Uur voor Uur - #94

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #94

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #94. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 5 november 2005. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #94
QPid (TNG)
For The Cause (DS9)
Hope And Fear (VOY)
In A Mirror, Darkly, part I (ENT)

Veel plezier!
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 30 okt 2005, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

For The Cause (DS9)
Gebruikersavatar
Zimmerman
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 jun 2005, 15:10
Locatie: Ammerzoden
Contacteer:

Bericht door Zimmerman »

For The Cause, DS9, absoluut. :)[/b]
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

TNG- erg grappige ep.
ENT - een van de beste van deze serie
VOY - degelijke aflevering

maar ik ga toch voor For the Cause (DS9)
Gebruikersavatar
Brunt
Ensign
Ensign
Berichten: 230
Lid geworden op: 24 jul 2004, 19:44

Bericht door Brunt »

For the Cause, DS9
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Qpid", bah. Zeker niet grappig. Q hangt er maar wat bij, zeker niet van hetzelfde niveau als eerdere Q afleveringen. Picard staat helemaal niet stil bij het feit dat Q verantwoordelijk is geweest voor het contact met de Borg en dus indirect voor Picard's assimilatie. De TNG crew in maillots is niet iets waar ik warm voor loop.

"In A Mirror Darkly", toffe openingscredits tot de fake maanlanding. Helaas ontbreekt de naam van Vaughn Armstrong in de credits ondanks dat hij de captain speelt. En wat voor een captain! Ik heb zo'n hekel gekregen aan de manier waarop Bakula Archer speelt en in deze aflevering is het nog erger. Was Vaughn Armstrong maar de captain. Verder is het een verhaal van niets en wat ook nog eens volledig leunt op TOS, iets wat gezegd kan worden van het grootste deel van S4 helaas. Je zou verwachten dat ze in hun laatste seizoen de kostbare tijd wat beter zouden spenderen.

"Hope And Fear", teleurstellend. Mooie productiewaarden en wat aardige interactie tussen Janeway en Seven (wie anders he?). Maar de valstrik die de alien had opgezet was te perfect, te gelikt. Niet geloofwaardig IMO. Wederom worden we weer lekker gemaakt met iets wat vervolgens grof wordt weggetrokken. |:( Niet dat ik had verwacht dat ze thuis zouden komen maar nu gebeurt er eigenlijk niets. Ook het bericht van Starfleet is uiteindelijk niets meer dan "uh, sorry we hebben niets bruikbaars". Overigens werd het duidelijk dat Janeway te gehaast (en eigenlijk fout) heeft gehandeld in "Scorpion" maar ook daar wordt verder niet bij stil gestaan natuurlijk. Stel je voor.

Mijn stem gaat naar "For The Cause", wow. Een duidelijke DS9 aflevering. Diverse kanten worden belicht zonder een oordeel te vellen. VOY heeft finaal gefaald met de Maquis maar DS9 niet. O.a. in deze afleveringen worden verschillende standpunten gegeven over de Maquis en de Federatie. Geeft een veel beter en complexer beeld van wat de Maquis is. Moeilijke keuzes moeten worden gemaakt waar zeker consequenties aan vast zitten. Focus ligt op de personages en de onderlinge relaties. Eddington's verraad zag ik niet aankomen. Dat Kassidy de Maquis hielp was ook een verrassing. Op het einde geeft ze zichzelf over, Sisko vergeeft het haar en de kans dat ze terug zal komen is zeer groot. De seizoenslange opbouw van hun relatie is niet weg. :)
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 30 okt 2005, 14:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

For The Cause - DS9
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

For The Cause (DS9) :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Eddington

Bericht door 3rd RemataKlan »

Open your eyes, Captain. Why is the Federation so obsessed about the Maquis? We've never harmed you. And yet we're constantly arrested and charged with terrorism... Starships chase us through the Badlands... and our supporters are harassed and ridiculed. Why? Because we've left the Federation, and that's the one thing you can't accept. Nobody leaves paradise. Everyone should want to be in the Federation. Hell, you even want the Cardassians to join. You're only sending them replicators so that one day they can take their "rightful place" on the Federation Council. You know, in some ways you're worse than the Borg. At least they tell you about their plans for assimilation. You're more insidious... you assimilate people and they don't even know it.

