Uur voor Uur - #109

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #109

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #109. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 18 februari 2006. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #109
A Matter Of Time (TNG)
The Darkness And The Light (DS9)
Dark Frontier, part I (VOY)

Veel plezier!
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

A Matter of Time - TNG
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Dark Frontier", VOY spendeert een half seizoen aan budget uit aan deze Borg tow-parter. Visueel ziet alles er uitstekend uit, hoewel ik de nadruk op de kleur groen voor de Borg overdreven vindt. De muziek is dramatisch. Jammer dat het verhaal weinig voorstelt. Janeway besluit om de Borg op te gaan zoeken en transwarp coils te stelen. :nuts2: Erger is het feit dat ze in "Unity" een inactieve intacte Cube had en daar vervolgens niets mee deed. En later in "Collective" hetzelfde. Hoe dom kun je zijn? Borg geschiedenis wordt herschreven met de Hansens die uitgebreide informatie over de Borg hebben en ook de Fed Council is op de hoogte, jaren voor TNG "Q Who?". Ook hebben de Borg in de Hansen tijd al die groene transwarptunnels terwijl die er niet waren in ELKE Borg aflevering/film die er was voor "Dark Frontier" inclusief VOY's eigen "Scorpion" ! De Borg Queen komt zwak over, een schim van het personage uit FIRST CONTACT. Seven's achtergrond kon me weinig boeien en heeft verder geen invloed op de rest van de serie.
Als je alleen maar om mooie dingen geeft en niet om de inhoud moet je bij deze aflevering zijn.

"A Matter Of Time", goede aflevering. Verhaal vind ik slim in elkaar zitten maar hier en daar wel oppervlakkig. Picard's speech vind ik een beetje teveel van het goede, ook is Stewart's acteerwerk niet van het niveau wat ik van hem gewend ben in de serie. Matt Frewer speelt geweldig als Rasmussen. Ik vraag me af hoe dit zou zijn uitgepakt als Robin Williams beschikbaar zou zijn geweest voor de rol. Hij zou destijds de rol gaan spelen maar conflict in zijn werkschema gooide roet in het eten. Rasmussen vind ik een tof personage. Langzaamaan wordt duidelijk dat er iets verkeerds aan hem iss maar wat en vooral hoe is onbekend. De ontdekking dat hij eigenlijk uit het verleden is, vind ik verrassend. Gelukkig niet uit de toekomst van de slechte/verkeerde zijde die de toekomst probeert aan te passen (ENT's TCW :r) Het gedoe op Pentara IV kon me niet zoveel boeien, zeker omdat er een grote hoeveelheid technobabble in voorkwam.

"The Darkness And The Light" krijgt mijn stem. Sterke Kira aflevering. Eén voor één worden haar voormalige verzetsstrijders vermoord. Kira probeert te achterhalen wie hier achter zit en besluit uiteindelijk om het recht in eigen handen te nemen. Toffe vind ik ook de discussie tussen schuld en onschuld die ontstaat. Die verminkte Cardassian moordenaar, verdiende hij het om zo verminkt te raken? Hij was geen soldaat, hij vocht niet mee maar aan de andere kant was hij wel op Bajor en deed hij mee aan de bezetting.
Een aflevering als deze en met name Kira's woorden dat elke Cardassian op Bajor schuldig was en allemaal een legitiem doelwit waren zou nu in deze tijd echt niet worden gemaakt, althans niet voor de gewone Amerikaanse zenders. Vanwege 11 september en Irak. :(
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Dark Frontier heel erg mooi leuk verhaal en eens een keer iets anders.

Dat Unity gedoe van jou vind ik maar blablabla

in die tijd wisten ze niets tot nauwlijks van de borg af, ook niet van transwarp coils het was voor Janeway de eerste keer dat ze met borg in aanraking kwam.

Als de coils in collective nog goed waren denk je dan dat dat borg schip daar zou blijven rondhangen?
Laatst gewijzigd door Tactical_Cube op 12 feb 2006, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Tactical Corky strikes again

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:Dark Frontier heel erg mooi leuk verhaal en eens een keer iets anders.

