Uur voor Uur - #112

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #112

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #112. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 11 maart 2006. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #112
Violations (TNG)
In Purgatory's Shadow (DS9)
Course: Oblivion (VOY)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Course: Oblivion", nutteloze aflevering wat tevens een vervolg is op het vreselijke "Demon". Oke de deuterium klonen hebben op de één of andere manier hun geheugen kwijtgeraakt van het hele Demon gebeuren maar denken nog wel dat de Voyager bemanning zijn. Hmm wel erg selectief geheugenverlies. Ze hebben een supermotor ontwikkelt waardoor ze zo thuis zijn. Helaas beginnen ze uit elkaar te vallen en vliegen ze maar weer terug. Het lijkt erop alsof ze in zeer korte tijd de halve melkweg rondreizen. Vreemd is dat de echte Voyager bemanning nooit rassen tegen is gekomen of komt die al contact hebben gehad met deze duplicaten. De aflevering is niets meer dan vals drama en emoties. Personages gaan dood, nep bruiloft, maar we weten dat het niet de echte zijn. Ze maken een boei met een log zodat de echte Voyager bemanning over het bestaan weet maar net enkele minuten voor contact gaat de boei stuk. Zo goedkoop. Gewoon kijkertje pesten. :r

"Violations", best wel creepy, mede dankzij de regie en sfeer die wordt gecreërd. De visioenen zien er mooi uit. Die van Crusher met een jongere Picard is erg goed. Alleen hoe werkelijk waren de visioenen? Im hoeverre werden ze beinvloed door Jev? Jammer dat het meteen al duidelijk werd dat Jev de dader was. Er wordt nog geprobeerd om zijn vader als dader op te zetten, zelfs krampachtig, maar wie trapte daar nog in? Als het niet in de teaser duidelijk was geworden, had je nog een mysterie gehad.

Mijn stem gaat naar het spannende "In Purgatory's Shadow". Een aflevering die voor veel verandering zorgt in het Trek universum. Plotpunten uit eerdere afleveringen komen samen en zorgen voor nieuw materiaal in het eerste deel van deze monster-two parter. Seizoen 5 voelt erg hecht aan. En deze aflevering heeft daar een grote bijdrage in. De personages krijgen veel aandacht, met name Garak. Andrew Robinson is geniaal in zijn scenes, iedereen lvert goed werk. Veel verrassingen. General Martok leeft nog, Enabrain Tain leeft nog en blijkt Garak's vader te zijn. Bashir is vervangen door een Changeling. Het Dominion valt daadwerkelijk het AQ binnen. :eek: 8-)
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

In Purgatory's Shadow - DS9

(eervolle vermelding voor Course: Oblivion - VOY)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Voyager ep is bagger
TNG was best oke
maarDS9 is gewoon de beste ep van deze ronde
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

DS9 8-)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Course: Oblivion!

Erg mooie aflevering en 3rd dan kan je wel gaan zitten zeuren over vals drama en emoties maar ik vind het juist erg leuk dat het zo een keer kan. Het is idd vreemd van die deuterium klonen, maar het blijft gewoon een erg mooie aflevering, hoort zeker bij top seizoen 5 eps.
En die tijdcapsule echt jammer dat ze die niet gevonden hebben, en de laatste momenten doen Harry er achter kwam dat dat ding kapot gaat, lijkt me toch erg wat er dan door je heen gaat...
Echt een top aflevering
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

In Purgatory's Shadow
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:Course: Oblivion!

Erg mooie aflevering en 3rd dan kan je wel gaan zitten zeuren
Het is geen zeuren maar ik begrijp wel dat een persoon zoals jij dat zo ziet.

Wat is trouwens jouw mening over de andere twee afleveringen?
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 05 mar 2006, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

In Purgatory's Shadow

Prachtige aflevering

Never turn youre back on a breen :)

Al blijf ik me wel afvragen Bashir is een kloon
dan is kloon bashir dus terug in de tijd geweest in Trails N tribbles actions

of zit ik nu verkeerd
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Miriam schreef:Al blijf ik me wel afvragen Bashir is een kloon
dan is kloon bashir dus terug in de tijd geweest in Trails N tribbles actions

of zit ik nu verkeerd
Ten eerste gaat het niet om een kloon maar om een Changeling vervanger. Ten tweede is Bashir vlak voor "Rapture" vervangen door een Changeling.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Course: Oblivion! (VOY) vond ik best wel een vermakelijke episode, zo 1 na 1 de hele crew die wegvalt...... ;)

Violations (TNG) knappe ep. die een goed opgebouwde griezelige stemming weergeeft, de visioenen vond ik zeer goed gebracht met mooi camerawerk, goeie regie ook.

