Het toilet 'probleem'

Warpdrive, wormholes, phasers ... en meer Star Trek technologie.

Moderator: mr_Vulcan

Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

designed for zero-g?

Gewichtloos naar het toilet gaan, voor wat is dat nu nodig? Willen ze teruggaan naar ons huidig Space Shuttle tijdperk of zo?
Gebruikersavatar
RegBarclay
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 jul 2003, 11:34

Bericht door RegBarclay »

Zo was het honderden jaren geleden door de Bajoran die de eerste vlucht in de ruimte maakten, Ben wou het zo echt mogenlijk namaken, maar heeft wel zwaartekracht platen ingebouwd.
Gebruikersavatar
Nightraven
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 680
Lid geworden op: 10 jul 2003, 10:08
Locatie: Nieuwleusen
Contacteer:

Bericht door Nightraven »

Nebulaguy schreef:designed for zero-g?

Gewichtloos naar het toilet gaan, voor wat is dat nu nodig? Willen ze teruggaan naar ons huidig Space Shuttle tijdperk of zo?
lekkere boel zal dat worden... :r
Gebruikersavatar
Stoney3K
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 307
Lid geworden op: 28 dec 2002, 21:15
Locatie: Eindhoven, Earth
Contacteer:

Bericht door Stoney3K »

wumpus schreef:Ik dacht dat de discussie over shields daarop uit
Edit.2: Over je handen ergens insteken gesproken, wat ik me altijd afgevraagd heb is wat er gebeurt wanneer je je handen per ongeluk in de replicator hebt wanneer daar iets materialiseert.
Dan geeft ie gewoon een foutmelding... je denkt toch niet dat ze zo idioot zijn om geen detectiemechanisme te implementeren of iemand toevallig z'n hand in het ding gestoken heeft.... errug handig, dan zit je voor de rest van je leven met een kop hete koffie door je hand heen :-D....

En die WC, da's gewoon een aangepaste versie van de replicator, waar je op kan zitten. In een of ander technisch document stond dat de replicator ook als 'waste receptacle' kan dienen. Het materiaal wordt gewoon gedesintegreerd tot op het atoom en terug gestraald naar waar het vandaan kwam -- de grote Replicator-voorraadunits. Alleen zie je nooit iemand in de serie naar de WC gaan, het zou errug genant zijn als een WC zo expliciet aanwezig is. Je ziet ze in Stargate toch ook niet naar het toilet gaan?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

wow...dit topic is oud...
Gebruikersavatar
mezoti
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 333
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:45

Bericht door mezoti »

Heerlijk toch, zo'n gouwe ouwe? :-D
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Kijk wat ik gevonden heb! Zou dit het antwoord zijn op al die brandende vragen waar het toilet nou zit? (Of wisten jullie dit al :) )

Kijk mee op de brug van de Enterprise-D:

Afbeelding

Head is synoniem voor toilet.
Je weet wel. Zoals wij plee, wc, toilet kennen, kennen die Engelsen en Amerikanen het als john, potty, restroom, bathroom en head! *D
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Het ziet er ook uit als een toilet. :)

Goed gevonden! Die ruimte ernaast is ook een mysterie, hoe moet je daar binnen komen? :?
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Wel nu weten we het: het bestaat maar het wordt niet besproken. Voortbordurend op Section31's post: en wat is dat eigenlijk. Een turbolift die geen connectie heeft met The Bridge? Kan ik me eigenlijk moeilijk voorstellen.
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Misschien kun je daar alleen toegang tot verkrijgen via dek 2. Op de tekeningen staat iig verder niks. Foutje, of mischien wel de geheime SM-kamer van Picard! :)
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

mr_Vulcan schreef:Misschien kun je daar alleen toegang tot verkrijgen via dek 2. Op de tekeningen staat iig verder niks. Foutje, of mischien wel de geheime SM-kamer van Picard! :)
Blijft wel goed geheim, als je er niet binnen kunt.

Wacht, je moet je overstralen naar die kamer, DAT is de oplossing. 8-)
Gebruikersavatar
Stoney3K
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 307
Lid geworden op: 28 dec 2002, 21:15
Locatie: Eindhoven, Earth
Contacteer:

Bericht door Stoney3K »

Nebulaguy schreef:
mr_Vulcan schreef:Misschien kun je daar alleen toegang tot verkrijgen via dek 2. Op de tekeningen staat iig verder niks. Foutje, of mischien wel de geheime SM-kamer van Picard! :)
Blijft wel goed geheim, als je er niet binnen kunt.

Wacht, je moet je overstralen naar die kamer, DAT is de oplossing. 8-)
Erg lullig als je dan materialiseert en het blijkt een plasmaleiding te zijn....

