Uur voor Uur - #103

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #103

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #103. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 7 januari 2006. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #103
Ensign Ro (TNG)
The Assignment (DS9)
Thirty Days (VOY)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Thirty Days". Paris is een groot fan van de zee. Goh dat dit nooit eerder is terug gekomen toen Paris het uitgebreid had over zijn passies. Niet eens een kleine hint. Niets, nada, noppes. Wat volgt is typisch VOY. Paris schendt het vertrouwen van Janeway en krijgt de standaard "I trusted you and you let me down speech" die Janeway aan elk senior staff lid heeft gegeven behalve aan zichzelf natuurlijk. Vervolgens krijgt Paris een zware straf, veel zwaarder dan de staffen die anderen kregen voor zwaardere vergrijpen die eerder of later zijn gepleegd. SFX zien er overigens prachtig uit. En tof hoe Paris op komt voor iets waarin hij gelooft, ook al was dit helemaal niet bekend bij de kijkers en kwam het nooit meer terug. De aflevering richt zich duidelijk op het personage maar ik blijf het gevoel houden van "is dit wel de Tom Paris die ik ken?".

"Ensign Ro", introductie van de Bajorans en ensign Ro Laren. Laren is een frisse wind in de TNG cast. Een personage met wat pit en wat duidelijk opvalt tussen de zoutloze TNG personages. Forbes speelt de rol goed. Ze doet hier beter dan in haar eerste TNG optreden (Half A Life). Picard mag tactische spelletjes spelen met de Cardassians. Goed gedaan. Nog wat gekonkel met de Cardassians die proberen het Bajoran verzet erin te luizen door misbruik te maken van de goedgelovigheid van een Starfleet admiraal. De Federatie vind ik wel weer erg soft overkomen. De Cardassians hebben die kolonie vernietigd maar blijkbaar zijn daar geen consequenties aan verbonden. De kijker komt er in ieder geval niet achter.

"The Assignment". O'Brien krijgt weer zwaar te verduren wanneer Keiko overgenomen wordt door een Pah Wraith. Colm Meany en Rosalind Chao doen uitstekend werk. Keiko komt het ene moment heel normaal en warm over en dan plots kil en hard. Met name de scene waarin ze Molly's haar kamt. O'Brien wordt zo opgejaagd dat hij geen tijd meer heeft om na te denken. Gelukkig voor hem heeft Rom dat wel.

Alle drie de afleveringen vind ik redelijk. Mijn voorkeur en dus stem gaat uit naar de O'Brien aflevering.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Thirty Days
Ja mooie aflevering en hij heeft zo zijn momenten, het is wel leuk om een keer te zien dat een crewmember tegen de regels in gaat en wat je als captain dan moet doen.

Ensign Ro ken ik niet

The assignment heb ik dankzij de tribble box gezien, dit vind ik een erg goede aflevering, Keiko vond ik altijd al wel leuk en in deze aflevering acteert ze erg goed dus dan maar voor deze.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Tactical_Cube schreef:Keiko vond ik altijd al wel leuk
dit is echt... te grappig gewoon... zal wel aan mij liggen :lachhuil:

ondanks dat ik echt een ******* hekel aan Keiko heb, gaat ook mijn stem deze ronde naar DS9, want t is wel een heel goede aflevering (net als ensign ro trouwens, maarja je kan maar op 1 stemmen...)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:Thirty Days
Ja mooie aflevering en hij heeft zo zijn momenten, het is wel leuk om een keer te zien dat een crewmember tegen de regels in gaat en wat je als captain dan moet doen.
Een keer te zien? Dit ligt niet meer aan onoplettendheid maar een gebrekkig geheugen.
Prime Factors, State Of Flux, Learning Curve, Maneuvers, Meld, Tuvix, Fair Trade, Scorpion, Prey, Nothing Human.
Allemaal voor "Thirty Days" en waarschijnlijk heb ik er een paar nog over het hoofd gezien.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 01 jan 2006, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

The Assignment - DS9
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

The Assignment vind ik de beste van deze drie eps.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Ik moet toch echt voor Ensign Ro (TNG) gaan. De eerste echte kennismaking met Bajorans, Guinan is altijd leuk om weer terug te zien, en zoals gezegd de frisse wind Ro Laren.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