In Purgatory's Shadow (DS9) mooie spannende ep. met verrassende wendingen (Tain, Martok, Bashir), Andrew Robinson is weer top zoals gewoonlijk......

kiezen tussen DS9 en TNG.......moeilijk.

vermits het DS9 traditioneel aan geen stemmen ontbreekt ga ik voor Violations (TNG) toch wel één van de betere ep's uit dat vijfde seizoen.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

In Purgatory's Shadow
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

uss defiant schreef:In Purgatory's Shadow
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Violations (TNG): Prachtige episode. De spanning stijgt door de hele aflevering.

In Purgatory's Shadow (DS9): Ook een hele goede aflevering. Garak blijft even briljant als altijd.
Wel vreemd trouwens dat Martok nog steeds leeft naar twee jaar gevangenschap. Hij neemt alleen maar tijd en ruimte in beslag (na 2 jaar hebben ze waarschijnlijk alle bruikbare data wel van hem kunnen "verkrijgen").

Course: Oblivion (VOY): Uitgangspunt laat te wensen over, maar de rest van de aflevering zit goed in elkaar.

Een moeilijke keuze ditmaal. Ik ga voor Violations(TNG)
Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

In Purgatory's Shadow
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Violations (TNG).
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Rogueborg schreef:Wel vreemd trouwens dat Martok nog steeds leeft naar twee jaar gevangenschap. Hij neemt alleen maar tijd en ruimte in beslag (na 2 jaar hebben ze waarschijnlijk alle bruikbare data wel van hem kunnen "verkrijgen").
Martok was een goeie strijder.......de Jem 'Hadar waren zeer tevreden dat er met Worf een nieuwe "verse" klingon bijkwam om tegen te vechten.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

sonpas schreef:
Rogueborg schreef:Wel vreemd trouwens dat Martok nog steeds leeft naar twee jaar gevangenschap. Hij neemt alleen maar tijd en ruimte in beslag (na 2 jaar hebben ze waarschijnlijk alle bruikbare data wel van hem kunnen "verkrijgen").
Martok was een goeie strijder.......de Jem 'Hadar waren zeer tevreden dat er met Worf een nieuwe "verse" klingon bijkwam om tegen te vechten.
Dat hele deel van de aflevering is Rogueborg natuurlijk 'vergeten'.
Gebruikersavatar
Zimmerman
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 jun 2005, 15:10
Locatie: Ammerzoden
Contacteer:

Bericht door Zimmerman »

Mijn stem gaat naar In Purgatory's Shadow, geweldige episode met goed acteerwerk van Alexander Siddig en Andrew Robinson. :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Weer zo'n geval van...als de TNG ep eerder had gezeten in de stemrodes had de ep absoluut gewonnen, het is een erg leuke en goede (en nog steeds vermakelijke) ep om naar te kijken.

Ik weet nog wel van de Voyager ep dat toen ik 'm zag ik meteen doorhad wat er aan de hand was en hoe het zou aflopen, dat is altijd erg slecht voor het kijkplezier. Demon was een ep met nog wel een aardig idee erachter, over de uitwerking gaan we het niet hebben want het is en blijft Voyager, deze ep is door de manier waarop hij neergezet is totaal overbodig en dat is jammer want er had met het idee best iets aardigs gedaan kunnen worden. Daarbij was het excuus waarom ze uiteindelijk het niet overleefden zwak, het was voor de serie misschien zelfs beter geweest als ze het wel hadden overleefd en er op die manier twee Voyagers zouden zijn geweest...hoewel dat voor de gemiddelde kijker natuurljk te moeilijk te begrijpen zou zijn geweest.

