Uur voor Uur - #104

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #104

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #104. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 14 januari 2006. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #104
Silicon Avatar (TNG)
Trials And Tribble-ations (DS9)
Counterpoint (VOY)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Trials and Tribble actions ja aardige aflevering, niet super speciaal maar wel grappig op sommige momenten. Ze hebben het aardig mooi gedaan.

Counterpoint Erg goede aflevering, Voyager wordt telkens geinspecteerd op zoek naar telepaten die Voyager stiekem mee smokkelt. Ik vind deze aflevering erg goed gedaan en het einde is erg leuk... You can't outsmart Janeway :*) was op zich misschien wel leuk geweest als Kashyk een tijdje gebleven was.

Tng ken ik deze ronde niet, maar hij lijkt me wel aardig aan de preview te zien en de tekst gelezen te hebben.
Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

Trials and Tribble-ations
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Trials And Tribble-ations
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Silicon Avatar - TNG

(De aflevering van DS9 is natuurlijk super, maar deze TNG aflevering vond ik mij persoonlijk, qua verhaal, meer aanspreken. VOY is gewoon onzin.)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

hoezo is die van Voyager onzin?
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Tactical_Cube schreef:hoezo is die van Voyager onzin?
Omdat ik het hele verhaal onzinnig vind. Mensen vasthouden in transporter suspension vind ik vergezocht om eerlijk te zijn.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Tactical_Cube schreef:hoezo is die van Voyager onzin?
Je wil toxh niet zeggen dat die aflevering goed in mekaar zat
De opzet is leuk met die telepaten maar het einde is weer zo zwak

Neem dan de tribbles van DS9 dat is gewoon goed

maar ik laat verder commentaar over aan 3rd
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

T_C schreef:Trials and Tribble actions ja aardige aflevering, niet super speciaal maar wel grappig op sommige momenten. Ze hebben het aardig mooi gedaan.
:notgood: Nepfan.




Silicon Avatar (TNG)
Terugkeer van het kristal entiteit. Degelijke ep die voorborduurt op de ep "Datalore" uit seizoen 1
Data komt onder vuur waneer en wetenschapster hem beschuldigd samen te spannen met het ding. Verhaaltje is redelijk gedaan.


Trials And Tribble-ations (DS9)
Een ware homage aan Star Trek. 1000 x beter dan die jubileumep van Voyager. Sisko & co in de TOS uniformpje. Schitterend. 8-)
De trucage om de DS9 karakters tussen de TOS karakters rond te laten lopen is verbluffend.
Hilarisch zijn ook de tijdagenten Dulmur en Lucsly wiens namen een verbastering vanMulder en Scully uit The X-files zijn.
De laatste scene op de brug van de Enterprise met Sisko en Kirk :pray2:


Counterpoint (VOY)
Degelijke ep. maar meer niet

Trials And Tribble-ations (DS9) zonder meer de keuze van deze week
Laatst gewijzigd door EMH op 08 jan 2006, 17:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Trials And Tribble-ations (DS9)
Gebruikersavatar
Brunt
Ensign
Ensign
Berichten: 230
Lid geworden op: 24 jul 2004, 19:44

Bericht door Brunt »

Trials And Tribble-ations (DS9)

Prachtige aflevering. Heel mooi in elkaar gezet ook. De Voyageraflevering overigens was wel leuk om een keer te kijken, maar daar blijft het dan ook bij. Ik dacht overigens ook altijd dat je nooit zo lang in een transporterveld kon zitten, maar ja.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Scotty zat er anders ook heel lang in toch?
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

doe maar trials and tribbelations een goede, ode aan tos, en aan die tos aflevering
Gebruikersavatar
Brunt
Ensign
Ensign
Berichten: 230
Lid geworden op: 24 jul 2004, 19:44

Bericht door Brunt »

Ace of Spades schreef:Scotty zat er anders ook heel lang in toch?
Oh ja, dat klopt.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Trials and Trible-ations was verreweg de beste ep, hoewel TNG ook leuk was.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ace of Spades schreef:Scotty zat er anders ook heel lang in toch?
Zijn vriend overleefde het niet.

