammeerd.. beetje moeilijk uit te leggen.. ;)

- je bent er van overtuigd dat er leven is blabla, en dat heb je dan te danken aan jezelf.
Gebruikersavatar
X5-453
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 719
Lid geworden op: 19 jul 2002, 12:37
Locatie: HELlevoetsluis

Bericht door X5-453 »

B_aware schreef:Wat dacht je dr van als je bijvoorbeeld in zeg maar 1980 bent geboren en je gaat dood in 2064 zeg maar he...dat als je dood bent dat het voor jou weer 1980 en je leven weer opnieuw doorleeft dat verklaart misschien de Deja Vu`s :P
waarom niet? we weten niet wat er is gebeurd voor de big bang, misschien is dat door ons wel veroorzaakt en de tijd terug gezet. dat alles overnieuw begint. Dat ik dit berichtje als een miljoen keer getikt hebt...

andere theorie, wij als mensen gebruiken maar 9,3% van hun hersenen. niemand weet wat er gebeurd in onze slaap. misschien kunnen we in onze slaap wel voorspellingen zien, maar vergeten we bij het ontwaken. en als je iets bekent's ziet: Deja Vu???
Maartenovski
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 365
Lid geworden op: 21 mei 2004, 22:21
Locatie: Mars

Bericht door Maartenovski »

WeAreTHeBorg schreef: Nou gewoon.. je hersenen zijn geprogrammeerd.

Wat je ziet ruikt voelt en hoort is de werkelijkheid die je op jouw manier hebt geprogrammeerd.. beetje moeilijk uit te leggen.. ;)

- je bent er van overtuigd dat er leven is blabla, en dat heb je dan te danken aan jezelf.
o ja dat ik dus zelf geen beslissingen maak maar dat dat gewoon zeg maar uit zich zelf gebeurt...<- daar heb ik ook wel eens aan gedacht alleen dat je er "uit" kan breken... zeg maar dat ik dan wel zelf mijn beslissingen neem...dus dat mijn moeder binnen komt en zegt "ruim je kamer op" en dan zou ik moeten zeggen "neej rot op!" maar omdat ik er "uit" ben gebroken ik zelf iets zeg zovan "is goed" maar dat mijn moeder dan zegt "dat soort taalgebruik tolereer ik niet" en dan gewoon het gesprek afmaakt hoe ik zou reageren als ik nog "geprogrameert" was terwijl ik dat dus niet zeg :?

maar ook dat ik de duur niet open kan doen...want de deur gaat "geprogrameert" open...

maarja genoeg onzin (ik kan niet geloven dat ik dat dernet even heb getypt..maarja het is natuurlijk "geprogrameert" :-P )
jim_my
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 mei 2004, 19:27
Locatie: Deep space nine
Contacteer:

Bericht door jim_my »

Code: Selecteer alles

 wat als alleen ik besta? dat alleen ik kan denken. Dat andere mensen gewoon een soort robots zijn nou niet robots dan...gewoon niets iets dat ik alleen voel ruik zie of hoor...(ja ik weet niet precies hoe ik het moet uitlegen)maar ik vind het zo raar dat ik kan denken hoe zou het dan nog meer kunnen gebeuren bij meer mensen 
hier d8 ik vroeger altijd over na, ik weet niet of jij dit bedoelt maar zo dacht ik het altijd dat alle andere mensen anders zijn dan jou jij bent eigenlijk de enige die hier echt is (zo voelt het dan ) en de rest is eigenlijk niet echt......
wat ik ook wel is heb is dat ik d8 dat die missing link mischien wel een voortplanting is geweest tussen buitenaards leven :S en dat wij daar uit ontstaan zijn
Maartenovski
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 365
Lid geworden op: 21 mei 2004, 22:21
Locatie: Mars

Bericht door Maartenovski »

jim_my schreef:wat ik ook wel is heb is dat ik d8 dat die missing link mischien wel een voortplanting is geweest tussen buitenaards leven :S en dat wij daar uit ontstaan zijn
uhm 2e keer dat k het niet helemaal meer volg hier...wat is de missing link nou weer?..
Gebruikersavatar
WeAreTHeBorg
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 257
Lid geworden op: 09 sep 2003, 12:17

Bericht door WeAreTHeBorg »

Het volgende, de meeste bizarre theories zijn in alle jaren verfilmd.
Alles wat een "ziek" geest als steven spielberg, of bijvoorbeeld stephen king heeft bedacht, zijn van ons afgenomen.
Daarom nog steeds lees ik niet de meest bizarre mogelijke theories van mensen.

