Uur voor Uur - #98

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #98

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #98. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 3 december 2005. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #98
The Mind's Eye (TNG)
Broken Link (DS9)
In The Flesh (VOY)
These Are The Voyages... (ENT)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"These Are The Voyages", de ENT finale die NIET over de ENT personages gaat maar over Riker en Troi en dan met name Riker. Riker zit in een dilemma en zoekt raad bij Archer. :nuts2: Mensen die TNG "Pegasus" kennen vragen zich af wat het verband is tussen de gebeurtenissen met Archer en Riker's situatie. Telkens wanneer het erop lijkt dat het over de ENT personages zal gaan, zet Riker het programma stil en fast-forward hij. Verder is de bemanning in 10 jaar niet gepromoveerd. Met VOY was hier al commentaar op maar B&B hebben er niets van geleerd. Trip's dood is belachelijk. In het verleden waren gevaarlijkere situaties en was het nooit nodig om zoiets te doen. De reacties van de personages, met name Reed, zijn nog erger. Archer's speech zien we niet en Riker's beslissing ook niet. Oke, dat is te zien in TNG "Pegasus" maar wat als je die aflevering niet hebt gezien? Ach heel S4 is één grote fanwankzooi wat alleen maar leunt op oude glorie en niet toegankelijk is voor nieuwe kijkers. Eigenlijk is het basisidee achter de aflevering best goed maar zoals de laatste jaren meestal het geval was met B&B's werk, is de uitwerking slecht. Toch jammer.
Wat nog grappiger is dan dit treinwrak, is de reactie van ENT fans die daadwerkelijk dachten dat B&B met iets beters zouden komen. Dan ben je echt naief en dom.

"In The Flesh". VOY haalt Species 8472 finaal onderuit door ze te verzwakken en een menselijk uiterlijk te geven. Janeway laat zien wat voor een imbeciel ze is door het enige wapen tegen 8472 te overhandigen in ruil voor helemaal niets. Verder vermeldt ze ook dat de Aarde/Starfleet geen verdedigen heeft tegen 8472. Een slap, simplistisch Koude Oorlog verhaaltje blijft over. VOY probeert wat continuiteit erin te stoppen maar faalt uiteindelijk. Diverse dingen worden tegengesproken zoals de locatie van Swarm ruimte, het feit dat de simulatie gebruik maakt van oude uniformen ipv de nieuwe grey tops. Je vraagt je af of 8472 wel of niet een kijkje zijn gaan nemen. Moet haast wel aangezien alles zo gedetailleerd is op de uniformen na dan. Maar dan hadden ze ook moeten weten dat Starfleet geen verdediging had en mogelijk niet eens wist van hun bestaan. Dit gedoe rammelt behoorlijk.
Het stukje waarin Chakotay vlucht vind ik wel tof maar dat is ook het enige.

Blijven twee uitstekende afleveringen over. :)

"The Mind's Eye". Trek's The Manchurian Candidate. La Forge is door de Romulans gehersenspoeld zodat hij een aanslag zal plegen op een Klingon waardoor de Federatie-Klingon alliantie onder druk zal komen te staan. Mooi in beeld gebracht. Op het einde staat La Forge onder behandeling van Counsllor Troi, goed gedaan. Verder komen een aantal punten van eerdere afleveringen bij elkaar. Worf's status onder Klingons blijft een rol spelen. Romulan sabotage van de alliantie komt naar voren. Een mysterieus personage wordt geintroduceerd. Later zal blijken dat dit Sela is.

"Broken Link", de seizoen 4 finale. Odo krijgt last van een Changeling aandoening (dankzij Weyoun, "To The Death") en wordt gedwongen om naar de Great Link terug te keren waar de Founders over zijn acties uit "The Adversary" zullen oordelen. Ondertussen leidt Garak hem af met verhalen over de Obsidian Order 8-) Verder begeeft Gowron zich op het oorlogspad door de Federatie een ultimatum te geven: Trek terug uit de Archanis sector of het is oorlog. Maar is Gowron wel echt Gowron???