8-)
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Voor mij ook maar

For The Cause (DS9)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

for the cause
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

In a mirror darkly, part I

een van de beste die ik ooit gezien heb!
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

!¿!Mats!¿! schreef:In a mirror darkly, part I

een van de beste die ik ooit gezien heb!
Das de enige die je hebt gezien ]:(
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

For The Cause (DS9) Goede ep, die laat zien dat de indeling tussen “goed” en “kwaad” niet zo eenvoudig is. Mijn keuze dus.

QPid (TNG) Het Robin Hood uitstapje. Wel lollig. Maar het heeft niets met Star Trek te maken.

Hope And Fear (VOY) De meest ingewikkeldste en belachelijkste manier om wraak te nemen. Zeker als je over zoveel hulpmiddelen kunt beschikken.

In A Mirror, Darkly, part I (ENT) Ach, het is weer eens wat anders.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Eddington

Bericht door Miriam »

3rd RemataKlan schreef:Open your eyes, Captain. Why is the Federation so obsessed about the Maquis? We've never harmed you. And yet we're constantly arrested and charged with terrorism... Starships chase us through the Badlands... and our supporters are harassed and ridiculed. Why? Because we've left the Federation, and that's the one thing you can't accept. Nobody leaves paradise. Everyone should want to be in the Federation. Hell, you even want the Cardassians to join. You're only sending them replicators so that one day they can take their "rightful place" on the Federation Council. You know, in some ways you're worse than the Borg. At least they tell you about their plans for assimilation. You're more insidious... you assimilate people and they don't even know it.

8-)
:pray2: For The Cause
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

QPid: kom op zeg...Robin Hood :{ . Geforceerde humor.
Hope And Fear: Kon me ook niet boeien.
In A Mirror Darkly, Part 1: Vet intro 8-) . Een leuke ode aan tos. Ik vind eigenlijk dat ze er geen two-parter van hadden moeten maken. Dat haalde toch een beetje de vaart uit de aflevering. En Bakula is niet geschikt als moordzuchtige commander. Reed was een betere keus geweest. Nu kwam Reed over als een sukkel. Verder vooral een leuke aflevering.
For The Cause: Tja, ik ga toch maar mee met de rest. Puike aflevering. DS9 heeft de Maquis altijd zeer goed in beeld gebracht. Niet als een-dimensionale rebellen. Mijn stem gaat dus naar For The Cause.
Laatst gewijzigd door Ace of Spades op 30 okt 2005, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ace of Spades schreef:DS9 heeft de Maquis altijd zeer goed in beeld gebracht. Niet als een-dimensionale rebellen.
Of als standaard heldhaftige verzetsstrijders. :)
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »


In a Mirror, Darkly, part I
. Chapeau voor Enterprise dat ze in het laatste seizoen zoiets durfden te doen. Alleen de openingsscene en de credits maken dit al tot 1 van de leukste Enterprise-afleveringen. Enige nadeel is dat blijkt dat Archer me ook in het mirror universum weer danig weet te irriteren.

Maar soortgelijk irriteer ik me ook aan Sisko in For the Cause. Alhoewel het goed in elkaar steekt en goed verteld wordt, kan ik niet echt tegen de Sisko/Eddington-afleveringen van DS9.

QPid. Grappig. Niet meer, niet minder.

En Hope and Fear wordt'm zeker niet.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

For The Cause (DS9)

Duh, wat anders. :)
DS9 houdt vaker de Federation zelf tegen het licht, maar deze aflevering slaagt daar toch wel zeer uitmuntend in.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Hope and Fear leuke spannende aflevering, die een aantal dingen mooi naar voren brengt. Sevens angst om op aarde te komen, de keuze die Janeway (imo goed gemaakt heeft destijds) gemaakt had zien we van een andere kant. En natuurlijk zien we hier de slipstream die voor nog een geweldige ep gaat zorgen. :thumbs: top ep, krijg gelijk zin om hem weer te gaan zien.

