Uur voor Uur - #105

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #105

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #105. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 21 januari 2006. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #105
Disaster (TNG)
Let He Who Is Without Sin... (DS9)
Latent Image (VOY)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Latent Image", crap aflevering. Het hele verhaal was overbodig als de senior staff en met Janeway voorop verstand had gehad. Oke, de situatie is als volgt: de EMH loopt vast omdat hij een keus maakte tussen twee even zwaar gewonde bemanningsleden. Janeway's oplossing? Zijn geheugen van die gebeurtenis wissen. En om te zorgen dat hij er niet achter zal komen moet ook elk stukje bewijs van het bestaan van dat vrouwelijke bemanningslid ook worden verwijderd! Niemand kan over haar praten want misschien dat de EMH er achter komt! En zij was nog een populair bemanningslid! Wij hebben haar nooit gezien maar ja. Ipv dat Janeway gewoon het geheugen dusdanig had aangepast zodat het leek alsof Harry Kim minder zwaar gewond was. Dat zou slim zijn! EMH loopt weer vast en de aflevering eindigt met hem in een stoel. Volgende week is alles weer goed. Sorry hoor maar hij is een computerprogramma wat vast liep op een bepaalde gebeurtenis. Dat hoort hij elke keer te krijgen. Verder is er nog Picardo die overacteert wat irritant is.

"Disaster", ramp van een aflevering. Worf's avontuur in Ten Forward was cliche en NIET grappig. Picard met de kinderen was weinig aan. Crusher en LaForge. Ja hoe slim is het om zulk gevaarlijk spul in de SHUTTLE BAY te laten? Riker die met Data's hoofd rondloopt. :roll: Maar het ergste is nog wel Deanna Troi in bevel. TNG is een militaire nitwit serie. Klaar. Troi is geen bevelofficier. Ensign Ro had het bevel moeten nemen. Troi weet zelfs de simpelste dingen niet zoals 'wat gebeurt er bij een warp core breach?'. Vervolgens maakt ze de foute beslissing om de shotel niet te scheiden van het schip. Alles loopt weliswaar goed af maar de stardrive sectie kon elk moment de lucht in gaan!

"Let Who Is Without Sin". ook crap. Worf komt over als een chagrijnige zak die pas blij is wanneer hij de vakantie van iedereen verpest. Nog een klein stukje interessante personagebelichting met Worf wat één en ander verklaart, jammer dat het in deze aflevering zat. Die Essentials beweging is een aardig idee maar de uitvoering is slecht. En waarom staan ze hun programma te verkondigen in een vakantieparadijs? Wat ze zeggen klopt wel maar men is daar op vakantie!!!

Nou, Let He Who Is dan maar, de minst domme aflevering. Tenminste één goed personagestukje, 'waarom is Worf zoals hij is' en tja Terry Farrell, Chase Masterson, Vanessa Williams en ander vrouwelijk schoon wat rondhuppelt in badpak. :*D Het is oppervlakkig maar ik kan er verder geen chocola van maken.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 15 jan 2006, 16:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Geen sterke ronde deze keer :{ .
De Voyager aflevering was hilarisch slecht :lachhuil: .
DS9 was gezeik en TNG ook. Toch maar voor TNG, tenminste wat spanning.

TNG - Disaster dus
Laatst gewijzigd door Ace of Spades op 15 jan 2006, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Uhuh absoluut drie afleveringen waar we maar niet al te lang over na moeten denken. Ik ga zelf voor disaster. Ongeacht het feit dat dit idd een verschikkelijke aflevering is en dat ik de bevalling van Keiko altijd doorzet zitten er toch een aantal geniale Picard stukjes in.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Let he who... mjah zo super heb ik Risa nooit gevonden en Worf ook niet.

Latent Image Erg mooie aflevering.
Jij kan echt alleen maar zeiken he :X kheb geen eens zin om er op te reageren
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Soms zeikt 3rd wel eens, over Latent Image heeft hij geheel gelijk. Het is een debiele aflevering waarin ook nog eens slecht geacteerd wordt (vooral van Picardo is dat opvallend omdat hij juist meestal een positieve uitzondering is). Het was mij betreft een van de eerste echte misstappen die men in de latere seizoenen heeft begaan met het karakter van de dokter. Als ze zo'n ep als deze hadden willen doen had men het eerder plaats moeten laten vinden in de serie én er vaker op terug moeten komen (maar dat geldt voor meer zaken).
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:Latent Image Erg mooie aflevering.
Jij kan echt alleen maar zeiken he :X kheb geen eens zin om er op te reageren
Je hebt er het verstand ook niet voor achterlijke.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Tactical_Cube schreef:Let he who... mjah zo super heb ik Risa nooit gevonden en Worf ook niet.

