Aanraking met Forcefield's

Warpdrive, wormholes, phasers ... en meer Star Trek technologie.

Moderator: mr_Vulcan

Gebruikersavatar
WJP
Ensign
Ensign
Berichten: 173
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:03
Locatie: skearnegoutum
Contacteer:

Aanraking met Forcefield's

Bericht door WJP »

weet iemand ook of het ook zeer doet als je een forcefield aanraakt? want als ze een aanraken dan doen ze net of het zeer doet, maar het lijkt mij gewoon net een muur.
alvast bedankt voor het antwoord!!!
Paul
Ensign
Ensign
Berichten: 201
Lid geworden op: 15 jun 2002, 10:41
Locatie: Amsterdam

Bericht door Paul »

Zal wel een of ander electrisch veld zijn... Dat er een of andere spanning op zit. aan de andere kant leek Picard er niet veel last te hebben toen hij er een in First Contact aanraakte (hoewel het wel kortdurig was).
Gebruikersavatar
Bosch571
Ensign
Ensign
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:59
Locatie: Luyksgestel (brabant)

Bericht door Bosch571 »

Ik denk dat mogentlijk is om ze zo aftestellen dat ze pijn doen, die van de Jem'Hadar zijn namelijk dodelijk.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Inderdaad. Er zijn rassen die aanraking van force fields pijnlijk maakt. De Federatie doet zoiets niet. Wel is dat in ieder geval de force fields van de Brigs bij langdurig aanraken, pijnlijk worden, dan moet de persoon wel los laten. Er even langs aaien kan geen kwaad.
Gebruikersavatar
X5-453
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 719
Lid geworden op: 19 jul 2002, 12:37
Locatie: HELlevoetsluis

Bericht door X5-453 »

stomme federatie, alles moet netjes en veilig. :shoot:
Gebruikersavatar
Shipconstructor
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 267
Lid geworden op: 11 aug 2002, 11:04
Locatie: Uelsen

Bericht door Shipconstructor »

In de film First Conatct scheen Picard er weinig last van te hebben, zal misschien wel prikkelen (je ziet ze wel eens even schrikken)
En oh ja, het LEVEL van de force field zal er ook wel mee te maken hebben (met name handig igv borg)
Paul
Ensign
Ensign
Berichten: 201
Lid geworden op: 15 jun 2002, 10:41
Locatie: Amsterdam

Bericht door Paul »

Q-continuum schreef:Ik dacht altijd dat dat 'terugschrikken' kwam doordat het forcefield met evenveel kracht als jij op het forcefield drukt terugdrukte naar jouw(als je dan dus met volle snelheid een forcefield in zou rennen, zou je door die terugkaatsende kracht een paar meter terug vliegen :) ).

Als je dus niet veel kracht gebruikt (zoals Picard) merk je er niet veel van, maar als je er veel kracht op zet drukt het veld even hard terug, wat natuurlijk niet lang uit te houden is.
Beetje kromme formulering van Newton's 3e bewegingswet is dit. Als je een kracht op iets uitoefent, en dat voorwerp een even grote maar tegengestelde kracht teruggeeft, elimineren de twee krachten elkaar. Je zou op z'n minst met een pijnlijke versnelling tot stilstand komen als je tegen zo een krachtveld aanrent.
Gebruikersavatar
Q-continuum
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 141
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:49
Locatie: Jabeek

Bericht door Q-continuum »

Ik dacht altijd dat dat 'terugschrikken' kwam doordat het forcefield met evenveel kracht als jij op het forcefield drukt terugdrukte naar jouw(als je dan dus met volle snelheid een forcefield in zou rennen, zou je door die terugkaatsende kracht een paar meter terug vliegen :) ).

Als je dus niet veel kracht gebruikt (zoals Picard) merk je er niet veel van, maar als je er veel kracht op zet drukt het veld even hard terug, wat natuurlijk niet lang uit te houden is.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Dat zou nogal gevaarlijk zijn, denk je niet?

Ik kan me herinneren dat we mensen express het force field langduring zagen aanraken maar dat het te pijnlijk werd zodat ze wel moesten loslaten.

DS9 "Facets" laat wat tofs met een forcefield zijn.
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

Paul schreef:
Q-continuum schreef:Ik dacht altijd dat dat 'terugschrikken' kwam doordat het forcefield met evenveel kracht als jij op het forcefield drukt terugdrukte naar jouw(als je dan dus met volle snelheid een forcefield in zou rennen, zou je door die terugkaatsende kracht een paar meter terug vliegen :) ).

