Red, yellow and.....BLUE alert!

Warpdrive, wormholes, phasers ... en meer Star Trek technologie.

Moderator: mr_Vulcan

Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Red, yellow and.....BLUE alert!

Bericht door Mr Hayes »

Gister heb ik de aflevering 'Demon' gekeken van Star Trek Voyager. Het schip ging toen tijdelijk in 'blue alert'. Wanneer wordt dit 'alert' door de captain vrijgegeven? In wat voor situaties precies? Kan iemand mij hier opheldering over geven? :{
Gebruikersavatar
RegBarclay
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 jul 2003, 11:34

Bericht door RegBarclay »

Was dat niet als het schip ging landen?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

als de voyager gaat landen gaat het eerst en tijdens in blue alert, dit is ook te zien in the 37's, maar later zie je dit volgens mij niet meer, het is denk ik niet beslist nodig maar ik denk dat ze het gebruikten omdat het de eerste paar keer waren dat ze het gebruikten
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Tactical_Cube schreef:als de voyager gaat landen gaat het eerst en tijdens in blue alert, dit is ook te zien in the 37's, maar later zie je dit volgens mij niet meer, het is denk ik niet beslist nodig maar ik denk dat ze het gebruikten omdat het de eerste paar keer waren dat ze het gebruikten
In Basics I kan ik me toch niet herinneren dat er blue alert werd gegeven.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

nee in basics gebeurt het niet en ook niet in dragons teeht wat ik wel vreemd vond, dat het in basics niet gebeure ok want dat deden de kazon en janeway zelf niet, maar kwas tog wel een beetje verbaas in dragons teeth.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

Dus de USS Defiant kan ook in blue alert gezet worden :D. Evenals de Runabouts.
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

Je vergeet er nog 1: Grey mode

Voyager heeft vaak problemen gehad met de energie vooraad, en daarom hebben ze de Grey mode. Die mode zorgt ervoor dat er echt het minste van het minste energie gebruikt wordt.

En ja: Blue alert is het wanneer een schip gaat landen, zoals gezien in 'the 37's' en 'Basics'. En ja ik denk dat het voor meedere schepen geld, want er is nooit gezegd dat de Voyager alleen de Blue alert heeft. Het lijkt volkomen normaal om naar Blue alert te gaan.
Laatst gewijzigd door Jason B op 06 sep 2004, 22:48, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

niet 'grey alert', gewoon 'grey mode' ;)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

ach.. het is gewoon onzin dat hele blue alert. Was om aandacht te trekken dat voyager speciaal was. de Defiant is niet gemaakt voor atmosperic flights.. (zie Starship Down)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

ach tis wel handig dat je weet dat je je ergens aan vsat moet houden (zeker als paris vliegt :P )
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

Raynor's Revenge schreef:niet 'grey alert', gewoon 'grey mode'
Ja je hebt gelijk, maar het is wel een alert status. Dus het hoort er eigenlijk bij.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

nee volgens mij is het geen alert status, maar heet t grey mode omdat t meerendeel van de lichten samen met de meeste systemen uitgaan en er een paar onderverlichte lichtbakken aanspringen waardoor het schip wat grijzer kleurt dan normaal 8-)
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

aha, oke my mistake :-P
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

even goeie vrienden ;) of zoals een briljante bom-expert ooit zei: 'foutje, moet kunen baas' (8>
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Raynor's Revenge schreef:even goeie vrienden ;) of zoals een briljante bom-expert ooit zei: 'foutje, moet kunen baas' (8>
van fouten kan je leren (8>
Gebruikersavatar
Doc
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 467
Lid geworden op: 27 apr 2004, 13:19
Locatie: Amerspace
Contacteer:

Bericht door Doc »

Frrrrikandel!! Bal Gehakt!!

krrak...

En daar ging weer een telefoon...


sorry, moest er ff tussendoor...
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

drommels, drommels en nog 's drommels! is t nou uit met die ongein :X
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik heb blue alert altijd een beetje een vreemde uitvinding gevonden. Want, wat is er zoveel anders aan het gaan landen dan bijvoorbeeld een andere bijzondere situatie (aanval, anomalia ofzo) waardoor het schip en bemanning gevaar zou kunnen lopen. Volgens mij had yellow alert volstaan om te landen, dat weet ook iedereen dat hij/zij paraat moet zijn en zover niet nodig zich ergens moet schuilhouden op een plek waar geen dingen naar beneden vallen (een van de grootste fouten van Generations btw, bij de crash).

Idd heeft de Defiant geen blue altert, simpelweg omdat voyager de eerste boot was die kon landen. Wat dan wel weer vreemd is is het feit dat de shuttles geen blue alert hebben.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Dat shuttles geen blue alert hebben is nogal normaal, die zijn gemaakt om te landen, de Intrepids zijn gemaakt om te vliegen en hebben de mogelijkheid om te landen, groot verschil.

