Uur voor Uur - #93

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #93

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #93. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 29 oktober 2005. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #93
The Nth Degree (TNG)
The Muse (DS9)
One (VOY)
Bound (ENT)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Bound", saai en slecht. Zeer, zeer slecht. Archer kijkt de hele aflevering alsof hij nodig moet poepen. Tijdens S4 ging me afvragen of Bakula wel anders kon kijken. De Orion dames vind ik niet erg aantrekkelijk uitzien met die kleur groen. In tegenstelling tot Vina uit "The Cage", dat was toch net een andere kleur groen. Hoop puberale, seksistische grapjes die niet grappig zijn. Als het satire moest voorstellen dan is het finaal mislukt.

"The Muse", saai. Belichting op Odo en Lwaxana maar de uitvoering is saai. Het plot met Jake is saai. Het is een nutteloze aflevering. Gelukkig is het de enige aflevering van het seizoen die zo is. Wel leuk detail dat Jake het boek Anslem noemde, verwijzing naar "The Visitor".

"One", het hele starship kan draaiende worden gehouden door één persoon. Erg vreemd dat de bemanning die nevel niet eerder oppikte. Misschien te druk bezig met het zoeken naar het meestvoorkomende element in het heelal. :lol: Tom Paris kan omgedoopt worden tot SuperParis. Vorige aflevering kon hij lange tijd overleven in een pak zonder zuurstof en een temperatuur van 500 K. Hier kan hij zonder gevolgen zijn stasispod verlaten en slapen op de grond terwijl voor alle andere bemanningsleden muv Seven dit al na enkele seconden dodelijk is. :byesad: geloofwaardigheid. En waar haalde de bemanning al die stasispods vandaan??? Wanneer dit allemaal genegeerd wordt, is er nog een aardige belichting op Seven, de zoveelste van het seizoen.

Ik ga voor "The Nth Degree". Een uitstekende aflevering waarin Barclay de hoofdrol speelt. Dwight Schultz is geweldig. Door de serie zie je Barclay groeien, ook in deze aflevering. Ipv het holodeck doet hij nu mee aan een theatervoorstelling, waar iedereen hem kan zien. In het begin denkt men dat Barclay wat zelfverzekerder is geworden, zich wat meer op z'n gemak voelt. Totdat het te ver gaat. Ook verschillende 2001 verwijzingen. En op het einde een first contact met een ander ras.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 23 okt 2005, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

DIT KAN IN DE KRANT 3RD DIE EEN DS9 EP OVERBODIG VIND.
Ben je ziek? Ben je overgenomen door een nog dommer iemand? Ik sta gewoon versteld. 3rd die een ds9 overbodig vind. Overbodig nog wel niet alleen slecht maar gewoon overbodig.

Bound van Enterprise was een redelijke aflevering aardig om een keer te zien maar het is er niet eentje die je een hele tijd bij blijft ofzo.

The Nth degree is net als Bound een aardige aflevering maar erg vaag al met al, dat ras dat zo andere rassen onderzoekt.

:S Volgens mij heb ik The Muse niet gezien want ik kan me er niks van herineeren ook niet met de preview erbij.

ONE vind ik in deze ronde verreweg de beste aflevering, erg mooi gedaan en ik heb hem toevallig laatst nog gezien. One is geloof ik een van de eerste Voyager eps die ik heb gezien in ieder geval 1 van de eersten die ik gekocht had (waar het bij mij mee begonnen is met de seven of nine box) daarvoor had ik alleen maar wel eens een aflevering gezien, misschien dat deze ep me daarom zo bijstaat maar ik vind hem nog steeds erg goed.

In reactie op die vreemde man die die post boven mij heeft geschreven:

Wat maakt het nou uit dat ze die nevel niet eerder op pikten? Misschien reageerde die niet goed op de sensors. Waar je al niet over kan zeiken.

En dat Paris op de grond niet dood is is wel vreemd dat ben ik met je eens, maar waarschijnlijk ging hij niet dood omdat hij nog een heel trage bloedsomloop van de stasis had, hij kwam er net uit dus dan is de stasis niet helemaal weg lijkt mij, daarom kon hij waarschijnlijk langer overleven.

