The Next Generation op Blu-ray

Picard, Data, Riker... "The sky is the limit".

Moderator: Dark*staR

Koop jij TNG op Blu-Ray?

Ja
1
5%
Ja, afhankelijk van de prijs
2
11%
Nee
11
58%
Nee, ik ga het downloaden
0
Geen stemmen
Weet nog niet
5
26%
 
Totaal aantal stemmen: 19

Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door X-File »

Vis schreef:Uh-ooh:
http://forum.dvdtalk.com/11319383-post311.html

Unfortunately, there's a rather major audio error on Encounter at Farpoint. The audio channel has been mixed into the both the centre and right channels. The effect is NOT on the Sampler disc, only on the complete S1 BD set.
Gelukkig heb ik rips van de sampler.

Kon het vandaag niet laten om 1x03 ook te kijken :+

Acting Captain Wesley Crusher...

...

Sucking out your life force in high def :')

...
Crusher zuigt, Wheaton is een held.
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door The Snob »

Kreeg net dit mailtje van CDWOW:

"Dear Customer,

We are writing regarding your order for " Star Trek: The Next Generation - Season One (Blu-ray)".

We have been notified by our supplier that there is a manufacturing fault with the copy we have sent you.There are some episodes that inadvertently have their front channel designations incorrectly mapped, resulting in an undesired playback experience when listening to them in a 7.1 or 5.1 Surround Sound environment. In addition, the manufacturer have taken this opportunity to correct a few minor issues that were found on other episodes and are in the process of pressing fresh stock for this title.

We will be receiving fresh stock for this title as soon as it gets pressed by the manufacturer. As you may have received one of the faulty copies, we would like to inform you we will be shipping out a replacement copy to you free of cost. You also need not return the faulty copy back to us as we do not want to cause any inconvenience to our valued members due to this manufacturing fault.

Your patience in this matter is appreciated.

Kind Regards,

WOW HD Team"

VInd ik wel netjes van ze en het kost mij verder geen extra moeite. :*D
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door The Snob »

Krijg net tot grote verbazing een hele nieuwe box binnen van TNG S1 Blu Ray..! Het enige verschil dat ik aan de box zie is het ST logo onder het CBS logo aan de zijkant, misschien is dat een herkenningspunt voor de aangepaste blu-ray's.

Erg toffe service wederom van CDWOW..!
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door Miriam »

Kijk downloaden mag natuurlijk niet...
Maar om nu eerst alle boxen te kopen op VHS, vervolgens alles op DVD, vervolgens alles op Blu-Ray om vervolgens een aankondiging te lezen dat alles wordt geremasterd naar HD op Blu-Ray, tja dan is het te verwachten dat men naar goedkopere alternatieven gaat zoeken. Daarbij weet gewoon dat alles binnenkort niet meer fysiek wordt uitgegeven maar alleen nog maar via; een of andere (waardeloze) clouddienst, dat is tenslotte de toekomst en dat scheelt de maatschappijen miljarden aan kosten voor oa.distributie.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door GPS »

Miriam schreef:Kijk downloaden mag natuurlijk niet...
Maar om nu eerst alle boxen te kopen op VHS, vervolgens alles op DVD, vervolgens alles op Blu-Ray om vervolgens een aankondiging te lezen dat alles wordt geremasterd naar HD op Blu-Ray, tja dan is het te verwachten dat men naar goedkopere alternatieven gaat zoeken. Daarbij weet gewoon dat alles binnenkort niet meer fysiek wordt uitgegeven maar alleen nog maar via; een of andere (waardeloze) clouddienst, dat is tenslotte de toekomst en dat scheelt de maatschappijen miljarden aan kosten voor oa.distributie.
:stupid:
We worden oud (nou ja, jij dan) want we zijn het eens.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door Miriam »

Moet je ouder worden om het eens te kunnen zijn met elkaar?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door Vis »

