Diablo serie

Bespreek hier alles over games, computers en andere digitale zaken.

Moderator: Raynor's Revenge

Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door Raynor's Revenge »

Mja, sinds de Activision overname is het geld melken echt begonnen... en dat combineert niet zo geweldig met hun oude 'it's done when it's done' motto; als je mensen zoveel extra gaat laten betalen en zoveel extra gezeik gaat geven met DRM, zijn ze snel minder bereid om lang op dingen te wachten, en dat is niet onredelijk :{

Heb D3 overigens nog niet, hij zal ooit wel komen, maar ik heb er geen haast meer mee.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Diablo serie

Bericht door X-File »

Net ff toegevoegd aan mijn battle.net account.

Snap niet waarom Blizzard met Activision in zee is gegaan. Blizz heeft Activision echt niet nodig. 't Is eerder andersom.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door The Silencer »

Blizzard zal er ook wel wat uithalen, anders zouden ze het niet doen.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Diablo serie

Bericht door X-File »

Distributie netwerk en marketing waarschijnlijk.

Een deal met Steam zou er voor zorgen dat het met de distributie wel goed komt. Marketing is nooit een probleem geweest voor Blizz.

Hup, weg met Activision!
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door Blind Guardian »

Steam is toch van Valve misschien hebben ze het niet met Valve of zo ?
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door The Silencer »

Ik heb een vriendin via e-mail mijn eerste bevindingen gestuurd. Ze vatten mijn mening tot nu toe heel goed samen. Ben te lui om te gaan vertalen.

The word rehash is maybe a bit harsh...but it does have some similitarities. We start out near old Tristram from D1 and visit the church again. We meet the Butcher and as far as I can tell, Gharbad makes an appearance as well as do some more foes from the first game.

My demon huntress is in Act II and we go to a desert region. And apparently Act III takes place in a jungle, sound familiar? Yup, that's D2. Anyway, the game is "unique" enough not to be a rehash but it still has similarities. The DRM parts is a very BIG down point, most gamers on forums and FB seem to agree. The game itself plays nice but there isn't much room to build your characters. You can't allocate any points, not for skills, not for attribute points. You have two mouse buttons and the buttons 1-4. Skills for those can be unlocked. Each skill slot eventually has three skills I think. Every skill also has five runes which are unlocked as you play. And there's three passive skill slots. The first unlocks at level 10 or so, the next at 20. Passive skills unlock like the active skills. So you can't customize anything and the order in which you unlock skills (active or passive) and gems is pre-determined. I would have liked if you can at least make a choice between a few skills and/or gems to give you some kind of flexibility (instead of giving skill A at level 2, B at lvl 3, C at lvl 4 give you to the option to ulnock either A, B or C at level 2, one of the other two at level 3 and so on). So that bums me out greatly also. Diablo was never that much about character building like GW was, but this is extreme. In Diablo we could allocate our attribute/skillpoints (Dexterity etc) and read books to build our spell repertoire. In D2 we still could attribute attributepoints (now called attributes not skills), albeit only one per level or so, and could apply skill points to either unlock new skills according to a skill tree (and some being locked until you reach a certain level) or improve existing ones.

That's all not possible, unlocking goes by level and every damage you do is depending on your weapon, even spells. Especially for wizards that's potentially a weird thing. Find a heavy two handed sword with heavy damage mods and your spells suddenly do a lot of damage. That doesn't seem intuitive. Wizards draw their strength from their abilities and magic mods on items I would see (and yes, a Wizard *can* equip a two handed sword, my starting wizard carries one now).

The only good thing about DIII is that no class is gender specific anymore. I can play all classes as girlie.

But all in all I'm more disappointed than happy with DIII. It's still nice to play otherwise and lorewise it's awesome. But above points still bug me. In retrospect I don't think I would have paid 45 euro for it...I'm VERY glad I didn't try to get the CE.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door The Silencer »

Uit het "te kopen lijstje" topic:
The Silencer schreef:
X-File schreef:D3 is mijn inziens wel erg laagdrempelig geworden. Het is te merken dat er gedacht is aan een release voor de console markt. 6 Ability knoppen staat wat mij betreft gelijk aan de 6 knoppen die doorgaans gebruikt worden op een controller.

