StarTrek orgineel serie

Kirk, Spock, Scotty... Hier is het mee begonnen.

Moderator: R2D2

StarTrek Ogrineel series

IK vind TOS leuker dit is echte verhaal
10
42%
Neen Vind Startrek XI beter
4
17%
Geen van de beiden blijf bij ENT VOY TNG DS9....
3
13%
tja.....
7
29%
 
Totaal aantal stemmen: 24

Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: StarTrek orgineel serie

Bericht door Mansfeld »

Nemesis schreef:Nou ja, Ik ben met TNG begonnen, dat keek ik af en toe, als ik toevallig voorbij zag komen (halverwege jaren 90) en dan zag je af en toe DS9, daar begreep ik nooit wat van en VOY. Maar sinds ik in 2000 DS9 en VOY echt volg, en continu opnam e.d. ben ik echt fan geworden, en sindsdien ben ik echt fan van DS9, meer dan VOY en TNG.
nee ik ben begonnen bij het begin. Ik ben beginnen kijken naar TOS. Maar ik heb natuurlijk nooit in mijn leven een aflevering van welke StarTrek dan ook rechtstreeks op tv bekeken. Tegen de tijd dat ik er in geïnteresseerd geraakte was er toch al niets meer van te zien op tv. Dus ik heb me gewoon de dvdbox gaan halen van TOS en daar ben ik begonnen. En ik was bijzonder gecharmeerd door de eenvoud van de effecten en ook de absurditeit van de verhalen bij momenten. Het doet me bij momenten meer denken aan mijn kindertijd toen we buiten liepen spelen en we alles met onze verbeelding moesten maken. Zo is TOS ook een beetje. Je ziet niet zoveel eigenlijk, je moet je verbeelding maar gebruiken. Maar Spock die loopt daar wel alsof het allemaal the real MCoy is, dat vind ik er zo fantastisch aan. Zoveel van de geloofwaardigheid moet eigenlijk nog opgebouwd worden door de personages zelf. Terwijl als je dat nu ziet, ze kunnen werkelijk alles tot leven toveren op het scherm. Grote gevechtsscènes in space, aliens, ruimteschepen, het staat er alsof het door CNN gefilmd zou zijn in real life. Dat is allemaal spectaculair, maar daardoor wordt die TOS ook zo uitzonderlijk. Zo eenvoudig als in TOS zul je geen Scifi meer zien, dat is absoluut uniek... Dus Nemesis, hoewel ik stilaan een grote fan aan het worden ben van DS9 is mijn grootste liefde toch nog altijd de originele StarTrek, Maar of ze dat nu moeten weer nieuw leven inblazen. Nee dat vind ik niet. Als ze vandaag een nieuwe StarTrek maken, moeten ze echt een gans nieuw pad opgaan. Zelf nog meer verschillend dan de laatste film.
Ik vind dat ze echt eens zouden moeten nadenken om het StarTrek concept in een soort van duistere realiteits sci fi te trekken, zoals Aliens en BSG, dat soort zaken.
Wat StarTrek tot nu toe altijd typeerde was het "propere", de personages zijn nog altijd te veel cleane helden. Daar zouden ze eens moeten van afstappen, alleen dat al zou een bijzondere nieuwe input kunnen zijn voor een nieuwe StarTrek serie, en geloof me vrij mensen. Ik geloof dat daar wel al flink over nagedacht is hoor. Maar zoals altijd moet het de geldstromen vinden en de nodige breinen en creativiteit die er zich willen achterzetten. Maar ergens geloof ik, en ben ik zelfs vrij zeker dat dat er ooit moet van komen. Als we één ding van de laatste jaren wel geleerd hebben is dat er niet anders wordt gedaan dan teruggrijpen naar het verleden. Naar "merknamen", zaken die al een mythische status hebben. Als er één sci fi is die een Mythische status heeft dan is het wel StarTrek, geloof me vrij dat blijft niet onaangeroerd op de tafel liggen. Met dat concept zal in de toekomst nog menig malen gewerkt worden.
i rest my case 8-)
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: StarTrek orgineel serie

Bericht door X-File »

Wall of text :nothanks:

Bold text :nothanks:
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: StarTrek orgineel serie

Bericht door Nemesis »

Ik kan heel goed begrijpen dat je hart bij TOS ligt. Ondanks dat mijn Favoriet DS9 is, vind ik alle star trek leuk. Er zijn een paar verscheurende afleveringen vanuit alle series, maar over het algemeen kan ik het aardig bekijken.

Wat betreft de nieuwe trek. Dat het anders mag zijn ben ik helemaal mee eens. Maar ik vond de nieuwe film al aardig duister en "grof" door een heel soort met zijn planeet weg te vagen. Star Trek is altijd een positieve serie geweest waar de mensheid daadwerkelijk wat betekent. Het is misschien een te rooskleurig beeld, maar het moet zeker niet donkerder worden als in DS9. Dat maakt Star Trek juist zo uniek en bijzonder t.o.v. andere science-fiction.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: StarTrek orgineel serie

Bericht door Mansfeld »

Nemesis schreef:Ik kan heel goed begrijpen dat je hart bij TOS ligt. Ondanks dat mijn Favoriet DS9 is, vind ik alle star trek leuk. Er zijn een paar verscheurende afleveringen vanuit alle series, maar over het algemeen kan ik het aardig bekijken.

