Het toilet 'probleem'

Warpdrive, wormholes, phasers ... en meer Star Trek technologie.

Moderator: mr_Vulcan

Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Het toilet 'probleem'

Bericht door captain crash »

The Intergalactic Laxative


(by Donovan Leitch of the album Cosmic Wheels, 1973)
I was impressed like everyone when man began to fly
out of earthly regions to planets in the sky
with total media coverage we watched the heroes land
as ceremoniously they disturbed the cosmic sand

I awe with admiration we listened to the talk
such pride felt they, such joy to be upon the moon to walk
my romantic vision shattered when it was explained to me
spacemen wear old diapers in which they shit and pee

chorus:

oh the intergalactic laxative will get you from here to there
relieve you and believe me without a worry or care
if shitting is your problem when you're out there in the stars
the intergalactic laxative will get you from here to mars

they don't partake like you and I of beefy burger mush
their food is specially prepared to dissolve into slush
absorbed my multi-fibres in the super diaper suit
otherwise the slush would trickle down inside the boot

you may well ask now what becomes of liquid they consume
a pipe is led from penis head to a unit in the room
the water is recirculated, filtered for re-use
in case of anti-gravity, pee gets on the loose

wherever man has conquered on the quest for frontiers new
I'm glad he's always had to do the no. one and two
it makes it all so ordinary just like you and me
to know the greatest heroes they had to shit and pee!
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

Hmmm...ik heb dat nummer niet zo lang geleden gehoord, was wel aardig, weet niet meer precies waar het was dat ik het gehoord heb
:-P :huh:
Gebruikersavatar
Shipconstructor
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 267
Lid geworden op: 11 aug 2002, 11:04
Locatie: Uelsen

Bericht door Shipconstructor »

humor, maar om even in herhaling te vallen: heeft iemand nou OOIT een wc in StarTrek gezien????
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

Ik niet, maar er kan i.p.v. een wc ook wel iets anders als afvoerapparaat worden gebruikt, zoals b.v. de Transporter...en dat zou wel verklaren waarom er zo vaak iemand bij de bediening in de Transporterroom staat. ;)
Gebruikersavatar
Stadi
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 766
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:42
Locatie: Vvardenfell

Bericht door Stadi »

Er is wel ooit naar verwezen.. volgens mij was het door Neelix in Year of Hell.. maar meestal herinner ik me die voyager afleveringen niet zo goed.. (:
Kweet niet hoe dat komt :P
Gebruikersavatar
sirdupre
Commander
Commander
Berichten: 1575
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:56
Contacteer:

Bericht door sirdupre »

Dark*staR schreef:Hmmm...ik heb dat nummer niet zo lang geleden gehoord, was wel aardig, weet niet meer precies waar het was dat ik het gehoord heb
:-P :huh:
Er staat mij ook iets vaags van bij..... Was twee keer vrij kort achter elkaar zelfs..... Ik weet het niet meer, misschien kan Jomanda helpen met een paar stralen....
Gebruikersavatar
Boromir
Commander
Commander
Berichten: 1370
Lid geworden op: 11 jun 2002, 15:01

Bericht door Boromir »

heb Jomanda eventjes een mailtje gestuurd vanuit Minas Tirith, en kreeg het volgende antwoord... :smoke:
Jomanda schreef: Lief mens,

Op dit moment mag ik u via mijn mediumschap hulp bieden op afstand. Deze hulp is heel persoonlijk en u mag zelf ervaren wat er voor u op dit moment mogelijk is.

U kunt nu in gedachten uw vraag stellen. Dwingt u niet af, maar doet u dat op een bescheiden manier. Uw vraag wordt in de volgende stilte gehoord......

Op dit moment kan er hulp geboden worden in allerlei vormen. Niet bang zijn als u de volgende dingen ervaart: warmte of kou van binnen uit op de plaats van de oorzaak, tintelingen, extra pijnen, huilen, lachen of boeren. Misschien komt u even vast te zitten met beide benen op de grond, handen op schoot geplakt of de mond dicht. Dit zijn allemaal vormen van behandelingen.

Misschien krijgt u een ingeving wat u moet doen of laten in verband met een situatie. Volg dan ook uw gevoel en probeer uzelf te worden, te zijn en te blijven.

Probeer ook uzelf te vergeven als u denkt, dat u de dingen fout heeft gedaan. God is liefde. God straft niet. U bent hier op aarde om lessen te leren.

Als een situatie de oorzaak is van een klacht en niet veranderd kan worden is er maar een mogelijkheid en dat is de situatie te accepteren.

