"Smallville" (2001-2011)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Hezingen
Commander
Commander
Berichten: 1255
Lid geworden op: 12 jun 2002, 12:37
Locatie: Hengelo
Contacteer:

"Smallville" (2001-2011)

Bericht door Hezingen »

Gisteren de seizoens premiere gezien van Smallville seizoen 5.
Kan maar een ding zeggen

:cheerblauw: Keep it Going :cheerblauw:

Erg gaaf. Had de serie nooit eerder gekeken 't viel me 1000% mee

Om geen spoilers neer te zetten vertel ik verder niets.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Tja, spoilers.. daarvoor is het een apart topic ;)

Ik vond de nieuwe intro erg gaaf, en het verhaal viel me ook mee. Maar mensen, wat is er met het budget gebeurd? :S Dit waren werkelijk de slechtste FX die Smallville ooit heeft gehad. Waar dat ineens vandaan komt is me toch een raadsel.

De Chloe-Clark ontwikkeling vind ik ook zeer nice. Ookal is hij nu al z'n powers kwijt, dat komt de volgende aflevering wel weer terug :)

Smallville blijft :good:
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Start en einde van de seizoenen doet Smallville goed, wat daar tussenin zit is minder.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Gelukkig nog meerdere mensen die Smallville volgen. Ik zat met spanning te wachten op seizoen 5 premiere, gezien de cliffhanger van seizoen 4 finale. Was me zeker niet tegengevallen, alleen wat kleinigheden. De nieuwe intro ziet er idd gaaf uit en wat volwassener.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

seizoen 5 al?
Ik heb het nooit echt gevolgd maar het lijkt me een leukse serie misschien ga ik binnenkort wel weer eens kijken.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Weee, Clark is getting some :dance:

En nu uit met de pret, weer Superman worden en gaan rondvliegen! :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Hidden :pray2: 8-)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

James Marsters :thumbs:
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

voel je je niet eenzaam zo in je eentje?
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Ik volg smallville seizoen 5 ook hoor. Maar mag je nu hier spoilers zetten? Want anders kun je hier niet goed discussieren. 5x04 heb ik wel al binnen, maar kijk ik morgenavond pas. Eerder heb ik geen tijd.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Het lijkt me dat je in 'Smallville seizoen 5' wel dingen daaruit mag neerzetten. Als er een algemene topic voor Smallville was, zou ik voorzichtiger zijn.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

^
Precies, spoil maar raak ;)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

5x04 Clark, Aquaman en Spike 8-)

Lex wordt met de aflevering steeds meer kwaadaardiger, wat ik met gemengde gevoelens deel. Aan de ene kant wil ik hem meer evil zien, maar aan de andere kant vind ik Lex toch ook iets bij het goede horen. Lex heeft immers tot nu toe geen onschuldige gedood.

Spoilers:

In de 100e aflevering van Smallville zal een iemand waar Clark veel om geeft sterven, zoals gehint in "Hidden". Ook zal er nog een andere belangrijke iemand sterven.
Gebruikersavatar
Hezingen
Commander
Commander
Berichten: 1255
Lid geworden op: 12 jun 2002, 12:37
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Hezingen »

Trekscaper schreef:5x04 Clark, Aquaman en Spike 8-)

Lex wordt met de aflevering steeds meer kwaadaardiger, wat ik met gemengde gevoelens deel. Aan de ene kant wil ik hem meer evil zien, maar aan de andere kant vind ik Lex toch ook iets bij het goede horen. Lex heeft immers tot nu toe geen onschuldige gedood.

Spoilers:

In de 100e aflevering van Smallville zal een iemand waar Clark veel om geeft sterven, zoals gehint in "Hidden". Ook zal er nog een andere belangrijke iemand sterven.
Jammer dat er op tv.com nog geen stukje staat over de 100e aflevering. Iemand al enig idee???
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Hezingen schreef:
Trekscaper schreef:5x04 Clark, Aquaman en Spike 8-)

Lex wordt met de aflevering steeds meer kwaadaardiger, wat ik met gemengde gevoelens deel. Aan de ene kant wil ik hem meer evil zien, maar aan de andere kant vind ik Lex toch ook iets bij het goede horen. Lex heeft immers tot nu toe geen onschuldige gedood.

