Uur voor Uur - #101

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #101

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #101. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 24 december 2005. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #101
Redemption, part II (TNG)
Looking For Par'Mach In All The Wrong Places (DS9)
Infinite Regress (VOY)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Infinite Regress", Jeri Ryan acteert goed en trekt hierdoor de aflevering een beetje omhoog. De mind-meld scene is te vreemd, lijkt wel een vage videoclip. Het verhaal is zwak. Toch maar goed dat Seven pas last kreeg van het anti-Borg wapen toen de Voyager in de buurt was en niet zoals in de vorige aflevering toen het schip 10.000 ly verwijderd was. Bereik had weinig invloed op het ding. Ook blijkt dat de Borg al voor de Enterprise-D een Starfleet schip waren tegengekomen en zelfs hadden geassimileerd. :shake: Aliens zien er crap uit en doen niets meer dan zorgen voor de standaard VOY actie.

"Redemption", au! zware tegenvaller na het uitstekende deel 1 en de hele opbouw in eerdere afleveringen. Worf wordt aan de kant geschoven en alle aandacht gaat uit naar Picard & Data. :( De Federatie/Starfleet komt zeer naief over. Tenzij ze op geheime wijze Gowron hebben geholpen maar daar hebben wij niets van gezien. Picard's plan van een blokkade in OPEN ruimte is absurd. Blijft jammer dat TNG altijd klein dacht met het aantal schepen. De Klingon burgeroorlog eindigt vrij snel. Gezien alle opbouw is dit erg jammer. Dit had veel groter aangepakt moeten worden. IMO is dit toch wel het meest teleurstellende tweede deel van TNG en misschien wel Trek ooit. Op zichzelf staand is het helemaal niet zo slecht en Data in bevel vind ik goed gedaan maar als het vervolg op deel 1 en zeker als de ontknoping in de hele Klingon/Worf arc valt het zo tegen. Alleen al de manier hoe Worf finaal aan de kant wordt geschoven, dat is toch niet te rechtvaardigen.

"Looking For par'mach...", romantische komische aflevering waarbij Worf en Jadzia eindelijk een koppel worden. Een adaptatie van "Cyrano de Bergerac". Worf helpt Quark om Grilka's hart te veroveren ondanks dat hij ook Grilka wilt. Een leuke, grappige en luchtige aflevering gericht op verschillende personages. Het is niet van hetzelfde hoge niveau als eerdere en latere afleveringen maar ik vind het een leuke en vermakelijke aflevering en gezien de overige twee kandidaten stem ik op Par'Mach.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ik ga voor Par'Mach (DS9)

Hilarsiche ep vond ik het. Dat gedoe met Quark en Grilka. Ik vond Grilka overigens er goed gespeeld.

TNG viel idd tegen vergeleken met de 1ste ep, zoals vaak t geval is bij 2-parters
VOY was een erg oke aflevering.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

DS9, kan bij deze ronde haast niet anders :)
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Looking For Par'Mach In All The Wrong Places - DS9
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Drie mindere eps..dan toch maar Redemption Pt2 ondanks het feit dat het een zeer matig vervolg op deel in.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Infinite Regress. Die scene waar Seven verschillende 'species' beleeft en acteert, blijft 1 van mijn favoriet ST-scenes ooit.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

WeyounsLastClone schreef:Infinite Regress. Die scene waar Seven verschillende 'species' beleeft en acteert, blijft 1 van mijn favoriet ST-scenes ooit.
:thumbs:
Prachtige scene.

Ik ga ook voor Infinite Regress
Gebruikersavatar
Brunt
Ensign
Ensign
Berichten: 230
Lid geworden op: 24 jul 2004, 19:44

Bericht door Brunt »

Looking For Par'Mach In All The Wrong Places
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Looking For Par'Mach In All The Wrong Places - DS9
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Infinite regress - aardige ep, maar niet meer dan dat.

Redemption part 2 - stuk slechter dan deel 2 en de blokkade is idd een zeer raar idee, maar al met al toch zeker een zeer vermakelijke ep.

Looking for Par'Mach in all the wrong places - leuke ep. goed begin van de Jadzia - Worf relatie.

Mijn keuze gaat tussen TNG en DS9. Uiteindelijk ga ik toch voor Redemption part 2. Daar heb ik me toch het meest mee vermaakt.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Ondanks dat het tweede deel minder was is het toch nog steeds het beste wat dit uur te bieden heeft..... :)

Redemption part 2(TNG)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

sonpas schreef:Ondanks dat het tweede deel minder was is het toch nog steeds het beste wat dit uur te bieden heeft..... :)

Redemption part 2(TNG)
Betekent dit dat je de aanpak goed vindt mbt Data's bevelvoering, hoe hij het bevel voerde?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Infinite Regress
is lange tijd een van me favoriete eps geweest en nog steeds, top acteer werk van Ryan.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Looking for par'Mach in All the Wrong Places
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Looking For Par'Mach In All The Wrong Places (DS9)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

3rd RemataKlan schreef:
sonpas schreef:Ondanks dat het tweede deel minder was is het toch nog steeds het beste wat dit uur te bieden heeft..... :)

Redemption part 2(TNG)
Betekent dit dat je de aanpak goed vindt mbt Data's bevelvoering, hoe hij het bevel voerde?
Vermoedelijk niet...maar ik over badpakken en Risa komt de gemiddelde kijker ook niet heen dus wat maakt het dan nog uit? ;)
Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

Looking for Par'Mach in all the wrong places.
Gebruikersavatar
Twilight_Link
Commander
Commander
Berichten: 1385
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:04

Bericht door Twilight_Link »

Looking For Par'Mach In All The Wrong Places :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uitslag

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

16 mensen hebben gestemd.
Looking For Par'Mach In All The Wrong Places (DS9) staat op de eerste plek met 10 stemmen.
Redemption, part II (TNG) en Infinite Regress (VOY) staan samen op de tweede plek met ieder 3 stemmen.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #102!
Gesloten