Wat betreft de nieuwe trek. Dat het anders mag zijn ben ik helemaal mee eens. Maar ik vond de nieuwe film al aardig duister en "grof" door een heel soort met zijn planeet weg te vagen. Star Trek is altijd een positieve serie geweest waar de mensheid daadwerkelijk wat betekent. Het is misschien een te rooskleurig beeld, maar het moet zeker niet donkerder worden als in DS9. Dat maakt Star Trek juist zo uniek en bijzonder t.o.v. andere science-fiction.
Ja 't is wel zo dat het gevaar bestaat dat er zoveel van de oorspronkelijke lijn afgeweken wordt dat het geen StarTrek meer is.

Ik ben tegenwoordig ook een behoorlijke fan van DS9 geworden. Ben het momenteel aan het herbekijken.

De laatste film van StarTrek had inderdaad reeds zijn duistere kantjes.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: StarTrek orgineel serie

Bericht door Miriam »

Vind het opzicht nog wel meevallen, het is meer een snelle spektakelactie film dan de normale/boringdialog film uit de jaren 80.
en zoals met zoveel reboot films van tegenwoordig zijn ze aangepast aan het hedendaagse iets wat somberde beeld, want dat is in tegenwoordig.
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: StarTrek orgineel serie

Bericht door Dark*staR »

Er moet toch iets in en iets uit zijn.
Gebruikersavatar
Greetje
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 512
Lid geworden op: 22 mei 2003, 00:59
Locatie: Groningen

Re: StarTrek orgineel serie

Bericht door Greetje »

Ik weet eigenlijk niet wat op dit moment mijn favoriete serie is, maar TOS hoort daar wel bij, naast TNG en Voyager.
Ik hou van afleveringen waar gewoon iets ontdekt wordt zonder te veel soaps en holotoestanden.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: StarTrek orgineel serie

Bericht door Miriam »

Voyager was een grote melodramatische soap :*)
Gebruikersavatar
Greetje
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 512
Lid geworden op: 22 mei 2003, 00:59
Locatie: Groningen

Re: StarTrek orgineel serie

Bericht door Greetje »

Sommige afleveringen van VOY inderdaad, maar er zitten ook een paar goeie tussen.

Wat mij aanspreekt van the originals zijn bijv. die episodes waar wezens en voorwerpen van de Andromeda voorkomen. Sowieso dat veel episodes uit TOS nog echt over het ontdekken van het e.a. gaan, spreekt me zeer aan.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: StarTrek orgineel serie

Bericht door Mansfeld »

ik heb pas het eerste seizoen van TOS nog eens bekeken. En ja wel zoals al veel gezegd. Ik hou van de interactie tussen de hoofdpersonages. Kirk , Bones en Spock. ik hou ook van het tragere ritme. En ja de eenvoud. Dat spreekt me ook aan. Toch moet je echt wel in de stemming zijn om TOS te bekijken. Als je net BSG gezien hebt (de latere series) en dan overschakelt naar TOS , hm dat is wel een verschilletje . :)
Er zijn in elk geval vele episodes van TOS die na herbekijken steeds overeind blijven.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: StarTrek orgineel serie

Bericht door Miriam »

Mansfeld schreef:Toch moet je echt wel in de stemming zijn om TOS te bekijken.
Maar dat geldt natuurlijk voor elke tv serie, sowieso voor sciencefiction series, want die zijn toch wel iets minder toegankelijk dan bijvoorbeeld een serie als Friends of een Chuck Lorre serie.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: StarTrek orgineel serie

Bericht door Punisher »

Er zijn in elk geval vele episodes van TOS die na herbekijken steeds overeind blijven.
:stupid:

Vind het langzame tempo van TOS trouwens best meevallen, maargoed ... Zal wel zijn omdat ik zelf niet zo snel ben :)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: StarTrek orgineel serie

Bericht door Nemesis »

Het is redelijk traag, maar een aflevering duurt ook ruim 8 minuten langer dan TNG/DS9/VOY, dat geeft ook een gevoel van dat het lang duurt en traag is. Soms denk je wel, nu moeten ze wel aan een oplossing gaan denken, want de tijd is bijna op :lachhuil:

toch ben ik het ermee eens, je moet voor TOS wel in de mood zijn, terwijl dit wat mij betreft niet geldt voor TNG/DS9/VOY/ENT
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: StarTrek orgineel serie

Bericht door EMH »

...maar een aflevering duurt ook ruim 8 minuten langer dan TNG/DS9/VOY
Toen klopte de term "one hour drama" tenminste nog. Tegenwoordig begint bij 40 minuten al de aftiteling :lachhuil:
De HBO series uitgezonderd, die zijn 55 minuten per ep.
Plaats reactie