Ik noem nog eens een bizarre wat me laatsts aan het denken bracht..
namelijk het volgende.. bizarre gedachtes in een verloop van bedenkingen.

Ruimte in het heelal is kleurloos, je ziet zwart maar is het wel zwart....?
wat houdt eigenlijk die zwarte kleur in? waarom is het niet wit?
als er iets is dan weerkaatst het zonlicht of dergelijk licht op het voorwerp waardoor je kan zien (kleuren (neem de aarde)), maar de zonlicht kan ook schijnen door/in/over de ruimte, en laat geen kleuren na, geen weerkaatsing.. dan maar zwart?
Over zon gesproken? zou er nog een zon zijn?

Maar nog even terug naar de ruimte van het heelal..
wijs eens met je vinger in de ruimte/lucht, en kijk eens voor de grap naar dat stukje van de ruimte dat ja aanwijst.
Je hebt de mazzel dat het bestaat uit allerlei stoffen als zuurstof stikstof en waterstof, dat moet je verder wegdenken.. het feit is dat je een gedeelte van het heelal aanwijst....
als de aarde niet op de plek zou zijn van het punt dat je net had aangewezen, dan was het vast een zwarte ruimte in het heelal..
Jij hebt de mazzel dat je het kan zien vanwege de lamp of zon, maar als het nacht is en je ziet geen steek voor ogen, dan kan jij al indenken hoe het is als er geen gezicht is.
Maartenovski
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 365
Lid geworden op: 21 mei 2004, 22:21
Locatie: Mars

Bericht door Maartenovski »

B_aware schreef:Wat dacht je dr van als je bijvoorbeeld in zeg maar 1980 bent geboren en je gaat dood in 2064 zeg maar he...dat als je dood bent dat het voor jou weer 1980 en je leven weer opnieuw doorleeft dat verklaart misschien de Deja Vu`s :P
dat zou betekenen dat je iets onthoud..dan zou je steeds meer onthouden..totdat je alles onthoud...en dan weet je wat er gaat gebeuren...is dat zo...neej...dus dat denk ik niet :roll:
WeAreTHeBorg schreef:Ruimte in het heelal is kleurloos, je ziet zwart maar is het wel zwart....?
wat houdt eigenlijk die zwarte kleur in? waarom is het niet wit?
als er iets is dan weerkaatst het zonlicht of dergelijk licht op het voorwerp waardoor je kan zien (kleuren (neem de aarde)), maar het zonlicht kan ook schijnen door/in/over de ruimte, en laat geen kleuren na, geen weerkaatsing.. dan maar zwart?
mischien is het wel een kleur/iets die/dat we (nog) niet kunnen waarnemen. Dat lijkt me eigenlijk nog wel het raarst.. je komt ergens en dan is er een kleur die je nog niet hebt gezien...lastig (of niet) voorte stellen:?
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Ik heb laatst een uitleg gehoord over deja vu's die me wel redelijk leek:

Als mensen met iets bezig zijn nemen ze neit alles op wat er gebeurd, (je let bijvoorbeeld niet constant op alles vogels die langs vliegen al zie je ze in je ooghoeken toch), je bent dan gewoon bezig met waar je mee bezig bent en onthoud het belangrijkste, maar je onthoud ook erg veel van al die andere dingen die toen gebeurde (zoals die vogels), de extra dingen dus. Op sommige momenten, (je hoort van die vrije uren, je ziet iemand die je nog nooit zag, je maakt iets mee) als je denkt dat je het eerder hebt meegemaakt maar niet zeker weet, is het vaak dat je wel eens zo'n soort situatie hebt meegemaakt (al is het maar met alleen die gedachte's van die extra dingen) en dan denk je dat het een deja vu was.
Eigenlijk maak je iets dus voor de eerste keer, maar in die omgeving is wel iets dergelijks gebeurt (je bent opgebeld voor die eerste 2 uur vrij) en je herinnert je dat en alleen het bericht van die persoon is anders.

Maja, opzich wel logisch leek me, al geeft zo'n situatie je toch altijd wel een gek gevoel.

En over dat ene dat jij de enige echte bent en de rest alleen maar nep of tegen jou, dat maakt me als ik daar aan denk toch wel bang, of eerder voel ik me toch vreemd, maar als je dan weer samen bent met iemand die heel aardig is ofzo, dan merk je wel dat het "verzinsels" zijn en dat wat er echt gebeurt veel belangrijker is, en dat je merkt dat die ideeën echt vreemd waren. Maar ook wel typisch een voorbeeld van het mens-zijn, Altijd bij elkaar willen zijn, samen sterk staan. etc.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Deja-vu: Een niet uit te leggen gevoel dat je iets (een situatie, een uitspraak, een gebeurtenis) al eens hebt meegemaakt.

