Uur voor Uur - #106

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #106

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #106. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 28 januari 2006. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #106
The Game (TNG)
Things Past (DS9)
Bride Of Chaotica! (VOY)

Veel plezier!
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 22 jan 2006, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Bride Of Chaotica!" Het holodeck loopt WEER vast en nu moet Captain Proton in actie komen. Jammer voor hem gaat de meeste screentime naar captain Janeway. :shake: De aflevering verzuipt in de technobabble. Weet niet wat het precies wilt zijn. Erg grappig wilt het nooit worden. Er wordt teveel tijd doorgebracht buiten het holodeck waar de technobabble de hoek om komt kijken. Korton, de aflevering mist focus. Vergelijk dit met DS9 "Our Man Bashir" en het wordt duidelijk. Toen de Proton setting werd geintroduceerd in "Night" hoopte ik op een aflevering ala "Our Man Bashir". Helaas kwamen ze met dit aanzetten. Toch jammer voor de mensen die zoveel tijd en moeite hebben gestoken in de bouw van de mooie Proton sets.

"The Game", Wesley brengt een bezoek aan de Enterprise en dat is maar goed ook want dankzij hem wordt het schip gered en een alien plan om Starfleet te infiltreren verijdeld.. Ensign Robin Lefler wordt gespeeld door een toen nog onbekende Ashley Judd. Trouwens, ik kan me zo niet herinneren of we La Forge met zo'n speeltje hebben gezien.

"Things Past", IMO de enige fatsoenlijke aflevering deze ronde. Odo denkt terug aan de goeie ouwe tijd toen de Cardies het voor het zeggen hadden. Net als met "Necessary Evil". De aflevering richt zich op een donker geheim uit Odo's verleden. Ook zien we Dukat weer als prefect van DS9, terwijl hij in het heden een verzetsstrijder is. Ik vind het wel tof dat DS9 dit soort afleveringen kon maken, dat het station een verleden had voor de start van de serie. De andere series, op Star Trek na, hebben dit niet. Het schip is telkens een gloednieuw schip. Levar Burton levert uitstekend regiewerk af. Vooral de scene waarin de onschuldige Bajorans worden geexecuteerd is prachtig in beeld gebracht. Mijn stem gaat dus naar deze aflevering.
Gebruikersavatar
Brunt
Ensign
Ensign
Berichten: 230
Lid geworden op: 24 jul 2004, 19:44

Bericht door Brunt »

Things Past, zeker weten. Was een hele mooie aflevering.

Bride of Chaotica! was wel aardig om eens te zien, alleen Janeway was hinderlijk aanwezig.

The Game vond ik een rare aflevering. Een of ander debiel speeltje kan zo de hele bemanning overnemen. Gelukkig maar dat Wesley het kon voorkomen...
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Mijn stem gaat naar 'Bride of Chaotica!', een heerlijke aflevering. Deze aflevering moet je niet te serieus nemen, dat is ook de bedoeling niet van deze aflevering. Gewoon genieten van de briljante Chaotica; Arachnia is natuurlijk een stuk leuker dan de standaard Janeway. Zwart-wit is goed gebruikt en geeft de gehele aflevering een leuke 'feel'.

The Game vond ik een enigszins tergende aflevering.

Things Past, een goede aflevering, maar niet echt mijn smaak.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

WeyounsLastClone schreef:Mijn stem gaat naar 'Bride of Chaotica!', een heerlijke aflevering. Deze aflevering moet je niet te serieus nemen, dat is ook de bedoeling niet van deze aflevering.
Denk ook niet iemand zo dom is om dat te doen. Probleem is dat de aflevering zichzelf te serieus neemt, met name de technobabble scenes die buiten het holodeck plaatsvinden.
WeyounsLastClone schreef:Zwart-wit is goed gebruikt en geeft de gehele aflevering een leuke 'feel'.
Verklaar dan maar eens hoe de diverse (technobabble) scenes in kleur BUITEN het holodeck bijdragen aan die IMO niet bestaande 'feel'. De scenes die elke keer het tempo eruit halen.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

