Stargate SG1 - Collector's Edition: EEN TELEURSTELLING....

Stargate SG-1, Stargate: Atlantis & Stargate Universe

Moderator: Vis

EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Aaargh schreef:
EMH schreef:Je bedoelt dat de episodes niet op de goede volgorde op DVD staan?
Da's vreemd, op enkele eps na staan ze op de losse boxen namelijk wel goed.
Ik probeerde de laatste disk. Je op de dvd niet zien om wel seizoen het gaat. Het bleek afleveringen te zijn uit Seizoen 8. Dus je krijgt een nieuwe box en alles ligt door elkaar. Ik heb het dus nog niet eens over of de juiste volgorde wel op de dvd zelf staat. Ik las op bol.com dat dit ook soms niet het geval.

Hoe moeilijk kan het zijn om zo'n 'all-episodes-Box' in elkaar te zetten? [/frustratie]
Dat is idd slecht te zien. De losse volumes gaan t/m volume 31. de seizoensbox van S7 nummert de schijfjes 1 tm/6 met heel priegelig "season 7" erboven. De box van seizoen 8 nummert ineens weer vrolijk door met volume 38 tm 43.
seizoen 1 heeft weer disc 1 tm 6. aangezien volume 2 immers seizoen 2 is.
Ofwel erg logisch gemaakt allemaal. :*)

Ze hadden gewoon nieuwe labels moeten maken voor die collectorsbox ipv de schijfjes van de losse boxen met die warrige nummering bij elkaar in 1 map te stoppen
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

EMH schreef:
Aaargh schreef:
EMH schreef:Je bedoelt dat de episodes niet op de goede volgorde op DVD staan?
Da's vreemd, op enkele eps na staan ze op de losse boxen namelijk wel goed.
Ik probeerde de laatste disk. Je op de dvd niet zien om wel seizoen het gaat. Het bleek afleveringen te zijn uit Seizoen 8. Dus je krijgt een nieuwe box en alles ligt door elkaar. Ik heb het dus nog niet eens over of de juiste volgorde wel op de dvd zelf staat. Ik las op bol.com dat dit ook soms niet het geval.

Hoe moeilijk kan het zijn om zo'n 'all-episodes-Box' in elkaar te zetten? [/frustratie]
Dat is idd slecht te zien. De losse volumes gaan t/m volume 31. de seizoensbox van S7 nummert de schijfjes 1 tm/6 met heel priegelig "season 7" erboven. De box van seizoen 8 nummert ineens weer vrolijk door met volume 38 tm 43.
seizoen 1 heeft weer disc 1 tm 6. aangezien volume 2 immers seizoen 2 is.
Ofwel erg logisch gemaakt allemaal. :*)

Ze hadden gewoon nieuwe labels moeten maken voor die collectorsbox ipv de schijfjes van de losse boxen met die warrige nummering bij elkaar in 1 map te stoppen
Deze manier zal wel goedkoper zijn :')
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

voor die bobo's wel ja :lachhuil:
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Stargate SG1 - Collector's Edition: EEN TELEURSTELLING....

Bericht door USS Enterprise »

Zo deze topic maar eens flink afstoffen. :)
Ik zit erover na te denken om de Stargate box te kopen, maar nu lees ik overal negatieve kritieken dat de kwaliteit van de box zo slecht is(dat de afleveringen door elkaar op dvd staan en veel krassen op de dvd's enz.)
Is dat nog zo of valt het wel mee met de beschadigingen?
Anders wil ik de seizoenen los kopen maar dan zit ik op minstens 300 Euro, en dat vind ik iets te veel.
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Stargate SG1 - Collector's Edition: EEN TELEURSTELLING....

Bericht door USS Enterprise »

Ik zie regelmatig deze box (http://www.freerecordshop.nl/films/star ... ed#reviews.

Heeft een van jullie deze box?
En zijn er verbeteringen aan gebracht, zoals alle afleveringen op volgorde en geen krassen op de dvd's.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Stargate SG1 - Collector's Edition: EEN TELEURSTELLING....

Bericht door Vis »

waarom zouden er krassen op zitten?
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Stargate SG1 - Collector's Edition: EEN TELEURSTELLING....

Bericht door USS Enterprise »

Dat had ik ergens gelezen.
Ben gewoon benieuwd of deze box geen teleurstelling is.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Stargate SG1 - Collector's Edition: EEN TELEURSTELLING....