Het spel is wel vermakelijk, upgrades van bijvoorbeeld blacksmiths blijven van kracht wanneer je een nieuw karakter begint, zodoende hoef je niet voor elk karakter het wiel iedere keer opnieuw uit te vinden.

Dat gezegd hebbende: ik ben beter van Blizzard gewend. Beetje een dooddoener wellicht, maar de samenwerking met Activision is zeer zeker op te merken. D3 had nog wel een paar maandjes opgepoetst mogen worden.
Eens.

Maar zijn vooral niet gameplay zaken die me meer dwarszitten. Offline play is niet mogelijk, dat is wel de grootste dooddoener in mijn ogen. Achievements zijn niet accountwide, alleen maar per server. Je friendslist is ook niet accountwide, ook per server. Je kunt je karakters niet van server verwisselen als je op de verkeerde server zit. Ik kwam pas na een paar dagen spelen achter het serververhaal. Ik kan mijn karakter niet overzetten naar de EU servers. WoW spelers zullen mij waarschijnlijk uitlachen, maar ik kom nog uit de tijd waar je online gewoon met al je vrienden kon spelen, of ze nu in de US of EU zaten. Ik hoop dat ze met een eenmalige server migrate komen (iets van 1x per maand gratis en betaald zo vaak als je wilt).

Ook zijn veel spelers, waaronder ik, achievements kwijtgeraakt op dag 2 of 3. Meeste heb ik inmiddels weer, maar 2 van mijn achievements waren het verkrijgen van de blacksmith en de blacksmith een keer levellen. En die dingen zijn dus per account (per server), die kan ik dus niet opnieuw unlocken. GRRR. Mensen hebben te horen gekregen van de customer service dat er niets aan gedaan wordt door hen, maar dat het ontwikkelteam er waarschijnlijk wel mee bezig is. We zullen zien.

Verder lijkt Diablo III gemaakt te zijn voor luie gamers, je hebt geen flexibiliteit meer t.o.v. het ontwikkelen van je karakters. Alle skill unlocks liggen vast per level. Het idee van verschillende upgrade runes per skill is overigens wel aardig, maar meer flexibiliteit had ik gehoopt. Volgens een FAQ is dat namelijk de "vervanging" voor het ouderwetse "allocation of skill and attribute points".

Ook lijkt het een rehash van de vorige spel. Act I speelt rond Tristram en ten dele in de kathedraal en je komt de Slachter, GPS (de Skeleton King) en Gharbad tegen, hallo D1 en D2. Act II speelt in een woestijn en heeft een verborgen schuilplaats van een gekke tovernaar, hallo D2 met zijn Act II in de woestijn en de Arcane Sanctuary. Act III lijkt in een jungle plaats te gaan vinden, hallo D2 Act III. Tenminste gaan we in Act IV niet naar de hel (maar wel naar de Hemel schijnbaar, maar ik zit nog steeds in Act II). Ik had op meer creativiteit gehoopt. Natuurlijk zijn al die lorerefs naar de vorige spelen geweldig, maar iets meer originaliteit had ik wel op gehoopt.

Helaas is dit niet helemaal uit de Open Beta weekend event gekomen, anders had ik zeer sterk mijn aanschaf overwogen. Server issues waren er niet, er waren alleen US servers (en daarom stond mijn account schijnbaar nog op US ingesteld en werd daar mijn eerste karakter aangemaakt zonder dat ik het ook echt in de gaten had). Dat je geen attribute en skill points meer had bleek uit de beta, maar er werd toen gezegd dat er in de volle release hier een alternatief voor komt, maar die blijkt dus geen echte vervanger te zijn.

Nee, wat mij betreft ga ik het volgende Blizzard spel niet aanschaffen maar ik kijk ik eerst een maand wat andere gamers vinden. Het is zeer spijtig, want ik zou graag Starcraft II voort gaan zetten, maar wat Blizzard met DIII heeft neergezet heeft mij wat doen afknappen. Ik zal DIII zeker nog spelen, heb het nu eenmaal gekocht en ben benieuwd naar het verhaal maar enigsinds teleurgesteld. Ook had ik gehoopt dat DIII meer op Sacred zou gaan lijken en een vele grotere wereld met sidequests zou gaan hebben. Maar dit was nooit Diablo, dus dit neem ik Blizzard ook niet kwalijkt (maar ik mocht er wel op hopen ;) )
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door Punisher »

wat mij betreft ga ik het volgende Blizzard spel niet aanschaffen maar ik kijk ik eerst een maand wat andere gamers vinden
Minimaal een paar dagen afwachten lijkt me per definitie geen slecht idee.

