Fallout
http://www.gog.com/en/gamecard/fallout
Toverwoord:
Gratis!
Nou had ik 'em al, maar voor de mensen die 'em nog niet hebben ...
Moderator: Raynor's Revenge
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
|
Fleet Captain
![]() Berichten: 3361
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Admiral
![]() Berichten: 11111
|
|
|
Bedankt voor de tip Punnie! Zojuist aangeschaft.
En vanmorgen kwam dit van Bol.com: ![]() |
|
|
|
|
|
Captain
![]() Berichten: 2718
|
|
|
Na een poosje getwijfeld te hebben, toch Kid Icarus voor de 3DS aangeschaft. En daar heb ik zeker geen spijt van! Heerlijke graphics, gameplay zelf is enigszins eentonig, maar vanwege de verschillende omgevingen en hoeveelheid aan beschikbare wapens, verzameldingen, en opties, toch lekker lang speelbaar. En, na de eerste paar keer genadeloos in te zijn gemaakt, gaat de multiplayer (die ik mezelf bijna net zo vaak zie spelen als Mario Kart online) ook een stuk beter.
|
|
|
|
|
|
Lieutenant
![]() Berichten: 670
|
|
|
Heb net (online) Skull Girls gekocht voor de X-Box. Niet vaak dat er een nieuwe fighting game franchise gelanceerd wordt. Laat staan een franchise van westerse makelij. En het schijnt dat ze veel aandacht hebben gespendeerd aan het tutorial gedeelte van het spel. Als iets is wat fighting games beter moeten gaan doen is het leren van een fighting game makkelijker en leuker maken, en volgens mij zet dit spel een stap in de goede richting. Dus dat was al genoeg reden om het spel aan te schaffen wat mij betreft.
|
|
|
|
|
|
Admiral
![]() Berichten: 13807
|
|
|
Karanov schreef: Heb net (online) Skull Girls gekocht voor de X-Box. Niet vaak dat er een nieuwe fighting game franchise gelanceerd wordt. Laat staan een franchise van westerse makelij. En het schijnt dat ze veel aandacht hebben gespendeerd aan het tutorial gedeelte van het spel. Als iets is wat fighting games beter moeten gaan doen is het leren van een fighting game makkelijker en leuker maken, en volgens mij zet dit spel een stap in de goede richting. Dus dat was al genoeg reden om het spel aan te schaffen wat mij betreft. Hoezo de persoon die gewoon het snelst op de knopjes kan rammen wint toch? Of je moet achterlijk lange knoppen combi's gaan onthouden ![]() |
|
|
|
|
|
Lieutenant
|
|
|
Miriam schreef: Hoezo de persoon die gewoon het snelst op de knopjes kan rammen wint toch? En dat is dus de misvatting die ik te vaak tegen kom. Fighting games zijn meer real time strategy games* met een rythm-game element dan wat dan ook. Button mashing werkt absoluut niet tegen iemand die ook maar enigszins weet wat ie aan het doen is, en je kan de langste combo's kennen die er bestaan, maar dan nog leg je het af tegen iemand met beter tactisch inzicht en positie spel. Of je moet achterlijk lange knoppen combi's gaan onthouden ![]() Maar ja... het is niet alsof fighting games dat strategische/tactische aspect goed uitleggen of zo. * let op het ontbreken van hoofdletters. Ik bedoel dat het een strategisch spel is dat in real time wordt gespeeld, niet dat het in het zelfde genre valt als RTS games. |
|
|
|
|
|
Admiral
|
|
|
Dan ben je nog nooit een goede button masher tegen gekomen? Daartegen legt het iedereen in de meeste gevallen tegen af in welk spel dan ook.