Latent Image Erg mooie aflevering.
Het hele idee dat het hele schip een zogenaamd 'populair' bemanningslid moet vergeten alleen omdat de scheepsarts een keuze moest maken is absurd! Hoe kan je dit een mooie aflevering vinden :{ . Waarom zijn de senior officers meegegaan met zoiets belachelijks? Het bewijs dat die geen ruggengraat hebben.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Tactical_Cube schreef:Jij kan echt alleen maar zeiken he :X kheb geen eens zin om er op te reageren
Blijf dan lekker uit dit topic (of weg van het forum)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Het is een beetje achterlijk ja, maar je hoeft er alleen niet over te praten als de dokter er niet bij is. En normaal gesproken zie je hem niet vaak. Zoals Jetal die had hem ook al een hele tijd niet gezien. Je hoefde dus alleen op te passen als hij er was.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Inteelt_Cube

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:Het is een beetje achterlijk ja, maar je hoeft er alleen niet over te praten als de dokter er niet bij is. En normaal gesproken zie je hem niet vaak. Zoals Jetal die had hem ook al een hele tijd niet gezien. Je hoefde dus alleen op te passen als hij er was.
LEER LEZEN!

ALLES over haar bestaan aan boord het schip moest verwijderd worden!!!
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Tactical_Cube schreef:Het is een beetje achterlijk ja, maar je hoeft er alleen niet over te praten als de dokter er niet bij is. En normaal gesproken zie je hem niet vaak. Zoals Jetal die had hem ook al een hele tijd niet gezien. Je hoefde dus alleen op te passen als hij er was.
Alles over haar werd gewist :{ .
Het is een beetje achterlijk ja
Waarom stem je er dan op met de mededeling dat het een mooie aflevering is? Blijkbaar issie niet zo mooi...
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ace of Spades schreef:Blijf dan lekker uit dit topic (of weg van het forum)
Inderdaad. Zeker omdat hij elk kritiekpunt als gezeik ziet, niet in staat is om een argument te maken, vindt dat deze competitie naar de hel kan gaan en dit forum haat.
Ace of Spades schreef:Waarom stem je er dan op met de mededeling dat het een mooie aflevering is?
Een "erg mooie aflevering" zelfs.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Hmm de de mooiste keutel uit de stront trekken deze keer.

Let he... DS9
Risa eps zijn meestal saai. En dat Vanessa Williams in de ze meespeelt verandert dat niet.

Disaster TNG
Tja niet denderend. Troi als vervangend captain is helemaal stom. Ze weet niks van het schip op technisch gebied en leiding geven zo als ze ook duidelijk laat zien.

Latent Image VOY
Dat is deze ep in mn geheugen momenteel.


Disaster TNG dan maar.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

EMH schreef: Disaster TNG
Tja niet denderend. Troi als vervangend captain is helemaal stom. Ze weet niks van het schip op technisch gebied en leiding geven zo als ze ook duidelijk laat zien.
Bovendien is ze niet eens een bevelofficier. (hetzelfde geldt ook voor Dr. Crusher)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

3rd RemataKlan schreef:
EMH schreef: Disaster TNG
Tja niet denderend. Troi als vervangend captain is helemaal stom. Ze weet niks van het schip op technisch gebied en leiding geven zo als ze ook duidelijk laat zien.
Bovendien is ze niet eens een bevelofficier. (hetzelfde geldt ook voor Dr. Crusher)
Maar het is wel mogelijk dat ze captain kan worden als alle bevelvoerende officieren er om een of andere reden niet zijn toch?
Wat overigens een debiel iets is, dat alle officieren niet op de brug of aan boord zijn.
Zoals in Decent geloof ik waar Crusher ineens captain was en bovendie nde rest van de aanwezigen op het niveau van stagelopers zaten.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

EMH schreef:Maar het is wel mogelijk dat ze captain kan worden als alle bevelvoerende officieren er om een of andere reden niet zijn toch?
Ro was bevelofficier.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