Bericht door Punisher »

Volgens een reviewer @bol.com:

http://www.bol.com/nl/p/dvd/stargate-sg ... index.html
... Deze box-set heeft alle 10 seizoenen, de pilot en de 2 films 'the ark of truth' en 'continuum', dus deze box-set is helemaal compleet ...
Maar op beslist.nl staat dan weer:
... We worden getrakteerd op een incompleet seizoen, want de Pilotaflevering 'Children of the Gods) heeft men niet in het eerste seizoen gestopt maar als cententrekkerij is deze pilotaflevering in een aparte box uitgebracht waar je dan weer 20 euro voor mag uitgeven. In het buitenland zit de pilotaflevering gewoon wel in seizoen 1 ....
en:
... Maar van seizoen twee heb ik disc 6 niet en van seizoen 3 heb ik disc 1 twee keer. Dus moet nog even kijken hoe ik dit moet oplossen. Heel erg jammer ...
en:
... De pilot ontbreekt. Een van seizoen 2 heeft de 3e dvd geen nederlandse ondertitels. Verder heb ik maar niet gekeken, de box gewoon teruggezonden. Wachten op de volgende versie ...
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Stargate SG1 - Collector's Edition: EEN TELEURSTELLING....

Bericht door USS Enterprise »

Allereerst bedankt voor de links.
Over de eerste box heb ik veel slechte recensies gelezen.
En hoop dat de tweede box beter is.
Op beslist.nl hebben ze de recensies van de boxen gekopieerd dus dat zegt me niet veel over de nieuwe box.
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Stargate SG1 - Collector's Edition: EEN TELEURSTELLING....

Bericht door USS Enterprise »

Ik heb hem toch gekocht.
Weet iemand op welke dvd de extra's staan?
In het boekje staat dat elk seizoen veel extra's hebben maar seizoen 1 heeft ze in ieder geval niet
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Stargate SG1 - Collector's Edition: EEN TELEURSTELLING..

Bericht door el spoque »

De oudste seizoenen hebben inderdaad minst extra's, maar dat is logisch.
De latere seizoenen hebben dan weer te veel extra's, naar mijn mening.
Maar ik bekijk die ook niet allemaal, zelfs niet de extra's in mijn Star Trek Boxen. 8-)
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re:

Bericht door el spoque »

EMH schreef:De pilot zat ook niet in de seizoensbox van seizoen 1.
aan de foto te zien is deze box dus gewoon samengesteld uit alle schijfjes van de losse boxen waar dus ook exact hetzelfde op staat.

Ik heb de pilot wel. De serie kwam hier eerst uit op losse volumes. Eens per 2 maanden ongeveer kwam steeds een losse volume uit met 4 eps.
Volume 1 bevat de pilot en een paar eps van seizoen 1 die met de verhaallijn te maken hebben. seizoen 1 is nl nooit op losse volumes uitgebracht. Volume 2 startte meteen met seizoen 2.

Dus ik heb seizoen 2 tm 6 in lose volumes & seizoen 1 en 7 tm 10 in boxvorm.
Ik heb de Pilot gelukkig ook nog in zijn oorspronkelijke vorm kunnen kopen (best of season 1 dvd), twee jaar geleden, toen ik de volledige reeks SG1 kocht. Sindsdien hebben ze nl. een nieuwe versie uitgebracht, zonder de naaktscène. Volgens mij zal die versie wel in verzamelboxen terecht komen.
Ik las al ergens op het net dat de studio's heel erg verveeld zaten met die oorspronkelijke pilot, met naaktscène.
De verzamelboxen moeten All Ages zijn hee, en de Amerikaanse dienst die de rating bepaald van films en reeksen is wel heel preuts. ]:( 1halve tepel is genoeg om een film de rating +16 jaar mee te geven. Maar geweld en bloed is natuurlijk all ages.

Ah ja, missch zoek ik het te ver. ;) Maar het zou me dus niet verbazen dat de nieuwe Pilot (die zogezegd beter is en meer scènes bevat, volgens de studio's) dus wel in de boxen terecht komt.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Stargate SG1 - Collector's Edition: EEN TELEURSTELLING..

Bericht door EMH »

De pilot bevat meer scenes en dan halen ze scenes weg. :lachhuil:
Gebruikersavatar
Nancy
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 apr 2006, 21:27

Re: Stargate SG1 - Collector's Edition: EEN TELEURSTELLING..

Bericht door Nancy »

Ik heb de stargate box ook. En ik moet zeggen ben blij dat ik de box heb. Zijn goede afleveringen bij. Maar is lang geleden dat nog gezien heb.een Reboot nodig om nog eens alkes te zien krijgen.
Gebruikersavatar
Daenelia
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 okt 2017, 09:47

Re: Stargate SG1 - Collector's Edition: EEN TELEURSTELLING..

Bericht door Daenelia »

Wij hebben niet de box set in één keer gekocht, maar alle seizoenen afzonderlijk aangeschaft. We hebben geen slechte discs er tussen zitten, zoals we die wel hebben in de Frasier box. Dus misschien is het wel een boxset probleem in het algemeen?

We zijn aan de tweede run bezig. Heerlijk op zondagochtend met een kop koffie, en als het mag, een croissantje.
Plaats reactie