Uur voor Uur - #95

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #95

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #95. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 12 november 2005. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #95
The Drumhead (TNG)
To The Death (DS9)
Night (VOY)
In A Mirror, Darkly, part II (ENT)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Wel leuke ronde deze keer

The Drumhead een erg mooie aflevering, een heksenjacht in de toekomst :Y)

To the Death, de Gateways, en wie werkt er samen met de vijand Sisko? Als Sisko met de Hadar samen werkt is het niet erg maar als Janeway met de Borg samenwerkt is de hel losgebroken?
Voor de rest wel een leuke aflevering.

Night in deze ronde denk ik toch de leukste aflevering, we worden geintroduceerd met de Malon een akelig ras. En het ziet er erg mooi uit Voyager in die lege ruimte. En voor er iemand weer gaat zeggen ze horen sterren te zien. Dat kwam door de straling waardoor hun sensors niet verder konden zien. Janeway zit in een dipje wat weer erg goed geacteerd is en ik geloof dat dat ook zo goed gelukt is omdat ik geloof ik een keer gehoord heb dat Kate in deze aflevering wat meer te zeggen had. Al met al een top aflevering.

In a Mirror, Darkly part II het is eens een keer wat anders dan het normale ent, als lostaande afleveringen zijn ze zeker niet mislukt, maar hadden ze Bakula uit het Airlock gezogen was de ep nog beter geweest. Het is een leuke aflsuiting voor Hoshi maar wat ik dan weer een tegenvaller vind aan deze 2 eps dat het geen ene ruk met het echte ent te maken heeft, ze hadden er minstens iets mee moeten doen vind ik.

Maar Night it is
Laatst gewijzigd door Tactical_Cube op 06 nov 2005, 14:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef: To the Death, de Gateways, en wie werkt er samen met de vijand Sisko? Als Sisko met de Hadar samen werkt is het niet erg maar als Janeway met de Borg samenwerkt is de hel losgebroken?
:roll:

Hieruit blijkt al weer dat jij totaal niet weet waar je het over hebt. Hoe komt het nou dat je zo bent? Waar zou dat aan kunnen liggen? Wat is daar de oorzaak van?
Tactical_Cube schreef:En voor er iemand weer gaat zeggen ze horen sterren te zien. Dat kwam door de starling waardoor hun sensors niet verder konden zien.
:lol:

En hoe komt het dan dat wanneer mensen uit het raam kijken ze ook niets zien???

=====================================================================


"In A Mirror, Darkly", slechter dan deel 1. Bakula is nog erger dan normaal. Blijkbaar doen ze in het Mirror universum niets anders dan neuken en elkaars ondergangen plotten. Geen wonder dat ze totaal geen extra technologische vooruitgang boeken met de USS Defiant. Dat schip is 100 jaar geavanceerder maar wanneer Kirk het Mirror universum bezoekt is het technologisch van hetzelfde niveau als zijn universum. Oh en Archer moet nog even erg groot worden gemaakt (Fed President) via woorden want met daden is het de schrijvers nooit gelukt.

"Night", middelmatig. Janeway's schuldgevoel komt nooit als werkelijk over. Zomaar patsboem ineens is het er en op kunstmatige wijze zet ze zich over dit zogenaamde gevoel heen. Een geforceerd conflict met interstellaire vervuilers. Een duidelijke zwart-wit situatie wordt geschetst. De verscrikkelijke vieze Malon en de naieve goedaardige arme wezentjes die sterven aan de vervuiling. Waarom Janeway niet simpelweg even zou wachten tot het Malon schip vertrok om dan door de wormhole te gaan en deze daarna te laten instorten is een compleet raadsel. Een ander raadsel is de holodeckomgeving die blijft bestaan terwijl niet eens genoeg energie is om het licht te laten branden. Of de bemanning die het erg vindt dat ze het eens rustig hebben en niet onder vuur liggen. Welkom bij Braga's Trek.

"The Drumhead", uitstekende issue aflevering van TNG. Sterk verhaal, goed geacteerd en ook geregisseerd. Vooral die scene waarin Picard zijn speech gaat geven. Het shot begint achterin en langzaam gaat het steeds verder naar voren en draait om Picard heen. Prachtig. Goede terugkoppeling naar BOBW/Family waarin dat nieuwe luik werd geinstalleerd. Enige jammere vind ik dat Satie te makkelijk wordt opgezet om in haar eigen zwaard te vallen. En misschien dat het maar beperkt is tot één aflevering of beperkt tot de Enterprise-D alleen.

"To The Death", toffe aflevering. Veel nadruk op de Jem'Hadar die goed uit de verf komen. Dit soort belichting is belangrijk om een fatsoenlijke langdurige vijand op te zetten IMO. De spanning wordt langzaam opgebouwd. Er wordt ook stil gestaan bij Odo's keuze mbt zijn volk. En hier zorgt Weyoun (eerste optreden!) ervoor dat Odo op het einde van het seizoen terug moet keren naar de Great Link. Het gebruik van de Iconian Gateway, uit TNG's TWEEDE seizoen, vind ik leuk gedaan. Sowieso vind ik het tof concept, Stargate heeft er nu 12 seizoenen mee gevuld. Het einde vind ik een beetje teleurstellend. Het gevecht was wat tam. Dit ligt puur aan het feit dat DS9 in delen van de VS aan het eind van de middag werd uitgezonden waardoor sommige gewelddadige scenes eruit gehaald moesten worden. :(
En tot overmaat van ramp is er in de R2 dvd nog eens geknipt! Argh!