3rd RemataKlan schreef:
Tactical_Cube schreef:Thirty Days
Ja mooie aflevering en hij heeft zo zijn momenten, het is wel leuk om een keer te zien dat een crewmember tegen de regels in gaat en wat je als captain dan moet doen.
Een keer te zien? Dit ligt niet meer aan onoplettendheid maar een gebrekkig geheugen.
Prime Factors, State Of Flux, Learning Curve, Maneuvers, Meld, Tuvix, Fair Trade, Scorpion, Prey, Nothing Human.
Allemaal voor "Thirty Days" en waarschijnlijk heb ik er een paar nog over het hoofd gezien.
Maar nooit in de situatie dat de Captain echt genoodzaakt was om met geweld haar eigen crew terug moest zien te krijgen.
In prime factors en dergelijke werd er geen torpedo op een crewmember afgeschoten...
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

In "Tuvix" werd het bemanningslid in kwestie geexecuteerd.
In "Meld" had Suder een ander bemanningslid vermoord.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Ensign Ro (TNG) Het optreden van ensign Ro is idd verfrissend, en realistisch. Een verademing tov de behoorlijke naïeve houding van de federatie.
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Tactical_Cube schreef:Thirty Days
Ja mooie aflevering en hij heeft zo zijn momenten, het is wel leuk om een keer te zien dat een crewmember tegen de regels in gaat en wat je als captain dan moet doen.

Ensign Ro ken ik niet

The assignment heb ik dankzij de tribble box gezien, dit vind ik een erg goede aflevering, Keiko vond ik altijd al wel leuk en in deze aflevering acteert ze erg goed dus dan maar voor deze.
Lees ik dit goed? Stem jij niet voor een VOY ep?? :o
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

The assignment vind ik een zeer irritante episode, voornamelijk omdat er teveel Keiko in zit.

30 days is een aardige voy ep maar komt natuurlijk veel te laat in de serie en de gevolgen worden zoals gewoonlijk weer eens genegeerd.

Mijn stem gaat dan ook uit naar Ensign Ro, als is het alleen maar omdat Ro zo'n tof karakter is.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

"Thirty Days"(VOY) heeft prachtige SFX, het verhaal valt best goed mee en is onderhoudend.

"The Assignment" (DS9) goed acteerwerk van Rosalind Chao, iets waar ze niet veel kans toe kreeg, want meestal mocht ze enkel de lieve/vervelende echtgenote spelen van O'Brien. Goeie ep. met ook geloof ik, de introductie? van de Pah Wraith's.

mijn keuze gaat echter naar....

"Ensign Ro"(TNG), eerste keer Bajorans , een energieke ensign Ro Laren, echt een puike prestatie van Forbes. Goed verhaal en prachtige scenes tussen Laren en Picard.....Cardassians en Guinan....een ep. die zeker in mijn top 10 staat. :)
Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

Ensign Ro
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

3rd RemataKlan schreef:In "Tuvix" werd het bemanningslid in kwestie geexecuteerd.
In "Meld" had Suder een ander bemanningslid vermoord.
Zoals ik al zei is het nooit zo als in 30 days geweest

Tuvix en Suder bevonden zich beiden al op het schip, Paris had ook weg kunnen gaan bv.

Ensign Ro moet ik maar eens een keertje gaan zien
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:
3rd RemataKlan schreef:In "Tuvix" werd het bemanningslid in kwestie geexecuteerd.
In "Meld" had Suder een ander bemanningslid vermoord.
Zoals ik al zei is het nooit zo als in 30 days geweest
Nee het is nooit precies en exact hetzelfde gebeurd. Maar jij doet net alsof het eens iets anders is voor VOY maar dat is helemaal niet het geval!
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

VOY was saai, DS9 vond ik redelijk, maar kon me ook niet echt boeien. TNG heb ik niet gezien. :o

Aangezien ik zowel VOY en DS9 saai vond en TNG niet gezien heb, wil ik TNG niet de kans ontzeggen te winnen, enkel omdat ik hem niet gezien heb en dan maar op een saaie ep stem.
Ik stem deze ronde dus niet.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Ensign Ro(TNG): is net een stukje beter dan de rest.
Gebruikersavatar
Zimmerman
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 jun 2005, 15:10
Locatie: Ammerzoden
Contacteer:

Bericht door Zimmerman »

The Assignment (DS9) vind ik het best van deze drie.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uitslag

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

12 mensen hebben gestemd.
Ensign Ro (TNG) en The Assignment (DS9) staan samen op de eerste plek met ieder 6 stemmen.
Thirty Days (VOY) staat op de tweede plek met 0 stemmen.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #104!
Gesloten