Star Trek terug op TV?

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Star Trek terug op TV?

Bericht door Vis »

STAR TREK: Exclusive! 'Trek' is Going To Return to TV
So, GREAT news, Trekkers, CBS is looking to bring Star Trek back to TV.
The last we heard of a Star Trek TV series, was around 2006 before the Abrams movie planted its flag and destroyed most of what we knew (...) there were two competing versions: Bryce Zabel (writer, Dark Skies) and J. Michael Straczynski (Babylon 5, but I like crediting him as the good writer on The Real Ghostbusters) pitched a version called “Star Trek: Reboot the Universe” that actually made it online in PDF form.
The second was developed closer to the JJ reboot and was written by producer Geoffrey Thorne, novelist and writer on things like Leverage and Criminal Intent and was called Star Trek: Federation and was conceptualized with producer Robert Burnett, Bryan Singer (the X-Men director and producer of TV’s House among others) and Christopher (director of Mission: Impossible Rogue Nation). This other series wouldn’t reboot the Star Trek universe, but would vault it forward past the DS9 and Voyager series timelines into a far flung future where the Utopia Federation that we knew from other TV series had become boring and complacent.

Federation would have seen the titular group reduced to a mere peacekeeping force as the old ways broke apart. Vulcans withdraw from the United Federation of Planets and reunify with the Romulans, the Bajorans of Deep Space Nine would have also withdrawn and become a planet full of religious monks, like a “Tibet in space.” The Klingons wouldn’t be as warrior-obsessed anymore, but would instead be warrior mystics. The Ferengi would have a female Nagus. The Cardassians would have abandoned war and become an artist/philosopher race.

In essence, Federation would have advanced the timeline of the Star Trek Universe far enough in the future to re-define some of the characters that had been the same since the original series’ inception.

We don’t have too many details about the new Star Trek series CBS is going to get working on, but I spent some time filling you in on Federation, because it seems like the same people who made that pitch could be involved. Bryan Singer's name has been mentioned for the new CBS Trek as a possible Executive Producer through his Bad Hat Harry productions. While "Star Trek: Reboot the Universe" was invalidated by 2008's movie Trek, Star Trek: Federation still has a trio of enthusiastic producers, a script and a writer ready to go should CBS decide to give Singer the ahead to develop this new series.
CBS is interested in Bryan Singer developing (and Singer reportedly loves Prelude to Axanar) and Federation co-conspirator Chris McQuarrie was still game for the project as of last December, if Twitter is to be believed.
TL;DR:

- CBS heeft interesse in een Star Trek-serie;
- Namen die genoemd worden waren eerder al verbonden aan Star Trek: Federation;
- Dat zou een serie worden die qua timeline ver na DS9/VOY lag zodat ze veel nieuwe mogelijkheden hadden;
- CBS is geen FOX, dus niet per definitie een cancel na S1;
- Misschien is dit allemaal één grote hoax;
- Misschien ook niet;
- Woei!
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Star Trek terug op TV?

Bericht door The Silencer »

;
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Star Trek terug op TV?

Bericht door captain crash »

Geruchten gaan al veel langer. Het *schijnt* nu wat serieuzer te zijn hoewel er her en der ook weer gezigd wordt dat het toch niet zo is. Afwachten. Ik zou het wel fijn vinden, zeker nu X Files ook weer terug gaat komen (en Heroes en Farscape)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Star Trek terug op TV?

Bericht door Trekscaper »

De geruchten over een nieuwe Star Trek serie nemen de laatste tijd steeds meer toe. Ik geloof dan ook dat we binnen enkele jaren toch een nieuwe Star Trek serie hebben. Niet direct volgend jaar al, maar na de derde film. Wellicht op Netflix, want ik geloof niet dat CBS zelf de serie gaat uitzenden. Kijkcijfers zullen daarvoor niet genoeg zijn. Voor Netflix maakt dat allemaal niks uit en ik las ergens dat de Star Trek series erg goed doen op Netflix. Of wellicht op the CW. De baas van die zender zei al eerder dit jaar dat hij maar al te graag een nieuwe Star Trek op zijn zender wilde hebben. Naast Arrow, The Flash en The 100 toch al een interessante zender voor de doelgroep.
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Star Trek terug op TV?

Bericht door USS Enterprise »

Zou wel mooi zijn
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Star Trek terug op TV?

Bericht door EMH »

Arrow en The Flash IN Star Trek samen met captain Nikita
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Trek terug op TV?

Bericht door Miriam »

Bring back Firefly
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Star Trek terug op TV?

Bericht door The Silencer »

Straks krijgen we gewoon een cartoon serie op Disney XD :')
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Star Trek terug op TV?

Bericht door Blind Guardian »

Als het een beetje kaliber is van The Clone Wars kan ik me er niet druk :thumb:
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Star Trek terug op TV?

Bericht door Punisher »

Eerst maar eens zien of het iets is... Het is nou toch ook niet zo dat de Star Trek installaties van de laatste ~15 jaar nou zo indrukwekkend geweest zijn (Voyager, Enterprise, reeks meh-TNG films, JJ Abrahams gedoe).
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Star Trek terug op TV?

Bericht door The Silencer »

Blind Guardian schreef:Als het een beetje kaliber is van The Clone Wars kan ik me er niet druk :thumb:
Ik ook niet hoor, maar het gaat om het idee dat iedereen op een echte serie zit te hopen en dan een cartoon krijgt :lachhuil:

Ik hoop trouwens dat je Clone Wars van 2008 bedoeld en niet die van 2003 ;) Die van 2003 was bout, die van 2008 gaaf (ben net in seizoen 4).
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Star Trek terug op TV?

Bericht door The Silencer »

Punisher schreef: JJ Abrahams gedoe).
Om een of andere reden dacht ik dat Michael Bay die films had gemaakt, my bad :lachhuil:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Star Trek terug op TV?

Bericht door Blind Guardian »

The Silencer schreef:
Blind Guardian schreef:Als het een beetje kaliber is van The Clone Wars kan ik me er niet druk :thumb:
Ik ook niet hoor, maar het gaat om het idee dat iedereen op een echte serie zit te hopen en dan een cartoon krijgt :lachhuil:

Ik hoop trouwens dat je Clone Wars van 2008 bedoeld en niet die van 2003 ;) Die van 2003 was bout, die van 2008 gaaf (ben net in seizoen 4).
Jup zeker de piraat Hondo heeft dezelfde stem als Minsc van Baldur's Gate I en II :)

Ik ben trouwens benieuwd hoe en wat al ik Abrahams zijn versie nog wel wil begrijpen , ik heb Star Trek Nemesis nooit als canon gezien (arme romulans wegzetten als een stel zwakzinnige idioten) en Enterprise met lede ogen aangekeken ... :{
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Trek terug op TV?

Bericht door Miriam »

The Silencer schreef:
Punisher schreef: JJ Abrahams gedoe).
Om een of andere reden dacht ik dat Michael Bay die films had gemaakt, my bad :lachhuil:
Nee daarvoor waren er iets te weinig explosies.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Star Trek terug op TV?

Bericht door EMH »

En niet genoeg ragherrie dat de jonge generatie muziek noemt.
Plaats reactie