Klingons zijn mietjes geworden

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

MelliW schreef:
captain crash schreef:Nou ik denk dat sisko al meer emotie heeft getoond over het verlies van manschappen dan andere captains in series ooit gedaan hebben door vier jaar ofzo over het verwerken van wolf359 te doen.

Om even op een vrij afgezaagd thema terug te komen: Picard hebbenw e ook wel zien lijden eronder, maar helemaal niet zo erg als je zou verwachten na alles wat hij gedaan heeft. En jah, ik weet het, je hebt die ene ep family maar feitelijk is het daarna ook gewoon weer business as usual. Dat is iets trekachtigs en niet ds9achtig en feitelijk doet ds9 het nog het beste van alle series. Van mij had er best meer emotie in gemogen, maarjah, dan heb je die mensen die vinden dat het soepachtig wordt he...dat zijn mensen die nooit naar soaps kijken maar das weer een hele andere beschouwing.
Daarbij vergeet je gemakshalve "Q Who?" "Data's Day", "Generations" en "The Pegasus" Picard ook emotie toont, om verschillende redenen, maar goed, ik had zo'n kortzichtige "maar ds9 doet het toch beter" wel van je verwacht.
Q who is van voor BOBW, Data's Day heeft in principe niets te maken met de verwerking van wolf359, The Pegasus is een goede ep maar heeft niets met Picard te maken (gaat over Rikers verleden en de gevolgen daarvan). Mijn antwoord is dus niet kortzichtig, dat van jou is weer verder gaan op een andere lijn dan wat ik zei, wat ik wel had verwacht (sorry hiervoor).

Ik zei in mijn post dat Picards verwerking van wolf359 in de serie ronduit slecht is omdat hij natuurlijk niet gewoon kan doorleven na wat hij gedaan heeft, echter na 'family' is het business as usual. Ik zeg dat het slecht tonen van emoties is trekactigs is, ik zeg ook dat ds9 het niet briljant doet maar het wel beter doet dan de andere series. Ik zeg vervolgens dat het me spijt dat trek erzo mee omgaat en ik geef aan dat de gemiddelde forumuser niet weet wat een soap is.
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

Mwha, met Hugh werkte het door, met First Contact werkte het door, eigenlijk werkte het met alle Borg afleveringen door, soms subtiel, soms duidelijker. Toen het er toe deed, werd het duidelijk (al ging het na Family inderdaad snel naar de vergetelheid; gelukkig tijdelijk)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik reken First Contact niet mee, het gaat om de serie, met Hugh speelde het idd door maar later heb je Descent (als ik het uit m'n hoofd zeg) en daar is dat al veel minder tot niet het geval. Ook in de laatste aflevering van de serie, All Good Things, zie je er niets van terugkomen. In ds9 indirect wel, niet helemaal Sisko maar er wordt wel een duidelijk beeld van verliezen neergezet die geleden worden. En ookal is met opgelucht over het winnen van de oorlog, je merkt meteen dat er ook een andere kant is (o.a. door Garak). Natuurlijk is het vervolgens nodig dat Sisko vertrekt naar een hoger doel enz, maar wat ik eigenlijk kort wil betogen is dat je in ds9 heel duidelijk de andere kant van de oorlogen ook ziet. Niet alleen door de ogen van Sisko maar ook door die van anderen. In TWOTW zie je hem misschien niet echt lijden onder het verlies van manschappen, maar dan komt de grote vraag: hoeveel zou hij er in die ep nou daadwerkelijk verloren hebben?

Mijn grootste kritiek op TWOTW is niet dat feit, maar het feit dat die ep eigenlijk uit het niets aan komt zetten, maar om niet in een discussie te vervallen die 3rd en ik al heel vaak gevoerd hebben (over of het al dan niet goed was voor de serie dat de Klingons zo uitgebreid kwamen, ik vind van niet) zal ik hier nu verder niet op doorgaan.
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

DS9 zette de oorlog ook goed neer (al had ik wel meer afleveringen gewild :) )

Descent is er ook niet zoveel van te zien, wat in feite een gemiste kans (en dus jammer) is. Overigens vond ik het vroeger (TNG eerste of tweede keer in NL op TV) een geweldige aflevering :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Oh Descent is een hele goeie ep, maar was ook een uitstekende kans geweest om Picard z'n spijt tov wat er gebeurd is rond wolf359 neer te zetten, dat gebeurde niet. Trek is gewoon niet goed in het neerzetten van verwerkingsemoties, dat geldt voor alle series hoor. In ds9 had het van mij ook veel meer gemogen, hoewel het relatief gezien gewoon al veel was (voor trekbegrippen dan).
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

MelliW schreef:Ook in "andere tijden" waren er bepaalde natuurwetten
Dus je gaat er nog steeds van uit dat de Klingons veel sterker zijn dan mensen en dat met brute kracht een veel grotere kans om te winnen is? Maar het lukt je niet om afleveringen op te noemen waarin Klingons in uitgebreide hand tot hand gevechten de vloer aanvegen met hun menselijke tegenstanders.

In "Blood Oath" voerden Kang, Kor en Koloth een gecoordineerde verrassingsaanval uit waardoor ze gebruik konden maken van hun zeer uitgebreide ervaring met de Bat'leth terwijl hun tegenstanders het moesten doen met bajonetten.
MelliW schreef:Nu we het er toch over hebben, de Klingons wonnen aardig van de Cardassians.
Welke aflevering?
MelliW schreef:Zoals je misschien wel weet was d'r vrede tijdens TNG
Voor TNG was er nog een serie genaamd Star Trek wat leidde tot zes speelfilms.
MelliW schreef:Klopt, hij zal wat training hebben gehad en hij had wat ervaring (zie de beroemde baseball aflevering), maar een uitblinker was ie niet. Geen partij voor een Klingon naar mijn mening.
Jammer voor jou dat je mening tegen wordt gesproken door onscreen bewijs. "The Jem'Hadar", "The Search", "Past Tense", "Way Of The Warrior", "Apocalypse Rising" lieten zien dat Sisko goed kon vechten. En er zijn nog steeds geen afleveringen opgenoemd waarbij Klingons met gemak hun menselijke tegenstanders in elkaar sloegen.
MelliW schreef:Hallo? Het was de EERSTE KEER dat DS9 een grote aanval doorstond van wezens die voorheen als VRIENDEN werden beschouwd. Na "Q Who?" (eerste aanvaring met de Borg) was d'r ook een soort "bezinning". Het is daarna niet elke keer getoond (wel af en toe, zoals met Best of Both Worlds, maar deze aflevering beinvloedde Picard dan ook persoonlijk)
Er werd door de senior staff geen aandacht besteed aan het aantal doden in "Q Who?". Alleen een jonge, onervaren ensign stond heel kort stil bij het aantal doden. LaForge moest haar weer bij de les brengen. Picard was ook niet geinteresseerd in de namen van de doden toen Riker ze binnenkreeg.
MelliW schreef:Oh, als het zo gaat, misschien zijn d'r in Enterprise al tientallen offscreen gesneuveld
In ENT werd het telkens expliciet vermeld of vertoond dat er geen doden waren gevallen.
Gesloten