Anywayz, mijn stem gaat dus naar In Purgatory's Shadow - DS9 met zeer speciale vermelding voor Violations.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

sonpas schreef:
Rogueborg schreef:Wel vreemd trouwens dat Martok nog steeds leeft naar twee jaar gevangenschap. Hij neemt alleen maar tijd en ruimte in beslag (na 2 jaar hebben ze waarschijnlijk alle bruikbare data wel van hem kunnen "verkrijgen").
Martok was een goeie strijder.......de Jem 'Hadar waren zeer tevreden dat er met Worf een nieuwe "verse" klingon bijkwam om tegen te vechten.
Martok is een hooggeplaatst tacticus. Mocht hij ontsnappen (wat nu ook gebeurd) dan heeft de empire betere kansen om terug te vechten. Als voorzorg had hij dood gemoeten. Er zijn wel betere vechters dan Martok om tegen te vechten.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Rogueborg schreef:
sonpas schreef:
Rogueborg schreef:Wel vreemd trouwens dat Martok nog steeds leeft naar twee jaar gevangenschap. Hij neemt alleen maar tijd en ruimte in beslag (na 2 jaar hebben ze waarschijnlijk alle bruikbare data wel van hem kunnen "verkrijgen").
Martok was een goeie strijder.......de Jem 'Hadar waren zeer tevreden dat er met Worf een nieuwe "verse" klingon bijkwam om tegen te vechten.
Martok is een hooggeplaatst tacticus. Mocht hij ontsnappen (wat nu ook gebeurd) dan heeft de empire betere kansen om terug te vechten. Als voorzorg had hij dood gemoeten. Er zijn wel betere vechters dan Martok om tegen te vechten.
Mijn theorie is altijd een andere geweest. Er was ook een changeling versie van Martok en dat was wel een directe uiterlijke kopie maar de geest van een persoon kan je niet kopieren. Waarschijnlijk had men, om het uiteindelijke doel te bereiken, die vermeende tactische informatie van Martok nodig. Daarbij was hij een uitermate goed voorbeeld om te leren hoe Klingons in direct gevecht reageren. Volgens mij was het in leven houden dus voor de Dominion belangrijk om twee redenen: Hij moest gebroken worden en zoveel mogelijk belangrijke informatie vrij geven voor het slagen van de missie van de Martok changeling én hij was proefpersoon voor de reactie van Klingons op bepaalde soorten fysiek geweld. De komst van Worf was niets meer en niets minder dan een verrijking op het programma dat er toch al was.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

captain crash schreef:Mijn theorie is altijd een andere geweest. Er was ook een changeling versie van Martok en dat was wel een directe uiterlijke kopie maar de geest van een persoon kan je niet kopieren. Waarschijnlijk had men, om het uiteindelijke doel te bereiken, die vermeende tactische informatie van Martok nodig. Daarbij was hij een uitermate goed voorbeeld om te leren hoe Klingons in direct gevecht reageren. Volgens mij was het in leven houden dus voor de Dominion belangrijk om twee redenen: Hij moest gebroken worden en zoveel mogelijk belangrijke informatie vrij geven voor het slagen van de missie van de Martok changeling én hij was proefpersoon voor de reactie van Klingons op bepaalde soorten fysiek geweld. De komst van Worf was niets meer en niets minder dan een verrijking op het programma dat er toch al was.
Die theorie klopt volgens mij ook wel, alleen denk ik dat je na een poos wel alle informatie hebt kunnen verkrijgen (als hij dan nog niet gebroken is zal hij toch niet "breken").
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Violations (TNG) Een goed ep. Waarin de sfeer goed wordt weergegeven.

Course: Oblivion (VOY) Rare ep, met uiteen vallende klonen, die eerst absoluut niet meer weten wat ze zijn en het zich daarna weer herinneren. :S Het enige "normale" in deze ep is dat ook de namaak Janeway onlogische beslissingen neemt en gewoon doorgaat in plaats van terug naar huis op het moment dat ze ontdekt dat ze vals is.

Mijn stem gaat naar In Purgatory's Shadow (DS9) één van de betere ep's uit DS 9. En één van mijn favorieten.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Hoe zou jij je voelen dan dat je hele leven niet echt is, dat je maar een kloon bent die eigenlijk geen doel, geen bestemming geen eens een echt verleden hebt.