Als je dus niet veel kracht gebruikt (zoals Picard) merk je er niet veel van, maar als je er veel kracht op zet drukt het veld even hard terug, wat natuurlijk niet lang uit te houden is.
Beetje kromme formulering van Newton's 3e bewegingswet is dit. Als je een kracht op iets uitoefent, en dat voorwerp een even grote maar tegengestelde kracht teruggeeft, elimineren de twee krachten elkaar. Je zou op z'n minst met een pijnlijke versnelling tot stilstand komen als je tegen zo een krachtveld aanrent.
Het komt er dus gewoon eigenlijk op neer dat een forcefield even buigzaam is als een betonne muur.... toch? :huh:
Gebruikersavatar
Shipconstructor
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 267
Lid geworden op: 11 aug 2002, 11:04
Locatie: Uelsen

Bericht door Shipconstructor »

basicly, maar er is 1 verschil, beton is weluswaareenpeitsie zwaarder, een force field verbruikt stroom..... :-P dus voorlopig geen fields in de polder :-P
Gebruikersavatar
Hecard
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 aug 2002, 21:27
Locatie: NCC 1305-E USS Yamato
Contacteer:

Bericht door Hecard »

Volgens mij hangt het af van de kracht van het force field. Een zwak veld is een muur, een sterk veld geeft "schokken".
Paul
Ensign
Ensign
Berichten: 201
Lid geworden op: 15 jun 2002, 10:41
Locatie: Amsterdam

Bericht door Paul »

Hecard schreef:Volgens mij hangt het af van de kracht van het force field. Een zwak veld is een muur, een sterk veld geeft "schokken".
Lijkt mij omgekeerd; het zou meer energie kosten om een veld op te wekken dat materie echt tegenhoudt; met zwakkere energieniveau's zou het een beetje weerstand kunnen bieden en schokjes geven.

Aan de andere kant hebben we in ST ooit force fields gezien die materie vertragen maar wel doorlaten?
Laatst gewijzigd door Paul op 15 sep 2002, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Paul schreef:Aan de andere kant hebben we in ST nooit force fields gezien die materie vertragen maar wel doorlaten?
Kan ik me niet herinneren. In Crusade hadden ze zoiets wel. In de aflevering "Each Night I Dream Of Home" werd zo'n kleine Starfury door de redelijk snel vliegende Excalibur opgepikt. De Starfury zou keihard tegen het einde van de launch bay zijn geknald maar door speciale vertragende forcefields werd het schip telkens vertraagd waardoor het uiteindelijk in het laatste forcefield bleef hangen.

Je kunt het vergelijken met je val die gebroken wordt doordat je telkens door zonneschermen valt en dan uiteindelijk op de laatste blijft liggen.
Gebruikersavatar
X5-453
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 719
Lid geworden op: 19 jul 2002, 12:37
Locatie: HELlevoetsluis

Bericht door X5-453 »

ja kan wel.

en die forcefield bij de shuttlebay. er kan geen lucht doorheen maar wel met je schip. vind ik ook een beetje vreemd maar goed
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

Dat is volgensmij weer anders, dat zijn forcefields die gewoon opengaan op een bepaalde plek (precies de plek waar de shuttle is).
Gebruikersavatar
WJP
Ensign
Ensign
Berichten: 173
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:03
Locatie: skearnegoutum
Contacteer:

Bericht door WJP »

dus als je een niet sterke forcefield hebt dan kun je (als je maar hardgenoeg beukt) erdoorheen komen?
Gebruikersavatar
The Federation
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 683
Lid geworden op: 11 jun 2002, 14:55

Bericht door The Federation »

Waarschijnljik wel.. maar als je nou een gevangenis schip hebt met forcefield cellen, en je word aangevallen, en de power valt uit, ben je dan niet ver gen****? Dus is dat eigenljk een stom idee om zo'n schip te maken?
Gebruikersavatar
Rayek
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 jul 2002, 16:39
Locatie: midden nederland

Bericht door Rayek »

Bosch571 schreef:Ik denk dat mogentlijk is om ze zo aftestellen dat ze pijn doen, die van de Jem'Hadar zijn namelijk dodelijk.
Forcefields kun je uiteraard helemaal afstellen op hetgeen wat ze tegen moeten houden.
Picard in First Contact kwam met zijn hand aan een "raam" zeg maar. Deze is niet schadelijk maar is alleen bedoeld om space buiten te houden, dus kan het geen kwaad om dit aan te raken.
Zou wat zijn als dat wel zo was, dan hing er wel een groot waarschuwingsbord.
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

