Uur voor Uur - #88

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #88

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #88. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 24 september 2005. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #88
Clues (TNG)
Bar Association (DS9)
Vis A Vis (VOY)
Babel One (ENT)

Veel plezier!
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

keuze hier tussen TNG en DS9.

TNG vond ik erg goed.
Hoe Data tegen de problemen aan liep om z'n leugens tegen Picard vol te houden om het schip te beschermen, erg goed gedaan.
En als kijker blijf je tot het eind toe in het ongewisse over wat er nu precies aan de hand is.


DS9 erg komische episode. De werkenemers van Quarks willen een vakbond oprichten om tegen de slavenpraktijken van Quark op te boxen. Iets wat tegen de Ferengi regels indruist.
Jeffery Combs als Brunt is weer heerlijk om naar te kijken.

Ik ga voor Clues (TNG) gewoon goed verhaal en goed uitgewerkt.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Clues (TNG)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Dat wordt dus Clues (TNG). Het is natuurlijk direct duidelijk dat er meer aan de hand is. Maar je blijft tot het einde in het ongewisse over wat er precies speelt.

- Bar Association (DS9) heb ik altijd een mislukte poging gevonden om een komische ep te maken.

- Vis A Vis (VOY) Weinig aan. Verhaaltje waarmee het aantal ep's volgemaakt wordt. Wijkt voor de zoveelste keer af van het werkelijke thema: thuiskomen.

-Babel (ENT) Met wonderdoener Archer, die in een half uur voor elkaar krijgt wat anderen in jaren niet gelukt is. Tot daar aan toe, maar breng het wat overtuigender. Over het de cloaking device zal ik het maar niet hebben. :-(
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Clues TNG
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

clues
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Cleus.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Vis schreef:Clues (TNG)
Ik had toch wel gedacht dat jij voor Vis-a-Vis zou zijn. :*)
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Het grappige Bar Association van DS9 terzijde is er maar 1 enkele ep. die volgens mij dit uur de overwinning kan wegkapen.

Clues (TNG) is een goed uitgewerkte ep. die je aandacht tot op het einde vasthoud. :)
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Clues - TNG
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Clues(TNG) met een nipte voorsprong op Babel one.
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

Ik ga ook voor 'Clues'.

Wat mij betreft vallen 'Bar Association' en vooral 'Vis A Vis' sowieso af. 'Babel One' is goed, en een eerdere opmerking rondom 'cloaking technologie' is in dit geval erg onterecht. Deze aflevering maakte juist duidelijk (althans, zo zie ik het dan maar) dat eerdere fuck-ups in 'Minefield' enigszins werden goedgepraat (erg, I know....): de Romulans lijken geen cloaking technologie te hebben, maar eerder een soort holo-technologie.... 3rd wordt nu gek, and I don't blame him..... Maar ja, je moet het toch een beetje kunnen rechtvaardigen (nogmaals: zo zie ik het dan maar......) De fuck-up rondom vijfvingerige Tellarites :-( maken ze echter niet goed, da's wel weer jammer....

Anyway, 'Clues' it is.... Heel goed, deed me qua mysterie denken aan het latere 'Conundrum'.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Clues (TNG) - Telang niet gezien om er te kunnen over oordelen
Bar Association (DS9) Die was grappig
Vis A Vis (VOY) Niet echt boeiend ,maar komt ookd at ik niet van paris afleveringen hou
Babel One (ENT) niet echt boeinde aflevering

dus ds9 barassociation
(volgens mij heete die anders )
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

The Snob schreef: ......en een eerdere opmerking rondom 'cloaking technologie' is in dit geval erg onterecht. Deze aflevering maakte juist duidelijk (althans, zo zie ik het dan maar) dat eerdere fuck-ups in 'Minefield' enigszins werden goedgepraat (erg, I know....): de Romulans lijken geen cloaking technologie te hebben, maar eerder een soort holo-technologie.... 3rd wordt nu gek, and I don't blame him..... Maar ja, je moet het toch een beetje kunnen rechtvaardigen (nogmaals: zo zie ik het dan maar......) De fuck-up rondom vijfvingerige Tellarites :-( maken ze echter niet goed, da's wel weer jammer....
Of je het nu een soort holo-technologie wilt noemen of cloaking, blijft mij om het even. Feit is dat star fleet (of wat daaraan vooraf ging) pas in TOS leert dat er een claoking techniek besttat en dat er voor TNG niet eens over holo techniek wordt gesproken. Overigens een techniek die hier verdacht veel op claoking lijkt. Ook hier wordt iets verstopt. In feite anders weergegevendan de werkelijkheid.
Dat ENT er al mee in Minefield mee op de proppen kwam was al meer dan erg. Om het nu dan nog eens dunnetjes over te doen is geen goed praten maar door blunderen. De vijf vingers van de Tellarites? Dat is gewoon dom. Maar helaas valt het tussen alle andere fouten nauwelijks nog op. Maar een minachting voor het publiek blijft het.[/i]
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Clues (TNG)
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Clues (TNG)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Bar Association vind ik een aardige aflevering en heeft een aantal goed en erg leuke scenes maar Clues vind ik in zijn geheel beter in elkaar zitten en is een tof mysterie. Vandaar mijn stem voor die aflevering.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uitslag

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

14 mensen hebben gestemd.
Clues (TNG) staat op de eerste plek met 13 stemmen.
Bar Association (DS9) staat op de tweede plek met 1 stem.
Vis A Vis (VOY) en Babel One (ENT) staan samen op de derde plek met ieder 0 stemmen.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #89!
Gesloten