Dat Diablo 3 "meer van hetzelfde" zou zijn is nou niet echt een verrassing, op zich is dat ook niet zo heel erg, maar als ik de omschrijving zo hoor is het wel *heel* erg meer van hetzelfde (dungeon, desert, jungle, hmmm).
Ook jammer dat je geen karakter kan bouwen, alleen hersenloos en kwijlend skills en achievements unlocken. Welcome to gaming in 2012.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door The Silencer »

Overigens klopt dat Jungle ding niet, ik dacht dat ik zoiets had opgevangen. Maar ik ben net in Act III aanbeland...en je vindt jezelf terug in het koude noorden in een fort dat belegerd wordt door demonen. Act V uit LoD anyone?
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door Raynor's Revenge »

^ Ik vond het al apart dat de Arreat Crater niet in je lijstje voor kwam, gezien die in de pre-release lore wel redelijk nadrukkelijk genoemd was :) Zo is het rijtje veel logischer.

En tja, je hebt gelijk hoor, dat het wat flauw is om dezelfde soort gebieden weer aan te doen. Aan de andere kant, hoe veel soorten gebieden bestaan er nou helemaal? Zeker als je het lijstje verder beperkt tot Sanctuary zijn de diverse mogelijkheden inmiddels redelijk uitgeput volgens mij (of ik moet een deel van de kaart over het hoofd hebben gezien).

(noot: ik heb het zelf nog niet gekocht of gespeeld)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door The Silencer »

Ik wilde altijd graag naar Westmarch, vraag me niet waarom, maar dat gebied intrigeerde me altijd. De Paladin uit D2 kwam daar vandaan en dat was mijn favoriete figuur uit D2.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door Raynor's Revenge »

Deze review geeft overigens ook precies aan waarover je het hebt. Zelfs de verdict komt overeen met wat iedereen hier zegt: Buy it...at some point
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door The Silencer »

Schijnbaar zijn er flink wat problemen met hackers die session IDs overnemen en zo op je account komen zonder door de authenticatielagen van Blizzard te gaan (battle.net login en eventuele authenticator): http://www.computerbase.de/news/2012-05 ... -accounts/

:{

Hoe kan een bedrijf als Blizzard een dergelijk brak systeem bedenken? Ze zitten toch al jaren in de online gaming? En spelers die alleen spelen zouden hier geen last van hebben als je offline kunt spelen.

Nee, Blizzard heeft nu echt laten zien alleen nog maar voor het geld te gaan.

EDIT: nog een link: http://www.eurogamer.net/articles/2012- ... ems-stolen
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door The Silencer »

Spoiler (weergeven)
En ja hoor, vlak voordat we naar Ome Diablo gaan moeten we vechten tegen Izual. Heel origineel Blizzard :')
 
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Diablo serie

Bericht door X-File »

Enschuldigung, mein Deutsch is nicht so gut.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door The Silencer »

X-File schreef:Enschuldigung, mein Deutsch is nicht so gut.
Daarom had ik er ook die Engelstalige link alsnog bijgeplakt :)
Spoiler (weergeven)
Is dit spel overigens antisemitisch omdat er zombies uit brandende ovens komen gekropen?
 
