Battle bridge + schotelprobleem

Picard, Data, Riker... "The sky is the limit".

Moderator: Dark*staR

Dr.Q
Ensign
Ensign
Berichten: 154
Lid geworden op: 24 mei 2005, 00:16

Battle bridge + schotelprobleem

Bericht door Dr.Q »

Ik vond dit wel nog een tof idee, een battle bridge. Jammer dat ze er zo weinig mee gedaan hebben. (k dacht maar 2 afleveringen)
Alleen dacht ik: de schotelgedeelte heeft dan toch geen warpmogelijkheden (enkel impuls) Waarom dan zo'n groot stuk kwetsbaar maken...
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Over het algemeen werd de schotel in een 'veilig' gebied achter gelaten waarna het andere stuk de confrontatie aanging.

Overigens is de schotel niet geheel zonder defensieve mogelijkheden, ze hadden nog steeds fasers.
Dr.Q
Ensign
Ensign
Berichten: 154
Lid geworden op: 24 mei 2005, 00:16

Bericht door Dr.Q »

Maar toch als je kijkt welke vijandige aliens er zijn. Dan kan je gemakkelijk zorgen dat het schip wordt gesplitst, je vecht met een paar tegen het battle schip en je neemt de schotel over. En je hebt al de nieuwste technologieën van starfleet...
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

dat scheiden is dan ook niet voor elk gevecht bedoeld en een galaxy is aardig sterk dus dat scheiden is alleen voor noodgevallen. en soms kan je het gevecht er een beetje eerlijker mee maken want die 2 delen kunnen weer samen werken.
Dr.Q
Ensign
Ensign
Berichten: 154
Lid geworden op: 24 mei 2005, 00:16

Bericht door Dr.Q »

Dit duurt al redelijk lang eer de twee delen zijn gescheiden dus... tegen dan kunnen ze al aardige schade hebben opgelopen. Want volgens mij doe je dit niet met "shields up"...
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ik denk het wel hoor, als er in beide delen een shield generator zit moet dat makkelijk gaan
maar hoe snel het gaat weet ik eerlijk gezegd niet
Dr.Q
Ensign
Ensign
Berichten: 154
Lid geworden op: 24 mei 2005, 00:16

Bericht door Dr.Q »

Tijd genoeg dus voor een aanval...
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ik zou de scheiding nog een keer moeten zien voordat ik daar kan over oordelen, maar ik zie niet in waarom de rear phasers niet kunnen schieten terwijl ze scheiden.
Dr.Q
Ensign
Ensign
Berichten: 154
Lid geworden op: 24 mei 2005, 00:16

Bericht door Dr.Q »

Is die battle bridge eigenlijk wel bemand als de twee delen samen zijn. Want dit zou ook tijd winnen natuurlijk...
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

kgeloof het niet
meestal gaat er een groep heen voordat ze gaan scheiden
Dr.Q
Ensign
Ensign
Berichten: 154
Lid geworden op: 24 mei 2005, 00:16

Bericht door Dr.Q »

Dus eigenlijk is zo'n vitaal systeem, onbemand --> klinkt niet echt logisch...
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

als het schip in elkaar zit kan je er niet zoveel mee neem ik aan
Dr.Q
Ensign
Ensign
Berichten: 154
Lid geworden op: 24 mei 2005, 00:16

Bericht door Dr.Q »

Als je dan gaat vechten... neen da zal wel bewaakt worden denk ik...
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Dr.Q schreef:Ik vond dit wel nog een tof idee, een battle bridge. Jammer dat ze er zo weinig mee gedaan hebben. (k dacht maar 2 afleveringen)
"Encounter At Farpoint", "The Arsenal Of Freedom", "The Best Of Both Worlds",
Star Trek Generations. De bedoeling was dat de functie vaker zou worden uitgevoerd maar vanwege budgetrestricties is dit beperkt gebleven. Ook vonden de schrijvers dat de saucer seperation de snelheid uit het verhaal zou halen.
Dr.Q schreef:Alleen dacht ik: de schotelgedeelte heeft dan toch geen warpmogelijkheden (enkel impuls) Waarom dan zo'n groot stuk kwetsbaar maken...
Ik neem aan dat wanneer de saucer op warp speed losgekoppeld wordt, deze op dezelfde warpsnelheid blijft verder reizen, net als een photon torpedo die tijdens warp speed wordt afgeschoten.
Dr.Q schreef:Maar toch als je kijkt welke vijandige aliens er zijn. Dan kan je gemakkelijk zorgen dat het schip wordt gesplitst, je vecht met een paar tegen het battle schip en je neemt de schotel over. En je hebt al de nieuwste technologieën van starfleet...
De stardrive sectie bevat de meeste technologie (warp aandrijving, bewapening, computerkern, holodecks, etc)
Dr.Q schreef:Dus eigenlijk is zo'n vitaal systeem, onbemand --> klinkt niet echt logisch...
Het is pas vitaal wanneer de schotel wordt losgekoppeld.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Ik neem aan dat wanneer de saucer op warp speed losgekoppeld wordt, deze op dezelfde warpsnelheid blijft verder reizen, net als een photon torpedo die tijdens warp speed wordt afgeschoten.
nee dus
zolang het in de warpbuble van de acher sectie blijft zitten blijft ie op warp maar zodra hij daaruit valt dan valt ie terug naar impuls.
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Dat klopt ook niet helemaal, zodra die schotel buiten de warpbubbel komt zou deze in miljoenen stukjes uiteen moeten spatten. :o
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ja idd dat dacht ik ook tenzij het geleidelijk gaat, maar encounter at farpoint komt dan niet overeen
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