Die stasis pods zijn ook vreemd ja, maar waarschijnlijk gewoon gerepliceerd.

En over het vele 7 kan je wel gaan zeiken maar ze moesten een nieuw karakter introduceren en dat kan je niet doen door haar geen eps te geven. Ezri moestin s7 van ds9 tog ook geintroduceerd worden en dan krijg je van dat crap gedoe. Bij 7 is het tenminste intressant en leuk.
Laatst gewijzigd door Tactical_Cube op 23 okt 2005, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

hey TC :wave: leuk dat je er weer even was, pleur nu maar weer op.

btw, ik denk dat 3rd maar niet aan timesplitters: future perfect moet beginnen :lachhuil:
Gebruikersavatar
Zimmerman
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 jun 2005, 15:10
Locatie: Ammerzoden
Contacteer:

Bericht door Zimmerman »

The Nth Degree (TNG)
Gisteren gezien, goede ep! Erg vermakelijk en spannend om te zien hoe de anders zo onzekere Barclay nu ineens super intelligent wordt, en de Enterprise ineens 3000 lichtjaar (hé, die tech hadden ze in VOY moeten hebben :o :*)) vervoert, naar een andere species. Yup, goede ep! :)

The Muse (DS9)
Niet gezien, maar ik vind de afleveringen met Lwaxana meestal erg saai, dus ik denk dat ik deze niet veel leuker ga vinden.

One (VOY)
Boring... Hoewel de technische kant van het verhaal me nog niet eens zo stoorde, vond ik het verhaal wel dermate saai dat deze ep me niet echt kon boeien.

Bound (ENT)
Niet gezien, en zo te lezen maar goed ook. ;)

Ik ga voor The Nth Degree (TNG)! :)
Gebruikersavatar
Twilight_Link
Commander
Commander
Berichten: 1385
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:04

Bericht door Twilight_Link »

TNG: The Nth Degree leuke ep met Barclay, die vind ik altijd wel leuk :).

DS9 Muse: Vond ik een saaie ep, was niet veel aan, kon eigelijk maar net wakker blijven. (En dat met DS9! :o ).

VOY One: Vreemde ep opzich omdat een Starship draaide wordt eghouden door 1 persoon en een hologram terwijl er een bemanning van zeker 120 nodig voor is. Klopt toch niet ookal draaien ze op minimum?

ENT Bound: Vond ik opzich wel een leuke ep, zeker de Orion girls vond ik wel leuk :P Maar dat was dan ook wel enigste + puntje.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

omdat een Starship draaide wordt eghouden door 1 persoon en een hologram terwijl er een bemanning van zeker 120 nodig voor is
die 120 man doen echt niet allemaal iets belangrijks op hetzelfde moment, en als ze alleen zijn kunnen ze veel dingen uit zetten waardoor er minder onderhoud is, het was gewoon even behelpen maar zeker niet onmogelijk.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

The Nth Degree - TNG
Gebruikersavatar
Twilight_Link
Commander
Commander
Berichten: 1385
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:04

Bericht door Twilight_Link »

Tactical_Cube schreef:die 120 man doen echt niet allemaal iets belangrijks op hetzelfde moment, en als ze alleen zijn kunnen ze veel dingen uit zetten waardoor er minder onderhoud is, het was gewoon even behelpen maar zeker niet onmogelijk.
Het is gewoon onmogenlijk om 2 mensen (waarvan 1 een hologram) een Intrepid klasse schip te laten runnen terwijl er normaal een stuk of 100 man voor nodig zijn. Maar goed laten we ff on-topic blijven
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

het is helemaal niet onmogelijk, maar wel erg moeilijk. Natuurlijk kan het niet voor altijd maar in geval van nood dus wel.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

GEBRUK GEZOND VERSTAND INDIEN AANWEZIG!

Bericht door 3rd RemataKlan »

JANEWAY: We have one hundred and fifty two men and women on this ship. What happens if half of them decide to stay on the planet? Could we operate Voyager with 75 crew members?