|
|
|
|
|
|
Admiral
![]() Berichten: 13807
|
|
|
Inderdaad ik heb dat hier ook wel eens gezien. Natuurlijk moet je goed kunnen anticiperen, maar het is voornamelijk doelloos knoppen rammen, om 35 hits combo's te voorschijn te toveren en dergelijke. Nou geloof ik wel dat je wel enigszins een klein beetje moet weten wat elke knop doet en in combinatie met andere. Maar als X schoppen is en [] is slaan en R2 is nodig voor een
terke move dan is het wel allemaal duidelijk, lijkt mij zo ![]() |
|
|
|
|
|
Lieutenant
|
|
|
Er bestaan geen goede button mashers. Op het moment dat je echt gaat button mashen en daarmee dus random dingen gaat doen ben je altijd in het nadeel tegen iemand die gecontroleerd bezig is.
Dat wil niet zeggen dat sommige verdomd goede spelers niet lijken te button mashen. Ik heb het geluk gehad om tegen Poonkgo te mogen spelen (nummer 3 Street Fighter speler in de wereld op het moment) en die gast lijkt idd te button mashen. Als je naast hem zit en je hoort hem tekeer gaan op z'n stick dan lijkt het een grote chaos. Maar dat is een truc... hij weet precies wat hij doet, en zijn executie is zo goed dat hij button presses tussen de moves kan doen om zodoende te voorkomen dat z'n tegenstander kan horen wat hij aan het doen is. Hij lijkt te button mashen, maar hij doet precies het tegenovergestelde. En ja, ik werd genadeloos in elkaar gerost door die gast. ![]() |
|
|
|
|
|
Lieutenant
|
|
|
Miriam schreef: Inderdaad ik heb dat hier ook wel eens gezien. Natuurlijk moet je goed kunnen anticiperen, maar het is voornamelijk doelloos knoppen rammen, om 35 hits combo's te voorschijn te toveren en dergelijke. Nou geloof ik wel dat je wel enigszins een klein beetje moet weten wat elke knop doet en in combinatie met andere. Maar als X schoppen is en [] is slaan en R2 is nodig voor een Voor de lol... hier is een link naar de "frame data" van mijn main uit SFIV, Sakura. http://www.eventhubs.com/guides/2009/apr/18/sakuras-frame-data-street-fighter-4/terke move dan is het wel allemaal duidelijk, lijkt mij zo ![]() Gewoon even om aan te geven dat het aantal mogelijke bewegingen een stuk hoger ligt dan A = schoppen, B = slaan, R2 = grote aanval. Dit karakter heeft bijvoorbeeld 59 verschillende bewegingen. Die getalletjes en opmerkingen e.d. geven de eigenschappen van iedere beweging aan. En dan mist daar nog de hitbox/hurtbox informatie (hoe ver komt de beweging, en wanneer raakt een beweging van de tegenstander). En dan speelt waar je op het speelveld ben in verhouding tot je tegenstander, en meter management (voor extra mogelijkheden) ook nog eens een rol. Dus ja het komt neer op weten welke beweging je kan gebruiken in welke situatie, en wat welke beweging wat doet in samenwerking met andere bewegingen. Maar het is iets complexer dan het in eerste instantie lijkt. Net als schaken... dat is ook gewoon weten wat welke schaakstuk wat kan doen, maar het is de combinaties van die mogelijkheden die het een complex en uitdagend spel maken. Gelukkig hoef je die frame data niet uit je hoofd te kennen om een uitdagend tactisch spelletje te kunnen spelen, net als je niet alle mogelijke zetten moet onthouden om leuk potje te kunnen schaken. Anders was ik allang gestopt met fighting games spelen. ![]() |
|
|
|
|
|
Admiral
|
|
|
Fallout 2, dit weekend afgeprijsd op GOG naar 2,99.