Je gaf zelf al aan dat Intrepids de enige zijn met landingscapaciteiten, zou nogal idioot zijn moest iedere shuttle blue alert beginnen geven, denk je niet?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

volgens mij is de voornaamste taak van een shuttle ook vliegen. Landen doen ze, netzo als voyager, alleen maar op plekken waar je niet naar beneden kan beamen. Wat dat betreft is blue alert dus niet vreemd bij shuttles. Blue alert als verschijnsel is wel vreemd zoals ik hierboven als zei, yellow alert doet eigenlijk precies hetzelfde.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

captain crash schreef:volgens mij is de voornaamste taak van een shuttle ook vliegen. Landen doen ze, netzo als voyager, alleen maar op plekken waar je niet naar beneden kan beamen. Wat dat betreft is blue alert dus niet vreemd bij shuttles. Blue alert als verschijnsel is wel vreemd zoals ik hierboven als zei, yellow alert doet eigenlijk precies hetzelfde.
Netjes. Ok je hebt een punt. :) Als het ook maar in 1 ep voorkwam kun je het ook wijten aan de schrijver van de ep zelf, die iets speciaals wou doen.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

maar dat blijft hier het geval denk ik, dat van die schrijver, omdat ze t daarna gewoon herhaal dhebben om de 'traditie' niet te doorbreken, toch?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Punt was dat ze het in sommige eps wel doen en in sommige eps niet. Ik vind eigenlijk dat ze het helemaal niet hadden moeten doen, zat de eerste keer dat ik zag ook wel een beetje dom te kijken opzich. Maar als je het dan doet, doe het dan altijd. En idd, in basics is het dan wel weer een beetje logisch dat ze het niet doen omdat het daar de Kazon zijn. Maar verder is het een beetje dom, maargoed het is geen nieuws dat er veel van dit soort kleine 'foutjes' in voyager zitten. Dit is er trouwens eentje waar ik niet zo'n probleem mee heb. Sommige ideeen werken in de praktijk nu eenmaal minder goed dan op papier.
jeffero
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mar 2004, 16:58
Locatie: katwijk
Contacteer:

Bericht door jeffero »

uhhh....goh grappig hoe slap een mens kan lullen over iets dat in een lange zin uitgelegd kan worden.. maar goed we moeten de forums toch ergens mee vullen? nietwaar? :-D
Gebruikersavatar
Vulcanwizzard
Ensign
Ensign
Berichten: 209
Lid geworden op: 04 jul 2002, 23:29
Locatie: Capelle a/d IJssel

Re: Red, yellow and.....BLUE alert!

Bericht door Vulcanwizzard »

Ikheb tijdens mijn diensttijd in Duitsland met ami`s moeten werken, en die hebben een volgorde van ALERT !
nl Red Alert is Battle Stations
Yellow Alert is Hoogste Paraatheid
Bleu Alert is verhoogde paraatheid (alle verloven ingetrokken, alleman in de kazerne)
en zelfs White alert is Out of duty, oftewel systeem stuk of of line voor onderhoud.
Ik denk dat het hier van afgeleid is, de amerikanen zijn nogal op protocols e.d.

L.L.A.P.
Mr Hayes schreef:Gister heb ik de aflevering 'Demon' gekeken van Star Trek Voyager. Het schip ging toen tijdelijk in 'blue alert'. Wanneer wordt dit 'alert' door de captain vrijgegeven? In wat voor situaties precies? Kan iemand mij hier opheldering over geven? :{
Gebruikersavatar
Lt. Cmdr. Franksta
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 931
Lid geworden op: 07 okt 2004, 14:30
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Red, yellow and.....BLUE alert!

Bericht door Lt. Cmdr. Franksta »

Mr Hayes schreef:Gister heb ik de aflevering 'Demon' gekeken van Star Trek Voyager. Het schip ging toen tijdelijk in 'blue alert'. Wanneer wordt dit 'alert' door de captain vrijgegeven? In wat voor situaties precies? Kan iemand mij hier opheldering over geven? :{
Blue Alert is gewoon dat ze gaan landen
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Re: Red, yellow and.....BLUE alert!

Bericht door Dennis »

Lt. Cmdr. Franksta schreef:
Mr Hayes schreef:Gister heb ik de aflevering 'Demon' gekeken van Star Trek Voyager. Het schip ging toen tijdelijk in 'blue alert'. Wanneer wordt dit 'alert' door de captain vrijgegeven? In wat voor situaties precies? Kan iemand mij hier opheldering over geven? :{
Blue Alert is gewoon dat ze gaan landen
Heb je nou helemaal niet gelezen wat boven jou post staat?
"Vulcanwizzard" spreekt uit ervaring, geeft een bron. Jij niet. Dat betekent dat zijn post een stuk meer informatie geeft dan de jouwe.
(Nu laat ik achterwege dat jou post al meerdere keren is opgemerkt)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

ik denk dat hij een selectief lezer is
Gebruikersavatar
Joene
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 okt 2004, 11:44

Bericht door Joene »

hoe zit dit eigenlijk aan van de NX-01? Het lijkt of ze alleen gewoon de normale situatie and Tactical Alert..
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

ik heb het inderdaad nog nooit gezien

als je blue alert bedoeld
Gesloten