Alles wat je hebt meegemaakt voeld denkt en doet is eigenlijk niet echt want je bent maar een kopie ik vind het begrijpelijk dat je je dan vast klampt aan het enige leven wat je gekent hebt.

En dat ze niets van hun drap bestaan herineren is ook logisch, ze hadden geen zelfbewustzijn waardoor je geen herineringen aan die tijd overhoud, hetzelfde gebeurt met kinderen ongeveer tot de 2 jaar, daarvoor zijn ze niet zelfbewust en daarom heb je van die tijd ook geen herineringen omdat je daarvoor zelfbesef nodig hebt want om dingen te onthouden moet je van een 'afstand' naar jezelf kunnen kijken.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Rogueborg schreef:
captain crash schreef:Mijn theorie is altijd een andere geweest. Er was ook een changeling versie van Martok en dat was wel een directe uiterlijke kopie maar de geest van een persoon kan je niet kopieren. Waarschijnlijk had men, om het uiteindelijke doel te bereiken, die vermeende tactische informatie van Martok nodig. Daarbij was hij een uitermate goed voorbeeld om te leren hoe Klingons in direct gevecht reageren. Volgens mij was het in leven houden dus voor de Dominion belangrijk om twee redenen: Hij moest gebroken worden en zoveel mogelijk belangrijke informatie vrij geven voor het slagen van de missie van de Martok changeling én hij was proefpersoon voor de reactie van Klingons op bepaalde soorten fysiek geweld. De komst van Worf was niets meer en niets minder dan een verrijking op het programma dat er toch al was.
Die theorie klopt volgens mij ook wel, alleen denk ik dat je na een poos wel alle informatie hebt kunnen verkrijgen (als hij dan nog niet gebroken is zal hij toch niet "breken").
En zelfs dan komt Martok dus nog heel goed van pas om als sparring-partner te dienen tot ter dood.......want uiteindelijk hebben ze respect voor een ras als de Klingons en gunnen ze hen een eervolle dood.......bovendien zullen de Jem'Hadar nooit rekening gehouden hebben dat er iemand kon ontsnappen....
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:Hoe zou jij je voelen dan dat je hele leven niet echt is, dat je maar een kloon bent die eigenlijk geen doel, geen bestemming geen eens een echt verleden hebt.

Alles wat je hebt meegemaakt voeld denkt en doet is eigenlijk niet echt want je bent maar een kopie ik vind het begrijpelijk dat je je dan vast klampt aan het enige leven wat je gekent hebt.

En dat ze niets van hun drap bestaan herineren is ook logisch, ze hadden geen zelfbewustzijn waardoor je geen herineringen aan die tijd overhoud, hetzelfde gebeurt met kinderen ongeveer tot de 2 jaar, daarvoor zijn ze niet zelfbewust en daarom heb je van die tijd ook geen herineringen omdat je daarvoor zelfbesef nodig hebt want om dingen te onthouden moet je van een 'afstand' naar jezelf kunnen kijken.
Lezen ho maar. Ze hadden wel herinneringen van het feit dat ze klonen waren!!! kijk het einde van "Demon" nog maar een keer!

En het uitgangspunt is wel aardig maar de uitvoering is CRAP.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ze hadden de herineringen van de gekloonde mensen ja, en een kind van 2 jaar dat kan praten en doen onthoud niet wat hij heeft gedaan omdat hij dat nog niet kan.

Wat ze wel wisten was instinct, ze wouden op de demon klasse planeet blijven, maar dat kan net zoals bij veel dingen gewoon genetisch vastgelegd zijn.

En he misschien werkte hun lange termijnsgeheugen gewoon nog niet :P
Gebruikersavatar
Twilight_Link
Commander
Commander
Berichten: 1385
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:04

Bericht door Twilight_Link »

DS9: In Purgatory's Shadow
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uitslag

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

17 mensen hebben gestemd.
In Purgatory's Shadow (DS9) staat op de eerste plek met 13 stemmen.
Violations (TNG) staat op de tweede plek met 3 stemmen.
Couse: Oblivion (VOY) staat op de derde plek met 1 stem.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #113!
Gesloten