Maar ik denk dat je beter nog de verdeling kan maken tussen gebeurtenissen op korte en op lange termijn. Zoals het voorbeeld dat je geeft gaat over een gebeurtenis die je je later (eventueel anders) herinnert. Maar op korte termijn hoor ik vaak dat het met de registratie van gegevens door je hersenen te maken heeft. Bijvoorbeeld, je linker oog vangt iets op, stuurt het door naar de hersenen, waardoor jij gewaar wordt van de gebeurtenis. Een fractie van een seconde later neemt ook je rechteroog hetzelfde waar, alleen gaat er iets 'mis' bij de registratie hiervan, waardoor je alleen maar 'denkt' dat je het opnieuw ziet.
B_aware schreef:Wat dacht je dr van als je bijvoorbeeld in zeg maar 1980 bent geboren en je gaat dood in 2064 zeg maar he...dat als je dood bent dat het voor jou weer 1980 en je leven weer opnieuw doorleeft dat verklaart misschien de Deja Vu`s :P
Dan kom je aant discussieren over de zin van het leven ;) Als je dit al met logica zou kunnen benaderen lijkt het mij niet logisch een bepaalde ziel zijn leven over en over te laten herleven. Maargoed, who knows.
Maartenovski schreef:
WeAreTHeBorg schreef:Ruimte in het heelal is kleurloos, je ziet zwart maar is het wel zwart....?
wat houdt eigenlijk die zwarte kleur in? waarom is het niet wit?
als er iets is dan weerkaatst het zonlicht of dergelijk licht op het voorwerp waardoor je kan zien (kleuren (neem de aarde)), maar het zonlicht kan ook schijnen door/in/over de ruimte, en laat geen kleuren na, geen weerkaatsing.. dan maar zwart?
mischien is het wel een kleur/iets die/dat we (nog) niet kunnen waarnemen. Dat lijkt me eigenlijk nog wel het raarst.. je komt ergens en dan is er een kleur die je nog niet hebt gezien...lastig (of niet) voorte stellen:?
Het hangt geheel af van je kleurenspectrum, zeg maar het aantal kleuren dat je kan waarnemen. Hieronder een leuk voorbeeld. Links zie je het kleurenspectrum van een hond, rechts dat van een mens.

Afbeelding

Kortweg is je iris opgebouwd uit twee type cellen die bepalen hoeveel kleuren je kan zien. Mensen hebben er veel meer dan honden. Een 'normaal' mens (zonder oogafwijking dus :)) kan daarom de 3 basis kleuren zien, waaruit alle andere kleuren worden opgebouwd (rechter deel vh plaatje). Honden kunnen maar minder kleuren zien, blauw en geel, en dat maakt hun kleurenspectrum dus een stuk beperkter.

Uiteindelijk is het licht dat wij ontvangen slechts een deel van het totale elektromagnetische spectrum. Denk aan het bekende ultraviolet dat wij niet kunnen waarnemen, maar veel insecten wel.
Maartenovski
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 365
Lid geworden op: 21 mei 2004, 22:21
Locatie: Mars

Bericht door Maartenovski »

maar er kan een kleur zijn die wij nog niet gezien hebben maar wel bestaat en die we ook kunnen waarnemen en dat lijk me raar
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Maartenovski schreef:maar er kan een kleur zijn die wij nog niet gezien hebben maar wel bestaat en die we ook kunnen waarnemen en dat lijk me raar
Nah, niet zoals je bedoelt ;) Zie dat plaatje hierboven, rechter deel. Dat is alles wat wij kunnen zien. Misschien dat je bepaalde tinten in real life niet tegenkomt, maar dat zul je sowieso herleiden tot bijv. 'paars' of 'paars-achtig'. Iets compleet anders valt buiten je spectrum en zul je dus nooit zien :Y)
Gebruikersavatar
LVDP_1337
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jul 2004, 17:10
Locatie: culemborg
Contacteer:

Bericht door LVDP_1337 »

Wat te denken van de manier van oriënteren in deze wereld dmv. zien(kleuren), proeven en ruiken.

-Hoe weet je dat als je de kleur groen ziet dat iemand anders die kleur exact hetzelfde ziet?

-En hetzelfde geld voor smaak, hoe weet je dat iemand anders precies hetzelfde proeft bij bijv. portie friet?

-En hoe zien bijv. telepatische mensen de wereld? (aangenomen dat ze bestaan) Heel anders dan jij en ik denk ik.