Mijn voorkeur gaat uit naar Broken Link omdat deze aflevering net iets meer continuiteit gebruikt dan "The Mind's Eye" en Odo is een personage wat mij meer aanspreekt dan Geordi La Forge.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 27 nov 2005, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

The Mind's Eye (TNG)
De Romulans zijn weer terug in deze ep. Ze proberen een wig te drijven tussen de Klingons en de Federatie door Geordie te hersenspoelen en een aanslag op een Klingon gouveneur te laten plegen zonder dat ie het zelf doorheeft.
Best spannende ep. Aan het eind blijkt zelfs dat een Klingon in het complot zit.

Broken Link (DS9)
Erg sterke ep weer deze keer met een verrassend einde

In The Flesh (VOY)
Had een goed verhaal kunnen worden, ik vond alleen het einde erg jammer omdat ze hier een als machtige vijand geintroduceerd ras finaal naar de knoppen helpen.
En deze ep had later in de serie nog uitgewerkt kunnen worden als ze de uitwerking anders hadden aangepakt


These Are The Voyages... (ENT)
Tja een beetje jammer op zn zachtst gezegd

Broken Link (DS9) is mijn keus
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

These Are The Voyages... (ENT)

waarom doet deze mee met ENT?
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Tja, waarom doet ENT mee met Star Trek?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

!¿!Mats!¿! schreef:These Are The Voyages... (ENT)

waarom doet deze mee met ENT?
Het is een ENT aflevering.

En stem je er nu op? Op 20 november zei je over deze aflevering: "ik heb hem niet eens bekeken."
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

The Mind's Eye (TNG)
Leuke aflevering en je ziet Crosby effe in deze ep 8-)

Broken Link (DS9)
Van wat ik me er van kan herineren is dit wel een goede aflevering, maar is al weer tijdje geleden dat ik hem gezien heb.

In The Flesh (VOY)
Species 8472 :Y)
Erg goede aflevering hoort cker bij de beste van seizoen 5. Het stukje in Sickbay is ook erg leuk, ik vond het jammer dat ik van te voren wist dat het 8472 zou zijn anders was het nog leuker geweest. (dat stukje)
Was er trouwens ook een speciala reden dat 8472 als mensen waren? Khad geloof ik eens gehoord dat ze niet zo vaak voorkwamen vanwege het budget maar kweet niet of dat waar is, maar dat maakt deze aflevering niet minder leuk, het maakt hem misschien zelfs beter, het idee dat 8472 zomaar op aarde kan zijn zonder dat je het weet.
Maar dan hadden ze ook moeten weten dat Starfleet geen verdediging had en mogelijk niet eens wist van hun bestaan.
Ze zeggen zelf dat dat dan waarschijnlijk classified zou zijn en dat bijna niemand er van af zou weten.
Janeway laat zien wat voor een imbeciel ze is door het enige wapen tegen 8472 te overhandigen in ruil voor helemaal niets. Verder vermeldt ze ook dat de Aarde/Starfleet geen verdedigen heeft tegen 8472.
:shake:
Je kan wel mooi Janeway weer gaan zitten zwart maken.
Stel de besprekingen gingen mis en 8472 besluit aarde aan te vallen, daar zit Janeway dan met een wapen tegen 8472, maar wel 40.000 lichtjaar verder weg zonder enige mogelijkheid om starftleet te waarschuwen.
Ze zegt het zelf zij kunnen het enige zijn wat tussen een oorlog met 8472 en de aarde staat, dus moet ze al het mogelijke doen om dat te zien voorkomen. En als 8472 je niet vertrouwt kom je nergens.

En als starfleet nix van 8472 weet is het dan ook niet logisch dat ze geen afweer tegen 8472 hebben? Oh ja!


These Are The Voyages... (ENT)

Hoort deze niet bij tng? Op zich is de aflevering zelf niet slecht maar had het dus beter in tng gekund, als finale is het brak.

in the flesh dus
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

!¿!Mats!¿! schreef:These Are The Voyages... (ENT)

waarom doet deze mee met ENT?
als je het zo'n k*tep vindt warom stem je er dan op? :roll:


nu mijn keus is simpel, Broken Link, DS9
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:The Mind's Eye (TNG)
Leuke aflevering en je ziet Crosby effe in deze ep
Nee hoor.
Tactical_Cube schreef:het maakt hem misschien zelfs beter, het idee dat 8472 zomaar op aarde kan zijn zonder dat je het weet.
Zoals Changelings op Aarde wat DS9 deed en wat NIET leuk was maar wel spannend en dramatisch.

