Uur voor Uur - #90

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #90

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #90. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 8 oktober 2005. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #90
Galaxy's Child (TNG)
Rules Of Engagement (DS9)
Unforgettable (VOY)
The Aenar (ENT)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Unforgettable was zeer vergeetbaar.

The Aenar, meer dan twee afleveringen verhaal zat er niet in Coto's romulan arc toch komt hij met dit overbodige derde deel. Erg vreemd dat de Andorians nooit eerder dit ras hebben ontdekt. Ook knap hoe de Aenar wel allerlei moderne technologie hebben.

Galaxy's Child, slap. Hoop technobabble, momenten die niet uit de verf komen.

Rules Of Engagement is ook ver van een goede aflevering. Het grootste probleem wat ik ermee heb is het feit dat Worf eigenlijk niets fout heeft gedaan. Maar de aflevering doet alsof dit wel zo is. Positief punt vind ik de aparte regie van LeVar Burton, hoe hij naadloos overgaat van flashback naar getuigenis. Erg tof gedaan. En de laatste Sisko-Worf scene over bevelvoering. Bij gebrek aan beter ga ik maar voor deze aflevering.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 02 okt 2005, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

3rd RemataKlan schreef: Erg vreemd dat de Andorians nooit eerder dit ras hebben ontdekt.
Ze waren al bekend bij de Andorians hoor
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ace of Spades schreef:
3rd RemataKlan schreef: Erg vreemd dat de Andorians nooit eerder dit ras hebben ontdekt.
Ze waren al bekend bij de Andorians hoor
Maar toch niet zo lang.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

DS9 is ook voor mij de keuze.

De rest is teleurstellend.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

3rd RemataKlan schreef:
Ace of Spades schreef:
3rd RemataKlan schreef: Erg vreemd dat de Andorians nooit eerder dit ras hebben ontdekt.
Ze waren al bekend bij de Andorians hoor
Maar toch niet zo lang.
Niet heel erg lang, maar ze waren in vroeger tijden waarschijnlijk wel bekend, aangezien er legendes over waren.
En de technologie, tja, een soort van eskimo's was misschien wat aannemelijker geweest.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

The Aenar - ENT
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Galaxy's Child (TNG) Hoop gebabbel. Niet alleen techno. Belangrijkste van deze ep is dat Susan Gibney er inderdaad leuk uitziet.

Rules Of Engagement (DS9) Ook niet echt een ep waarvoor ik 's-nachts m'n bed uit zou komen. Maar beter dan de rest. Dus mijn keuze voor deze week.

Unforgettable (VOY) Een ep om snel te vergeten. Flauw woordspelletje ik weet het. Janeway die voor de zoveelste keer inconsequent is en een vreemd aan haar schip laat prutsen. Chakotay die aantekeningen maakt in zijn personal log. Waar je vervolgens nooit meer iets van hoort. Een verhaal wat eigenlijk nergens over gaat.

The Aenar (ENT) Ja, ik verval in herhalingen, ik weet het. Maar als de Romulan dreiging nu eens de rode draad van de serie was geweest en als de makers daar nu eens wat consistenter mee omgegaan waren. Dan had die serie echt goed kunnen worden. Nu is er weer een gekunsteld einde aan een arc geplakt. Voorspelbaar van het begin tot het einde en met, zoals 3rd al zei, wel vreemd dat de Aenar zolang onbekend zijn gebleven. Ook vreemd trouwens dat die lui, als het er maar zo weinig zijn, nog vrolijk bestaan, met moderne technologie en al. De zoveelste gemiste kans dus.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Galaxy's Child, niet echt indrukwekkend.

Unforgettable zou ik alleen nomineren als dit voor de minst favoriete episodes ooit ging.

Rules of Engagement was een wel grappige aflevering. Maar het rammelde net iets te veel met 'wat heeft Worf nou eigenlijk fout gedaan', wat het een beetje vergezocht maakte allemaal. Daarnaast een uber-stereotype slechte Klingon die Worf moest beschuldigen.

Ik vond de Andorian arc best leuk eigenlijk, met een goed 1e deel en een wat minder 2e deel. Het derde deel vond ik juist wel weer interessant, want ook al was het misschien niet uitzonderlijk goed geschreven, de Aenar hebben toch iets mysterieus en bijzonders wat me erg trekt. En ik snapte eindelijk waarom die drone zo'n achterlijke helm op had, want anders waren we er natuurlijk al veel eerder achter dat daar een soort Andorian onder zat 8-) Erg goed vond ik ook het toch wel dramatische einde, waar je geen 'happy ever after' broer/zus reunie hebt, maar dat er iemand doodgaat.

The Aenar (Ent) dus.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Galaxy's Child (TNG) : Het hoofdverhaal was een beetje zozo, maar de scenes tussen Leah Brahms en Geordi waren best leuk om te zien.

Rules Of Engagement (DS9) : Een middelmatige aflevering die niet heel goed uit de verf komt.

Unforgettable (VOY) : Deze aflevering moet men inderdaad zo snel mogelijk vergeten.

The Aenar (ENT): Sterk einde op de Andoria-arc, met de Atlantis-achtige Aenar. Goede dialoog tussen de Romulan commander en de scientist.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Rules Of Engagement van Deep Space Nine vind ik van deze vier toch echt de betere.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Alle eps gezien deze keer.

Galaxy's Child - Saaie ep waarvan het verhaal me totaal niet aansprak.