Er schijnen (heb ik weleens ergens gelezen,vraag niet waar) in de koude oorlog expirimenten met mensen met telepatische vaardigheden gedaan te zijn met positief resultaat (zowel USA als rusland). Heeft iemand anders hier ook wel eens wat over gehoord? Want er gebeuren wel meer dingen die de "gewone" burger niet weet....

En in navolging op het hierboven staande, hoever denken jullie dat de technologie voorloopt op de reguliere in bijv. geheime militaire basissen bijv. area51? En dat die technologie misschien verantwoordelijk is voor onze "ufo" waarnemingen.

Stel, dat ook dat dingen als spoken en jomanda zaken en het hiernamaals (andere dimentie?...) (aangenomen dat die zaken echt bestaan) ooit wetenschappelijk begrepen en verklaart kunnen worden....

Hoe denken jullie over deze dingen?

Reacties graag! :Y)
Gebruikersavatar
WeAreTHeBorg
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 257
Lid geworden op: 09 sep 2003, 12:17

Bericht door WeAreTHeBorg »

Guess who? schreef:Ik heb laatst een uitleg gehoord over deja vu's die me wel redelijk leek:

Als mensen met iets bezig zijn nemen ze neit alles op wat er gebeurd, (je let bijvoorbeeld niet constant op alles vogels die langs vliegen al zie je ze in je ooghoeken toch), je bent dan gewoon bezig met waar je mee bezig bent en onthoud het belangrijkste, maar je onthoud ook erg veel van al die andere dingen die toen gebeurde (zoals die vogels), de extra dingen dus. Op sommige momenten, (je hoort van die vrije uren, je ziet iemand die je nog nooit zag, je maakt iets mee) als je denkt dat je het eerder hebt meegemaakt maar niet zeker weet, is het vaak dat je wel eens zo'n soort situatie hebt meegemaakt (al is het maar met alleen die gedachte's van die extra dingen) en dan denk je dat het een deja vu was.
Eigenlijk maak je iets dus voor de eerste keer, maar in die omgeving is wel iets dergelijks gebeurt (je bent opgebeld voor die eerste 2 uur vrij) en je herinnert je dat en alleen het bericht van die persoon is anders.

Maja, opzich wel logisch leek me, al geeft zo'n situatie je toch altijd wel een gek gevoel.

En over dat ene dat jij de enige echte bent en de rest alleen maar nep of tegen jou, dat maakt me als ik daar aan denk toch wel bang, of eerder voel ik me toch vreemd, maar als je dan weer samen bent met iemand die heel aardig is ofzo, dan merk je wel dat het "verzinsels" zijn en dat wat er echt gebeurt veel belangrijker is, en dat je merkt dat die ideeën echt vreemd waren. Maar ook wel typisch een voorbeeld van het mens-zijn, Altijd bij elkaar willen zijn, samen sterk staan. etc.

Welkom allemaal.. ik zou zeggen.. lang geleden bizarre doordenkmaten ;)

Ik heb de laatste tijd weer zitten nadenken, niet alleen wat ik zelf verzin, maar ook dankzij bijvoorbeeld jullie gedachtes..
neem bijvoorbeeld dit bericht hierboven.. best grappig maar wel logisch hoe dit wordt vertelt.

Hypnotiseren is ook het terughalen van bijvoorbeeld informatie die je op denkend vermogen niet meer zou kunnen achterhalen.
Neem bijvoorbeeld een nummerbord van een auto. Je hebt hem gezien, maar je weet niet meer wat de reeks was. Door te hypnotiseren kan je een beroep doen op je fotografische geheugen, en zo kan je alsnog het nummer vertellen.

maar nu een andere gedachte.. neem bijvoorbeeld de Kruis.. en de cirkel:

.
.
.

X__________________O
.
.
.
Luister goed wat ik nu ga zeggen!
1.Houd je linkerhand tegen je linkeroog zodat je niet met je linkeroog kan kijken.
2. nader je beeldscherm op max 10 cm en blijf met je rechteroog naar het kruisje kijken
3. ga langzaam naar achter zodat de afstand tussen je rechteroog en het beeldscherm groter wordt.
4. KIJK NAAR HET KRUISJE EN CONCERTREER JE OP HET RONDJE!!
Als je het goed doet, dan zal je merken dat het rondje in het niets verdwijnt! Neem maar eens een pauze op het punt dat het rondje verdwijnt, en dat is best eng!
het kan ook andersom... recheroog dicht.. met linkeroog naar het rondje kijken!
(als het niet lujkt schrijf dan een kruis en een rondje op papier zonder onderliggend streep)

bizar nummer 2!

