[VS] Stargate: SG-1 *Spoilertopic*

Stargate SG-1, Stargate: Atlantis & Stargate Universe

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

[VS] Stargate: SG-1 *Spoilertopic*

Bericht door Vis »

Step through the stargate with SG-1, a team of soldiers and scientists, as they travel instantaneously to other planets to explore, forge alliances, defuse crises, establish trade, investigate ancient mysteries, and defend Earth from such hostile forces as the Goa'uld and the Replicators.

For eight years, from their base at the U.S. Air Force's Stargate Command in the Rocky Mountains, Gen. Jack O'Neill (Richard Dean Anderson), Dr. Daniel Jackson (Michael Shanks), Lt. Col. Samantha Carter (Amanda Tapping), and alien warrior Teal'c (Christopher Judge) have braved everything that the universe has thrown at them, from interstellar war and evil twins to death and ascension.

But changes are coming to SG-1 as it begins its ninth year of fearless service to Earth. New faces are joining the team: Maj. Cameron Mitchell (Ben Browder) will try to fill the very big shoes of former SG-1 leader O'Neill (who is now in charge in Homeworld Security), while Gen. Hank Landry (Beau Bridges) must adapt to the unique challenges of running Stargate Command, a posting unlike any other the military has to offer.

Offworld, SG-1 might have new friends — or new foes — in Vala (Claudia Black), a former Goa'uld host turned freedom-fighter; and Gerak (Louis Gossett Jr.), a Jaffa leader who vies with Teal'c for political control of the new Jaffa nation.

» SciFi: http://www.scifi.com/stargate/
» IMDb: http://imdb.com/title/tt0118480/
» Guide: http://epguides.com/stargatesg1/
» Archive: http://www.sg1archive.com/

In Amerika wordt op het moment seizoen 9 uitgezonden, elke vrijdag op Sci Fi.
Dit topic is bedoeld voor discussie over dit seizoen (en vorige/volgende). Have fun :)
Laatst gewijzigd door Vis op 15 feb 2006, 00:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Aan de OP moet wel gewerkt worden :o

Verder werd het wel tijd voor een apart VS topic :thumbs:
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

eehm, O'Neill?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

!¿!Mats!¿! schreef:eehm, O'Neill?
Lees voor de grap eens een keer :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Wat vinden we tot nu toe van seizoen 9, de nieuwe cast en de nieuwe verhaallijnen?

We hebben grofweg 4 van de laatste:
- The Ori: evil ancients die iedereen willen bekeren, veel aanhang en moderne technologie;
- Ba'al: een inmiddels ontelbaar keer geclonede Goa'uld die zijn empire wil herbouwen;
- Jaffa: na het verslaan van de Goa'uld hebben ze eindelijk hun vrijheid maar worden ze bedreigd door corruptie;
- Lucian Alliance: smokkelaars en moordenaars hebben zich verenigd en proberen het gat te vullen dat is achtergelaten door de Goa'uld.

Een groot probleem van SG-1 is dat ze veel verhaallijnen opzetten waar vervolgens niks of weinig mee wordt gedaan; dit komt gedurende de eerste 8 seizoenen steeds voor. Veel interessante rassen worden geïntroduceerd waar je ineens niets van hoort. Aan grote bedreigingen worden vele afleveringen gespendeerd, maar de oplossing komt voorbij in 10 minuten. In dat opzicht betwijfel ik het dat bovenstaande verhaallijnen zo goed worden uitgewerkt al mogelijk zou zijn.

Aan de andere kant beginnen ze opnieuw met iets groots en omvangrijks wat ook positieve punten heeft. Ze hebben genoeg stof om nog vele seizoenen mee te vullen wat goed is voor de continuiteit. Enterprise vulde elk seizoen met losse meuk, en we weten hoe geweldig dat was :) Ookal springen ze nogal van de hak op de tak, het blijft me nogsteeds boeien.

Ook de nieuwe karakters zijn me meegevallen. Browder vond ik vooral in het begin nog erg ongemakkelijk overkomen, wat begrijpelijk is, maar hij blijft tof. Na ruim een half seizoen kan ik toch wel zeggen dat ik hem een prima vervanger vindt voor O'Neill. Beau Bridges ben ik nogsteeds niet echt weg van. Het hele karakter Hammond vond ik ook al weinig hebben, en Landry loopt er imho maar wat bij voor de vorm. Ook op zijn relatie met 'dinges' in sickbay wordt verder niet ingegaan. Louis Gossett Jr. past ook prima binnen de Jaffa wereld en Claudia Black is gewoon liev :love2:
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

Daniel gaat er wel op vooruit, alleen Teal'c vind ik er niet uitzien. En is die in het midden de nieuwe Generaal ofzo?

mij lijkt dit niet zo leuk.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Waarom lees je dit als je de rest nog niet gezien hebt en hier dus nog lang niet aan toe bent? Hoe kan je uberhaupt weten of het misschien wel of niet leuk is als je het niet gezien hebt?

