Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Paulstartrek, Raynor's Revenge en 1 gast

petrulli
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
ADSL wie heeft dat?
Hallo, ik vroeg mij af wie hier ADSL had... en hoe dit bevalt

Ikzelf heb het niet, maar wij overwegen dit misschien te nemen.
Ik doel dus op vragen als of het snel gaat en of dit altijd snel gaat, en hoe dit gaat bij kazaa enzo... alle info is welkom
Gebruikerspaneel Website
Tom
Commander
Commander
Ik heb het en ben er heel tevreden mee (zeker omdat ik eerst dail-up had)
Ik heb een constante snelheid, nooit echt pieken omhoog of naarbeneden, en KaZaA werkt ook goed.
R2D2
Administrator
Administrator
ik,
sinds december 2000,

ik geloof dat ik sinds die tijd 4 uur downtime heb gehad - een tevredener klant kunden ze niet vinden denk ik :-)
Gebruikerspaneel Website
Voyager
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
same here

en ja supersnel internet,
downloaden gaat (bij WIN-MX) net zo supersneller

dus ja weer 1 tevreden gebruiker
Avon
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
En nog een tevreden gebruiker hier!

Sinds november 2000 ADSL, ik kan me bijna niet herinneren dat ik eruit gegooid werd. Lekker snel ook! Ik download me gek!
Gebruikerspaneel Website
sirdupre
Commander
Commander
Ik heb nu denk ik ongeveer een jaar ADSL....
Bevalt erg goed, heb zelf routertje in elkaar geknutseld en nu kan het hele huis permanent internetten...

Ik zit bij xs4all, bevalt ook zeer goed, is een fijne provider. Ik haal maximaal 55 kb/s download snelheid, maar dat is afhankelijk van de server waar je haalt, niet iedere server laat zo'n snelheid toe (logisch).
Verder heeft xs4all toegang tot van die leuke nieuwsgroepjes O-)
Gebruikerspaneel ICQ
Tom
Commander
Commander
sirdupre schreef:
Ik zit bij xs4all, bevalt ook zeer goed, is een fijne provider...
Download-limiet: Fair Use Policy
En persoonlijk vind ik mezelf heel Fair downloaden. :-D
Ezri
Lieutenant
Lieutenant
Cool, ADSL!
Wij hebben nu in huis Cistron ADSL, echt heeeeeel erg snel is dat: 8mbit (1 megabyte) down, 1mbit (180 kilobyte) up....
Gebruikerspaneel Website
Tom
Commander
Commander
8mbit/s?
Hoe duur is dat wel niet?
Ezri
Lieutenant
Lieutenant
99 euro per maand, maar ik deel het dan ook met mijn 3 huisgenootjes :-D
Gebruikerspaneel Website
jOzh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Jep, heb ook adsl en ik wil nooit meer zonder. Zit bij Planet, alles werkt goed behalve de nieuwsgroepen. Ben je van plan die veel te gaan gebruiken (zijn errug handig) raad ik je dus bijvoorbeeld xs4all aan.
Mxstream gaat overigens vanaf 1 januari dacht ik de downloadspeed met 50% verhogen, komt dus neer op zo'n 75 KB per seconde! :)
Nemesis
Admiral
Admiral
/me heeft kabel

van @Home(essent)

ennuh het is de best exploitant van nederland, het snelst, geen downloadbeperkingen.. of.. die zijn heel hoof... enkele tientallen gigs, snelheid is hoog.. service is troep en bagger, en als er iets is.. jij bent altijd schuldig!
Gebruikerspaneel Website
petrulli
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
ik zat ook laatst op de site van xs4all te kijken, en wat wordt er eigenlijk bedoeld met fair use policy... hoeveel mag je dan downloaden???
Gebruikerspaneel Website
Tom
Commander
Commander
Je mag gewoon 'fair' downloaden.
Dat is inderdaad een beetje een vage omschrijving maar het houd in dat je gewoon mag downloaden zolang het maar een beetje binnen de perken blijft.
Ik heb wel eens in een computerblad gelezen dat een ISP 35 GB nog 'fair' vond, dus zolang je niet meer als 1 GB per dag download hoef je je nergens zorgen om te maken.

