Uur voor Uur - #91

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #91

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #91. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 15 oktober 2005. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #91
Night Terrors (TNG)
Hard Time (DS9)
Living Witness (VOY)
Affliction (ENT)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Coto gaat wat slap geouwehoer tussen fans op online forums uitwerken tot TWEE afleveringen in het LAATSTE seizoen. Een simpel make up budget probleempje moet worden opgelost maar uiteindelijk maakt hij het alleen maar erger. En waarom tijd besteden aan zaken van een andere serie, wat niet eens relevant is voor de huidige serie? Zou hetzelfde zijn als Stargate SG-1 dingen zou 'uitleggen' over de Wraith van SG Atlantis. Of Buffy zou Angel's Wolfram & Hart behandelen. Een crimineel onderzoek uit CSI Miama duikt zomaar op in CSI New York. :nuts2:

"Night Terror", hier en daar wat afgezaagde scenes en het gedoe met Troi's 'who are you' ging mij vervelen maar voor de rest is het een goed horror verhaal met een aantal creepy scenes.

Living Witness, sterke aflevering. Alleen het concept is onmogelijk. In eerdere afleveringen zijn complete b-plotten gewijd aan het feit dat er niet de middelen waren om de EMH te kopieren! En deze aflevering laat een alternatieve Voyager zien wat alleen maar de nadruk legt op het feit dat de serie niets heeft gedaan met het concept. Net als YoH en Equinox. Maar voor de rest een uitstekende aflevering, sterk verhaal, goed geacteerd. Staat verder helemaal los van de serie maar dat maakt niet uit.

Hard Time, O'Brien krijgt het zwaar te verduren. Ik vind het een aangrijpende aflevering, erg dramatisch en emotioneel, goed geacteerd. Colm Meaney stelt nooit teleur. De aflevering laat de eerste en belangrijkste stap zien in O'Brien's verwerking van het hele gebeuren. Deze aflevering heeft toch net de voorkeur.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Jeej ik heb ze allemaal gezien :P

Affliction ik vind het op zich wel grappig dat ze dit hebben verwerkt in het star trek gebeuren, het kan dan nog zo erg een budget te kort zijn geweest in tos maar het klopte eigenlijk binnen de star trek wereld toch niet helemaal, al was er in ds9 niks over gezegd hadden ze er eigenlijk niks over hoeven doen want dan was er cannon nooit wat over gezegd maar al met al een aardige aflevering.

Night Terrors is wel een aardige ep, ik houd er wel van als star trek afleveringen een beetje thriller/horror achtig zijn.

Hard Time ook weer een mooie aflevering Miles die herinneringen aan een gevangenistijd geimplanteerd krijgt en naderhand problemen krijgt.

Living Witness In dit rijtje de mooiste afleveringen IMO, het is erg leuk de Voyager crew eens van een andere kant te zien (en dat doen ze heel goed behalve een zekere Harry) maar het verhaal erachter is ook mooi. Het enige wat ik een beetje vaag vind is het einde. Wat is er met de doctor gebeurd?

Mijn stem gaat dus naar Living witness
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Night Terrors - TNG
Gebruikersavatar
Twilight_Link
Commander
Commander
Berichten: 1385
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:04

Bericht door Twilight_Link »

DS9 - Hard Time
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Hard time

ik had neit veracht dat het een boeinde was maar het was toch nog wel een ingrijpend verhaal
Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

Ingrijpend ja :lol:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

:drunk:
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

TNG DS9 en VOY alle erg goede eps.