CHAKOTAY: I doubt it. In fact I don't think we could operate the ship with fewer than one hundred. If too many of the crew choose to stay behind we could all be stranded here.
-- "The 37's"

En dat is zonder het controleren van ongeveer 140 stasispods.


KIRK: Captain's Log : Stardate 3417.7.
Except for myself, all crew personnel have transported to the surface of the planet. Mutinied. Lieutenant Uhura has effectively sabotaged the communications station. I can only contact the surface of the planet. The ship can be maintained in orbit for several months, but even with automatic controls, I cannot pilot her alone. In effect, I am marooned here.

-- "This Side Of Paradise"
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

dat van kirk was vroeger en zijn schip was veel groter
en waar Chakotay het in the 37s over heeft gaat over het hele geheel niet over een maand
Gebruikersavatar
Twilight_Link
Commander
Commander
Berichten: 1385
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:04

Bericht door Twilight_Link »

In de 23e eeuw of in 24e eeuw, een Starship kan je niet runnen als je niet genoeg mensen heb, dat is een feit. In One vind ik dat ze het gewoon slecht hebben gedaan om het toch te doen, want het is een onmogelijke optie voor één mens/borg en een hologram.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

The Nth Degree(TNG) moet het dit uur doen zonder een waardige tegenstander.......
Puike vertolking van Dwight Schultz. :thumb:

@ TC ; voor je jezelf vragen gaat stellen over het niveau van de gebruikers op dit forum, zou je eerst en vooral toch wel eens je eigen kiesgedrag onder loepe mogen nemen...........One(VOY)?..... :nuts2:....hoe kan je met een beetje gezond verstand nu kiezen voor zo'n gedrocht? :shake:
Laatst gewijzigd door sonpas op 23 okt 2005, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

The Nth Degree

was wel leuke aflevering
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

The Nth Degree - Een zeer goede aflevering waarin Schultz weer schittert al altijd.

The Muse - samen met die ep waarin Worf en nog een paar op Risa zitten de slechtste aflevering van DS9. Ongelooflijk saai verhaal dat me nergens, maar dan ook nergens kon boeien.

One - Her en der was het vermakelijk, over het algemeen saai.

Bound - Saaie ep.

Makkelijke keuze, The Nth Degree van TNG
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Raynor's Revenge schreef:hey TC :wave: leuk dat je er weer even was, pleur nu maar weer op.
:stupid:

En ga mee met de rest, The Nth Degree (TNG)
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

Bound (ENT) valt sowieso af. Ik ben een grote fan van het vierde seizoen, maar deze aflevering was voor mij de enige echt zwakke aflevering. Pas heel laat zei Coto dat de intentie van de aflevering een van 'comedy' was, maar dat is niet duidelijk genoeg. Het moest een homage zijn aan de 'comedy'-afleveringen van TOS, maar in plaats daarvan werd het een nutteloos verhaal, die niets toevoegde aan de toon van het seizoen.

ONE (VOY) vond ik zelf wel redelijk. Wederom val ik niet over de zogenaamde 'onlogische' plotpoints, maar laten we maar niet wederom vervallen in een eindeloze retorische cirkel over de inhoud van het woord 'fictie'.... ;)

THE NTH NEGREE (TNG) vond ik altijd wel een leuke aflevering, grotendeels te danken aan de geniale Schultz. Zijn 'Barcley' vind ik nog altijd een van de leukste karakters van ST, en verrassend 3-dimensionaal voor een 'comic-relief'. Het einde, met het zwevende gezicht, vond ik een beetje tegenvallen, vooral vanuit een visueel oogpunt.