Dat Unity gedoe van jou vind ik maar blablabla

in die tijd wisten ze niets tot nauwlijks van de borg af, ook niet van transwarp coils het was voor Janeway de eerste keer dat ze met borg in aanraking kwam.

Als de coils in collective nog goed waren denk je dan dat dat borg schip daar zou blijven rondhangen?
Tuurlijk vind je het maar blablabla omdat je geen verstand hebt.

Je bent en blijft een zwakzinnige nitwit dat blijkt nu wel weer. Hoe vaak heb je de betreffende afleveringen inmiddels al gezien? En telkens blijft er cruciale informatie niet hangen.

De Cube uit "Collective" was intact en de transwarp coils deden het wat blijkt uit het feit dat het uit transwarp kwam om de Delta Flyer aan te vallen!

Dat "Unity" Janeway's eerste ontmoeting met de Borg was doet er niet toe. Ze had uitgebreide informatie over de Borg uit de Starfleet database. Ze wist dat de Borg transwarp hadden. Ze haalde wel een lichaam van de Cube voor onderzoek, waarom geen technologie? De EMH was in staat om Borg nanoprobes te herprogrammeren ("Scorpion"). Ze zei in die aflevering dat mensen zaken onderzoeken.

Dus wat jij eigenlijk zegt, in al je glorieuze stupiditeit, is dat Janeway geen aandacht besteed aan zaken die ze niet of amper kent. :lol:
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

De Cube uit "Collective" was intact en de transwarp coils deden het wat blijkt uit het feit dat het uit transwarp kwam om de Delta Flyer aan te vallen!
zoals ik het me herinner kwam die cube niet uit transwarp, volgens mij lag ie daar de hele tijd al en omdat hun aan het kaarten waren mertken ze het niet op.
Dus wat jij eigenlijk zegt, in al je glorieuze stupiditeit, is dat Janeway geen aandacht besteed aan zaken die ze niet of amper kent.
Nee dat zeg ik niet, ten tijde van Unity wisten ze niets van transwarp coils af, alleen dat de borg het konden. En het was niet de bedoeling even een uitstapje naar een borg schip te maken, ze wisten niet wat er gebeurt was dus er kon zo weer iets gebeuren.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Lastige keuze. Elk van de drie aflevering heeft iets wat het de moeite waard maakt.

Uiteindelijk kies ik toch voor Dark Frontier, part I. Een voor mij lekkere actie-aflevering met de Borg Queen die toch altijd weer leuk is om te zien en een interessant beeld op Seven en haar Borg-roots.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Inteelt cube

Bericht door 3rd RemataKlan »

^ De Borg Queen is leuk. Wat een fijne omschrijving...
Tactical_Cube schreef:zoals ik het me herinner kwam die cube niet uit transwarp, volgens mij lag ie daar de hele tijd al en omdat hun aan het kaarten waren mertken ze het niet op.
Maakt niet uit, feit blijft dat Janeway er niet eens aan heeft gedacht om technologie te bemachtigen. TWEE KEER toe.

Toen Sisko een intact Dominion schip vond, wilde hij het hoe dan ook bergen.
Tactical_Cube schreef:Nee dat zeg ik niet, ten tijde van Unity wisten ze niets van transwarp coils af, alleen dat de borg het konden. En het was niet de bedoeling even een uitstapje naar een borg schip te maken, ze wisten niet wat er gebeurt was dus er kon zo weer iets gebeuren.
Ze kon de zaak ONDERZOEKEN!!! En als je niet weet wat dat woord betekent, zoek het op.

Laat trouwens maar. Je snapt er niets van en zult er ook nooit iets van snappen.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Maakt niet uit, feit blijft dat Janeway er niet eens aan heeft gedacht om technologie te bemachtigen. TWEE KEER toe.