Over kijken gesproken!

Pak een vel voor je met tekst of tekens, en bestudeer de letterafbeeldingen, en moet je vervolgens met jezelf nagaan wat je nu wel kan zien, en hoe je het ziet!

het is onmogelijk dat je ook maar een simpel punt of komma kan zien zonder het geheel te zien..
anders gezegd: je ziet de stip letter of teken in delen, en niet in het geheel. Je hersenen programmeren de tekens dermate snel dat je het teken of letter zeer snel kan onderscheiden!

het oog is gewoon raar..
een oog is niet als een scanner lijkt mij.. een oog is eerder een knippen en plakken collage.
wat ik ook best gek vind, is dat je als je naar voren kijkt, ook gedeeltes van links en rechts nog kan waarnemen, maar steeds slechter!
dat is zo raar eigenlijk.

Vis schreef:Dan kom je aant discussieren over de zin van het leven Als je dit al met logica zou kunnen benaderen lijkt het mij niet logisch een bepaalde ziel zijn leven over en over te laten herleven. Maargoed, who knows.

Dejavu? reincarnatie? combineer deze woorden eens?

Probeer je eens jezelf, stoer te vinden, dapper, heldhaftig, vredelievend, humoristisch, haathoudend, satanistisch e.d.
Al deze eigenschappen moet je jezelf eens voorstellen.

Neem bijvoorbeeld Napoleon.. een heldhaftig persoon...
misschien was jij dat wel..?
Misschien was je wel Martin Luther King.. ... erg dapper!
Misschien ben jij gewoon wel elk persoon die hier op den aarde rondloopt. maar dan telkens op een andere moment.
Vis schreef:Kortweg is je iris opgebouwd uit twee type cellen die bepalen hoeveel kleuren je kan zien. Mensen hebben er veel meer dan honden. Een 'normaal' mens (zonder oogafwijking dus ) kan daarom de 3 basis kleuren zien, waaruit alle andere kleuren worden opgebouwd (rechter deel vh plaatje). Honden kunnen maar minder kleuren zien, blauw en geel, en dat maakt hun kleurenspectrum dus een stuk beperkter.
ALs je de hondenkleuren vergelijkt met de mensen kleuren, dan zou het vast nog een ubermensch kunnen zijn die misschien wel meer "type cellen hebben die bepalen hoeveel kleuren je kan zien"
we zien groen, maar misschien is die kleur weer in tig andere kleuren samengesteld!


Jongens.. ik denk weer lekker bizar door... tot het volgende bizarre avontuur
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

dat je de stip nie meer ziet komt door de blinde vlek agterin je oog. hier gaan de zenuwbanen naar de hersenen en zitten dus geen ligtgevoelige cellen, vandaar dat je daar niks ziet. (8>
Gebruikersavatar
WeAreTHeBorg
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 257
Lid geworden op: 09 sep 2003, 12:17

Bericht door WeAreTHeBorg »

Ace of Spades schreef:dat je de stip nie meer ziet komt door de blinde vlek agterin je oog. hier gaan de zenuwbanen naar de hersenen en zitten dus geen ligtgevoelige cellen, vandaar dat je daar niks ziet. (8>
Dat weet ik ook wel, maar dit zou een verklaring kunnen zijn voor degelijk andere zintuigen..
misschien kunnen we bepaalde smaken van de 4 smaken die we kunnen waarnemen niet onderschijden.
Of geuren en gevoelens..
jim_my
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 mei 2004, 19:27
Locatie: Deep space nine
Contacteer:

Bericht door jim_my »

Maartenovski schreef:
jim_my schreef:wat ik ook wel is heb is dat ik d8 dat die missing link mischien wel een voortplanting is geweest tussen buitenaards leven :S en dat wij daar uit ontstaan zijn
uhm 2e keer dat k het niet helemaal meer volg hier...wat is de missing link nou weer?..
Missing link is de link tussen de overgang van eventueel de apen naar de mens :Y)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Man, dit topic is al meer dan een half jaar oud zeg.
Gebruikersavatar
spacetiger of spaceteam
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 15 jan 2005, 01:24

Bericht door spacetiger of spaceteam »

Dus mag die dan niet meer reageren ofzo
Gebruikersavatar
skelotor
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 877
Lid geworden op: 19 dec 2004, 21:28
Contacteer:

Bericht door skelotor »

spacetiger of spaceteam schreef:Dus mag die dan niet meer reageren ofzo
Jewel, maar het kan soms best irri zijn om een heel oud topic weer naar boven te halen.
Plaats reactie