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door Blind Guardian »

:lachhuil:
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door captain crash »

waarom zijn zoveel mensen zo verbaasd dat Blizzard voor het geld gaat...was dat na WoW al niet duidelijk...? En is het erg, het is een commercieel bedrijf, het is er om geld te verdienen niet om goed te doen.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door The Silencer »

captain crash schreef:waarom zijn zoveel mensen zo verbaasd dat Blizzard voor het geld gaat...was dat na WoW al niet duidelijk...? En is het erg, het is een commercieel bedrijf, het is er om geld te verdienen niet om goed te doen.
Ik ken WoW niet, dat ze dat uitmelken moeten ze zelf weten. Je mag hopen dat WoW genoeg geld oplevert dat ze iets meer moeite en geld steken in hun andere franchises om daar wel een goed product af te leveren. Maar de WoW geldkoe is denk ik op, dus Diablo wordt het volgende geldkoe franchise.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door Raynor's Revenge »

captain crash schreef:waarom zijn zoveel mensen zo verbaasd dat Blizzard voor het geld gaat...was dat na WoW al niet duidelijk...? En is het erg, het is een commercieel bedrijf, het is er om geld te verdienen niet om goed te doen.
Het is zeker niet vreemd dat het ze om het geld te doen is :) Het 'probleem' zit hem erin dat Blizz zich in het verleden altijd geprofileerd heeft als zijnde een bedrijf waar het gaat om zo hoog mogelijke kwaliteit voor de gamer te leveren, waarbij ze dit doel zelfs boven dingen als deadlines hielden. Inmiddels voldoen ze (al een poosje) feitelijk niet echt meer aan dit beeld, terwijl ze de schijn daaromtrent nog wel proberen op te houden. Dat schiet veel mensen (IMO begrijpelijk) in het verkeerde keelgat.

Dat gezegd hebbende, de mensen die nu oprecht verbaasd zijn dat Blizz voor het geld gaat, zijn er nogal laat bij; dat is zeker allang geen nieuws meer.

Wel vind ik het nog steeds jammer dat ze hun focus op deze manier hebben verlegd :) Maar goed, ze maken nog steeds prima spelletjes, en ik blijf ze met plezier spelen.

Edit: is nogal een lange zaag-post geworden, excuus :')
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door The Silencer »

Natuurlijk gaat Blizzard voor het geld, daar verbaas ik me niet over. Alleen de mate waarin en dat ze het durven om maar met een half klaar product te komen vind ik uitermate teleurstellend. Dat ben ik van andere uitgevers/ontwikkelaars wel gewend maar tot nu toe niet van Blizzard. IMO zat Starcraft II nog redelijk in elkaar en net als Diablo had het ook daar 12 jaar geduurd voordat het vervolg dan eindelijk kwam. Maar net wat RR zegt, als je altijd over je producten zegt "we geven geen data, het is "done when it's done"" dan moet je ook leveren. Dat hebben ze nu overduidelijk niet gedaan. Dat gaat fanboys kosten.

Guild Wars 2 heeft hetzelfde spook, daar is nog steeds geen releasedatum, echter hebben de beta's mijn verwachtingen overtroffen en dat was niet gemakkelijk. DIII heeft me op meerdere vlakken teleurgesteld. Ik ging er al vanuit dat het niet aan de verwachtingen/hype zou voldoen, dat was me uit dat beta weekend wel duidelijk, maar de mate van teleurstelling was uiteindelijk toch een stuk groter.

Desalniettemin, ik heb het nu met 1 poppetje een keer uitgespeeld. Zal nog wel op wat achievements gaan jagen (conversations bijna compleet, wat lore dingen, wat merchant/blacksmith dingen) maar gezien de laatste studiefase nu ingaat sowieso minder tijd. Het gaat vermakelijk genoeg zijn om de tijd tot GW2 te overbruggen. Ik hoop alleen dat GW2 niet TE lang duurt en nog een jaar met die beta's blijft komen, want dan heb je tegen de tijd dat het spel uitkomt iets van "been there, done that, move on".

Mooie gelegenheid om de beta van Path of Exile weer op te pakken, IMO een spel dat me een betere Diablo belevenis geeft dan DIII (afgezien van verhaal natuurlijk, gaat ergens over)...sterker nog, ik overweeg om Sacred (1, het origineel) nog eens te installeren.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door Paulstartrek »

Een van de leuke elementen uit D2 vond ik de sets. Ik had dus ook een karakter gemaakt die vol zat met items die meer kans gaven op mooie items. Zo ging het redelijk snel met het verzamelen van de groene set items.

Ik hoor jullie niet meer hierover, is dit eruit/vervangen?

Dat het niet offline gespeelt kan worden, nou ja. Dit was ik al half gewent van SII, daar moest je ook inloggen met de battlenet account.

