STV Elite Force mapping and modding
Moderator: Raynor's Revenge
- HorckDude
- Moderator
- Berichten: 7236
- Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25
STV Elite Force mapping and modding
Laat mij het games forum dan maar eens aanbreken.
Dit wordt wederom dé topic voor je vragen en opmerkingen over mapping, scripting, skinning en meer dat te maken heeft met modden voor Star Trek Voyager Elite Force.
Dit wordt wederom dé topic voor je vragen en opmerkingen over mapping, scripting, skinning en meer dat te maken heeft met modden voor Star Trek Voyager Elite Force.
- Cmdr Chakotay
- Captain
- Berichten: 2849
- Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:00
Re: STV Elite Force mapping and modding
Hee, je bent me voor. iig, di's een goede start voor het gaming forum.HorckDude schreef:Laat mij het games forum dan maar eens aanbreken.
Dit wordt wederom dé topic voor je vragen en opmerkingen over mapping, scripting, skinning en meer dat te maken heeft met modden voor Star Trek Voyager Elite Force.
- HorckDude
- Moderator
- Berichten: 7236
- Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25
Jup, dat gaat. Gewoon de Elite Force GDK downloaden van EFfiles.com.
- the voyager
- Cadet 1st Class
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 12 jun 2002, 09:09
- Locatie: Drunen
- Cmdr Chakotay
- Captain
- Berichten: 2849
- Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:00
Het vereist idd heel veel oefening, maar dan heb je ook wat. Het is een krachtige editor, aangezien je er van alles mee kunt maken, zolang je maar wil en wat creativiteit hebt. Wat ik altijd doe, is eerst iets op papier schrijven / tekenen en dan in EFRadiant maken. Dat is veel makkelijker. Probeer maar eens. En als het echt niet lukt, kun je het altijd aan ons of aan de mensen van het Raven forum als je engels een beetje goed is.
Cheers!
Cheers!
- Cmdr Chakotay
- Captain
- Berichten: 2849
- Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:00
- Cmdr Chakotay
- Captain
- Berichten: 2849
- Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:00
- voyager-girl
- Fleet Captain
- Berichten: 3173
- Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:39
- voyager-girl
- Fleet Captain
- Berichten: 3173
- Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:39
- Eagle
- Lieutenant
- Berichten: 541
- Lid geworden op: 11 jun 2002, 16:37
- Locatie: Wezep
Heb ik ook al gedaan, kijk maar ff op het vorige forum, daar staat ie nog in!Cmdr Chakotay schreef:Daarom zeg ik: post het hier.
Maar ik ben nu bezig met 3d Studio Max, ook heel leuk programma. En ik kan ook mappen voor Half-Life. Maar ik snap nog niet hoe je de map kan opslaan als .bsp. Maar ik ben veel meer met 3ds Max bezig!
- Cmdr Chakotay
- Captain
- Berichten: 2849
- Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:00
- HorckDude
- Moderator
- Berichten: 7236
- Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25
Mja, van de andere kant vind ik skinning wel weer leuk tot een bepaald niveau.
Trouwens, ik was vandaag de Chakotay's Adventures mod weer eens aant spelen en kwam tot de volgende conclusie:
Het blijft een leuke en toffe mod!
Er zitten wel een paar kleine foutjes in (niet om je af te kraken hoor, maar gewoon om te verbeteren):
- De crew van de Everon heeft oude uniformen. Misschien een idee om te 'upgraden'. Er zijn genoeg First Contact uniformen te vinden op internet. If you need help just call me.
- Was Rick Biessman niet doodgegaan in Elite Force of zit ik fout?
- Seven zou na terugkeer om science officer te mogen worden eerst officieël bij Starfleet moeten gaan. Een uniform voor haar zou wel leuk zijn (zou ook wel tof uit zien denk ik ).
- Er wordt nooit gebeamed naar de werkplek. Zou misschien wel tof zijn om de cargobay doors te blokkeren zodat ze wel MOETEN beamen.
Nogmaals: dit is geen kritiek. Alleen maar tips!
Trouwens, ik was vandaag de Chakotay's Adventures mod weer eens aant spelen en kwam tot de volgende conclusie:
Het blijft een leuke en toffe mod!
Er zitten wel een paar kleine foutjes in (niet om je af te kraken hoor, maar gewoon om te verbeteren):
- De crew van de Everon heeft oude uniformen. Misschien een idee om te 'upgraden'. Er zijn genoeg First Contact uniformen te vinden op internet. If you need help just call me.
- Was Rick Biessman niet doodgegaan in Elite Force of zit ik fout?
- Seven zou na terugkeer om science officer te mogen worden eerst officieël bij Starfleet moeten gaan. Een uniform voor haar zou wel leuk zijn (zou ook wel tof uit zien denk ik ).
- Er wordt nooit gebeamed naar de werkplek. Zou misschien wel tof zijn om de cargobay doors te blokkeren zodat ze wel MOETEN beamen.