3rd RemataKlan schreef:
WeyounsLastClone schreef:Mijn stem gaat naar 'Bride of Chaotica!', een heerlijke aflevering. Deze aflevering moet je niet te serieus nemen, dat is ook de bedoeling niet van deze aflevering.
Denk ook niet iemand zo dom is om dat te doen. Probleem is dat de aflevering zichzelf te serieus neemt, met name de technobabble scenes die buiten het holodeck plaatsvinden.
Ik vond het juist wel een grappig contrast. Het enigszins over-the-top verhaal en acteerwerk bij Chaotica en Arachnia met de, wat jij noemt, techno-babble in kleur.
3rd RemataKlan schreef:
WeyounsLastClone schreef:Zwart-wit is goed gebruikt en geeft de gehele aflevering een leuke 'feel'.
Verklaar dan maar eens hoe de diverse (technobabble) scenes in kleur BUITEN het holodeck bijdragen aan die IMO niet bestaande 'feel'. De scenes die elke keer het tempo eruit halen.
Een hele aflevering in zwart-wit had gekund misschien, maar voor mijn gevoel had dat toch niet echt gewerkt. Ik vond de verhouding wel goed zo eigenlijk. Juist door het contrast sprong het zwart-wit er uit.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

WeyounsLastClone schreef:Ik vond het juist wel een grappig contrast. Het enigszins over-the-top verhaal en acteerwerk bij Chaotica en Arachnia met de, wat jij noemt, techno-babble in kleur.
Hoe is het heen-en-weer geswitch tussen beide settings waardoor alle vaart eruit gaat grappig? Of heb jij net als TC compleet andere definities voor bepaalde woorden?

WeyounsLastClone schreef:Een hele aflevering in zwart-wit had gekund misschien, maar voor mijn gevoel had dat toch niet echt gewerkt. Ik vond de verhouding wel goed zo eigenlijk. Juist door het contrast sprong het zwart-wit er uit.
De hele aflevering had niet gehoeven maar wel grotendeels. De nadruk leggen op het Proton verhaal en dan wel met captain Proton meer in de hoofdrol. Wat wil de aflevering nu zijn? Een hommage-parodie aan crappy jaren 40/50 scifi? Daar lijkt het wel. Alleen het faalt finaal door te grote nadruk op de technobabble wat niets meer is dan crappy jaren 90 scifi.

Dat is geen goed contrast. Dat is een combinatie die net werkt en de aflevering finaal torpedeert.

Bovendien is de grappendichtheid veel en veel te laag.

De aflevering hoort het te hebben van die feel waar jij het over had maar door telkens weg te gaan van het holodeck en dan vooral aan te komen zetten met technobabble scenes die zichzelf bloedserieus nemen komt die feel nooit tot stand. Er zit geen vaart in, geen energie, niets. Ja alleen goede bedoelingen die zijn gesaboteerd door een zwak script.

Vergelijk het maar met DS9 Our Man Bashir. Die aflevering spendeert niet een hoop tijd aan scenes buiten het holodeck die stijf staan van de technobabble. Technobabble haalt sowieso al het tempo en energie weg.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

3rd RemataKlan schreef:
WeyounsLastClone schreef:Ik vond het juist wel een grappig contrast. Het enigszins over-the-top verhaal en acteerwerk bij Chaotica en Arachnia met de, wat jij noemt, techno-babble in kleur.
Hoe is het heen-en-weer geswitch tussen beide settings waardoor alle vaart eruit gaat grappig? Of heb jij net als TC compleet andere definities voor bepaalde woorden?
Ik heb geen andere definities, waarschijnlijk. Hoogstens een andere interpretatie, blijkbaar. Voor mijn gevoel ging de vaart er niet zo snel uit als jij het doet voorstellen. En waarom haal je er TC bij?
3rd RemataKlan schreef:
WeyounsLastClone schreef:Een hele aflevering in zwart-wit had gekund misschien, maar voor mijn gevoel had dat toch niet echt gewerkt. Ik vond de verhouding wel goed zo eigenlijk. Juist door het contrast sprong het zwart-wit er uit.
De hele aflevering had niet gehoeven maar wel grotendeels. De nadruk leggen op het Proton verhaal en dan wel met captain Proton meer in de hoofdrol. Wat wil de aflevering nu zijn? Een hommage-parodie aan crappy jaren 40/50 scifi? Daar lijkt het wel. Alleen het faalt finaal door te grote nadruk op de technobabble wat niets meer is dan crappy jaren 90 scifi.

Dat is geen goed contrast. Dat is een combinatie die net werkt en de aflevering finaal torpedeert.

Bovendien is de grappendichtheid veel en veel te laag.

De aflevering hoort het te hebben van die feel waar jij het over had maar door telkens weg te gaan van het holodeck en dan vooral aan te komen zetten met technobabble scenes die zichzelf bloedserieus nemen komt die feel nooit tot stand. Er zit geen vaart in, geen energie, niets. Ja alleen goede bedoelingen die zijn gesaboteerd door een zwak script.