Mijn voornaamste reden om het (nog) niet te kopen was de prijs. Ligt het aan mij of is 100 gulden gewoon veel geld voor een spel :O en ja, speciaal voor dit spel heb ik het omgerekend naar guldens
Ik had SII nog voor 2 tientjes kunnen aanschaffen als speciale pre-order deal. Echter DIII is nergens onder de 45 euro verkrijgbaar geweest (tenminste voor zover ik heb kunnen vinden) en bij bol vragen ze zelfs 60 euro. http://www.bol.com/nl/p/diablo-3/1004004010230434/
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door The Silencer »

44,99 is langere tijd "standaard" voor nieuwe spellen en het gaat zelfs richting de 49,99 (en ja, dat is veel geld, ik koop vrijwel geen enkel spel meer, ten dele omdat ik me realiseer dat ik toch geen tijd heb om alles te spelen maar ook zeker die prijzen). Maar ik begin DIII meer en meer als een soort expansion te zien, er is weinig nieuws aan. Bij nader inzien was me het dat geld niet waard (en ik heb 43,98 betaald bij Bart Smit :P ). SCII kostte voor "gewone mensen" ook 45 euro volgens mij (hoewel sommige winkels het voor 39,99 aanboden, maar standaard was 44,99).

Ik heb nog niet geklaagd over set items omdat ik niet weet of ze erin zitten. Ik ben ze vooralsnog niet tegengekomen, maar ik heb ook alleen maar Normal Difficulty gespeeld en ben te lui geweest om te gaan zoeken op het internet. Maar ik vermoed dat ze er niet zijn en dat zou ik ook erg jammer vinden.

Het verschil met SCII dat je daar ook wel offline kunt spelen (tenminste bij de release), alleen kun je dan geen achievements unlocken. Maar het was wel mogelijk. DIII biedt die mogelijkheid geheel niet. Als je een slecht betrouwbare (of langzame) internetverbinding hebt of bij Blizzard de poetsvrouw even de stekker van de servers eruit trekt om de stofzuiger aan te sluiten, dan heb je gewoon pech. Ook staan servers alleen in de US, EU en Asia. Kom je uit bijvoorbeeld Aussieland, dan kun je ook nog eens veel met lag te maken krijgen, Aussies uit mijn guild klagen daarover. Bij mij valt het mee, zit meestal rond de 270ms op de US servers en merk weinig tot geen lag.

EDIT: kort zoeken laat zien dat DIII inderdaad wel erg overpriced is. Idd 59,99 bij bol, 54,99 bij FRS, 49,99 bij GM en 45,99 bij Bart Smit volgens hullie site, maar adviesprijs is 59,99. Had denk ik mazzel dat de winkel in Helmond hem voor minder had. Bij MM kan ik online zo snel geen prijs vinden, alleen de CE voor 99,99. (EDIT zoenzoveel: toch gevonden, maar tijdelijk niet leverbaar, vandaar dat het niet in de standaardzoeklijst stond: 55,00)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door Raynor's Revenge »

In mijn herinnering was 100 gulden al een normale prijs voor een nieuw spel toen we de gulden nog daadwerkelijk hadden, dus het argument dat spellen duurder worden ofzo gaat niet op.

Of je een specifiek spel die prijs waard vindt is uiteraard een ander verhaal ;)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door Blind Guardian »

Ik herinner me dat ik ooit 100 gulden heb besteed aan LBA II terwijl het een maand later voor 30 gulden in de schappen lag :greg:
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Diablo serie

Bericht door X-File »

Games die bij de intertoys/bart smit/eplaza voor de volle mep liggen, vind je hij andere zaken vaak veel goedkoper in de grabbelbak terug. bol.com of game mania hanteren betere prijzen.

Ik speel mondjesmaat d3 op het moment. Het gaat mij snel gervelen. Zal wel komen omdat ik geen 16 jarige fanboy ben.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door Blind Guardian »

X-File schreef:Games die bij de intertoys/bart smit/eplaza voor de volle mep liggen, vind je hij andere zaken vaak veel goedkoper in de grabbelbak terug. bol.com of game mania hanteren betere prijzen.