--- EDIT ---
En gevonden:
XS4ALL.nl schreef:
Wat houdt 'fair use' precies in?
Fair use houdt in dat u een redelijk, gemiddeld gebruik kunt maken van uw ADSL-aansluiting, maar geen extreem verkeer mag veroorzaken. Dat willen we graag uitgebreid toelichten.

Voorop staat dat XS4ALL internetverkeer wil *stimuleren*, niet *limiteren*. Er hangt echter wel een prijskaartje aan (inter-) nationaal dataverkeer. Het is niet redelijk om te verwachten dat u voor EUR 51,15 (incl. BTW) of EUR 86,10 (incl. BTW) inc btw per maand een vaste verbinding krijgt met onbeperkt dataverkeer, waar u normaal gesproken bijna NLG 15.000,- (ruim EUR 6800) per maand voor zou moeten betalen (zoals bij een leased line constructie). Bij het huidige MXstream-aanbod zijn er niet alleen kosten verbonden aan het internetdataverkeer, maar berekent KPN Telecom bovendien nog eens aparte en hoge kosten aan de provider voor elke byte die over het binnenlandse MXstream netwerk wordt vervoerd. Vandaar dat de ADSL-abonnementen bij XS4ALL geen 'onbeperkt' dataverkeer toestaan. De Basic en Fast ADSL-abonnementen van XS4ALL zijn in principe bedoeld voor onbeperkt thuisgebruik, niet voor grootzakelijk verbruik.

Veel klanten vragen ons waarom we geen harde maandelijkse limiet noemen, maar de wat vagere term 'fair use' gebruiken. Dat heeft twee belangrijke redenen.

In de eerste plaats biedt 'fair use' een heel belangrijk voordeel vanuit het gebruikersperspectief. Iedereen mag namelijk onder fair use best een paar keer een grote download doen (bijvoorbeeld een nieuwe Linux-distributie downloaden), zolang het maar niet structureel is. Met een hard maandelijks maximum zou dat niet meer mogelijk zijn.

In de tweede plaats is er een duidelijk technisch argument om niet tot absolute limieten over te willen gaan. Overal ter wereld schakelen breedbandproviders over op een nieuwe generatie netwerkapparatuur, die in plaats van megabytes per seconde, gigabytes verkeer per seconde kan verwerken. Dergelijke apparatuur is volstrekt niet geschikt om individueel verkeer bij te houden; daar gaan de processen veel te snel voor. Je kunt alleen met steekproeven werken, om -wat wij noemen- *extreem gebruik* eruit te filteren. XS4ALL vindt het haar plicht als provider om toekomstvaste en snelle systemen te gebruiken, waarmee we onze abonnees een zo eerlijk mogelijk aanbod kunnen doen.
enterprise E
Lieutenant
Lieutenant
ik bevalt hEEEEEEl goed lekker internetten wanneer ik wil zonder telefoon kosten en veel sneller (je gaat ook meer internetten als je kabel/mxtream hebt...... :-P

ik heb chello ben er tevreden mee
Gebruikerspaneel Website ICQ
Nemesis
Admiral
Admiral
ik heb dus niks met regeltjes te maken die mij verbieden iets te downloaden... wij hebben geen limiet!
Gebruikerspaneel Website
Jadzia
Commander
Commander
Nemesis schreef:
wij hebben geen limiet!

@home heeft een fair use policy en ze hanteren intern wel een limiet, maar willen die niet bekend maken, omdat iedereen dr dan net onder gaat zitten.

Er zijn al diverse gevallen bekend van mensen die waarschuwingen hebben gekregen, omdat zij teveel downloaden.

En hoeveel teveel dan is: geen idee?

