Uur voor Uur - #96

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #96

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #96. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 19 november 2005. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #96
Half A Life (TNG)
The Quickening (DS9)
Drone (VOY)
Demons (ENT)

Veel plezier!
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

The Quickening - DS9
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Demons", saai en overdreven. Peter Weller lijkt zich aardig te vervelen. Waarom onze 'helden' zo geloven in de nieuwe planetaire alliantie is een raadsel. De serie probeert de oprichting van de UFP niet eens te verkopen aan de kijker dus waarom zou die er iets voor moeten voelen? Alleen maar omdat deze zogenaamd hoort te weten dat in de tijd van Kirk en Picard er een UFP is? Mensen voor wie ENT de eerste Trek serie is tellen blijkbaar niet mee. Kijkend naar heel Coto's fanwank seizoen 4 is dit vrij duidelijk.

"Half A Life", jammer dat David Odgen Stiers tegenover Majel Barrett komt te staan. Dat doe je een acteur van zijn kaliber toch niet aan? De aflevering kon me niet zo erg veel boeien. Hoop gepreek en een tech-verhaal erbij.

"Drone", goede alfevering. Het idee dat zo'n geavanceerde Borg drone onstaat vanwege de mobile emitter vind ik absurd maar de rest is sterk. Aandacht voor de personages. Het personage One komt goed uit de verf. Goed geacteerd. Het concept van een drone die niet (meer) tot het collectief behoort en daardoor voor zichzelf gaat denken is alleen niet nieuw meer, zie TNG "I, Borg".

Ik stem op "The Quickening". Een uitstekende Bashir aflevering waarbij niet het standaard Trek plot van Starfleet dokter met zijn geavanceerde technologie komt even beschaving redden wordt gehanteerd. Bashir gaat in het begin aardig de mist in, zelfs zijn geavanceerde technologie zorgt voor grote problemen. Er is gelukkig geen schurk in het verhaal. Een minder goede schrijver had er mogelijk een standaard confrontatie tussen Bashir en de eeeevil Trevean erin gestopt samen met een hoop gepreek en waarbij automatisch de kant van Bashir zou worden gekozen. (voor voorbeelden zie VOY) Maar dat speelt hier helemaal niet. :) Ook was er geen gepreek en gezeik op euthanasie. In Nederland doen we daar wat makkelijker over maar in de VS oh oh oh. Vind het wel gedurfd hoe de aflevering ermee omgaat. Ik had het ook echt te doen met de personages. De aflevering laat ook zien hoe bruut het Dominion kan zijn. Het einde stel ik op prijs. De huidige generatie valt niet te redden maar er is hoop voor de volgende.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 13 nov 2005, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Drone (Voy).
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Demons ach leuk om een keer te zien

Half a Life mjah toevallig laatst gezien, ik vind die man in het begin helemaal niet goed acteren, maar het verhaal op zich is wel aardig.

ds9 heeft wel een mooie aflevering

maar ik ga toch voor Drone
erg goede aflevering, en zo kom je ook weer iets meer te weten over de borg.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:maar ik ga toch voor Drone
erg goede aflevering, en zo kom je ook weer iets meer te weten over de borg.
Zoals wat?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

bv dat een drone eerst informatie moet krijgen en anders gewoon dus blanko is
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

^^^Dat wist ik al voor die ep.

Drone inderdaad een erg goede ep. Maar wel de VOY variant van "I Borg"

Half a Life viel ik zowat in slaap

"The Quickening". erg goede ep met een interessant thema.

Demons aardig ep, als je m niet in verband ziet met de andere series, maar meer ook niet.

Mijn keus is "The Quickening".
Gebruikersavatar
Zimmerman
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 jun 2005, 15:10
Locatie: Ammerzoden
Contacteer:

Bericht door Zimmerman »

Half a Life niet gezien.

The Quickening vind ik een erg goede episode, erg goed verhaal. Wat ik erg waardeer is dat alles niet helemaal goed gaat, maar juist dramatisch. Ook in het einde zie je dat terug: zie post van 3rd. (Ik houd sowieso wel van dramaseries, maar gecombineerd met Star Trek is het gewoon de ideale combinatie. DS9 for all dus.)

Drone was ook wel een aardige ep. Wel vond ik het vergezocht dat een borg drone uit een mobile emitter zou kunnen ontstaan. Anorganisch materiaal levert een oranisme op? Ga heen. ]:(

Demons niet gezien.