Lastig keuze tussen TNG en DS9. Ik denk toch dat ik voor DS9 To The Death ga vanwege de belichting op de Jem'Hadar, het Dominion en hoe de Defiant bemanning daartegen aankijkt.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

The Drumhead - TNG
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

TNG ken ik helaas niet, VOY was 'wel aardig', ENT was erg fanboyish, en DS9 was gewoon erg tof. To The Death heeft dan mijn stem.
Gebruikersavatar
Twilight_Link
Commander
Commander
Berichten: 1385
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:04

Bericht door Twilight_Link »

Die van TNG ken ik ook niet, die van VOY vond ik wel gaan, In A Mirror, Darkly vond ik wel een leuk vervolg van deel één maar toch ga ik voor DS9 To The Death omdat ik het de beste ep vind van deze 3 die ik gezien heb :)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

The Drumhead (TNG). Erg goede ep. goed verhaal en Sterk spel van Stewart en ook Jean Simmons (Admiral Satie) vond ik erg goed.


To The Death (DS9). Ook erg sterke DS9 ep. Goed verhaal en tof dat ze terug komen op de Iconian Gateway.
Het gevecht aan het eind had wat sterker gekund idd.

keuze tussen deze 2 eps.
Die van VOY had net zo veel inhoud als het stuk heelal waarin ze zich op dat moment bevonden.
En IAMD vanENT was middelmatig.

Ik ga deze keer voor The Drumhead (TNG).
Deze ep sprak me gewoon erg aan.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

kiezen voor mij tussen DS9 en TNG, want het zijn beide heel goeie ep's.

To The Death (DS9) met de hier beroemde geknipte scene is een sterke afgevaardigde. Hoewel ik destijds er geen problemen mee had dat deze scene eruit was, moet ik nu toch wel toegeven dat het storend is als je de ep. terugziet. De verwijzing naar TNG met de gateway was leuk. Introductie van Weyoun (knappe rol), Jem 'Hadar, spanning......alles zit erin.

Night (VOY) was niet goed of slecht.......zo'n ep's waar er volgens mij teveel in terug te vinden zijn gedurende de 7 seizoenen........te oppervlakkig.

The Drumhead (TNG). weerom een knap staaltje acteerwerk van de verschillende personage's. Sterk verhaal, goeie regie.....kortom TNG op zijn best.....met een prachtige preformance van Jean Simmons (Satie) en natuurlijk Patrick Stewart.......in ep's als deze komt gewoon de man zijn talent bovendrijven als olie op water. :pray2:

dus eigenlijk kan ik er niet omheen.....
The Drumhead (TNG).
Gebruikersavatar
Brunt
Ensign
Ensign
Berichten: 230
Lid geworden op: 24 jul 2004, 19:44

Bericht door Brunt »

Night vond ik wel een vermakelijke aflevering. Weinig inhoud, dat wel, en zeker niet de beste van deze vier.
In a Mirror Darkly, Part 2 vond ik om een keer te zien wel aardig, maar binnen de Star Trek wereld vind ik het niets. Backula speelde buitengewoon slecht en het blijft me een raadsel om welk spiegeluniversum het nou gaat.
The Drumhead heb ik jammer genoeg niet gezien. Ik lees echter wel dat dit een hele goede aflevering is, dus deze hoop ik spoedig te mogen kijken.
Mijn voorwaarlijke keuze gaat uit naar To The Death. Leuke aflevering. In het gevecht had van mij niet geknipt hoeven worden. Maar goed, daar erger ik me niet zo ontzettend aan, want de rest van de aflevering was zeker top.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Heel even over dat knippen. Op de R2 dvd set is er 8 seconden geknipt. De nekbreekscene is dusdanig bewerkt dat het breken zelf niet in beeld komt. Voor deze vrijheidsbeperkende actie kunnen we de Britten bedanken en natuurlijk het pikloze en krenterige Paramount. R1 is overigens ongewijzigd.

Over dat knippen in het eindgevecht, dit werd gedaan voordat de aflevering te zien was, dus tijdens het productieproces. Het is wel te merken want de flow van dat gevecht loopt niet helemaal lekker en het is ook wat bloedeloos maar zo is dus de uiteindelijke aflevering.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Kan je die beelden van het eindgevecht voor het knippen, ergens te zien krijgen?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

sonpas schreef:Kan je die beelden van het eindgevecht voor het knippen, ergens te zien krijgen?
Denk het niet. Zullen wel ergens liggen in een Paramount kluis. Ik had gehoopt dat het op de dvds zou staan maar helaas Paramount heeft bij lange na niet alles uit de kast gehaald voor de sets. |:(

Misschien ooit op de Blu-Ray en/of HD dvd sets. ;)
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

The Drumhead (TNG) : Erg strakke aflevering. Goed geacteerd, door zowel Picard als Satie. Mooi om te zien hoe vooroordelen kunnen leiden tot veel leed.
Night (VOY): Aardige aflevering. Leuk idee van de complete leegte. Verhaal is wat standaard.