Vanuit die acceptatie ontstaat een innerlijke rust en dat is de vrede in uzelf. Als die vrede bereikt is, kunt u ook liefde sturen naar uw medemens en kunt u uw medemens ook vergeven als u slachtoffer bent geweest of nog bent.

Alles heeft een betekenis en via mijn mediumschap mag er ook op afstand inzicht worden gestuurd naar de ander. Nooit kwaad met kwaad vergelden.

Via mijn mediumschap mag ook negativiteit worden omgezet in positiviteit en dat is goed voor hen, maar ook voor u.

Mocht er geen genezing meer mogelijk zijn, dan is er altijd de juiste begeleiding.

De hulp komt op de manier waarop u ontvankelijk bent. Misschien mag u het voelen, horen, zien, weten of ervaren via een droom, healing of via mijn radio- en T.V.- programma's.

Alles wat u mag ervaren is positief voor lichaam en geest en u krijgt nooit te veel en ook nooit te weinig. De energie, die via mijn mediumschap vrij mag komen is een liefdesenergie en die liefdesenergie raakt het diepste van de mens en in die kern ligt alles verborgen dus ook de oorzaak van uw klacht.

Ik ben dankbaar, dat ik u via mijn mediumschap mocht helpen en wil u ook de volgende overweging meegeven:

Verloochen uzelf niet en luister naar uw hart en klaag niet over de dingen die u niet heeft, maar wees dankbaar voor de dingen die u wel heeft. U mag iedere seconde opnieuw beginnen en verbonden zijn met die grote liefdes en lichtbron Ook u bent waardevol. Voel de liefde in uzelf. Het mag. Zodat u van uzelf kunt houden en vanaf dit moment met meer zelfvertrouwen uw leven kunt leven op de manier die voor u noodzakelijk is en komt tot geestelijke rijkdom. Het grootste geschenk dat we mogen ontvangen hier op de planeet moeder aarde.

Het leven is ook voor u de moeite waard.
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

sirdupre schreef:Er staat mij ook iets vaags van bij..... Was twee keer vrij kort achter elkaar zelfs..... Ik weet het niet meer, misschien kan Jomanda helpen met een paar stralen....
Wat een toeval dat wij dat nummer beiden 2x achter elkaar gehoord hebben, zou dit nog meer mensen zijn overkomen? And to go back on topic...Jomanda jij kan dat "hulpvolle" antwoord de wc wel instralen :smoke:
tuvok4774
Commander
Commander
Berichten: 1187
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:34
Locatie: Huizen

Bericht door tuvok4774 »

Stadi schreef:Er is wel ooit naar verwezen.. volgens mij was het door Neelix in Year of Hell.. maar meestal herinner ik me die voyager afleveringen niet zo goed.. (:
Kweet niet hoe dat komt :P
Hij zei inderdaad daar dat de chemische toiletten niet meer werkten en dat dat een gedoe was met bolians ofzo
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Dark*staR schreef:
sirdupre schreef:Er staat mij ook iets vaags van bij..... Was twee keer vrij kort achter elkaar zelfs..... Ik weet het niet meer, misschien kan Jomanda helpen met een paar stralen....
Wat een toeval dat wij dat nummer beiden 2x achter elkaar gehoord hebben, zou dit nog meer mensen zijn overkomen? And to go back on topic...Jomanda jij kan dat "hulpvolle" antwoord de wc wel instralen :smoke:
Hoe kan dat nou?! IK heb het nummer OOK twee keer vlak achter elkaar gehoord...volgens mij heeft die ene vuilnisbak het maar een keer gehoord...versterkte vuilnisbak :)
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

captain crash schreef:Hoe kan dat nou?! IK heb het nummer OOK twee keer vlak achter elkaar gehoord...
Tja, hoe zou dat toch hebben kunnen gebeuren: toeval? lot? noodzaak? ...? Of zo'n kans die 1 op de miljoen x voorkomt (en iedereen weet dat zo'n kans zich 9 van de 10 x voordoet) :smoke:

Misschien gaan ze niet naar de plee door dat replicator voedsel
Gebruikersavatar
Shipconstructor
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 267
Lid geworden op: 11 aug 2002, 11:04
Locatie: Uelsen

Bericht door Shipconstructor »

Ik geloof dat ik nu iets heb gevonden......Als je van de "bridge" naar achteren loopt....kom je door een klein gangetje....voordat je het trappetje afgaat is rechts van je niets (gewoon een wand), maar links is NOG een ruimte.....WC??