Ik ga voor DS9 deze keer. Erg sterk verhaal en Colm Meany doet het erg goed. Deze steekt tch net boven de rest uit.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Mijn voorkeur gaat naar de sterke TNG ep. Night Terrors.
goed verhaal en prachtige scenes waar bij momenten je haar rechtop gaat van staan.......vrij goed acteerwerk eveneens. :)
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef: Hard Time, O'Brien krijgt het zwaar te verduren. Ik vind het een aangrijpende aflevering, erg dramatisch en emotioneel, goed geacteerd. Colm Meaney stelt nooit teleur. De aflevering laat de eerste en belangrijkste stap zien in O'Brien's verwerking van het hele gebeuren. Deze aflevering heeft toch net de voorkeur.
Je kunt bij de rest wel kritiek leveren terwijl je dat voor deze aflevering (toevallig DS9) niet lukt. Waar is je geklaag dat deze aflevering eigenlijk navolging moet hebben? In de volgende aflevering is O'Brien weer op en top vit :?


Ik ga trouwens voor Night Terrors.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Rogueborg schreef:
3rd RemataKlan schreef: Hard Time, O'Brien krijgt het zwaar te verduren. Ik vind het een aangrijpende aflevering, erg dramatisch en emotioneel, goed geacteerd. Colm Meaney stelt nooit teleur. De aflevering laat de eerste en belangrijkste stap zien in O'Brien's verwerking van het hele gebeuren. Deze aflevering heeft toch net de voorkeur.
Je kunt bij de rest wel kritiek leveren terwijl je dat voor deze aflevering (toevallig DS9) niet lukt. Waar is je geklaag dat deze aflevering eigenlijk navolging moet hebben? In de volgende aflevering is O'Brien weer op en top vit :?


Ik ga trouwens voor Night Terrors.
Dat heb ik dus ook altijd gevonden bij veel DS9 afl. Belangrijke persoonlijke afl. waarin gebeurtenissen plaatsvonden voor de personages die daardoor veranderden werden in een volgende aflevering NOOIT meer genoemd. Dit is er 1 van... Een andere afl. is bijv. die afl. waar Jadzia Dax haar carriere in StarFleet wil opgeven voor een man die op een planeet woont die tussen verschillende dimensies zweeft o.i.d.

Enterprise deed dat beter... Gewoon ff in een volgende afl. 1 of 2 regeltjes tekst over een vorige aflevering zodat je het gevoel krijgt dat er ook continuiteit in de serie zit.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Rogueborg schreef:
3rd RemataKlan schreef: Hard Time, O'Brien krijgt het zwaar te verduren. Ik vind het een aangrijpende aflevering, erg dramatisch en emotioneel, goed geacteerd. Colm Meaney stelt nooit teleur. De aflevering laat de eerste en belangrijkste stap zien in O'Brien's verwerking van het hele gebeuren. Deze aflevering heeft toch net de voorkeur.
Je kunt bij de rest wel kritiek leveren terwijl je dat voor deze aflevering (toevallig DS9) niet lukt. Waar is je geklaag dat deze aflevering eigenlijk navolging moet hebben? In de volgende aflevering is O'Brien weer op en top vit :?
De aflevering laat de eerste en belangrijkste stap zien in O'Brien's verwerking van het hele gebeuren..
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:
3rd RemataKlan schreef: Hard Time, O'Brien krijgt het zwaar te verduren. Ik vind het een aangrijpende aflevering, erg dramatisch en emotioneel, goed geacteerd. Colm Meaney stelt nooit teleur. De aflevering laat de eerste en belangrijkste stap zien in O'Brien's verwerking van het hele gebeuren. Deze aflevering heeft toch net de voorkeur.
Je kunt bij de rest wel kritiek leveren terwijl je dat voor deze aflevering (toevallig DS9) niet lukt. Waar is je geklaag dat deze aflevering eigenlijk navolging moet hebben? In de volgende aflevering is O'Brien weer op en top vit :?
De aflevering laat de eerste en belangrijkste stap zien in O'Brien's verwerking van het hele gebeuren..
Dat betekend nog niet dat er voor de rest geen aandacht meer aan besteed hoeft te worden
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Er staat me iets van bij dat hij er vaak nog nachtmerries over heeft en soms gedesorienteerd is.