Ik ga toch voor THE MUSE (DS9). Een beetje een verguisde aflevering tot nu toe, maar ik heb hem altijd mooi gevonden. Het B-plot van Jake vond ik minder, maar het verhaal tussen Odo en Lwaxana vind ik nog steeds mooi, vooral Odo's speech...
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

sonpas schreef:The Nth Degree(TNG) moet het dit uur doen zonder een waardige tegenstander.......
Puike vertolking van Dwight Schultz. :thumb:

@ TC ; voor je jezelf vragen gaat stellen over het niveau van de gebruikers op dit forum, zou je eerst en vooral toch wel eens je eigen kiesgedrag onder loepe mogen nemen...........One(VOY)?..... :nuts2:....hoe kan je met een beetje gezond verstand nu kiezen voor zo'n gedrocht? :shake:
Kiest hij nou voor 'Elogium' (VOY) of 'Threshold' (VOY), dan zou ik je opmerking een beetje snappen. Of je iemands inbreng binnen het forum nu kunt waarderen of niet (want TC vertoont soms in wezen alle karakteristieken van een troll, hoewel zeker niet altijd), ik vind wel dat iedereen in 'Uur voor Uur' zou mogen kiezen wat hij/zij wil, zonder erover te worden aangevallen. En 'One' was niet geniaal, maar zeker ook geen gedrocht.

Maar goed, het typeert misschien een beetje de omgangsvormen binnen het forum....
Laatst gewijzigd door The Snob op 24 okt 2005, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Bound saaie muk evenals The Muse.
One vond ik nog wel te pruimen al klopt er niet veel van.

The Nth degree (TNG) is ook mijn keuze deze ronde.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Bound en One vond ik wel geinige episodes, Muse lijkt met het minste uit deze rond, en uiteindelijk heeft TNG toch wel de meest kwalitatieve episode hier.

TNG
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Entershit => nooit gezien
DSN = vast wel ooit gezien, maar ben ik voor grootste gedeelte weer vergeten dus denk niet dat echt boeiend was...
Voyager = aardige aflevering geloof ik, beetje spannend en zo als ik goed kan herrineren
The next generation = Ja, deze aflevering staat me volgens mij nog best bij van alle afleveringen, weet niet of zeker of mijn eerste kennis making was met Dwight Schultz was in star trek, het kan jaren geleden zijn, maar sinds dwight in t:ng en voyager speelt is hij een van mijn lievelings acteurs...

Dus, the nth degree, als is het alleen maar omdat dwight zo geweldig is
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

The Snob schreef:ik vind wel dat iedereen in 'Uur voor Uur' zou mogen kiezen wat hij/zij wil, zonder erover te worden aangevallen.

Maar goed, het typeert misschien een beetje de omgangsvormen binnen het forum....
Het zou misschien niet slecht wezen dat voor je iets post je daadwerkelijk weet waarover het gaat...... :roll:
Tactical_Cube schreef: :nono: voyager die maar 7 rondes gewonnen heeft hadden er veel meer moeten zijn
dat zegt wel wat over het niveau van de users op dit forum
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

@ sonpas niet alles wat ik op het forum zeg meen ik serieus zo ook niet dat berichtje uit dat topic ik wou 3rd ze keten van berichten breken, en kmoest tog iets over uur voor uur zeggen anders zou ik spammen en off topic gaan dus vandaar dat.

En ik snap niet wat jullie zo erg aan One vinden, zoals ik al zei was het misschien wel de eerste voyager ep die ik gezien heb of kan herineren en toen vond ik hem vet en nu is ie nog steeds leuk.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Tactical_Cube schreef:@ sonpas niet alles wat ik op het forum zeg meen ik serieus zo ook niet dat berichtje uit dat topic ik wou 3rd ze keten van berichten breken, en kmoest tog iets over uur voor uur zeggen anders zou ik spammen en off topic gaan dus vandaar dat.
Oftewel, je vraagt nu aan ons of we je liever nooit meer serieus nemen.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

soms ben ik ook niet serieus maar datzelfde kan je over bijna elke user op het forum zeggen.

of jij me serieus wil nemen of niet is jou zaak.
Gebruikersavatar
Albi
Commander
Commander
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:51
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Albi »

The Nth Degree (TNG)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

The Nth Degree (TNG)
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

Tactical_Cube schreef:@ sonpas niet alles wat ik op het forum zeg meen ik serieus zo ook niet dat berichtje uit dat topic ik wou 3rd ze keten van berichten breken, en kmoest tog iets over uur voor uur zeggen anders zou ik spammen en off topic gaan dus vandaar dat.
Is dit serieus bedoeld..?
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

The Nth degree(TNG)
Gesloten