Vergelijk het maar met DS9 Our Man Bashir. Die aflevering spendeert niet een hoop tijd aan scenes buiten het holodeck die stijf staan van de technobabble. Technobabble haalt sowieso al het tempo en energie weg.
Wat betreft het zichzelf serieus nemen, vond ik Our Man Bashir eigenlijk erger dan BoC. Maar dat zal wel persoonlijke smaak zijn. Het 'verhaal' (als je het zo kunt noemen) en het vermaak en de popcorn-feel van Bride of Chaotica is me het beste bijgebleven van de in deze ronde genoemde afleveringen, en dat is waar het bij mij om draait in ST, en daar heb ik voor gekozen.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Bride of Chaotica eens een keer iets anders, en arachnia :lachhuil:, ik geef toe het verhaal is niet super maar desondanks dat blijft het een goede aflevering.
Als Paris naar Janeway kijkt om Arachnia te spelen :lachhuil: en ik weet zo niet of dat in deze ep is maar die constance goodheart die begint te schreeuwen als ze iemand in kleur ziet (maar volgens mij is dat niet in deze ep) Maar iig Chaotica is altijd leuk om te zien en Mulgrew doet het goed als Arachnia.

The Game heb ik laatst zon .com docuding over gezien lijkt me eigenlijk best een vreemde aflevering en hij leek me nou ook niet super.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

^ Dus eigenlijk heb je maar één aflevering gezien en toch ben je in staat om een afweging te maken uit de drie afleveringen.

Wow, net zo erg als Mats...
WeyounsLastClone schreef:Wat betreft het zichzelf serieus nemen, vond ik Our Man Bashir eigenlijk erger dan BoC.
Ik heb het over de technobabble wat zichzelf te serieus neemt en wat dat betreft had Our Man Bashir een veel lager technobabble gehalte dan Chaotica. Our Man Bashir is een goede hommage-parodie op het spiongenre. Chaotica weet niet wat het wilt.
WeyounsLastClone schreef:Maar dat zal wel persoonlijke smaak zijn. Het 'verhaal' (als je het zo kunt noemen) en het vermaak en de popcorn-feel van Bride of Chaotica is me het beste bijgebleven van de in deze ronde genoemde afleveringen, en dat is waar het bij mij om draait in ST, en daar heb ik voor gekozen.
Bij mij is de grote hoeveelheden saaie technobabble het meeste bijgebleven. Telkens dat geswitch naar Engineering en Astrometrics waarin personages technobabble lopen te spuwen in scenes die zichzelf veel te serieus nemen. Ipv een fatsoenlijke hommage-parodie te maken aan afgezaagde jaren 40-50 scifi.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

oh things past

ik dacht dat ik maar 1 ep had gezien maar na de preview van ds9 te hebben gekeken blijkt dat ik die wel gezien had
aan jou beschrijving kon ik niet opmaken of ik hem gezien had.

Things past is idd wel een goede aflevering, was leuk om te kijken hoe het er toen aan toe ging, het is alleen al een tijdje geleden dat ik hem gezien heb dus alles weet ik er neit meer van. Volgens mij werd Dax zon beetje een lievelingetje van een van die hoge cardassians, misschien wel dukat weet het niet meer.

Maar ik blijf toch bij Bride, het is gewoon een keer zoiets anders en het is goed gelukt en star trek is nou eenmaal vaak deels technobable.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Nog erger, één aflevering ken je niet, één herinner je je amper en één ken je wel omdat je die talloze keren hebt gezien en toch ben je van mening dat je een goede afweging kunt maken.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Things past (DS9)
Erg goede ep. Sterk verhaal goed acteerwerk. Erg leuk kom wat meer geschiedenis van Terek Nor te zien.
Mijn keuze deze ronde

Bride (VOY)
Vermakelijke ep. Een poging een Flash Gordon achtig iets in ST te stoppen. Goed is ie inderdaad nu ook weer niet maar wel leuk tijdverdrijf.

The Game (TNG)
Wesley saves the day ep. Aardig maar niet erg sterke ep.
Laatst gewijzigd door EMH op 22 jan 2006, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Things Past (DS9) :) .
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Bride of Chaotica! - VOY

Weer een hilarische aflevering (vorige week Disaster)... The Game vond ik weerzinwekkend. Things Past was een goede aflevering, maar deed me sterk denken aan Necessary Evil (DS9 seizoen 2) en Bride of Chaotica was dus net iets origineler.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Dus omdat het een flashback aflevering is naar ongeveer dezelfde periode maar met een totaal ander verhaal is het minder origineel.