Weet alleen niet meer of dat in de afleveringen erna is :huh3:
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Rogueborg schreef:
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:
3rd RemataKlan schreef: Hard Time, O'Brien krijgt het zwaar te verduren. Ik vind het een aangrijpende aflevering, erg dramatisch en emotioneel, goed geacteerd. Colm Meaney stelt nooit teleur. De aflevering laat de eerste en belangrijkste stap zien in O'Brien's verwerking van het hele gebeuren. Deze aflevering heeft toch net de voorkeur.
Je kunt bij de rest wel kritiek leveren terwijl je dat voor deze aflevering (toevallig DS9) niet lukt. Waar is je geklaag dat deze aflevering eigenlijk navolging moet hebben? In de volgende aflevering is O'Brien weer op en top vit :?
De aflevering laat de eerste en belangrijkste stap zien in O'Brien's verwerking van het hele gebeuren..
Dat betekend nog niet dat er voor de rest geen aandacht meer aan besteed hoeft te worden
De hele aflevering ging over het verwerkingsproces in tegenstelling tot de meeste afleveringen waarin personages het emotioneel zwaar te verduren krijgen.

En ik geloof dat in de volgende aflevering Chief O'Brien niet eens voorkomt.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

en dat heeft cker toevallig te maken met de vorige ep?

Het is heel vaak zo dat je er na die ep niets meer van hoort en niet alleen bij ds9.
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

En bij VOY wel zeker? :roll:
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Het is een bedje waar niet enkel de trekseries ziek zijn.......
En ik geloof dat in de volgende aflevering Chief O'Brien niet eens voorkomt
toch wel......maar als Smiley. ;)
Maar idd Chief O'Brien krijg in de volgende ep's na deze niet bijster veel screen time.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

TNG niet gezien.

Voyager wel gezien, maar al lang geleden, vond ik geloof ik wel goede ep.

Ent levert deze keer weer een slechte ep.

Hard Time van DS9 vond ik erg goed gedaan, ook al wordt er dan blijkbaar niet zoveel aandacht (of geen) aan geschonken in latere afleveringen.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Night Terrors (TNG)
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

Deze lichting is behoorlijk sterk. Ik heb voor mezelf al sinds ik ST-fan ben een rijtje in mijn hoofd van persoonlijke A-afleveringen; 'Living Witness' en 'Hard Time' zijn er twee van.

'Affliction' en 'Night Terrors' vond ik goed, maar halen het niet bij het niveau van de andere twee.

Bij zowel 'Hard Time' als 'Living Witness' krijg ik aan het eind een brok in mijn keel; als O'Brien uitlegt aan Bashir wie Eechar is, of alleen al het zinnetje 'It was a pivotal moment in our history', echt kippenvel..!

Anyway, ik ga uiteindelijk toch voor Living Witness (VOY). Ook omdat het concept wat uitdagender is dan 'Hard Time'.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Ik kies voor Night Terrors (TNG).

Ik vond het leuk van Coto dat'ie in seizoen 4 teruggreep op dingen uit andere series, zo ook met de Klingon headridges. Alleen de uitvoering boeit me niet zo heel erg in dit geval.

Hard Time was wel een leuk gegeven, goed gespeeld, maar het idee is niet echt geloofwaardig. Een iets te makkelijk tooltje van de schrijvers om O'Brien het moeilijk te laten hebben.

Living Witness is een erg goede aflevering. Mooi over hoe geschiedenis en de perceptie daarvan kan verschillen. Picardo weer op dreef natuurlijk.

Maar Night Terrors wint het toch. Goed verhaal, boeiend, en Troi natuurlijk :D
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Hard time (DS 9)
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Hard Time (DS9)
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Hard Time (DS9)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uitslag

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

15 mensen hebben gestemd.
Hard Time (DS9) staat op de eerste plek met 8 stemmen.
Night Terrors (TNG) staat op de tweede plek met 5 stemmen.
Living Witness (VOY) staat op de derde plek met 2 stemmen.
Affliction (ENT) staat op de vierde plek met 0 stemmen.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #92!
Gesloten