"Counterpoint", redelijke aflevering. Janeway komt zowel dom als slim over. Dom met het hele plan om telepaten door Devore ruimte te smokkelen ondanks de grote risico's. Niet alleen het schip kwijt kunnen raken aan de Devore maar ook het langdurig opslaan van transporterpatronen wat zeer gevaarlijk is. Om Devore ruimte heen reizen had ook heel goed gekund. Slim met het belazeren van Kashek. Dat vind ik wel aardig om te zien ondanks dat de acteur wat teleurstelt. De uitvoering brengt het geheel naar een hoger niveau dan wat het verhaal op papier is. En zou Janeway toestemming van de EMH hebben gevraagd voor het aangaan van een seksuele relatie met Kashek?

"Silicon Avatar", redelijke aflevering. De vernietiging van de kolonie was mooi uitgevoerd. De aflevering heeft een grimmig einde, sowieso een aantal treurige gebeurtenissen. Een minpunt vind ik Dr. Marr. Die verandert ineens zo plots dat het lijkt alsof het twee verschillende personages zijn. Dat had beter aangepakt moeten worden. En natuurlijk de Federatie of Picard dan die willen communiceren met de Kristalentiteit en zeker niet wildoden/vernietigen. Kom op zeg. Het is zeer gevaarlijk iets wat verantwoordelijk is voor de dood van vele levens. Ook al zouden ze ermee kunnen communiceren wat dan? Het moet hele planeet kaalplukken om te overleven. Wat hadden ze nou in godsnaam willen bereiken?

"Trials And Tribble-ations". Fantastische aflevering. Uitstekende homage aan Star Trek. Ipv de Star Trek afzeik aflevering die VOY gaf met "Flashback". De DS9 personages gaan naadloos over in de TOS opnames. Verhaal zelf is ook tof met veel humor en knipogen naar de fans zonder dat het te ver gaat. Er zijn ook subtiele verwijzingen e.d. die niet door iedereen zullen opvallen. Erg goed dat ze de originele Ann Darvin acteur wisten te gebruiken.

Dit is een nobrainer: Trials And Tribble-ations!
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

3rd RemataKlan schreef:
Ace of Spades schreef:Scotty zat er anders ook heel lang in toch?
Zijn vriend overleefde het niet.
Ik heb het hele verhaal nooit helemaal meegekregen, het enige wat ik nog wist is dat Scotty iig een hele tijd is opgeslagen :+ .

3rd RemataKlan schreef:Dit is een nobrainer: Trials And Tribble-ations!
P'cies, Trials And Tribble-ations dus.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Re: Uur voor Uur - #104

Bericht door HorckDude »

Trials And Tribble-ations (DS9)
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Re: Uur voor Uur - #104

Bericht door Frank »

HorckDude schreef:Trials And Tribble-ations (DS9)
Idem :) .
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Trials And Tribble-ations (DS9)
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Trials and Tribble-ations. (DS9)
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Trials and tribble-ations (DS9)
Gebruikersavatar
Zimmerman
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 jun 2005, 15:10
Locatie: Ammerzoden
Contacteer:

Bericht door Zimmerman »

Trials and Tribble-ations (DS9)
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Trials and Tribble-ations
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Trials and Tribble-ations (DS9) is zonder twijfel de beste ep. van dit uur.....en gaat terecht winnen.
Counterpoint (VOY) de zwakste.....

maar omdat ik de TNG ep. zeker beter vind dan die van VOY kan ik met mijn stem ervoor zorgen dat deze tenminste op een tweede plek kan terecht komen. :*)

enkel daarom.....Silicon Avatar (TNG)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Dat is flauw zeg.