Nogmaals: dit is geen kritiek. Alleen maar tips!
- Cmdr Chakotay
- Captain
- Berichten: 2849
- Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:00
Dank je wel.HorckDude schreef:Mja, van de andere kant vind ik skinning wel weer leuk tot een bepaald niveau.
Trouwens, ik was vandaag de Chakotay's Adventures mod weer eens aant spelen en kwam tot de volgende conclusie:
Het blijft een leuke en toffe mod!
Is wel leuk idee ja. Hmm, je hoort nog van me.- De crew van de Everon heeft oude uniformen. Misschien een idee om te 'upgraden'. Er zijn genoeg First Contact uniformen te vinden op internet. If you need help just call me.
......... (sprakeloos)....- Was Rick Biessman niet doodgegaan in Elite Force of zit ik fout?
Dan heb ik een skinner nodig.- Seven zou na terugkeer om science officer te mogen worden eerst officieël bij Starfleet moeten gaan. Een uniform voor haar zou wel leuk zijn (zou ook wel tof uit zien denk ik ).
Zal er oven denken.- Er wordt nooit gebeamed naar de werkplek. Zou misschien wel tof zijn om de cargobay doors te blokkeren zodat ze wel MOETEN beamen.
Ja, ja. Vast wel.Nogmaals: dit is geen kritiek. Alleen maar tips!
- HorckDude
- Moderator
- Berichten: 7236
- Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25
Ik zal nog eens nakijken maar ik dacht van wel. Telsia zei in voy20Cmdr Chakotay schreef:......... (sprakeloos)....- Was Rick Biessman niet doodgegaan in Elite Force of zit ik fout?
"It was a nice service, for Biessman and the others."
Ik denk dus dat ie dood is.
Dan heb ik een skinner nodig.- Seven zou na terugkeer om science officer te mogen worden eerst officieël bij Starfleet moeten gaan. Een uniform voor haar zou wel leuk zijn (zou ook wel tof uit zien denk ik ).
- Cmdr Chakotay
- Captain
- Berichten: 2849
- Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:00
- Cmdr Chakotay
- Captain
- Berichten: 2849
- Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:00
Ja, dat bedoelde ik ook. Stom dat ik dat vergeten was. Eeehh.... shit, nu moet ik ff wat anders verzinnen; ik heb namelijk net een hele scene op papier staat met Munro en Biessman erin.HorckDude schreef:Ik zal nog eens nakijken maar ik dacht van wel. Telsia zei in voy20Cmdr Chakotay schreef:......... (sprakeloos)....- Was Rick Biessman niet doodgegaan in Elite Force of zit ik fout?
"It was a nice service, for Biessman and the others."
Ik denk dus dat ie dood is.
- HorckDude
- Moderator
- Berichten: 7236
- Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25
Haal van effiles de skin van MRJ (ravenboard pack), vraag Speed of je 'm voor je mod mag gebruiken en zet de kop van MRJ op een First Contact uniform.
Weapons officer Raymond-Judy!
Weapons officer Raymond-Judy!
Laatst gewijzigd door HorckDude op 28 jun 2002, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Win2ksal
- Ensign
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 13 jun 2002, 18:06
Ik dacht; laat ik ook maar weer is een map maken...
Duz downloaduh ik efradiant en maakte ik een simpel test mapje maar nee hoor, als ik het wil publishen (van .map naar .bsp of hoe het ook heet) dan maakt hij om de een of andere reden geen .bsp bestand, dit is de log:
HELP!
Duz downloaduh ik efradiant en maakte ik een simpel test mapje maar nee hoor, als ik het wil publishen (van .map naar .bsp of hoe het ook heet) dan maakt hij om de een of andere reden geen .bsp bestand, dit is de log:
==================
Running bsp command...
C:\Games\ELITEF~1\Tools\\q3map -qdir STARTR~1 C:\Games\ELITEF~1\baseEF/maps/testmap.map
C:\Games\ELITEF~1\Tools\\q3map -vis -qdir STARTR~1 C:\Games\ELITEF~1\baseEF/maps/testmap.map
C:\Games\ELITEF~1\Tools\\q3map -light -qdir STARTR~1 -extra C:\Games\ELITEF~1\baseEF/maps/testmap.map
C:\Games\Elite Force\BaseEF\maps>C:\Games\ELITEF~1\Tools\\q3map -qdir STARTR~1 C:\Games\ELITEF~1\baseEF/maps/testmap.map
STEFMap v1.1a (c) 2000 Ravensoft Inc.
---- map ----
************ ERROR ************
SetQdirFromPath: no 'STARTR~1' in c:\games\elitef~1\baseef/maps/testmap.map
(use -qdir X to change)
C:\Games\Elite Force\BaseEF\maps>C:\Games\ELITEF~1\Tools\\q3map -vis -qdir STARTR~1 C:\Games\ELITEF~1\baseEF/maps/testmap.map
STEFMap v1.1a (c) 2000 Ravensoft Inc.