3rd RemataKlan schreef:
EMH schreef:Maar het is wel mogelijk dat ze captain kan worden als alle bevelvoerende officieren er om een of andere reden niet zijn toch?
Ro was bevelofficier.
Nee, Troi...
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Let He Who Is Without Sin

Omdat de andere nog slechter waren ;-(
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

captain crash schreef:
3rd RemataKlan schreef:
EMH schreef:Maar het is wel mogelijk dat ze captain kan worden als alle bevelvoerende officieren er om een of andere reden niet zijn toch?
Ro was bevelofficier.
Nee, Troi...
Nee hoor, echt niet. Star Trek wist dit gelukkig wel.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

3rd RemataKlan schreef:
captain crash schreef:
3rd RemataKlan schreef:
EMH schreef:Maar het is wel mogelijk dat ze captain kan worden als alle bevelvoerende officieren er om een of andere reden niet zijn toch?
Ro was bevelofficier.
Nee, Troi...
Nee hoor, echt niet. Star Trek wist dit gelukkig wel.
Volgens mij echt wel...zal zo wel eens zoeken heb niet heel veel beters te doen vandaag.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Ik vond Disaster (TNG) eigenlijk wel een leuke mengelmoes van verschillende stukjes. Om Picard met kinderen om te zien gaan is altijd leuk. :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Troi takes a deep breath... tries to clear her mind
for a moment. After a beat...

TROI
There are a lot of people still
alive... many of them are hurt...
but I can't tell where they are.

After a beat, Ro tries to get things moving.

RO
We need to start emergency
procedures. Who's the duty
officer?

O'BRIEN
Lieutenant Monroe was in command,
but he's dead.

There is a beat as O'Brien realizes what that means.
There hadn't been a chance to consider this question
before now.

O'BRIEN
(continuing)
I believe Counselor Troi is the
senior officer on the bridge.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

En dit is dus fout!

Zoals ik al zei "TNG is een militaire nitwit serie."

Het kritiekpunt is dat Troi in bevel niet klopt en waar kom je mee? "Het klopt wel want de aflevering zegt het".

En het aantal dienstjaren (seniority) doet er hier niet eens toe.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 15 jan 2006, 16:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik dacht dat je zei dat Ro het bevel had. Ro had het bevel niet volgens de aflevering. Als jij vervolgens zegt: dat klopt niet. Dan zeg: tuurlijk niet maar daar is het TNG voor ;) En dus heb ik je post vermoedelijk maar half gelezen.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

captain crash schreef:Ik dacht dat je zei dat Ro het bevel had. Ro had het bevel niet volgens de aflevering.
Ik zei dat Ro het bevel had moeten nemen. Zij had in bevel moeten zijn ondanks dat Troi een hogere rang heeft.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

3rd RemataKlan schreef:
captain crash schreef:Ik dacht dat je zei dat Ro het bevel had. Ro had het bevel niet volgens de aflevering.
Ik zei dat Ro het bevel had moeten nemen. Zij had in bevel moeten zijn ondanks dat Troi een hogere rang heeft.
Inderdaad dat had gemoeten en eigenlijk had Troi ook dood gemoeten in deze ep (of liever eigenlijk eerder) maar dat was niet zo. Netzo als dat ze het schip natuurlijk wel hadden moeten scheiden toen ze de kans nog hadden.
Gebruikersavatar
Brunt
Ensign
Ensign
Berichten: 230
Lid geworden op: 24 jul 2004, 19:44

Bericht door Brunt »

Alle drie de afleveringen stelden niet veel voor. Latent Image was gewoon vaag. De EMH is maar een computerprogramma. Zoveel gezever om niks. Echt debiel. Let He Who Is Without Sin en Disaster waren ook slecht, maar omdat ik de DS9 aflevering net iets minder slecht vond stem ik daar dus op.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Dat iemand het lef heeft om op DS9 te stemmen in deze ronde zegt mij al genoeg...

VOY vond ik een ontroerende afl. toen ik hem voor het eerst zag, maar de aflevering klopt niet helemaal...

Disaster moet je zien als een comedy en dan is 'ie leuk!

Dus:

Disaster - TNG
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Visitor1982 schreef:Disaster moet je zien als een comedy en dan is 'ie leuk!
De aflevering is helemaal niet bedoeld als comedy en zelfs wanneer je het zo gaat zien is en blijft het NIET leuk. :{
Gesloten