Spoilers:

In de 100e aflevering van Smallville zal een iemand waar Clark veel om geeft sterven, zoals gehint in "Hidden". Ook zal er nog een andere belangrijke iemand sterven.
Jammer dat er op tv.com nog geen stukje staat over de 100e aflevering. Iemand al enig idee???
Ik denk dat Lois al afvalt, want Lois wordt de toekomstige vrouw van Clark. Lex kan ook niet doodgaan en ik denk ook niet dat Lana afvalt. Wat wel kan is Chloe, zij weet het geheim van Clark immers. Maar we zullen zien.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Heb 5x09 Lexmas, de speciale kerstaflevering gezien. En was heel erg goed en ontroerend. Lex was neergeschoten en in coma. In coma zag hij zijnn toekomst: hij en Lana getrouwd met kinderen, doordat hij zijn rug keerde tegen Luthorcorp. Voor heel even zag je dat Lex ook goed kon zijn, maar nadat Lana stierf, hij uit coma kwam en besefte dat hij Lana zou verliezen als hij het goede koos, werd hij weer evil. Verder vond ik het subplot van Clark en Chloe die voor kerstman speelden leuk en grappig.

Kind: you are not Santa Clause?
Clark: Yes I am, I am the new and improved model.
:rofl:
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Net de 100e aflevering van smallville gezien waarin een van de hoofdpersonages het leven laat. Spoilers >>>>
Wow, wat een krachtige aflevering. Liet me echt ontroerd achter. De openingsscene was heel mooi en romantisch gedaan. En eindelijk vertelde Clark Lana zijn geheim en vroeg hij Lana ten huwelijk :). Daarna ging alles heel snel en door Lex indirecte fout, overleed Lana in een auto-ongeluk. Toen Clark Lana zo bloedend zag liggen en Jonathan Kent hem moest tegenhouden, was heel goed gedaan. Vervolgens eist Clark van Jor'El een andere manier, die krijgt hij ook, door terug in de tijd te gaan. En dat was nou net het minpunt van de aflevering. Clark verteld Lana zijn geheim niet en relatie lijkt over te zijn tussen hun. Een reset button dus. En dat vond ik teleurstellend. Jonathan Kent dood, hartaanval vond ik beetje nutteloos, ik dacht hij gaat op zijn laatst zijn leven opofferen voor Clark. Maar nee, een natuurlijke dood dus. De begrafenisscene met gepaste muziek was wel heel ontroerend gedaan, ook door de sneeuw, wat een heel mooi scene gaf. Maar volgens mij heeft Lana Clark toch in actie gezien, toen Clark Lana voor de 2e keer probeerde te redden. En daarom waren ze toch hand in hand op de begrafenis. Ben benieuwd hoe het verder nu gaat en hoe Clark hiermee om zal gaan.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Nog meer spoilers schreef:
Spoilers schreef:Maar volgens mij heeft Lana Clark toch in actie gezien, toen Clark Lana voor de 2e keer probeerde te redden. En daarom waren ze toch hand in hand op de begrafenis. Ben benieuwd hoe het verder nu gaat en hoe Clark hiermee om zal gaan.
Ze zag Clark niet, hij hield de bus tegen en verdween daarna uit het zicht. Het enige wat ze zag was Jonathan die voorbij reed. Ze hield zijn hand gewoon vast als steun.

Verder erg spannende aflevering! Ondanks de reset toch nog iemand dood. Ik had alleen liever gezien / ik zie nog liever dat Clark en Lana nu definitief bij elkaar komen en dat ze er alsnog achter komt. We zien al 5 seizoenen lang hoe ze om elkaar heen draaien, wordt een beetje vervelend af en toe. En ik weet niet waar ze nou eigenlijk naartoe willen in dit seizoen met het verhaal...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