Mijn keus gaat naar The Quickening (DS9)!
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

tis een moeilijke keuze dit keer ik zit te denken tussen t:ng, dsn, en voyager allemaal interessante themas, toch denk ik dat ik voor dsn, the quickening ga ik gun voyager het plezier niet :+
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Zimmerman schreef:Half a Life niet gezien.

The Quickening vind ik een erg goede episode, erg goed verhaal. Wat ik erg waardeer is dat alles niet helemaal goed gaat, maar juist dramatisch. Ook in het einde zie je dat terug: zie post van 3rd. (Ik houd sowieso wel van dramaseries, maar gecombineerd met Star Trek is het gewoon de ideale combinatie. DS9 for all dus.)

Drone was ook wel een aardige ep. Wel vond ik het vergezocht dat een borg drone uit een mobile emitter zou kunnen ontstaan. Anorganisch materiaal levert een oranisme op? Ga heen. ]:(

Demons niet gezien.

Mijn keus gaat naar The Quickening (DS9)!
Je hebt dus de helft van de eps van vandaag niet gezien, maar je maakt wel een keuze uit 4 eps... :{
Gebruikersavatar
Zimmerman
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 jun 2005, 15:10
Locatie: Ammerzoden
Contacteer:

Bericht door Zimmerman »

Nee, uit twee eps. Ik geef slechts mijn mening over de twee eps die ik wél gezien heb. Mocht dat niet de bedoeling zijn, wat blijkbaar zo is, dan tel je mijn stem niet mee, simpel. ;)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Dan kan je beter gewoon niet stemmen.
Gebruikersavatar
Zimmerman
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 jun 2005, 15:10
Locatie: Ammerzoden
Contacteer:

Bericht door Zimmerman »

Oké, zal het onthouden voor een volgende keer.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Blind Guardian schreef:tis een moeilijke keuze dit keer ik zit te denken tussen t:ng, dsn, en voyager allemaal interessante themas, toch denk ik dat ik voor dsn, the quickening ga ik gun voyager het plezier niet :+
Je gunt VOY het plezier niet? Wat is dat voor een onzin. Je stemt gewoon op de aflevering die jij het beste vindt. Punt uit.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

ff kort, ENT ken ik niet, Drone, is leuk maar het einde is voorspelbaar. The Quickening vind ik één van de saaiste ds9 aflevering, ondanks dat er best een goed verhaal in zit heb ik het helemaal gehad met die aflevering. Daarom gaat mijn keuze naar TNG - Half a Life die naar mijn mening goed om gaat met het verschil in culturen en het accepteren daarvan, iets wat op dit moment misschien ook wel erg toepasbaar is.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Half a Life. Wel leuk, maar niet meer dan dat.

The Quickening. Zit goed in elkaar, goed geacteerd en brengt goede punten naar voren. Heel correct en heel intelligent allemaal, maar daar heb je weinig aan als de aflevering uiteindelijk toch iets te saai is.

Drone. Boeiende aflevering. Leuk idee, goed geacteerd en goed uitgevoerd.

Demons. Laat zien dat Enterprise in seizoen 4 toch de betere afleveringen laat zien. Het thema is (helaas) tijdloos. Wat leuke verrassingen.

Mijn uiteindelijke stem gaat naar Drone (Voy).
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

WeyounsLastClone schreef:The Quickening. Zit goed in elkaar, goed geacteerd en brengt goede punten naar voren. Heel correct en heel intelligent allemaal, maar daar heb je weinig aan als de aflevering uiteindelijk toch iets te saai is.
Nu spreek je jezelf tegen. Een goed verhaal, wat goed in elkaar zit en bovendien ook nog eens intelligent is, is niet saai maar boeiend. Want anders zou het juist niet goed in elkaar zitten.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Ik zit toch erg te twijfelen tussen VOY en ENT.. Vooral ENT was gewoon geweldig..

Maar ik kom er niet uit, dan maar The Quickening (DS9) :lachhuil:
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

The Quickening (DS9)
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef:
WeyounsLastClone schreef:The Quickening. Zit goed in elkaar, goed geacteerd en brengt goede punten naar voren. Heel correct en heel intelligent allemaal, maar daar heb je weinig aan als de aflevering uiteindelijk toch iets te saai is.
Nu spreek je jezelf tegen. Een goed verhaal, wat goed in elkaar zit en bovendien ook nog eens intelligent is, is niet saai maar boeiend. Want anders zou het juist niet goed in elkaar zitten.
Een wetenschappelijk rapport zit goed in elkaar, brengt goede punten naar voren en is behoorlijk intellegent. Toch is ook dat vaak saai.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Rogueborg schreef:Een wetenschappelijk rapport zit goed in elkaar, brengt goede punten naar voren en is behoorlijk intellegent. Toch is ook dat vaak saai.
Oh God Rogueborg weer met zijn appels-en-peren vergelijkingen.