Kijk wij zeken Ent altijd af omdat we de eps gezien hebben...ergens een mening over hebben zonder er ook maar iets van gezien te hebben of de voorgeschiedenis helemaal gezien te hebben slaat helemaal nergens op.

Dat is netzo iets als dat ik jou op straat zou zien lopen en zou zeggen: Oh die z'n opa was vast fout in de oorlog.
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

wat snap je niet aan het woord ''lijkt''?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Jouw "lijkt" is nergens op gebaseerd.

Blijf maar in in het NL topic svp.
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

'lijkt' is gebaseerd op wat ik denk, en niet op wat waar is.

dat gaat bij jullie met Enterprise precies hetzelfde.

(al is Stargate leuker)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

!¿!Mats!¿! schreef:'lijkt' is gebaseerd op wat ik denk
3rd RemataKlan schreef:Jouw "lijkt" is nergens op gebaseerd.
!¿!Mats!¿! schreef:dat gaat bij jullie met Enterprise precies hetzelfde.
Uhm, nee.

:bye:
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

uhm, ja!

en nu zie je mij hier weer als ik bij seizoen 9 ben!
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

9x18 - ouderwets SG-1 verhaal :good:

en mogelijk een wapen tegen de Ori!
Gebruikersavatar
TMar
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 987
Lid geworden op: 12 jun 2002, 07:40
Contacteer:

Bericht door TMar »

Yep, wordt vast een kickass season finale met een daverende cliffhanger, zoals we van Stargate gewend zijn :)
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

En dat we nog niemand gehoord hebben over de goede aflevering van afgelopen vrijdag.

9x19 vond ik leuk en spannend, maar de aflevering was met name een set-up voor 9x20.

Teal'c's Darth Vader suggestie was ook tof. :good:
Gebruikersavatar
Romulanoperative
Commander
Commander
Berichten: 1309
Lid geworden op: 11 okt 2002, 22:17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Romulanoperative »

Godver, wat was de season finale toch goed. Eindelijk iets onverwachts in SG-1, niet meer van die happy endings (of dat er hoop is op een happy ending). LOL, en dat elke keer dat Jackson iets zei over magie ze werden opgebeamed, prachtig :*D. Shanks is ook mijn favo SG-1 acteur, hij komt zo sarcastisch en pessimistisch over, heh heh.

BTW, ik denk dat we een time-loopje gaan krijgen, maar het was toch mooi om al die shepen in rook op te zien gaan.
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Ik kan de nieuwe aflevering nog nergens vinden?
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Holy crap, eerste 20-25min was saai, maar vanaf het moment dat ze de supergate vonden werd het spanned. Was zo cool om te zien hoe de gigantische Ori schepen erdoor heen kwamen en gewoon de aardse, Goa'uld en Asgard schepen van de kaart veegde.

Edit: uit nieuwsgierigheid wat spoilers gelezen hoe het zal verder gaan, je vind het op gateworld.net
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Wat 'n ontzettend goede aflevering!

Humor was geweldig:

JACKSON
"You're making a mistake, there is no curse. Now, the black night is a security feature, created by Merlin through the use of science and advance technology. There is nó magic involved..."

*BEEM*

:lol:

(...)

JACKSON
"There is a similar myth on earth, that Merlin could see the future because he actually ages backwards in time. It's not meant to be taken literally but we have seen that a lot of legends and folklore have a strong basis in fact. Avalon, Atlantis, ..."

TEAL'C
"The Easter bunny."

JACKSON
"I guess there are a few exceptions..."

:rofl:

(...)

JACKSON
"Look, there is no magic."

*BEEM*

"Boy! My timing's off today..."

:pray2:


Exploration gehalte was goed:

Village, Merlin, zoektocht naar een grote schat met ridders en stoffige boeken :pray:


En de spanning was hoog:

Ori die eindelijk ons Galaxy binnen komen in hun toch wel zeer mooie schepen. Vanaf de grond gezien in de vorige aflevering leken ze behoorlijk duf maar ze zijn gaaf! Ook erg goed dat ze alle schepen van ons en de Jaffa zonder problemen kapot schieten, dat maakt ze tenminste een serieuze vijand. Ook mooi hoe Sam in de ruimte hangt en alles aan moet zien (goh, waar kennen we dit van, Battlestar Galactica S2 fans? :)), evenals Varla.