Maar ja als 8472 infiltranten de verkeerde uniformen blijven dragen lopen ze zo tegen de lamp. :lol:
Tactical_Cube schreef:Ze zeggen zelf dat dat dan waarschijnlijk classified zou zijn en dat bijna niemand er van af zou weten.
Uhuh. Een grootschalige invasie voorbereiden maar niemand weet iets af van het ras dat zal worden aangevallen. Starfleet vloot moet de invasie uitvoeren maar alles mbt 8472 is door Starfleet Intelligence geheim verklaard. Jaja. En natuurlijk gaat de Federatie een invasie uitvoeren van een ruimte waar het niets aan heeft (fluidic space) terwijl het hevig verwikkeld is in een grote oorlog en aan de verliezende hand is.

Deze aflevering klopt al niet eens met VOY's eigen continuiteit laat staan met de overige series. Dat laatste zul jij sowieso niet opmerken omdat je die series niet kent.
Tactical_Cube schreef:Je kan wel mooi Janeway weer gaan zitten zwart maken.
Ik noem gewoon de feiten op. En het feit is dat Janeway hoogverraad heeft gepleegd. Zo heet dat in de grote mensen wereld. Ik weet niet hoe dat in debieloland heet maar dat zul jij ongetwijfeld wel weten.

Deze "discussie" is al vaker gevoerd. Tja dicussie is niet het juiste woord aangezien jij nooit zult aankomen zetten met een verstandig punt, alleen maar met zwakzinnige punten. En dat doe je nu weer. Ik kan het jou niet kwalijk nemen. Jij kunt er niets aan doen dat je pappie en mammie eigenlijk broer en zus zijn.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

:lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2:
(even voor de duidelijkheid ik lach niet om je, ik lach je niet toe maar ik lach je uit)
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Doe mij maar Broken Link, Voyager is een kloon van Scorpion en ENT is te vergeten. TNG kan ik me niet herinneren.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

2 heel goeie ep's dit uur.....dus een moeiljke keuze.

uiteindelijk zijn beide ep's even goed maar de opbouw en spanning vond ik net iets beter bij TNG dan DS9.

dus...The Mind's Eye (TNG)
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Broken Link - DS9
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Tactical_Cube schreef::lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2:
(even voor de duidelijkheid ik lach niet om je, ik lach je niet toe maar ik lach je uit)
Die weken vol discussie over o.a. deze aflevering ben je, hoe kan het ook anders, weer vergeten.

Als je dan toch bezig bent, lach ook even om jezelf.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Broken Link ds9
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

DS9 - BROKEN LINK
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Broken Link (DS9)

Arme Odo in dit verhaal ;-(
Bovendien een spannende opzet voor het vijfde seizoen.
Gebruikersavatar
Twilight_Link
Commander
Commander
Berichten: 1385
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:04

Bericht door Twilight_Link »

DS9 met Broken Link. Zeer goede ep al vraag je het mij. :)
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Moeilijke keuze.

Enterprise was op zich een geslaagde aflevering, alleen de dood van trip was een beetje knullig. Wel gedurft dat het niet een nog even een "een laatste missie" aflevering was.

In the Flesh. Aflevering over vertrouwen. Er wordt erg goed geacteerd in deze aflevering.

Broken Link. Goede aflevering. ook hier wordt goed geacteerd en dan vooral door Garak.

Maar ik ga voor The mind's eye(TNG). Erg mooi gedaan. Geordie laat zich van zijn beste kant zien. verhaal is mysterieus en spannend.