En zonder jouw stem staat TNG ook op twee.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

maar niet afgezonderd op een tweede plek....... ;)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

3rd RemataKlan schreef:
Ace of Spades schreef:Scotty zat er anders ook heel lang in toch?
Zijn vriend overleefde het niet.

"Counterpoint", redelijke aflevering. Janeway komt zowel dom als slim over. Dom met het hele plan om telepaten door Devore ruimte te smokkelen ondanks de grote risico's. Niet alleen het schip kwijt kunnen raken aan de Devore maar ook het langdurig opslaan van transporterpatronen wat zeer gevaarlijk is. Om Devore ruimte heen reizen had ook heel goed gekund. Slim met het belazeren van Kashek. Dat vind ik wel aardig om te zien ondanks dat de acteur wat teleurstelt. De uitvoering brengt het geheel naar een hoger niveau dan wat het verhaal op papier is. En zou Janeway toestemming van de EMH hebben gevraagd voor het aangaan van een seksuele relatie met Kashek?

"Trials And Tribble-ations". Fantastische aflevering. Uitstekende homage aan Star Trek. Ipv de Star Trek afzeik aflevering die VOY gaf met "Flashback". De DS9 personages gaan naadloos over in de TOS opnames. Verhaal zelf is ook tof met veel humor en knipogen naar de fans zonder dat het te ver gaat. Er zijn ook subtiele verwijzingen e.d. die niet door iedereen zullen opvallen. Erg goed dat ze de originele Ann Darvin acteur wisten te gebruiken.

Dit is een nobrainer: Trials And Tribble-ations!
Janeway is de Captain die mag zelf bepalen of ze het met een alien doet of niet ;):P
was het trouwens dat die regel echt van starfleet was? Misschien is het een regel die ze daar in het dq hebben opgesteld voor de veiligheid van de crew... maar dat weet ik zo niet. Wel vind ik het zielig van je dat je daar op door zeurt.

Naar mijn weten probeert de federatie altijd mensen te helpen als deze om hulp vragen en dat deden de telepaten. En dat met die transporterpatronen is op lange duur gevaarlijk ja maar het hoeft niet, kijk maar naar de tng ep met Scotty, hij kwam er goed en wel uit, en drastische tijden vragen om drastische maatregelen. ;)

Om Devore space heen reizen, we krijgen geloof ik niet te weten hoe groot Devore space is maar ik neem aan dat deze dat wel is aangezien ze in Dragons Teeth zelfs nog planeten van de Devore tegenkomen als ze op zoek zijn naar een planeet voor de Vaadwuar. (nou kan het natuurlijk dat ze oude kaarten bekeken maar dat hoeft niet.)

-----

Trials is leuk maar ik vind Flashback dan toch nog leuker, waar ze gewoon een nieuw verhaal bedenken, waardoor het niet bijna een ripp-off is van een originele aflevering. Hij is erg leuk om te zien vooral als je tos leuk vind, maar zo super vind ik hem daardoor niet.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Janeway is de Captain die mag zelf bepalen of ze het met een alien doet of niet
Hoe stupide is deze opmerking op de schaal van 1 tot 10?

Als Captain moet je dus het goede voorbeeld geven. En dat is niet elke alien neuken die je tegenkomt met alle risico van besmetting met ziektes ed.


Maar ach we hebben het over Janeway he. :*)
Trials is leuk maar ik vind Flashback dan toch nog leuker, waar ze gewoon een nieuw verhaal bedenken, waardoor het niet bijna een ripp-off is van een originele aflevering. Hij is erg leuk om te zien vooral als je tos leuk vind, maar zo super vind ik hem daardoor niet.
rip-off :roll:

Een erg goed uitgewerkt idee om een ep van TOS zo te verwerken dus.
In tegenstelling tot wat Voyager deed met TUC.
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Trials And Tribble-actions Zeker goeie aflevering, prachtige humor met de tribbles en dan Quark op het eind :*)
Gesloten