:nuts2:
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Het is weer zo'n zelfde verhaal. Over een DS9 personage dat iets heeft gedaan dat misschien ethisch niet helemaal verantwoord was ten tijden van de Cardassians op DS9. Been there, done that.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Visitor1982 schreef:Het is weer zo'n zelfde verhaal. Over een DS9 personage dat iets heeft gedaan dat misschien ethisch niet helemaal verantwoord was ten tijden van de Cardassians op DS9. Been there, done that.
Oh ja, jij bent niet in staat om verder te kijken.

Kira had iemand met opzet gedood omdat het collaborateur was en heeft nooit haar verzetsverleden verborgen gehouden.
Odo daarentegen heeft het toegelaten hoe drie onschuldige Bajorans werden geexecuteerd om zo meer onschuldigen te beschermen en heeft dit altijd verzwegen.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 22 jan 2006, 21:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

3rd RemataKlan schreef:
Visitor1982 schreef:Het is weer zo'n zelfde verhaal. Over een DS9 personage dat iets heeft gedaan dat misschien ethisch niet helemaal verantwoord was ten tijden van de Cardassians op DS9. Been there, done that.
Oh ja, jij bent niet in staat om verder te kijken.

Kira had iemand met opzet gedood omdat het collaborateur was en heeft nooit haar verzetsverleden verborgen gehouden.
Odo daarentegen heeft het toegelaten hoe drie onschuldige Bajorans werden geexecuteerd om zo meer onschuldigen te beschermen en heeft dit altijd verzwegen
Details, details... In de kern is het hetzelfde. VOY was VEEL origineler, maar ach... DS9 en TOS... Verder dan dat kan JIJ niet kijken, ik gelukkig wel! Fijne avond! :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

En dit komt dan van een Pulaski-fanaat. Een personage wat de vrouwelijke kopie is van McCoy. Dan kun je het pas hebben over been there, done that. :lol:

Hoe dom kun je zijn.

Overigens had DS9 een jaar eerder al een aflevering wat een hommage-parodie was aan een subgenre.

En ik heb al meerdere malen op TNG gestemd maar ja sinds wanneer laat jij je tegenhouden door feiten en gezond verstand.
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

is het verder iemand opgevallen dat 3rd nooit een discussie kan voeren zonder neerbuigend te doen?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Peti schreef:is het verder iemand opgevallen dat 3rd nooit een discussie kan voeren zonder neerbuigend te doen?
Als Visitor1982 wederom met zulk soort crap aan komt zetten, reageer ik zo ja. :)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

@ Peti. Nee, laat me dat nou totaal ontgaan zijn :+ :*)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

EMH schreef:@ Peti. Nee, laat me dat nou totaal ontgaan zijn :+ :*)
Ik had een opmerking kunnen maken over je telfout in het TNG forum maar dat deed ik niet. :)
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 22 jan 2006, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

:+
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Peti schreef:is het verder iemand opgevallen dat 3rd nooit een discussie kan voeren zonder neerbuigend te doen?
Nope
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Helemaal vergeten te stemmen vorige keer ;(

Anyway: Things Past (DS9) :thumbs:
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

3rd RemataKlan schreef:En dit komt dan van een Pulaski-fanaat. Een personage wat de vrouwelijke kopie is van McCoy. Dan kun je het pas hebben over been there, done that. :lol:

Hoe dom kun je zijn.

Overigens had DS9 een jaar eerder al een aflevering wat een hommage-parodie was aan een subgenre.

En ik heb al meerdere malen op TNG gestemd maar ja sinds wanneer laat jij je tegenhouden door feiten en gezond verstand.
Je blijft hilarisch! :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Things Past (ds9)
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef:Vergelijk het maar met DS9 Our Man Bashir. Die aflevering spendeert niet een hoop tijd aan scenes buiten het holodeck die stijf staan van de technobabble. Technobabble haalt sowieso al het tempo en energie weg.
Ze hadden wel wat meer tijd aan die technobabbel mogen besteden. Want in "Relics" kunnen op zijn minst twee mensen in de buffer zitten. Maar in DS9 is zelfs alle geheugencapaciteit van een groot station nauwelijks voldoende om een stuk of zeven mensen op te slaan :?
Maar daar hoor je 3rd niet over klagen, want........



Ik ga voor Bride of Chaotica (Voy). Heerlijk over the top.
Gesloten