AUW!! HEET! HEET! HEET!

Toch maar niet doen. 't kan natuurlijk ook domweg een Jeffries tube naar het dak zijn. Leuk als mensen ECHT van het uitzicht willen genieten. Vergeet alleen niet het EVA suit aan te doen...
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

Misschien is het wel een Relatie kamertje. Alle mensen die op het schip een relatie krijgen en een beetje privacy willen kunnen daar naartoe beamen. links staat dan een 2 x 1 persoons bed aan elkaar, en dan heb je 2 wasbakken aan de rechterkant aan iedere kant 1 en dan heb je een bubbel bad rechts in het midden.

Hahahaha daar moet je wel veel fantasie voor hebben. :-D :+
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

En omdat dan in zo'n kleine ruimte te pushen, moet je wel heel romantisch aangelegd zijn. Praktisch! :o
Gebruikersavatar
Stoney3K
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 307
Lid geworden op: 28 dec 2002, 21:15
Locatie: Eindhoven, Earth
Contacteer:

Bericht door Stoney3K »

Trouwens die kamer daar weer naast, is dat niet de aansluiting naar de Battle Bridge? Daar heb ik eens in een episode iets over gezien.... Op het plaatje staat een nogal lege room. En over die mysterieuze kamer... voor zover ik kan zien zit daar niets in wat geschikt is voor menselijke presentie. Ik denk dat dat een of ander ondersteunend iets is van de scheepssystemen. Misschien de EPS-aansluiting voor op de bridge, of de ODN-interlink naar de centrale computerkern. Vergeet niet dat achter de panelen in de muur van de Bridge computerchips zitten.

Heeft iemand verder nog pictures van toiletten op starships?
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Stoney3K schreef:Trouwens die kamer daar weer naast, is dat niet de aansluiting naar de Battle Bridge? Daar heb ik eens in een episode iets over gezien....
Battle Bridge van de Enterprise-D zit niet in de schotel, maar ergens in de engineering section dacht ik. :)
Gebruikersavatar
Stoney3K
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 307
Lid geworden op: 28 dec 2002, 21:15
Locatie: Eindhoven, Earth
Contacteer:

Bericht door Stoney3K »

Section31 schreef:
Stoney3K schreef:Trouwens die kamer daar weer naast, is dat niet de aansluiting naar de Battle Bridge? Daar heb ik eens in een episode iets over gezien....
Battle Bridge van de Enterprise-D zit niet in de schotel, maar ergens in de engineering section dacht ik. :)
Dat lijkt me inderdaad errug logisch.... onzin om te autoseparaten en dan erachter te komen dat je Main Bridge en je Battle Bridge in dezelfde sectie zitten...

Engineering Ensign: "We're adrift, Sir..."
Geordie: "That's because nobody is here to steer the section, Ensign."
Engineering Ensign: "And isn't that a BAD thing??"
Geordie: "Nah... it was designed that way. The star driven section was intended to be left behind as a diversion while the saucer section makes a run for it at full impulse.... we may be stranded here for a few years. Just make yourself comfortable. There's a Romulan warbird approaching at high warp, they'll blast us away in a minute or ten."

Wat zou het dan kunnen zijn??
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Naast het loze kamertje zit idd de turbolift naar de battlebridge. Das er maar één en die gaat rechtstreeks (Ook wel raar, je moet eerst naar de main bridge om vandaar bij de battle-bridge te komen).
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

mr_Vulcan schreef:Naast het loze kamertje zit idd de turbolift naar de battlebridge. Das er maar één en die gaat rechtstreeks (Ook wel raar, je moet eerst naar de main bridge om vandaar bij de battle-bridge te komen).
Ja stel dat de main bridge onbruikbaar is door decompression of wat nog allemaal, dan kun je de battle bridge dus ook niet gebruiken, want je kan er niet naar toe? Vreemd.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

dan doe je het vanaf engineering, zoals in die afl. in de defiant en over die handel tussen fed. en ..... en quark was daar de schuld van. oja en ze zaten ook in een soort van nevelatmosfeer ensisko was bewusteloos enzo. er zat dacht ik iets iin de titel met min ofzo. klinkt vaag, maar ik kan het niet beter uitleggen.
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

Om een of andere reden moet ik nu ineens aan het poop-deck op schepen denken...
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Natuurlijk kun je de schepen via engineering besturen, maar die battle-bridge is daar aangebracht om het tweede deel van een Galaxy-class ook een commando post te geven. Bij die loskoppeling wordt het gewoon een ander sterrenschip. Zou ook raar zijn dat je dan alles moet gaan besturen via engineering. Veel te druk en chaotisch om daar nog fatsoenlijke orders uit te delen. Zo'n battle-bridge is veel efficienter.
Gebruikersavatar
Stoney3K
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 307
Lid geworden op: 28 dec 2002, 21:15
Locatie: Eindhoven, Earth
Contacteer:

Bericht door Stoney3K »

Erg irritant dat je dan eerst op de Main Bridge moet wezen om er te komen en dan nog eens een half uur met de Turbolift... Op een ander punt ook erg praktisch, sinds je dan je secundaire crew eerst kan briefen over de situatie. Probleempje echter als de Main Bridge naar de mallemoer is, dan mag je gaan klimmen in de Jeffries Tubes.