Afbeelding
Gebruikersavatar
LadyXochi
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 442
Lid geworden op: 07 feb 2003, 11:26

Re: Het toilet 'probleem'

Bericht door LadyXochi »

captain crash schreef:The Intergalactic Laxative


(by Donovan Leitch of the album Cosmic Wheels, 1973)
I was impressed like everyone when man began to fly
out of earthly regions to planets in the sky
with total media coverage we watched the heroes land
as ceremoniously they disturbed the cosmic sand

I awe with admiration we listened to the talk
such pride felt they, such joy to be upon the moon to walk
my romantic vision shattered when it was explained to me
spacemen wear old diapers in which they shit and pee

chorus:

oh the intergalactic laxative will get you from here to there
relieve you and believe me without a worry or care
if shitting is your problem when you're out there in the stars
the intergalactic laxative will get you from here to mars

they don't partake like you and I of beefy burger mush
their food is specially prepared to dissolve into slush
absorbed my multi-fibres in the super diaper suit
otherwise the slush would trickle down inside the boot

you may well ask now what becomes of liquid they consume
a pipe is led from penis head to a unit in the room
the water is recirculated, filtered for re-use
in case of anti-gravity, pee gets on the loose

wherever man has conquered on the quest for frontiers new
I'm glad he's always had to do the no. one and two
it makes it all so ordinary just like you and me
to know the greatest heroes they had to shit and pee!
LOL, de laatste keer dat ik dat hoorde was bij Star One!

Songs of the Ocean gaat trouwens over The Voyage Home...
Gebruikersavatar
LadyXochi
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 442
Lid geworden op: 07 feb 2003, 11:26

Bericht door LadyXochi »

Stadi schreef:Er is wel ooit naar verwezen.. volgens mij was het door Neelix in Year of Hell.. maar meestal herinner ik me die voyager afleveringen niet zo goed.. (:
Kweet niet hoe dat komt :P
Ik heb het ook al eens eerder gehoord. Volgens mij.... OJAAA!!!!!!
In een aflevering van Enterprise!!! Daar moet de chief engeneer (weet de namen nog niet uit mijn hoofd *schaam schaam) uitleggen aan basisschool kinderen wat er met de menselijke afvalstoffen wordt gedaan. Hij verteld dat alles gerecycled wordt en dat ze er bijvoorbeeld nieuwe buizen van maken.
Erg gaaf, want hij wil die brief eigenlijk niet beantwoorden, want hij is bang dat de kids denken dat hij chief of lavatories is! ROFL
Gebruikersavatar
LadyXochi
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 442
Lid geworden op: 07 feb 2003, 11:26

Bericht door LadyXochi »

sirdupre schreef:Er staat mij ook iets vaags van bij..... Was twee keer vrij kort achter elkaar zelfs..... Ik weet het niet meer, misschien kan Jomanda helpen met een paar stralen....
Star One van Ayreon's Arjen Lucassen misschien? Heeft een vriend de cd toevallig?
Ik las net een stukje van de tekst en de melodie sprong meteen in mijn hoofd, en nu krijg ik hem er niet meer uit! :-D
Gebruikersavatar
david vermote
Commander
Commander
Berichten: 1391
Lid geworden op: 19 mar 2003, 22:31
Locatie: sint-truiden

Bericht door david vermote »

Zeg weet iemand de WC of moet ik hier in mijn broek doen. :o
The One
Commander
Commander
Berichten: 1410
Lid geworden op: 22 jan 2003, 09:40

Bericht door The One »

Het word gerecyceld zodat 't gebruikt kan worden in de replicator. (Of in Neelix zijn maaltijden....) :-D
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

LadyXochi schreef:
sirdupre schreef:Er staat mij ook iets vaags van bij..... Was twee keer vrij kort achter elkaar zelfs..... Ik weet het niet meer, misschien kan Jomanda helpen met een paar stralen....
Star One van Ayreon's Arjen Lucassen misschien? Heeft een vriend de cd toevallig?
Ik las net een stukje van de tekst en de melodie sprong meteen in mijn hoofd, en nu krijg ik hem er niet meer uit! :-D
Ik heb de cd 'toevallig' (zie ava). En het was van de zomer, weet eigenlijk niet meer waarom, maar we hadden een nachtje risk spelen, ohjah, * houdt van Risk spelen dat was het...
Gebruikersavatar
Daniels' Collega
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 412
Lid geworden op: 09 mei 2003, 19:11
Locatie: Gent (België)