Wetenschappelijk rapport vergelijken met een verhaal, fictie.

Ongelofelijk.

:shake:
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

3rd RemataKlan schreef:
WeyounsLastClone schreef:The Quickening. Zit goed in elkaar, goed geacteerd en brengt goede punten naar voren. Heel correct en heel intelligent allemaal, maar daar heb je weinig aan als de aflevering uiteindelijk toch iets te saai is.
Nu spreek je jezelf tegen. Een goed verhaal, wat goed in elkaar zit en bovendien ook nog eens intelligent is, is niet saai maar boeiend. Want anders zou het juist niet goed in elkaar zitten.
Ik heb nergens gezegd dat ik het verhaal zelf goed vond, alleen dat het goed in elkaar zat. Nu is Rogueborg's voorbeeld wat gechargeerd, maar hij heeft zeker een punt dat iets wat goed in elkaar zit niet per se voor iedereen boeiend hoeft te zijn. Omdat het goed in elkaar zit, zal het wel meer mensen boeien (zoals ook wel blijkt dat er wel meer op de Quickening stemmen), maar mij dus niet.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Is het de bedoeling van een wetenschappelijk rapport dat het boeiend is, dat het dient te vermaken?

Nee.

Maar ja, het is Rogueborg die komt aanzetten met deze idiote vergelijking.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef:Is het de bedoeling van een wetenschappelijk rapport dat het boeiend is, dat het dient te vermaken?

Nee.
Wat zeur jij nou weer met je appels met peren. Dient The Quickening je te vermaken? Nee want het is een drama episode....

Jij wilt de vergelijking niet zien. Ook heb jij het probleem dat je alleen iets goed en leuk kunt vinden als er maar een flink portie drama in zit.
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Rogueborg schreef:
3rd RemataKlan schreef:Is het de bedoeling van een wetenschappelijk rapport dat het boeiend is, dat het dient te vermaken?

Nee.
Wat zeur jij nou weer met je appels met peren. Dient The Quickening je te vermaken? Nee want het is een drama episode.....
:lol: Dit is het meest belachelijke argument dat ik in lange tijd heb gelezen.
Natuurlijk dient drama je te vermaken! Daar is het voor. Je hebt dus duidelijk geen verstand wat drama is. Ik ga ervan uit dat je het genre drama bedoelt en niet drama in het algemeen (ja, er is een verschil).
Er is namelijk meer dan ontploffende schepen en actie om een serie mee te vullen...

Dient The Quickening je te vermaken? Ja, want het is een drama episode..

Tjonge-jonge-jonge....
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

mr_Vulcan schreef:
Rogueborg schreef:
3rd RemataKlan schreef:Is het de bedoeling van een wetenschappelijk rapport dat het boeiend is, dat het dient te vermaken?

Nee.
Wat zeur jij nou weer met je appels met peren. Dient The Quickening je te vermaken? Nee want het is een drama episode.....
:lol: Dit is het meest belachelijke argument dat ik in lange tijd heb gelezen.
Natuurlijk dient drama je te vermaken! Daar is het voor. Je hebt dus duidelijk geen verstand wat drama is. Ik ga ervan uit dat je het genre drama bedoelt en niet drama in het algemeen (ja, er is een verschil).
Er is namelijk meer dan ontploffende schepen en actie om een serie mee te vullen...

Dient The Quickening je te vermaken? Ja, want het is een drama episode..

Tjonge-jonge-jonge....
Drama hoort je niet te vermaken. Het hoort je te pakken en te boeien. Maar zeer zeker niet te vermaken (oke, er kunnen een paar grappige momenten in zitten, om de drama te verhogen).
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Ooooow, jij bedoelt vermaken in een andere context...
Weet ik veel. Niet dat het duidelijk was ofzo...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

The Quickening

blurp
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ik zie dat het posten eerder niet gelukt is
Drone was ook wel een aardige ep. Wel vond ik het vergezocht dat een borg drone uit een mobile emitter zou kunnen ontstaan. Anorganisch materiaal levert een oranisme op? Ga heen.
Dan moet je beter kijken. Ik zal wel voor je uitleggen wat er gebeurde.
Er was een storing tijdens het transporteren waardoor nanaprobes van 7 of 9 de mobile emitter van de doctor infecteerden.
Toen de volgende ochtend een ensign er aan kwam werd zijn dna geasimileerd en pas vanaf dat moment kwam er organisch materiaal bij te kijken.
Gesloten