Battle bridge + schotelprobleem
Moderator: Dark*staR
-
- Ensign
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 24 mei 2005, 00:16
Battle bridge + schotelprobleem
Ik vond dit wel nog een tof idee, een battle bridge. Jammer dat ze er zo weinig mee gedaan hebben. (k dacht maar 2 afleveringen)
Alleen dacht ik: de schotelgedeelte heeft dan toch geen warpmogelijkheden (enkel impuls) Waarom dan zo'n groot stuk kwetsbaar maken...
Alleen dacht ik: de schotelgedeelte heeft dan toch geen warpmogelijkheden (enkel impuls) Waarom dan zo'n groot stuk kwetsbaar maken...
- CmdrCrichton
- Captain
- Berichten: 2985
- Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07
-
- Ensign
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 24 mei 2005, 00:16
- Tactical_Cube
- Vice Admiral
- Berichten: 8488
- Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
- Locatie: Harlingen
- Tactical_Cube
- Vice Admiral
- Berichten: 8488
- Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
- Locatie: Harlingen
- Tactical_Cube
- Vice Admiral
- Berichten: 8488
- Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
- Locatie: Harlingen
- Tactical_Cube
- Vice Admiral
- Berichten: 8488
- Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
- Locatie: Harlingen
- Tactical_Cube
- Vice Admiral
- Berichten: 8488
- Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
- Locatie: Harlingen
- 3rd RemataKlan
- Vice Admiral
- Berichten: 9931
- Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04
"Encounter At Farpoint", "The Arsenal Of Freedom", "The Best Of Both Worlds",Dr.Q schreef:Ik vond dit wel nog een tof idee, een battle bridge. Jammer dat ze er zo weinig mee gedaan hebben. (k dacht maar 2 afleveringen)
Star Trek Generations. De bedoeling was dat de functie vaker zou worden uitgevoerd maar vanwege budgetrestricties is dit beperkt gebleven. Ook vonden de schrijvers dat de saucer seperation de snelheid uit het verhaal zou halen.
Ik neem aan dat wanneer de saucer op warp speed losgekoppeld wordt, deze op dezelfde warpsnelheid blijft verder reizen, net als een photon torpedo die tijdens warp speed wordt afgeschoten.Dr.Q schreef:Alleen dacht ik: de schotelgedeelte heeft dan toch geen warpmogelijkheden (enkel impuls) Waarom dan zo'n groot stuk kwetsbaar maken...
De stardrive sectie bevat de meeste technologie (warp aandrijving, bewapening, computerkern, holodecks, etc)Dr.Q schreef:Maar toch als je kijkt welke vijandige aliens er zijn. Dan kan je gemakkelijk zorgen dat het schip wordt gesplitst, je vecht met een paar tegen het battle schip en je neemt de schotel over. En je hebt al de nieuwste technologieën van starfleet...
Het is pas vitaal wanneer de schotel wordt losgekoppeld.Dr.Q schreef:Dus eigenlijk is zo'n vitaal systeem, onbemand --> klinkt niet echt logisch...
- Tactical_Cube
- Vice Admiral
- Berichten: 8488
- Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
- Locatie: Harlingen
nee dusIk neem aan dat wanneer de saucer op warp speed losgekoppeld wordt, deze op dezelfde warpsnelheid blijft verder reizen, net als een photon torpedo die tijdens warp speed wordt afgeschoten.
zolang het in de warpbuble van de acher sectie blijft zitten blijft ie op warp maar zodra hij daaruit valt dan valt ie terug naar impuls.
- mr_Vulcan
- Moderator
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
- Locatie: Upgrade van kelder naar huis
- Contacteer:
- Tactical_Cube
- Vice Admiral
- Berichten: 8488
- Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
- Locatie: Harlingen
- Thierry
- Captain
- Berichten: 2154
- Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
- 3rd RemataKlan
- Vice Admiral
- Berichten: 9931
- Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04
- Tha Ertenal
- Lieutenant
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
nee.. dat slaat nergens op. T kan zowiezo niet gescheiden worden dan, maar die schotel heeft nu eenmaal snelheid, en er is geen weerstand in de ruimte.. dus zou het met de zelfde snelheid wegschieten, en webblijven gaan. Maar goed... scheiden tijdens warp is natuurlijk ook geen optieTactical_Cube schreef:nee dusIk neem aan dat wanneer de saucer op warp speed losgekoppeld wordt, deze op dezelfde warpsnelheid blijft verder reizen, net als een photon torpedo die tijdens warp speed wordt afgeschoten.
zolang het in de warpbuble van de acher sectie blijft zitten blijft ie op warp maar zodra hij daaruit valt dan valt ie terug naar impuls.
- Ace of Spades
- Fleet Admiral
- Berichten: 17638
- Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
- Locatie: Prachtig Dellûf
- Raynor's Revenge
- Moderator
- Berichten: 12796
- Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
- Locatie: Bilthoven
- Contacteer:
- Tha Ertenal
- Lieutenant
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
- 3rd RemataKlan
- Vice Admiral
- Berichten: 9931
- Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04
- wumpus
- Lieutenant Junior Grade
- Berichten: 309
- Lid geworden op: 06 apr 2003, 22:45
- Locatie: Z'Ha'Dum
- Contacteer:
Het is sowieso wat vaag wat nou wel en niet kan in warp. In principe staat het schip stil binnenin zijn warp bubble, en kromt de ruimte om de warp bubble heen. Alles is mogeljk binnen de warp bubble, maar aangezien de schotel geen warpdrive heeft zou je zeggen dat hij niet zelfstandig uit warp kan droppen en dus nog altijd 'gevangen' blijft in de bubble totdat de warpdrive in de andere sectie uit gaat.
- Thierry
- Captain
- Berichten: 2154
- Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
- wumpus
- Lieutenant Junior Grade
- Berichten: 309
- Lid geworden op: 06 apr 2003, 22:45
- Locatie: Z'Ha'Dum
- Contacteer:
De schotel heeft alleen zijn impuls engines nodig om binnen de bubbel op de juiste plaats te blijven. Inderdaad, als dat niet gedaan wordt dan zal de impuls van het loskoppelen de schotel tegen de zijkant doen crashen en door een schokgolf vernietigd worden.
Fysiek vastzitten aan het schip of niet heeft er niets mee te maken, anders zou je binnen het schip ook niet kunnen springen
Fysiek vastzitten aan het schip of niet heeft er niets mee te maken, anders zou je binnen het schip ook niet kunnen springen