X5-453 schreef:ja kan wel.

en die forcefield bij de shuttlebay. er kan geen lucht doorheen maar wel met je schip. vind ik ook een beetje vreemd maar goed
Als je een phaser of torpedo op de fequentie instelt van het forcefield kan je er doorheen schieten mischien dat ze ook zoiets hebben ontwikkeld voor de shuttles.
Gebruikersavatar
Bosch571
Ensign
Ensign
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:59
Locatie: Luyksgestel (brabant)

Bericht door Bosch571 »

22339 schreef: Als je een phaser of torpedo op de fequentie instelt van het forcefield kan je er doorheen schieten mischien dat ze ook zoiets hebben ontwikkeld voor de shuttles.
Dit is meer flauw gezever hoe wil je een torpedo zo afstellen dat hij door forcefields (schilden) gaat. Weet dat dat in Generations gebruikt werd maar is behoorlijk vergezocht. Phasers is mischien een anderverhaal maar iedereen die een beetje weet hoe het werkt weet dat het erg ongeloofwaardig is.
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

in die ep met de maquis en ensign ro in TNG vliegt zoon maquis raider door een zwak stuk van het schild van de ent-d.
Paul
Ensign
Ensign
Berichten: 201
Lid geworden op: 15 jun 2002, 10:41
Locatie: Amsterdam

Bericht door Paul »

Maar 'k geloof dat Picard & Co. van Ro's plan op de hoogte waren en d'r hielpen...
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

Paul schreef:Maar 'k geloof dat Picard & Co. van Ro's plan op de hoogte waren en d'r hielpen...
Ro en Co gingen geheel op eigen kracht door het schild zonder hulp van Picard het enige wat picard deed om ro te helpen was Haar kleine scheepje niet vermorzellen Picard schoot een paar keer met de phasers OPZETTELIJK MIS richting Ro's schip waardoor de maquis dachten dat ze de ent echt berovden. En zo zagen ze ro meteen als held.
Gebruikersavatar
Bosch571
Ensign
Ensign
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:59
Locatie: Luyksgestel (brabant)

Bericht door Bosch571 »

vraag me nogsteets af hoe je door schilden heen komt met zo'n schip :D
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

door er eerst een gat in te schieten :-D
Gebruikersavatar
sovereign
Ensign
Ensign
Berichten: 222
Lid geworden op: 12 jun 2002, 15:08
Locatie: Tabula II, E.R.C., 2e gebouw

Bericht door sovereign »

vb. zoals in Voyager met die kazon torpedo, daar maakte ze leterlijk een gat in de schilden.
Maar zo'n schild word toch 'gevoed' door shield emitters, dus als je op één bepaald deel blijft schieten raakt zo'n emitter toch soort van oververhit?
Gebruikersavatar
Bosch571
Ensign
Ensign
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:59
Locatie: Luyksgestel (brabant)

Bericht door Bosch571 »

sovereign schreef:vb. zoals in Voyager met die kazon torpedo, daar maakte ze leterlijk een gat in de schilden.
Maar zo'n schild word toch 'gevoed' door shield emitters, dus als je op één bepaald deel blijft schieten raakt zo'n emitter toch soort van oververhit?
Ja hoor door er op te schieten wel. Maar hoe wil je met een torpedo DOOR de schilden heen gaan zonder ze te vernietegen.
Gebruikersavatar
Rayek
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 jul 2002, 16:39
Locatie: midden nederland

Bericht door Rayek »

Bosch571 schreef:vraag me nogsteets af hoe je door schilden heen komt met zo'n schip :D
ik heb het al eerder gezegd: een forcefield (of schild) kun je afstellen op een bepaalde frequentie. Elk voorwerp heeft zijn eigen frequentie en daar kun je een shield dus op afstellen zodat bijv. een schip veilig door een shield heenkan om te landen op het schuttledeck zonder dat het shield onderbroken wordt.
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

Rayek schreef:...Elk voorwerp heeft zijn eigen frequentie...
Wat is dat nu weer voor vage beschrijving?

De frequentie is hoevaak iets in een bepaalde tijdspriode gebeurt.
Wat gebeurt er dan met die voorwerpen met een 'eigen frequentie'?
Gesloten