Kortom, top aflevering! :thumbs:
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Vis schreef:Ook erg goed dat ze alle schepen van ons en de Jaffa zonder problemen kapot schieten, dat maakt ze tenminste een serieuze vijand.
Maar wat kan zorgen, en aangezien het hier over Stargate gaat, zal zorgen voor een geheim superwapen van bijna magische krachten, waarmee de Ori schepen snel uitgeschakeld worden.

De vijand zo sterk maken dat de manier waarop hij wordt verslagen zal tegenvallen.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

goed punt, dat is een probleem van sg-1

het hele replicator verhaal heeft de serie ook weinig goeds gedaan.
ik blijf hopen dat ze deze ori verhaallijn serieus hebben opgezet en ook over meerdere seizoenen uit gaan smeren. misschien een wapen wat ze tijdelijk tegen kan houden maar dat de dreiging serieus blijft voor een lange tijd.

een zoektocht naar die anti-ancient-wapen kan heel interessant gemaakt worden en in principe zo lang gerekt worden als ze willen. veel sg-1 history stuff erin :9~
Gebruikersavatar
Romulanoperative
Commander
Commander
Berichten: 1309
Lid geworden op: 11 okt 2002, 22:17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Romulanoperative »

Ik denk meer aan een time-loopje met die "whack a mole" tafel, en dat ze de gate naar het Ori universum dialen.

En Jackson wordt tijdens een "there are no things like magic" speech opgebeamed door een Asgard schip. :lol:
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Die tafel lijkt veel op het apparaat uit "Window Of Opportunity", de aflevering waarin O'Neill en Teal'c vast zitten in een tijdlus en telkens hetzelfde stukje tijd herhalen.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

al denk ik dat dit gewoon een soort universele bediening is voor sommige ancient apparaten
Gebruikersavatar
Romulanoperative
Commander
Commander
Berichten: 1309
Lid geworden op: 11 okt 2002, 22:17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Romulanoperative »

en ik denk niet dat de serie doorgaat met alleen Colonel Carter en Vala ]:(

Timeloopje mbv de whack a mole tafel, uit die golfaflevering :*)
En Daniel heeft ook met die tafel zitten klooien voordat ze werden opgebeamed, dus misschien heeft ie een timeloop gestart.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

waarom zou de tafel een timemachine aansturen?

het was een beveiliging voor de 'schatten' en die werden van een geheime locatie teruggebeamd naar die ruimte zodra de goede 'code' werd ingevoerd.

lijkt me niet dat dit iets met een tijdmachine te maken heeft.
Gebruikersavatar
Romulanoperative
Commander
Commander
Berichten: 1309
Lid geworden op: 11 okt 2002, 22:17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Romulanoperative »

Nogmaals;
-de tafel was eerder te zien in window of opportunity, bediend door een psycho die zijn vrouw levend terug wou zien, over & over
-Wacko Jack(s)o(n) heeft er naderhand ook met zijn tengels aan gezeten, zonder enig effect.
-Er wordt 3/4 van SG-1 afgeslacht, plus nog veel schepen.

Enne, het was ook nog een cliffhanger
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

dat kan op tig manier opgelost worden

sam vraagt of er timetravel technologie aanwezig is, maar dit blijft onbekend. daarnaast was het een timemachine van de ancients. omdat hun bestaan op die planeet werd bedreigd probeerde ze zo terug te gaan in de tijd om er iets tegen te doen, alleen lukte het niet. ze kregen het apparaat niet aan de gang en ipv terug te gaan in de tijd ontstond er een loop van één dag. de machine stond in verbinding met talloze palen die een soort magnetisch veld vormden. die palen stonden niet in camelot.

daniel zei ook nog dat het een controle device was--algemeen, niet specifiek--en hij had geen idee waarvoor het was. gezien de schatten kon het een beam-geval besturen.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

zeer tov... ik vind teminste leuk dat ze minstens nog een goa'uld verwerkt hebben in season nine, op zich begonnen die ori mij enorm te vervelen...
Gebruikersavatar
Romulanoperative
Commander
Commander
Berichten: 1309
Lid geworden op: 11 okt 2002, 22:17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Romulanoperative »

Nee man, het zijn van die mensen die te vaak naar de kerk gaan, en waarmee je een discussie begint over het hoe en waarom ze naar die kerken moeten gaan, en na 15 min. alle antwoorden de woordcombinatie "ja, omdat ik in iets geloof" bevatten :S . Dan denk ik ook; uitroeien die mensen :{

Dus dat van de Ori is wel herkenbaarder dan de Gua'ulds, maar ik vind de goa'oulds wel leuker omdat ze een hoog Dr. Evil gehalte hebben, terwijl de Ori gewoon gekken zijn die zo snel mogelijk moeten worden verpulverd tot kosmische stof.

Ik vind eht wel jammer dat er nu een time-loop aflevering komt, nou was Window of opportunity gewoon geweldig, maar, timeloops met de Ori...
Plaats reactie