Kijk downloaden mag natuurlijk niet...
Maar om nu eerst alle boxen te kopen op VHS, vervolgens alles op DVD, vervolgens alles op Blu-Ray om vervolgens een aankondiging te lezen dat alles wordt geremasterd naar HD op Blu-Ray, tja dan is het te verwachten dat men naar goedkopere alternatieven gaat zoeken.
Waarom? Je hebt toch plezier beleefd aan je VHS-banden en wellicht later de DVD's. Als je alles opnieuw wil kijken op een moderne TV in HD, dan betaal je gewoon voor de HD-versie. Je gaat toch ook geen auto stelen omdat je in 1980 al eens een auto hebt gekocht, en je nu vindt dat je recht hebt op een luxe moderne wagen?
Daarbij weet gewoon dat alles binnenkort niet meer fysiek wordt uitgegeven maar alleen nog maar via; een of andere (waardeloze) clouddienst, dat is tenslotte de toekomst en dat scheelt de maatschappijen miljarden aan kosten voor oa.distributie.
Je zegt nu dat je de boel maar beter illegaal kan downloaden, omdat je 't straks sowieso moet downloaden. Dan zou je ook gewoon de Blu-ray's moeten stelen uit de winkel, als ze enkel in de winkel te krijgen zijn.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door Miriam »

Je gaat aan het punt voorbij.

Het gaat erom dat je zo aan de gang blijft met kopen omdat er steeds iets nieuws bij komt. Ik ga volgend jaar toch ook geen tweede auto kopen omdat Mercedes waarschijnlijk een verbeterde versie heeft van het automatische inparkerensysteem.

En wat loop jij nou ineens schijnheilig te doen over downloaden....
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door Vis »

Je gaat aan het punt voorbij.

Het gaat erom dat je zo aan de gang blijft met kopen omdat er steeds iets nieuws bij komt. Ik ga volgend jaar toch ook geen tweede auto kopen omdat Mercedes waarschijnlijk een verbeterde versie heeft van het auto parkeer systeem.
Daarbij gaat het om incrementele veranderingen. De verschillen tussen VHS, DVD en Blu-ray zijn een stuk groter. Net als dat het verschil tussen een Mercedes uit 1980 en 2012 erg groot is.

En niemand zegt dat je ze moet kopen. Maar wil je een andere kijkervaring, dan betaal je daar gewoon voor. In dit topic hebben zat mensen al aangegeven dat ze tevreden zijn met hun DVD's en voor hun de Blu-ray's geen meerwaarde hebben. Dus wat is het probleem?
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door Nemesis »

vanaf 21 november zijn ze bij bol.com verkrijgbaar voor 62,99 euro per seizoen (1e 2 seizoen zijn dan beschikbaar).
Ik vind het nogal wat geld.

TOS remastered is in een box voor 90 euro te koop.
terwijl die per stuk nog voor rond de 65 te koop zijn.. das een mooie deal.
Als TNG in blu-ray als box(7 seizoen) dan uiteindelijk 150 kost :) .. dan wil ik er nog eens over nadenken.
Gebruikersavatar
spacecowboy
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 nov 2012, 22:21

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door spacecowboy »

Ik heb gewoon nog een goedkope DVD speler, misschien voor de kerst maar eens naar een BLU RAY kijken. Nog aanbevelingen voor een bepaald merk of type?
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door X-File »

Samsung home cinema set aanschaffen met ingebouwde blu-ray spelert; kan je gelijk genieten van 5.1 surround sound. ;)
Gebruikersavatar
spacecowboy
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 nov 2012, 22:21

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door spacecowboy »

Klinkt goed ;) Binnekort maar ff gaan shoppen!
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door The Snob »

Bij FRS Online webshop zijn de boxsets van seizoen 1 en 2 nu 57 euro. Valt me op zich best mee.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door Nemesis »

X-File schreef:Samsung home cinema set aanschaffen met ingebouwde blu-ray spelert; kan je gelijk genieten van 5.1 surround sound. ;)

als je direct klaar wil zijn voor de toekomst, zou ik evt. een 3D blu-ray en een 7.1 soundset halen..


maar prijs is volgens mij nog best hoog en waar laat je al die boxen ;)

zelf ik heb een panasonic blu-ray (2 zelfs) daar ben ik erg tevreden over, alleen beneden heb ik een 5.1 set, maar die was over van mijn dvd cinema set.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door Miriam »

In de huiskamer hebben wij 8.2 staan en in de slaapkamer een 7.1 (dat was de oude die beneden stond) Dan valt je pas op hoe veel mensen het geluid eigenlijk verwaarlozen tegenover mooie en grotere beelden.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door GPS »