Een Constitution-class heeft trouwens geen dedicated turbolift naar de battle bridge, gewoon een deur, zoals te zien is in ST:25th Anniversary. Ik vraag me trouwens af of er geen doorgang is vanuit Engineering naar de Battle Bridge. (Behalve de toeristische klimroute dan he ;))
Gebruikersavatar
Quantum
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 278
Lid geworden op: 12 jun 2002, 17:32

Bericht door Quantum »

uss defiant schreef:dan doe je het vanaf engineering, zoals in die afl. in de defiant en over die handel tussen fed. en ..... en quark was daar de schuld van. oja en ze zaten ook in een soort van nevelatmosfeer ensisko was bewusteloos enzo. er zat dacht ik iets iin de titel met min ofzo. klinkt vaag, maar ik kan het niet beter uitleggen.
Bedoel je "Starship Down" ofzo? Quarck was er bij voor onderhandelingen en ze vlogen rond in de atmosfeer van een gas-reus, maar ik kan me niet herinneren Sisko bewusteloos was.
Gebruikersavatar
jelle
Ensign
Ensign
Berichten: 182
Lid geworden op: 29 okt 2003, 19:22
Locatie: monster

Bericht door jelle »

georgy wist in Fisrt contact niet wat pissen was
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

jelle schreef:georgy wist in Fisrt contact niet wat pissen was
Correctie:

Hij wist niet wat 'Taking a leak' was, het ging hem om de zinsformule, niet over het plassen zelf.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

wel grappig dat dit topic niets meer te maken heeft met de originele inhoud...nog iemand van de 'newbies' die dat weet? nee...kijk ff op de eerste pagina, eerste post
Gebruikersavatar
Stoney3K
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 307
Lid geworden op: 28 dec 2002, 21:15
Locatie: Eindhoven, Earth
Contacteer:

Bericht door Stoney3K »

captain crash schreef:wel grappig dat dit topic niets meer te maken heeft met de originele inhoud...nog iemand van de 'newbies' die dat weet? nee...kijk ff op de eerste pagina, eerste post
Inderdaad....

*KLOENK*

:D

Iemand ergens anders in ST nog WC's gespot? (Wie heeft de blueprints op z'n HD staan ??)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Een douche hebben ze wel een keer laten zien in Voyager.
Maar de plee is me ook een raadsel.

Janeway: "Mr. Paris, Warp 1. Engage.
Paris:"Sorry Captain, I have to take a leak"
Janeway:"Lt. Torres"
Torres:"Yes Captain"
Janeway:"Where the hell are you. I need you on the bridge"
Torres: "I'm changing my Always Captain"(ik neem aan dat ze in de 24e eeuw nog ongesteld worden)
Janeway:"Bleed in your own time, I need Warppower now"
Paris:"I pee at warppower, Ma'am"
Tuvok:"We Vulcans do not pee"
Janeway:"Well how do you get rid of your..... things?"
Tuvok:"That's one of the mystries of our race you have to solve yet"

en zo kunnen we wel even door gaan.
Gebruikersavatar
Jimbo
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 679
Lid geworden op: 29 dec 2003, 01:54
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jimbo »

EMH schreef:Een douche hebben ze wel een keer laten zien in Voyager.
Maar de plee is me ook een raadsel.

Janeway: "Mr. Paris, Warp 1. Engage.
Paris:"Sorry Captain, I have to take a leak"
Janeway:"Lt. Torres"
Torres:"Yes Captain"
Janeway:"Where the hell are you. I need you on the bridge"
Torres: "I'm changing my Always Captain"(ik neem aan dat ze in de 24e eeuw nog ongesteld worden)
Janeway:"Bleed in your own time, I need Warppower now"
Paris:"I pee at warppower, Ma'am"
Tuvok:"We Vulcans do not pee"
Janeway:"Well how do you get rid of your..... things?"
Tuvok:"That's one of the mystries of our race you have to solve yet"

en zo kunnen we wel even door gaan.
haha goed stuk 8-)
Gesloten