Bericht door Daniels' Collega »

Er moeten toch wel toiletten zijn zeker. In 'memorial' ging de Delta Flyer op een away mission voor twee weken. Een dag of zo gaat nog wel, maar 2 weken? En er is volgens die aflevering ook een sonic shower aan boord.
Gebruikersavatar
Highwaij
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 352
Lid geworden op: 29 jun 2003, 11:23
Locatie: Deventer

Bericht door Highwaij »

zal wel ergens een handig apperaatje voor zijn,
maar ik weet dat als je op conventies komt en de acteurs er naar vraagt ze er ook altijd grappen over maken
Gebruikersavatar
david vermote
Commander
Commander
Berichten: 1391
Lid geworden op: 19 mar 2003, 22:31
Locatie: sint-truiden

Bericht door david vermote »

david vermote schreef:Zeg weet iemand de WC of moet ik hier in mijn broek doen. :o
Nou hoe zou dat dan gaan in een grooter schip zoals de Enterprise.

Oh gewoon even tegen de muur plasen.
Gebruikersavatar
Highwaij
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 352
Lid geworden op: 29 jun 2003, 11:23
Locatie: Deventer

Bericht door Highwaij »

david vermote schreef:
david vermote schreef:Zeg weet iemand de WC of moet ik hier in mijn broek doen. :o
Nou hoe zou dat dan gaan in een grooter schip zoals de Enterprise.

Oh gewoon even tegen de muur plasen.


>:) gewoon effe het raampje open doen :-P :-D
Gebruikersavatar
superborg
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 318
Lid geworden op: 14 jun 2002, 21:36
Locatie: vlagtwedde
Contacteer:

Bericht door superborg »

gaat een beetje moeilijk want er zitten force fields voor (first contact enz)

maar ik geloof dat ik ook wel eens wat over een wc in voy gehoord heb, ik heb alleen geen id meer welke ep.
Gebruikersavatar
wumpus
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 apr 2003, 22:45
Locatie: Z'Ha'Dum
Contacteer:

Bericht door wumpus »

Ze hebben toch force fields waar je maar in een richting doorheen kan? Daarmee is het probleem opgelost ...
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

Is dat zo?
Kan ik me niet echt herinneren. Zou ook wel lastig zijn, steek je je hand erdoor, kun je 'm niet meer terugtrekken.
Gebruikersavatar
wumpus
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 apr 2003, 22:45
Locatie: Z'Ha'Dum
Contacteer:

Bericht door wumpus »

Ik dacht dat de discussie over shields daarop uit kwam, als reden dat je wel shuttles en wapens kan lanceren naar buiten, maar niet naar binnen. Die van de airlocks werken weer andersom, de lucht kan niet naar buiten maar schepen wel naar binnen.

Je moet je hand er inderdaad niet insteken :-) Maargoed, dat geldt voor de wc van een trein ook al ..

Edit.2: Over je handen ergens insteken gesproken, wat ik me altijd afgevraagd heb is wat er gebeurt wanneer je je handen per ongeluk in de replicator hebt wanneer daar iets materialiseert.
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

Oh, ik dacht dat de discussie over shields erop neer kwam dat een object door de shields kan doordat het zelf shields heeft die tegengesteld zijn ingesteld. Zodat beide shields elkaar opheven op de plek waar ze elkaar raken (een shuttle kan ook een shuttlebay in en uit en Borg drones met personal shields wandelen ook door force fields heen).

En waarschijnlijk is de computer ook niet stom en materialiseert die gewoon niets als je je hand erin steekt (wat er eigenlijk gebeurt met al die lucht moleculen bij replicators en transporters weet ik ook niet)
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

"Waste extraction" wordt het toch genoemd of "Sanitary facility"? De enige referenties die ik ooit gehoord heb hierover zijn Neelix en Quark.
Zou wel leuk zijn als ze hier een keer op ingingen.


(of is dit weer één van de mysterieuze dingen rondom Star Trek?)
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Wordt er eigenlijk aan sanitaire behoeftes voldaan: een sonische douche is nu niet bepaald wat je bedoelt met warm water over je heen laten stromen.
Gebruikersavatar
RegBarclay
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 jul 2003, 11:34

Bericht door RegBarclay »

Een andere referentie is die aflevering waarbij Jake en Ben die met die Bajoran solar ship naar Cardassia vliegen, Jake vraagt of de ruimte achterin de badkamer is.. en Ben zecht dat het bedoeld is voor zero-g en het even wennen is om je-weet-wel te doen.
Gesloten