Toen Sisko een intact Dominion schip vond, wilde hij het hoe dan ook bergen.
Nou maakt het je niet uit terwijl dat nou net jou mening van zostraks onderbouwde....
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:
Maakt niet uit, feit blijft dat Janeway er niet eens aan heeft gedacht om technologie te bemachtigen. TWEE KEER toe.

Toen Sisko een intact Dominion schip vond, wilde hij het hoe dan ook bergen.
Nou maakt het je niet uit terwijl dat nou net jou mening van zostraks onderbouwde....
Uh nee. Waar het om gaat is dat Janeway zowel in "Unity" als in "Collective" geen moeite doet om technologie van de intacte maar weerloze Cubes te halen maar in "Dark Frontier" erop uit gaat om een actief Borg schip aan te vallen voor technologie. Of de transwarp coils het nu wel of niet deden in "Collective" doet er dan niet eens toe. Er is genoeg andere technologie aan boord en stel dat de coils defect waren, ze hadden misschien gerepareerd kunnen worden, sowieso had ze er iets van kunnen leren. Als ze een poging had ondernomen om de technologie te bemachtigen, het lag er gewoon, ze hoefde het alleen maar te pakken.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

A Matter Of Time (TNG)
Niet echt een heel leuke episode, maar ik vond het verhaal wel goed Aleen de technobable, zo als 3rd al angaf: is iets te veel van het goede.

Dark Frontier, part I (VOY)
Afgezien van eht feit dat ik niet weet welke kleur de Borg cubes hebben
was dit best wel een K*t aflevering. Mede door het hele Seven of Nine gebeuren kon mij dit niet intreseren (Net als Tom paris afleveringen, WAAROM!!!)


Dus.... Deep Space Nine's : The Darkness And The Light
Ook al ben ik geen Kira fan dit was goeie aflevering
al blijft het jammer dat dit soort dingen aleen enkele afleveringen zijn.
en niet versprijd over een aflevering of 4 dat had veel lueker geweest
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Dark Frontier ( VOY )
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Darkness and the light is mijn keuze



Voor T_C is het misschien toch verstandig de Borg box te kopen aangezien hij de TNG borg eps kennelijk niet gezien heeft.
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Hij zal wel schrikken hoe ze zich in TNG gedragen, daar laten ze niet over zich heen lopen door een koffie verslaafde kapitein met een enkel schip :*)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Hoe bedienen de drones hun schip? Ze drukken nooit op knopjes :?"
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

^^^^ :lol2:
Gebruikersavatar
whiteman
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 feb 2006, 20:53

Bericht door whiteman »

voor mij de darkness and the light
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Darkness and the Light
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

"The Darkness And The Light"
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

A Matter Of Time (TNG): Erg sterke aflevering. Vooral de twijfel bij Picard wordt erg goed gebracht. De verrassing dat Rasmussen niet meer is dan een dief uit het verleden is origineel.

The Darkness And The Light (DS9): Goede aflevering. De spanning wordt goed opgebouwd. Alleen dat gelul over "in een oorlog is iedereen schuldig" hebben we al zovaak gehad.

Dark Frontier, part I (VOY): Ook een erg leuke aflevering. De visuele effecten zijn zoals al gezegd top. Sevens achtergrond wordt belicht, en wordt goed uitgewerkt.

Ik ga voor Dark frontier pt1.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Rogueborg schreef:The Darkness And The Light (DS9): Goede aflevering. De spanning wordt goed opgebouwd. Alleen dat gelul over "in een oorlog is iedereen schuldig" hebben we al zovaak gehad.
Zoiets is "gelul". Whatever. :roll:
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Geinig dat niet gezien wordt door diverse kijkbuiskinderen dat Dark Frontier de voortzetting van de verkrachting van de Borg is.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Rogueborg schreef: The Darkness And The Light (DS9): Goede aflevering. De spanning wordt goed opgebouwd. Alleen dat gelul over "in een oorlog is iedereen schuldig" hebben we al zovaak gehad.