mr_Vulcan schreef:Dat klopt ook niet helemaal, zodra die schotel buiten de warpbubbel komt zou deze in miljoenen stukjes uiteen moeten spatten. :o
We gaan debris tegen de vijand aansmijten :+
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:ja idd dat dacht ik ook tenzij het geleidelijk gaat, maar encounter at farpoint komt dan niet overeen
Hoezo dan?
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

Tactical_Cube schreef:
Ik neem aan dat wanneer de saucer op warp speed losgekoppeld wordt, deze op dezelfde warpsnelheid blijft verder reizen, net als een photon torpedo die tijdens warp speed wordt afgeschoten.
nee dus
zolang het in de warpbuble van de acher sectie blijft zitten blijft ie op warp maar zodra hij daaruit valt dan valt ie terug naar impuls.
nee.. dat slaat nergens op. T kan zowiezo niet gescheiden worden dan, maar die schotel heeft nu eenmaal snelheid, en er is geen weerstand in de ruimte.. dus zou het met de zelfde snelheid wegschieten, en webblijven gaan. Maar goed... scheiden tijdens warp is natuurlijk ook geen optie :P
Dr.Q
Ensign
Ensign
Berichten: 154
Lid geworden op: 24 mei 2005, 00:16

Bericht door Dr.Q »

Dat is bij sub-lightspeed maar bij lightspeed kan je mss wel weerstanden hebben. Kijk naar de moteren die volle bak draaien als ze maximum speed gaan...
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

[mierenneuk mode]In de ruimte heb je sowieso ook weerstand, aangezien deze niet leeg is[/mierenneuk mode]
Dr.Q
Ensign
Ensign
Berichten: 154
Lid geworden op: 24 mei 2005, 00:16

Bericht door Dr.Q »

Dus op warpspeed geen scheiding van de schotelsectie. Trouwens ik denk dat dit mss ook nie al te veilig is...
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Ace of Spades schreef:[mierenneuk mode]In de ruimte heb je sowieso ook weerstand, aangezien deze niet leeg is[/mierenneuk mode]
[nog mierenneukeriggere mode]in de ruimte is ook geen geluid[/nog mierenneukeriggere mode]

:+
Ronald42
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 28 dec 2003, 21:07
Locatie: Where the stars have no name

Bericht door Ronald42 »

[ultieme mierenneukeriggere mode]Er bestaat (nog) geen warpdrive [/ultieme mierenneukeriggere mode]

>)
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

Dr.Q schreef:Dat is bij sub-lightspeed maar bij lightspeed kan je mss wel weerstanden hebben. Kijk naar de moteren die volle bak draaien als ze maximum speed gaan...
als je eenmaal die snelheid hebt kun je de motoren uit zetten.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Schotelafscheiding is wel mogelijk op warp, zie "Encounter At Farpoint" waar het gebeurt met een snelheid van warp 9.nog wat.
Gebruikersavatar
wumpus
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 apr 2003, 22:45
Locatie: Z'Ha'Dum
Contacteer:

Bericht door wumpus »

Het is sowieso wat vaag wat nou wel en niet kan in warp. In principe staat het schip stil binnenin zijn warp bubble, en kromt de ruimte om de warp bubble heen. Alles is mogeljk binnen de warp bubble, maar aangezien de schotel geen warpdrive heeft zou je zeggen dat hij niet zelfstandig uit warp kan droppen en dus nog altijd 'gevangen' blijft in de bubble totdat de warpdrive in de andere sectie uit gaat.
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Tja, maar je zou dan kunnen zeggen dat, aangezien de schotel niet meer aan de warpdrive vast zit, de schotel verder zou gaan op warp, en de warp drive uit warp gaat. Dan gaat schotel mooi aan stukjes
Gebruikersavatar
wumpus
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 apr 2003, 22:45
Locatie: Z'Ha'Dum
Contacteer:

Bericht door wumpus »

De schotel heeft alleen zijn impuls engines nodig om binnen de bubbel op de juiste plaats te blijven. Inderdaad, als dat niet gedaan wordt dan zal de impuls van het loskoppelen de schotel tegen de zijkant doen crashen en door een schokgolf vernietigd worden.
Fysiek vastzitten aan het schip of niet heeft er niets mee te maken, anders zou je binnen het schip ook niet kunnen springen :-)
Plaats reactie