Wat downloadt iedereen gemiddeld per maand?
Nemesis
Admiral
Admiral
ik heb nog nooit commentaar gehad.. ik heb in 2 dagen wel 2 HD's van 40GB vol gedownload!! wat dacht je van een lan-partytje..
Gebruikerspaneel Website
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Ik heb geen ADSL maar zogauw het in Eerbeek kan, nemen we het zeker.
Gebruikerspaneel Website ICQ YIM
Tom
Commander
Commander
Nemesis schreef:
ik heb nog nooit commentaar gehad.. ik heb in 2 dagen wel 2 HD's van 40GB vol gedownload!! wat dacht je van een lan-partytje..
Dat mag ook wel, een keertje.
Zolang je maar niet elke dag 20 GB download vinden ze een zo'n uitschieter niet erg.
Dat is het handige van een Fair Use Policy, af en toe een piek kunnen ze wel toestaan, zolang het maar niet structureel is.
Anij
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
We hebben hier al ruim een jaar Mxstream Advanced en dat bevalt ons
prima. We kunnen met vier computers tegelijkertijd op het net en dan
nog blijft de snelheid. Het is niet goedkoop komt in totaal op zo'n 110
euro per maand. Ik vind het dat wel waard.
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Nemesis schreef:
/me heeft kabel

van @Home(essent)

ennuh het is de best exploitant van nederland, het snelst, geen downloadbeperkingen.. of.. die zijn heel hoof... enkele tientallen gigs, snelheid is hoog.. service is troep en bagger, en als er iets is.. jij bent altijd schuldig!

/me heeft ook kabel van @home :)
alleen dat breedband pakket (ofzo)

gaat wel lekker snel :)
moet tussen de 1mb - 2mb met snelheid zitten
Nemesis
Admiral
Admiral
Tom schreef:
Nemesis schreef:
Dat mag ook wel, een keertje.
Zolang je maar niet elke dag 20 GB download vinden ze een zo'n uitschieter niet erg.
Dat is het handige van een Fair Use Policy, af en toe een piek kunnen ze wel toestaan, zolang het maar niet structureel is.

uhm.. dat was 3 dagen achter elkaar??
we hadden lan party, iedereen was aan het spelen, downloaden.. met een stuk of 8 man op 1 lijntje!
Gebruikerspaneel Website
petrulli
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
ik had laatst aan xs4all gevraagd hoeveel fair use policy nou was. Ze zeiden dat het niet fair zou zijn als iemand tientallen gigabytes per maand zou downloaden. Weet iemand wat ze bedoelen met tientallen gigabytes???

is dit 20 á 30 gigabytes, of meer zoiets als 60 á 70 gigabytes
Gebruikerspaneel Website
petrulli
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
owja, en ik had nog ff een vraagje, hoe gaat dat met betalen. is de eerste dag dat je betaald ook de eerste dag van de maandelijkse periode, of moet een klant misschien wel de contributie betalen, als hij het pakket eind van de maand binnenkrijgt en dus maar een paar dagen van adsl heeft genoten??????
Gebruikerspaneel Website
dre
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Binnenkort kan ik het hebben. Het enorme grote dorp Oudendijk krijgt ADSL. Eigenlijk onvoorstelbaar, aangezien we enkele jaren geleden net kabel TV kregen....maar we hebben het geluk dat we op de goede telefoon centrale zitten...
Ik weet alleen niet of ik het neem, het is toch vrij prijzig en zoveel internet ik nou ook weer niet. Nou ja, ik kijk wel.
Gerwin
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Ezri schreef:
Cool, ADSL!
Wij hebben nu in huis Cistron ADSL, echt heeeeeel erg snel is dat: 8mbit (1 megabyte) down, 1mbit (180 kilobyte) up....

1 megabyte is niet gelijk aan 180 kilobyte dat is 0,18 megabyte LOL
Tom
Commander
Commander
huh? vage zin... :?

1 mbit is volgens mijn berekening (1024kbit / 8 = )128 kbyte.

...toch?
tuvok4774
Commander
Commander
Gerwin schreef:
Ezri schreef:
Cool, ADSL!

1 megabyte is niet gelijk aan 180 kilobyte dat is 0,18 megabyte LOL

Gerwin toch.....
Als je 8 Mbit (megabit) kunt downloaden, moet je dat door 8 delen voor je download snelheid: 8:8= 1 megaBYTE per seconde
Tom
Commander
Commander
Ja zie, ik vond het al zo'n vage zin; '1 Mbyte is niet gelijk aan 180 Kbyte', goh...
Geef de vorige onderwerpen weer:    Sorteer op