En daar pak je meteen het gebrek van Smallville...er is ook nog een Superman/Lana/Clark relatie nadat Clark uit Smallville vertrekt. Dat kan je niet ontkennen ook al zou het voor de serie beter zijn. Daarom vind ik persoonlijk de hele ontwikkeling van Lex in Smallville leuker dan welk verhaal over Clark dan ook. Eigenlijk is Lex het personage waar het over gaat: Hoe komt het dat hij later eigenlijk niets liever wil dat Superman weg hebben?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

captain crash schreef:En daar pak je meteen het gebrek van Smallville...er is ook nog een Superman/Lana/Clark relatie nadat Clark uit Smallville vertrekt.
Spoilers schreef:Ook een Clark/Jonathan relatie...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Uhuh dat klopt en ik ben dan ook blij dat men dat gedaan heeft...geeft me hoop dat ze toch nog wat verder gaan komen (maar het stoot ook meteen een groot deel van de superman die hards af).
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Ik volg je niet echt :S
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Je hebt de ontstane discussie nav de 100ste ep op verschillende fanboards misschien niet gevolgd maar er is een grote groep fans die niet blij is met het feit dat men op deze manier de 'draden' naar de saga als geheel aan het doorsnijden is. Zoals iemand het mooi zei:
Ach dan hadden ze ook Lana wel dood kunnen laten gaan he.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Mja. Maar je bent voor een Superman/Lana/Clark relatie, dus voor het behouden van het 'originele' verhaal. Maar vervolgens snap ik
Uhuh dat klopt en ik ben dan ook blij dat men dat gedaan heeft...geeft me hoop dat ze toch nog wat verder gaan komen (maar het stoot ook meteen een groot deel van de superman die hards af).
niet echt, aangezien het dood laten gaan van Jonathan juist tegen dat originele verhaal ingaat. En hoe gaan ze nu misschien verder komen?
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

captain crash schreef:Je hebt de ontstane discussie nav de 100ste ep op verschillende fanboards misschien niet gevolgd maar er is een grote groep fans die niet blij is met het feit dat men op deze manier de 'draden' naar de saga als geheel aan het doorsnijden is. Zoals iemand het mooi zei:
Ach dan hadden ze ook Lana wel dood kunnen laten gaan he.
Ik heb de discussie wel gevolgd en inderdaad, er zijn verschillende meningen erover. Ene groep fans vinden de dood van
Jonathan Kent wel kunnen, want de producers volgen dan de continuteit uit de jaren 50 en de eerste film. Maar er zijn ook vele fans die vinden dat ze wel genoeg Lana en Clark soap gezien hebben en dat ze het constante gezeur over "zou ik Lana mijn geheim wel of niet zeggen" beu zijn en dat het tijd werd dat Lana dood zou gaan. Daarmee zouden ze risico's nemen en daarmee zouden ze serie een andere wending gegeven hebben.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Klopt. Mijn persoonlijk maakt het niet zo heel veel uit (blijft een van de series die ik met plezier volg) maar een beetje 'actie' in de verhaallijn kan wat mij betreft geen kwaad. Maargoed, ik ben dan geen die hard Supermanfan dus ik zou er ook niet heel erg mee zitten.

Trouwens, is er iemand die weet hoe de ontwikkelingen in Smallville zich verhouden tot de nieuwe film? Gaan deze twee bij elkaar aansluiten of gaat de film gewoon z'n eigen ding doen?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

5x15 Cyborg was gaaf!
Spoiler schreef:Lionel: Your secret is safe with me, Kal-El:eek:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Mooie season finale :thumbs:
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Vis schreef:Mooie season finale :thumbs:
I agree, hopenlijk krijgt smallville een 6e seizoen, want die is nog niet officieel aangekondigd. Maar is een grote cliffhanger en ben benieuwd hoe dit allemaal opgelost zal worden.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Heb even seizoen 6 in de topic title gezet.

Vind het seizoen tot nu toe best goed. Rare Jor'El verhaallijn is min of meer afgerond. Ik moest erg wennen aan Lois in het begin maar ik begin d'r steeds grappiger te vinden. Ook het nieuwe Green Arrow karakter (die Aquaman speelde in de gelijknamige serie) is best gaaf.

Het begint weer een leuke serie te worden :good:
Plaats reactie