3rd remataklan schreef:En dat doe je nu weer. Ik kan het jou niet kwalijk nemen. Jij kunt er niets aan doen dat je pappie en mammie eigenlijk broer en zus zijn.
Je bent moderator. Dan behoor je niet zulke domme dingen te zeggen.........
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Broken Link (DS9)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Rogueborg schreef:Enterprise was op zich een geslaagde aflevering, alleen de dood van trip was een beetje knullig. Wel gedurft dat het niet een nog even een "een laatste missie" aflevering was.
Behalve dat het dit eigenlijk wel was.
Rogueborg schreef:Maar ik ga voor The mind's eye(TNG). Erg mooi gedaan. Geordie laat zich van zijn beste kant zien
Hij is gehersenspoeld en daardoor niet zichzelf.
Rogueborg schreef:
3rd remataklan schreef:En dat doe je nu weer. Ik kan het jou niet kwalijk nemen. Jij kunt er niets aan doen dat je pappie en mammie eigenlijk broer en zus zijn.
Je bent moderator. Dan behoor je niet zulke domme dingen te zeggen.........
:yawn:

TC's mening over dit forum
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Maar ik ga voor The mind's eye(TNG). Erg mooi gedaan. Geordie laat zich van zijn beste kant zien
Hij is gehersenspoeld en daardoor niet zichzelf.
Levar Burton........

3rd remataklan schreef:
Rogueborg schreef:
3rd remataklan schreef:En dat doe je nu weer. Ik kan het jou niet kwalijk nemen. Jij kunt er niets aan doen dat je pappie en mammie eigenlijk broer en zus zijn.
Je bent moderator. Dan behoor je niet zulke domme dingen te zeggen.........
:yawn:
Je bent moderator. Dan moet je flame wars proberen te voorkomen, niet ze zelf aanstichten.
Dan krijg je daarop kritiek en dan neem je dat nog niet eens serieus ook nog. Ik kan begrijpen dat je het van mij niet wilt aannemen, maar zulk gedrag kan niet.
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

heb ik gezegd dat ik erop stem?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

!¿!Mats!¿! schreef:heb ik gezegd dat ik erop stem?
Jouw reacties komen ook altijd uit het niets :lol:
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Broken link (DS9)
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

'The Mind's Eye' was wel spannend... 'In The Flesh' had wel een bepaald TOS-gehalte, maar vlakte de dreiging van Species 8472 wel heel erg af (ze vormden hierna nooit meer een wezenlijk onderdeel van een aflevering)... 'Broken Link' was wel goed... Toch gaat mijn keuze naar:

'These are the Voyages' (ENT). Ik heb de kritiek erop nooit helemaal begrepen. Okee, wellicht rond het zaken niet af op de manier waarop veel mensen gehoopt hadden ('Turnabout Intruder' gelukkig wel....)... Aan de andere kant, bijna iedereen vond de hele serie kut, dus waarom maken mensen zich druk dat ENT's karakters hun screentime moeten delen met oude bekenden. Ik zie TATV ook gedeeltelijk als een finale van 18 jaar ononderbroken tv-ST, en dan is het logisch dat ST's meest succesvolle hoofdstuk aandacht krijgt. Ik vind het juist een hele mooie aflevering, maar ja: op dit forum is het vooral elkaar napraten wanneer een aantal blaaskaken wat geroepen hebben... Ik ben blij dat ik TATV gewoon zélf kan beoordelen en waarderen...
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

The Snob schreef:Ik ben blij dat ik TATV gewoon zélf kan beoordelen en waarderen...
nou gefeliciteerd hoor :good:
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

3rd RemataKlan schreef: Ik kan het jou niet kwalijk nemen. Jij kunt er niets aan doen dat je pappie en mammie eigenlijk broer en zus zijn.
Tja, als argumenten niet meer lukken...

On-ge-loof-lijk..... :nooo:
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

The Snob schreef:Ik vind het juist een hele mooie aflevering, maar ja: op dit forum is het vooral elkaar napraten wanneer een aantal blaaskaken wat geroepen hebben... Ik ben blij dat ik TATV gewoon zélf kan beoordelen en waarderen...
Of jij hebt gewoon een andere mening over deze aflevering dan de meeste andere mensen. Accepteer dat nou maar gewoon.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

The Snob schreef:Tja, als argumenten niet meer lukken...

On-ge-loof-lijk..... :nooo:
Zullen we voor de grap een paar Snob quotes gaan opgraven? :')
Gesloten