Ik speel mondjesmaat d3 op het moment. Het gaat mij snel gervelen. Zal wel komen omdat ik geen 16 jarige fanboy ben.
Neen +10 jaren erbij ;)
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Diablo serie

Bericht door X-File »

Blind Guardian schreef:
X-File schreef:Games die bij de intertoys/bart smit/eplaza voor de volle mep liggen, vind je hij andere zaken vaak veel goedkoper in de grabbelbak terug. bol.com of game mania hanteren betere prijzen.

Ik speel mondjesmaat d3 op het moment. Het gaat mij snel vervelen. Zal wel komen omdat ik geen 16 jarige fanboy ben.
Neen +10 jaren erbij ;)
Maak er maar 12 van. ;)
En Blizzard fanaat ben ik ook niet echt meer. Met name Starcraft draag ik nog een warm hart toe, en het tweede deel viel zeer zeker niet tegen.

Echter, met de WoW uitbreiding Cataclysm merkte ik toch wel dat de inspiratie vrijwel op is bij Blizz. Er zat wel veel werk in de expansion, maar er was weinig cohesie in het verhaal van het spel. Ook de versimpeling van veel factoren (wat al ingezet werd in de nadagen van Burning Crusade!) maakt WoW iets te laagdrempelig en zwak voor mij. En eerlijk gezegd; ik kijk niet uit naar de panda uitbreiding.

En D3 voelt niet af. Het verhaal is zwak, welhaast een kopie van deel 1 en 2. Misschien heb ik iets teveel tijd doorgebracht op tv.tropes.org, maar het spel zit vol met genre cliches. Daar aan gekoppeld een erg belabberd DRM systeem welke het hacken en verliezen van accounts niet tegengaat doen mij vermoeden dat met name Activision veel te zeggen heeft in dit partnerschap.

Ja, de samenwerking met de game reus is te merken, qua kwaliteit en qua service. Blizzard zou er goed aan doen om weer onafhankelijk verder te gaan (of met Valve in zee te springen voor Steam!).
Laatst gewijzigd door X-File op 23 mei 2012, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door The Silencer »

X-File schreef:Games die bij de intertoys/bart smit/eplaza voor de volle mep liggen, vind je hij andere zaken vaak veel goedkoper in de grabbelbak terug. bol.com of game mania hanteren betere prijzen.

Ik speel mondjesmaat d3 op het moment. Het gaat mij snel gervelen. Zal wel komen omdat ik geen 16 jarige fanboy ben.
Klopt, daarom was ik zo verbaasd dat de BS in Helmond juist goedkoper was (en dat ze uberhaupt nog welke hadden).
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door The Silencer »

X-File schreef:Daar aan gekoppeld een erg belabberd DRM systeem welke het hacken en verliezen van accounts niet tegengaat doen mij vermoeden dat met name Activision veel te zeggen heeft in dit partnerschap.
En Blizzard blijft volhouden dat het niet bij hen ligt. Ik las vanmorgen toevallig wat comments van een youtube filmpje waar een user werd afgebrand door fanboys dat hij Blizzard "beschuldigd van belabberd werk" want Blizzard heeft duidelijk gezegd dat alle mensen die claimen gehackt te zijn pas na de hack de authenticator zijn gaan gebruiken.

Nou als Blizzard dat zegt dan zal dat wel kloppen en is alles goed, het is immers gewoon de domme schuld van die domme mensen.


:')

Naast publieke servers schijnt het ook gevaarlijk te zijn om met random strangers in een prive game te zitten, door bijvoorbeeld een uitnodiging van een vreemde te accepteren die dan zonder dat je er iets tegen kunt doen bij je op de server kan komen (of kun je instellen dat je niet wilt dat iemand zich bij je voegt?). Dan zou je zeggen "voeg niemand toe die je niet kent" maar ook dat schijnt niet op te gaan en schijnbaar kunnen de hackers met scripts zich automatisch toevoegen...ofzo? Hoe dat dan precies zou moeten gaan, weet ik niet. Maar ik ga of niet spelen de komende dagen of elke keer goed door mijn friendslist kijken. Accepteren van verzoeken doe ik sowieso alleen als ik de mensen ken (mensen van mijn guild).

Maar misschien ben ik gisteren nog gehackt voordat ik ging slapen en is alles al lang weg :')
Plaats reactie