Rules of engagement - ook geen geweldige ep, maar toch wel een best goede. Deze ep krijgt mijn stem.

Unforgettable - saaie aflevering.

The Aenar - Deze arc is in zijn totaliteit denk ik wel een van de beste dingen die ent heeft geleverd. Het had makkelijk in 2 afleveringen gekund, maargoed. Deze aflevering is vergeleken met de vorige wat minder, maar nog steeds best goed.

Mijn keuze wordt Rules of Engagement
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Uit dit rijtjegaat mijn voorkeur uit naar de Worf ep. Rules of Engagement(DS9)
TNG en VOY waren geen ep's die me zijn bijgebleven........en ENT ziet er wel een degelijke ep. uit maar nog niet gezien dus.......
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Galaxys child kan in het bagger rijtje samen met Unforgettable

Beiden leuk om 1 keer gezien te hebben maar spectaculair zijn ze zeker weten niet.

Hoewel Unforgetable wel leuk had kunnen zijn op zich als ze het anders hadden gedaan.
En Galaxys child vond ik maar beetje vaag alhoewel het Geordie Leah Brahm verhaal wel aardig was, maar het was ook gewoon vreemd hoe hij tegen haar begon net of hij haar al lang kende maar jah.

Ik heb Rules of Engagement niet gezien maar om eerlijk te zijn heb ik de Worf afleveringen nooit echt leuk gevonden, soms zijn ze aardig maar meestal is het zon gezeik, wel vond ik de ep met de zoon van Worf en Martok.

Deze keer gaat mijn stem dadadadam naar Enterprise met the Eanar in seizoen 4 vind ik Enterprise een stuk beter geworden en hoewel deze 3 delige ark in 2 delen had gekund vond ik deze tog wel erg geslaagd.
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

Ik ga toch voor The Aenar, al was het een wat teleurstellende conclusie van de 'Romulan Arc'. Desondanks was het zeker visueel gezien wel boeiend (de Aenar-civilisatie, de wormen, etc.).

En de andere afleveringen vind ik gewoonweg onderdoen. 'Unforgettable' is wel ondergewaardeerd vind ik, maar echt sterk is het niet. Net als 'Galaxy's Child' en 'Rules of Engagement' die voor respectievelijk TNG en DS9 middelmatige afleveringen zijn.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Rules Of Engagement (DS9)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:Galaxys child kan in het bagger rijtje samen met Unforgettable

Beiden leuk om 1 keer gezien te hebben maar spectaculair zijn ze zeker weten niet.

Hoewel Unforgetable wel leuk had kunnen zijn op zich als ze het anders hadden gedaan.
En Galaxys child vond ik maar beetje vaag alhoewel het Geordie Leah Brahm verhaal wel aardig was, maar het was ook gewoon vreemd hoe hij tegen haar begon net of hij haar al lang kende maar jah.

Ik heb Rules of Engagement niet gezien maar om eerlijk te zijn heb ik de Worf afleveringen nooit echt leuk gevonden, soms zijn ze aardig maar meestal is het zon gezeik, wel vond ik de ep met de zoon van Worf en Martok.

Deze keer gaat mijn stem dadadadam naar Enterprise met the Eanar in seizoen 4 vind ik Enterprise een stuk beter geworden en hoewel deze 3 delige ark in 2 delen had gekund vond ik deze tog wel erg geslaagd.
Eerst kon dit spel naar de hel gaan en vervolgens het hele forum waaronder ik, de spelleider. Dus WTF doe je hier nog?!?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

meespelen?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:meespelen?
Aan een spel wat "to hell" kon gaan, geleid door een spelleider die het "dieptepunt van dit forum" is, en dat "bagger" forum kan "net zo goed vergeten" worden "want voor iets anders is het niet goed" en jij had "geen zin om nog enige tijd eraan verspillen."

Erg flink en consequent ben je niet. Houd je dan aan je woord.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

I can see you talking but all I can hear is blablablabla
Laatst gewijzigd door Tactical_Cube op 08 okt 2005, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:i can hear you talking but all i hear is blablabla
(khoop dat ik de quote goed onthouden heb)
In de Engelse taal wordt I (ik) altijd met een hoofdletter geschreven.

En ik denk dat het is I can see you talking want zoals jij het neerzet klopt er niets van.

Jouw stem kan naar de hel gaan.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

jongens jongens rustig nou, als julie zo doorgaan krijgen we hier overbevolking! :{
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ja ik dacht ook al dat het see moest zijn maar wist het niet zeker
ik zal het effe verbeteren

I can see you talking but all I can hear is blablablabla
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

^TC, wat ben je toch een niveau-loze sukkel.

Even terug on-topic;

De enige redelijke aflevering deze week vind ik:

Rules Of Engagement (DS9)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

L

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:ja ik dacht ook al dat het see moest zijn maar wist het niet zeker
ik zal het effe verbeteren

I can see you talking but all I can hear is blablablabla
Zolang je maar geen fatsoenlijk antwoord hoeft te geven he.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uitslag

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

13 mensen hebben gestemd.
Rules Of Engagement (DS9) staat op de eerste plek met 8 stemmen.
The Aenar (ENT) staat op de tweede plek met 5 stemmen.
Galaxy's Child (TNG) en Unforgettable (VOY) staan samen op de derde plek met ieder 0 stemmen.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #91!
Gesloten