In a mirror darkly is eens een keer wat anders gister nog een stukje van gezien alleen weet ik niet of dat deel 1 of 2 was maar ik vind het maar erg vreemd want het is gewoon een heel loststaand zonder ook maar enig verband met de echte ent, misschien dat ze er later nog eens iets van plan waren mee te doen maar dat kan je hier niet uit op maken.

Qpid ach leuk om eens een keer te zien, maar meer ook niet.

For the Cause ik heb hem wel gezien maar kan me er niet meer superveel van herineren is dit nou die ep dat Sisko geobsedeerd is door Eddington? Of komt die later.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Tactical_Cube schreef:
For the Cause ik heb hem wel gezien maar kan me er niet meer superveel van herineren is dit nou die ep dat Sisko geobsedeerd is door Eddington? Of komt die later.
Die obsessie om Eddington te pakken begint op het eind van deze deze ep.
Gebruikersavatar
Twilight_Link
Commander
Commander
Berichten: 1385
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:04

Bericht door Twilight_Link »

TNG QPid: Niet gezien wel de previeuw gelezen op startrek.com en lijkt me wel een leuke ep, ga em ook meteen downloaden. :)

DS9 For The Cause: Zeer machtige aflevering met de Marquis waarin je ook een duidelijk beeld over ze krijgt, echt een topper! :thumbs:

VOY Hope and Fear: Opzich geen slechte aflevering, vind het wel leuk dat iemand wraak wou nemen op Janeway en dr crew doordat haar deal met de Borg zijn beschaving had weg gevaagt.

ENT In a Mirror, Darkly: Deze, net als deel twee, vind ik de beste aflevering van Enterprise, niet alleen omdat het verhaal nog klopt ook, maar omdat ze het idee van de U.S.S. Defiant uit de TOS ep 'The Tholian Web' leuk verwerkt hebben. :)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

dus de ep is goed omdat het gebasseerd is op een tos idee :? :S :X |:(
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:dus de ep is goed omdat het gebasseerd is op een tos idee :? :S :X |:(
Nee omdat "leuk verwerkt" is, aldus Twilight Link.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Qpid - Ep met humor, maar verder niks.

For the Cause - zeer goede ep.

Hope and Fear - Niet gezien.

In a mirror darkly 1 - Leuke ep, alleen Bakula irriteert weer zoals gewoonlijk.


edit: Sorry, was vergeten de ep vet te drukken.
Laatst gewijzigd door uss defiant op 30 okt 2005, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

En welke aflevering wordt het? Ik heb wel een donkerbruin vermoeden maar er moet duidelijkheid voor iedereen zijn. :)
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

ik kies voor "In a mirror darkly" 1 (ENT). Een van de beste ENT afleveringen.
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

wat irriteert er dan aan Archer?
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

For The Cause (DS9) knappe ep. die mijn voorkeur heeft.

Hoewel Sisko in deze ep. duidelijk werk niet gescheiden kan houden van privé...........ao.zijn ultieme poging om Kassidy ervan te weerhouden te vertrekken en waarom staat zij eigenlijk niet onmiddelijk onder arrest?
Om te zien of ze daadwerkelijk zou terugkomen?
Sterk stukje poker van Sisko voor eigenbelang.....
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

sonpas schreef:For The Cause (DS9) knappe ep. die mijn voorkeur heeft.

Hoewel Sisko in deze ep. duidelijk werk niet gescheiden kan houden van privé...........ao.zijn ultieme poging om Kassidy ervan te weerhouden te vertrekken
Jij zou niet proberen om je partner ervan te weerhouden een misdaad te begaan?
sonpas schreef:en waarom staat zij eigenlijk niet onmiddelijk onder arrest?
Op grond van wat?

Rogueborg schreef:ik kies voor "In a mirror darkly" 1 (ENT). Een van de beste ENT afleveringen.
In hoeverre is IAMD een ENT aflevering? Ik bedoel, andere personages, ander universum :eek:
Gesloten