:X

dit soort crap ook
\/
Rogueborg schreef: Dark Frontier, part I (VOY): Ook een erg leuke aflevering. De visuele effecten zijn zoals al gezegd top. Sevens achtergrond wordt belicht, en wordt goed uitgewerkt.
/\
Sevens achtergrond is totaal niet boeind, voegt ook niets toe
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:The Darkness And The Light (DS9): Goede aflevering. De spanning wordt goed opgebouwd. Alleen dat gelul over "in een oorlog is iedereen schuldig" hebben we al zovaak gehad.
Zoiets is "gelul". Whatever. :roll:
Jij noemt technobabbel gelul, ik dat moreel gezwets.
Geinig dat niet gezien wordt door diverse kijkbuiskinderen dat Dark Frontier de voortzetting van de verkrachting van de Borg is.
Sommige mensen vinden dat ook jammer, maar laten hun plezier er niet door vergallen :)
Rogueborg schreef:

The Darkness And The Light (DS9): Goede aflevering. De spanning wordt goed opgebouwd. Alleen dat gelul over "in een oorlog is iedereen schuldig" hebben we al zovaak gehad.
dit soort crap ook
Zulke antwoorden van jou ook, maar dat heeft totaal geen betrekking op dit topic :{
\/
Rogueborg schreef:

Dark Frontier, part I (VOY): Ook een erg leuke aflevering. De visuele effecten zijn zoals al gezegd top. Sevens achtergrond wordt belicht, en wordt goed uitgewerkt.
/\
Sevens achtergrond is totaal niet boeind, voegt ook niets toe
Jij vindt het niet boeien. Ik toevallig wel.
Voegt niks toe :S Dus jij hebt liever personages zonder achtergrond, zonder levensverhaal? Dan kan ik je uitspraak namelijk begrijpen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Miriam...ik verkeer op dit moment in complete verwarring door je post...hij is zinnig, goed gespeld en slaat ergens op...voel je je wel lekker vandaag?
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

^^^:lol2:

Rogueborg schreef:
EMH schreef:Geinig dat niet gezien wordt door diverse kijkbuiskinderen dat Dark Frontier de voortzetting van de verkrachting van de Borg is.
Sommige mensen vinden dat ook jammer, maar laten hun plezier er niet door vergallen :)
Ik heb m'n plezier er ook niet door laten vergallen hoor. Maar tis gewoon jammer, dit soort fouten
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

captain crash schreef:Miriam...ik verkeer op dit moment in complete verwarring door je post...hij is zinnig, goed gespeld en slaat ergens op...voel je je wel lekker vandaag?
Ik voel me, zo..., zo... ANDERS :*)

Rogueborg schreef: Dus jij hebt liever personages zonder achtergrond, zonder levensverhaal?
Nee, anders was ik wel Voyager of Enterprise fan ]:(

en ikZweer Heilig bij DS9 8-)
Gebruikersavatar
Albi
Commander
Commander
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:51
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Albi »

The Darkness and The Light (DS9) :Y)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

some old shit

Bericht door 3rd RemataKlan »

Rogueborg schreef:Jij noemt technobabbel gelul
De schrijvers zelf ook.
Rogueoborg schreef:ik dat moreel gezwets.
Ja typisch.
Rogueoborg schreef:Sommige mensen vinden dat ook jammer, maar laten hun plezier er niet door vergallen
Wanneer je het jammer vindt, is het plezier al minder. Anders zou je het niet jammer vinden.
Rogueborg schreef:Voegt niks toe :? Dus jij hebt liever personages zonder achtergrond, zonder levensverhaal? Dan kan ik je uitspraak namelijk begrijpen.
Die smiley zou jij eigenlijk bij elke post neer moeten zetten. Het voegt inderdaad niets toe aan het personage aangezien Seven al die tijd dezelfde ijskonijn bitch bleef. Het is niets meer dan personage uiteenzetting.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Albi schreef:The Darkness and The Light (DS9) :Y)
^ die :)
Gesloten