To The Death (DS9): redelijke aflevering, prachtige peptalk van beide Ometiklan en O'Brien. Verhaal is ook standaard.
Vooral het feit dat Sisko (en de rest van de hoofdofficieren) wel honderd Jem'hadar aankunnen zonder kleerscheuren is ongeloofwaardig. Dit is niet alleen in deze aflevering zo maar in bijna alle afleveringen waar er gevochten wordt tegen de Jem'hadar die superieure vechters zijn.

In A Mirror, Darkly, part II (ENT): Leuke aflevering. Bakula is het enigste minpunt aan deze aflevering. Hoshi Sato speelt erg goed, ook Mayweather doet het aardig.

Maar ik ga toch voor The Drumhead (TNG). De beste aflevering van deze vier.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

HorckDude schreef:TNG ken ik helaas niet, VOY was 'wel aardig', ENT was erg fanboyish, en DS9 was gewoon erg tof. To The Death heeft dan mijn stem.
Zoals hij zei. Mijn stem gaat dus ook naar To The Death.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Spijtig voor The Drumhead (TNG) dat veel kiezers die ep. blijkbaar niet gezien hebben........ :huh3:
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

sonpas schreef:Spijtig voor The Drumhead (TNG) dat veel kiezers die ep. blijkbaar niet gezien hebben........ :huh3:
Inderdaad, erg jammer.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

The Drumhead - TNG

Geen twijfel over mogelijk :)
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Ook al is het eerste optreden van Weyoun natuurlijk een hoogtepuntje, en blijft de intro van 'In a mirror, darkly' briljant, mijn stem gaat toch naar 'The Drumhead (TNG)'. Patrick Stewart speelt weer geweldig, en ook Norah Satie wordt indrukwekkend neergezet.
Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

3rd RemataKlan schreef:En hier zorgt Weyoun (eerste optreden!) ervoor dat Odo op het einde van het seizoen terug moet keren naar de Great Link.
Is dit speculatie of heb je hier harde bewijzen voor? Het is voor het eerst dat hierbij stilsta.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Euh...het wordt gezegd in die ep als ik het goed heb.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

The Drumhead (TNG), kan ik mezelf het best herinneren en vond ik ook het beste.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

sonpas schreef:Spijtig voor The Drumhead (TNG) dat veel kiezers die ep. blijkbaar niet gezien hebben........ :huh3:
Ben ik het helemaal mee eens :)
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Doe mij maar The Drumhead, wat oudere ep die er best mag wezen. Voyager is voor mij 2de.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Mwah, die van Voy vond ik niet al te boeiend...maar dat geldt eigenlijk ook voor de DS0 ep.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

captain crash schreef:Mwah, die van Voy vond ik niet al te boeiend...maar dat geldt eigenlijk ook voor de DS0 ep.
Als je rondheen het feit kijkt dat er gewoon geen donkere ruimte in het heelal kan zijn zonder sterren...wel dan vind ik de episode best geslaagd.
Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

captain crash schreef:Euh...het wordt gezegd in die ep als ik het goed heb.
Dat Weyoun het heeft gedaan? Ik ben er redelijk zeker van dat dat niet zo is!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Henry86 schreef:
3rd RemataKlan schreef:En hier zorgt Weyoun (eerste optreden!) ervoor dat Odo op het einde van het seizoen terug moet keren naar de Great Link.
Is dit speculatie of heb je hier harde bewijzen voor?
Harde bewijzen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Nebulaguy schreef:
captain crash schreef:Mwah, die van Voy vond ik niet al te boeiend...maar dat geldt eigenlijk ook voor de DS0 ep.
Als je rondheen het feit kijkt dat er gewoon geen donkere ruimte in het heelal kan zijn zonder sterren...wel dan vind ik de episode best geslaagd.
Punt ermee is dat het idee best wel geneinig was, alleen ik was toen ik deze ep zag al zover dat ik de slechte uitwerkingen van goede ideeen in voy niet meer kon waarderen. Dat gold dus ook voor deze ep helaas (en Janeway is ronduit irritant, maar daar is volgens mij in het voyforum al een topic over).
Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

3rd RemataKlan schreef:
Henry86 schreef:
3rd RemataKlan schreef:En hier zorgt Weyoun (eerste optreden!) ervoor dat Odo op het einde van het seizoen terug moet keren naar de Great Link.
Is dit speculatie of heb je hier harde bewijzen voor?
Harde bewijzen.
Cool. En ik hoef alleen maar To the Death en/of Broken Link te kijken om erachter te komen wat die bewijzen zijn??
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Broken Link dan he
Gesloten