|
|
|
|
|
|
Moderator
![]() Berichten: 12649
|
|
|
NDS - Okamiden
NDS - Chrono Trigger DS De tweede is net aangekomen en blijkbaar een NTSC (Amerikaanse) versie. Snel onderzoek wijst uit dat ie t bij mij wel zou moeten doen op zowel de DSi als de 3DS, maar ik denk dat ik toch ga proberen of ik de goede (Europese, PAL) versie kan krijgen... |
|
|
|
|
|
Moderator
![]() Berichten: 20224
|
|
|
Portal 2, 66% off bij Steam vandaag: http://store.steampowered.com/app/620/
|
|
|
|
|
|
Fleet Admiral
![]() Berichten: 17991
|
|
|
Nieuw
Wolvenstein 3D Return to Castle Wolvenstein Commander Keen (maar volgens mij mis ik de dream episode) |
|
|
|
|
|
Admiral
|
|
|
^ & ^^ Nice and nice
![]() |
|
|
|
|
|
Fleet Admiral
|
|
|
ah ben er achter gekomen waarom ik twee episodes mis waaronder de dream episode dat schijnt van een andere uitgever te zijn , en deel VI ook ....
|
|
|
|
|
|
Fleet Admiral
|
|
|
Grote Auto Dief pakket
ooh er zitten ook mac versies van de spellen bij ... |
|
|
|
|
|
Fleet Admiral
|
|
|
Deus Ex Collectie,
voor die 14,95 kon ik het echt niet laten liggen ... en qua dat betreft een avondje stappen is nog veel duurder ![]() |
|
|
|
|
|
Captain
![]() Berichten: 2531
|
|
|
Alpha Protocol gepakt voor 12 euro op steam.
|
|
|
|
|
|
Admiral
![]() Berichten: 13088
|
|
|
.:Admiral-Janeway:. schreef: Alpha Protocol gepakt voor 12 euro op steam. En juist op steam kun je niet iets pakken, omdat het digitaal is. |
|
|
|
|
|
Captain
|
|
|
Guess who? schreef: .:Admiral-Janeway:. schreef: Alpha Protocol gepakt voor 12 euro op steam. En juist op steam kun je niet iets pakken, omdat het digitaal is. Goed punt. From Dust. |
|
|
|
|
|
Captain
![]() Berichten: 2718
|
|
|
Final Fantasy: Theathrythm
Heerlijk muziekspelletje! |
|
|
|
|
|
Admiral
|
|
|
Fallout 3 GOTY en Fallout: New Vegas Ultimate Edition, beiden in een steam sale.
|
|
|
|
|
|
Fleet Admiral
|
|
|
'ts maar goed dat mijn loon pas maandag overgemaakt word
, en de dlc's heb ik al elders verkregen ![]() |
|
|
|
|
|
Admiral
|
|
|
Reunion en Bioforge "aangeschaft" via Abandonia.
|
|
|
|
|
|
Captain
|
|
|
Mists of Pandaria CE
|
|
|
|
|
|
Vice Admiral
![]() Berichten: 7189
|
|
|
Waar kan je die dan al bestellen?
|
|
|
|
|
|
Captain
|
|
|
Heb de mijne bij bol.com besteld. Amazon heeft ze ook maar dan zijn ze inclusief verzending toch iets duurder.
|
|
|
|
|
|
Vice Admiral
![]() Berichten: 7189
|
|
|
Bol.com is over het algemeen wel wat voorbarig met het aanbieden van bepaalde waren. Ik wacht nog even de grotere game-retailers af.
Enniewee: bij mijn lokale game-mania sta ik op de shortlist wat betreft CE edities. Pandaria stond daar nog niet op de website, of in het systeem, maar zodra het zover is krijgt mijn pre-order een upgrade. ![]() |
|
|
|
|
|
Fleet Admiral
|
|
|
Zag hem al een tijdje tussen staan maar omdat er binnenkort een deel II uitkomt ligt nou in de uitverkoop voor 3,24 op steam het spel is genaamd Orcs must Die , kon het voor die prijs niet laten liggen en een redelijke goede 'rating' voor die prijs
![]() |
|
|
|
|