Miriam schreef:In de huiskamer hebben wij 8.2 staan en in de slaapkamer een 7.1 (dat was de oude die beneden stond) Dan valt je pas op hoe veel mensen het geluid eigenlijk verwaarlozen tegenover mooie en grotere beelden.
Dat is toch zeer persoonlijk hoor. Ik zet het vaak uit. Zeker als iemand er weer eens "passende"muziek achter heeft gezet.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door Vis »

Mescalino schreef:Ik heb op dit moment seizoen 1, 2 en 3 op DVD en wilde 4, 5, 6 en 7 bijkopen maar toen zag ik een box met alle 7 delen die goedkoper is als die 4 delen. Kort daarna zag een paar seizoenen op Blu-Ray maar geen box.

Weet iemand toevallig of er een BR box uit komt van TNG want dan wacht ik nog even met geld uitgeven.
Ze zijn pas net klaar met S2, dus het zal nog een tijd duren voordat ze bij 4 t/m 7 zijn. Sowieso willen ze dit flink gaan melken, dus je betaalt er ook goed voor. Uiteindelijk zal er vast een box komen met alle seizoenen op BR, maar die zal vergeleken met de DVD-box een stuk duurder zijn.
Gebruikersavatar
Mescalino
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 jun 2002, 18:08
Contacteer:

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door Mescalino »

Net even vluchtig door dit hele topic gelezen en de diverse images en filmpjes bekeken. Maar dat verschil is wel groot.
Kijk de laatste tijd veel Blu Ray en als ik een DVD bekijk erger ikme soms aan de kwaliteit (om maar te zwijgen van een kopie die 'geschrinked' is m op 4,7 schijfje te passen.
Raak een beetje verwend denk ik :)

Toch ik ga ze zeker op BR kopen en wacht geduldig af. Ik heb alleen de eerste drie seizoenen op dit moment dus voor mij is het een beetje een no-brainer. Kan me voorstellen dat mensen die eesrt VHS hebben toen DVD namen nu niet staan te springen om de BR versie te nemen.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door Vis »

Ik heb seizoen 1 inmiddels in Blu-ray-formaat gezien, en is toch wel een enorm verschil. Nou heb ik 'm "verkregen" dus qua kosten maakt het weinig uit, maar het verschil is wel overduidelijk. TNG is voor mij een serie die ik elke zoveel jaar weer (voor een deel) met veel plezier opnieuw kan zien (evenals DS9, kom maar met die BD's).

TV's worden in de toekomst in ieder geval niet kleiner. Steeds meer films zullen in Ultra HD (eerder 4K genoemd) geschoten worden de komende jaren, en archaïsche DVD's bekijken op UHD-TV's zal behoorlijk crappy zijn als je aan die kwaliteit bent gewend. Dus dan is het toch wel fijn om het weer eens opnieuw te kijken in een aardig goede kwaliteit.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door Nemesis »

Vis schreef:
Mescalino schreef:Ik heb op dit moment seizoen 1, 2 en 3 op DVD en wilde 4, 5, 6 en 7 bijkopen maar toen zag ik een box met alle 7 delen die goedkoper is als die 4 delen. Kort daarna zag een paar seizoenen op Blu-Ray maar geen box.

Weet iemand toevallig of er een BR box uit komt van TNG want dan wacht ik nog even met geld uitgeven.
Ze zijn pas net klaar met S2, dus het zal nog een tijd duren voordat ze bij 4 t/m 7 zijn. Sowieso willen ze dit flink gaan melken, dus je betaalt er ook goed voor. Uiteindelijk zal er vast een box komen met alle seizoenen op BR, maar die zal vergeleken met de DVD-box een stuk duurder zijn.

Om je een voorbeeld te geven.

1 seizoen TOS blu-ray is 65,99 euro, seizoen 2 61,99 en seizoen 3 is ook 61,99
box met alle drie seizoen TOS blu-ray is 89,99 euro...

dus dat komt met TNG wel goed :)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door Nemesis »

tis wel dat de blu-ray titels van origine de helft goedkoper zijn dan de dvd's, helemaal als je inflatie meerrekend..
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door CmdrCrichton »

Vindt ze erg mooi geremastered, jammer dat de kwaliteit van seizoen 1 alleen zo bagger is. :)
Plaats reactie