---- vis ----
************ ERROR ************
SetQdirFromPath: no 'STARTR~1' in c:\games\elitef~1\baseef/maps/testmap.map
(use -qdir X to change)
C:\Games\Elite Force\BaseEF\maps>C:\Games\ELITEF~1\Tools\\q3map -light -qdir STARTR~1 -extra C:\Games\ELITEF~1\baseEF/maps/testmap.map
STEFMap v1.1a (c) 2000 Ravensoft Inc.
----- light ----
Extra detail tracing
************ ERROR ************
SetQdirFromPath: no 'STARTR~1' in c:\games\elitef~1\baseef/maps/testmap.map
(use -qdir X to change)
completed.
Run time was 0 hours, 0 minutes and 0 seconds
HELP!
- HorckDude
- Moderator
- Berichten: 7236
- Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25
- Win2ksal
- Ensign
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 13 jun 2002, 18:06
Hier, bedankt voor je hulp.
{
"basepath" "__QERPATH..\baseef"
"rshcmd" ""
"remotebasepath" "__QERPATH..\baseef"
"entitypath" "__QERPATH*.def"
"texturepath" "__QERPATH..\baseef\textures"
"autosave" "c:\autosave.map"
"bsp Relight" "! __QERPATH\q3map -onlyents $ && ! __QERPATH\q3map -light $"
"bsp Relight (extra)" "! __QERPATH\q3map -onlyents $ && ! __QERPATH\q3map -light -extra $"
"bsp Novis (nolight)" "! __QERPATH\q3map $"
"bsp_Entities" "! __QERPATH\q3map -onlyents $"
"bsp FullVis" "! __QERPATH\q3map $ && ! __QERPATH\q3map -vis $ && ! __QERPATH\q3map -light -extra $"
"bsp FullVis (nolight)" "! __QERPATH\q3map $ && ! __QERPATH\q3map -vis $"
"bsp FullVis (lowmem)" "! __QERPATH\q3map $ && ! __QERPATH\q3map -vis -nopassage $ && ! __QERPATH\q3map -light $"
"bsp FastVis" "! __QERPATH\q3map $ && ! __QERPATH\q3map -vis -fast $ && ! __QERPATH\q3map -light $"
"bsp FastVis (nolight)" "! __QERPATH\q3map $ && ! __QERPATH\q3map -vis -fast $"
"mapspath" "__QERPATH..\baseef\maps"
}
- HorckDude
- Moderator
- Berichten: 7236
- Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25
Ok, ik ben hier niet 100% zeker van dus maak eerst even een backup van je ef.qe4 file en verander het dan.
Als het goed is moet het dan werken maar vergeet niet die backup te maken voor de zekerheid.{
"basepath" "C:\Games\Elite Force\baseef"
"rshcmd" ""
"remotebasepath" "C:\Games\Elite Force\baseef"
"entitypath" "C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\*.def"
"texturepath" "C:\GAMES\ELITEF~1\BASEEF\textures"
"autosave" "C:\GAMES\ELITEF~1\BASEEF\\maps\autosave.map"
"bsp Relight" "! C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\\q3map -qdir GAMES\ELITEF~1 -onlyents $ && ! C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\\q3map -light -qdir GAMES\ELITEF~1 $"
"bsp Relight (extra)" "! C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\\q3map -qdir GAMES\ELITEF~1 -onlyents $ && ! C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\\q3map -light -qdir GAMES\ELITEF~1 -extra $"
"bsp Novis (nolight)" "! C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\\q3map -qdir GAMES\ELITEF~1 $"
"bsp_Entities" "! C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\\q3map -qdir GAMES\ELITEF~1 -onlyents $"
"bsp FullVis" "! C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\\q3map -qdir GAMES\ELITEF~1 $ && ! C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\\q3map -vis -qdir GAMES\ELITEF~1 $ && ! C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\\q3map -light -qdir GAMES\ELITEF~1 -extra $"
"bsp FullVis (nolight)" "! C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\\q3map -qdir GAMES\ELITEF~1 $ && ! C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\\q3map -vis -qdir GAMES\ELITEF~1 $"
"bsp FullVis (lowmem)" "! C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\\q3map -qdir GAMES\ELITEF~1 $ && ! C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\\q3map -vis -qdir GAMES\ELITEF~1 -nopassage $ && ! C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\\q3map -light -qdir GAMES\ELITEF~1 $"
"bsp FastVis" "! C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\\q3map -qdir GAMES\ELITEF~1 $ && ! C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\\q3map -vis -qdir GAMES\ELITEF~1 -fast $ && ! C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\\q3map -light -qdir GAMES\ELITEF~1 $"
"bsp FastVis (nolight)" "! C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\\q3map -qdir GAMES\ELITEF~1 $ && ! C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\\q3map -vis -qdir GAMES\ELITEF~1 -fast $"
"mapspath" "C:\Games\Elite Force\baseef\\maps"
}