"Prison Break" (2005)

Bespreek hier alles over TV, Films, Muziek en Boeken

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

"Prison Break" (2005)

Bericht door Vis »

Afbeelding

Prison Break
Prison Break is een televisieprogramma bedacht door Paul Scheuring. De serie telt 22 afleveringen, waarvan de eerste 13 in de Verenigde Staten tussen Augustus en November zijn uitgezonden door FOX. Eigenlijk zou de serie 13 afleveringen tellen, maar door het succes van de serie zijn daar 9 afleveringen aan toegevoegd. Momenteel wordt in de Verenigde Staten van Amerika het tweede deel van seizoen 1 uitgezonden. Onlangs is bekend geworden dat Prison Break is renewed voor een tweede seizoen.

Plot
Lincoln Burrows zit onterecht gevangen voor de moord op de broer van de vice-president van de Verenigde Staten van Amerika en zal worden geëxecuteerd. Zijn broer, Michael Scofield, pleegt een bankoverval om in dezelfde gevangenis te komen als zijn broer. Daar gaat hij Lincoln helpen ontsnappen. Hiertoe heeft hij zich grondig voorbereid. De blauwdrukken van de gevangenis heeft hij op zijn lichaam laten tatoeëren, in code, zodat alleen hij de betekenis van de tatoos kent en niemand alarm zal slaan.

Buiten de gevangenis werken ondertussen twee advocaten aan bewijsmateriaal om Lincoln uit de gevangenis te krijgen maar worden tegengewerkt door geheim agenten.

Cast
Afbeelding Afbeelding

Links
FOX: http://www.fox.com/prisonbreak/
IMDb: http://www.imdb.com/title/tt0455275/
TV.com: http://www.tv.com/prison-break/show/31635/summary.html
Epguides: http://epguides.com/prisonbreak
RTL5: http://www.rtl.nl/soaps/prisonbreak/

Uitzendingen
Elke maandag komt op FOX een nieuwe uitzending in Amerika. Binnen niet al te lange tijd begint ook in Nederland het derde seizoen.
(eidt: plaatjes gefixt)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Vis op 28 jul 2006, 22:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Dat was ik eigenlijk van plan te volgen, maar natuurlijk ben ik dat weer vergeten :lachhuil: .
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Eigenlijk twee afleveringen te laat met dit topic. Voor de mensen die de eerste afleveringen hebben gemist en het toch willen volgen op de Nederlandse tv is het wel de moeite waard om de eerste afleveringen op een andere manier te bemachtigen (PM eventueel) :)

Ik kan het iedereen in ieder geval zeker aanraden. Een van de beste series die op dit moment worden uitgezonden, en errug spannend!
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Tot nu toe best veel spanning in de serie. Bij elk verhaal in de serie loopt er wel iemand gevaar. Wel erg tof om te volgen :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Heb er zelf een beetje een 'been there done that' gevoel bij, tot nu toe nog niet iets gezien waarmee het boven andere series die hetzelfde trucje toepassen uitsteekt, maar dat kan nog komen. Ik vermoed echter dat men zo lyrisch is over deze serie door alle andere bagger die op tv te zien is.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

captain crash schreef:Heb er zelf een beetje een 'been there done that' gevoel bij, tot nu toe nog niet iets gezien waarmee het boven andere series die hetzelfde trucje toepassen uitsteekt, maar dat kan nog komen. Ik vermoed echter dat men zo lyrisch is over deze serie door alle andere bagger die op tv te zien is.
Met welke series vergelijk jij het dan? Veel bagger scoort net zo goed of beter, dus dat valt wel mee.

Kwalitatief gezien is het een prima serie met prima acteurs, scripts en spanningopbouw.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Vergelijking met oa OZ, 24 (door dus idd spanningsopbouw), Lost (doorlopende verhaal waar van te voren over nagedacht is) en de betere 'wie heeft het echt gedaan' detectives. En dat zijn nog maar recente series.

Oh en dan nog iets, het basisverhaal is voor mij simpelweg te ongeloofwaardig...waarom weer politieke bullshit erbij betrekken? Had de moord kleinschaliger gehouden dan was het serieuzer te nemen geweest...das ook waar de 24 vergelijking enigsinds vandaan komt.
Gebruikersavatar
Zero-Cool
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 70
Lid geworden op: 21 mar 2006, 18:32
Locatie: London

Bericht door Zero-Cool »

deze serie is saai. Het mist iets. Is hier al op tv voor een hele lange tijd.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Was hier nog geen topic van? Dat is eigenlijk schandalig :*)

Geweldig spannend! Volg het al een tijdje via de VS, erg spannend!
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

1ste aflevering gezien en ik vond het veelbelovend. :)
Binnenkort ga ik de rest bekijken!
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Heb nu t/m episode 13 gezien. Ik vind eigenlijk alleen het gevangeniswezen boeiend/ spannend en dat begint zelfs al een beetje te vervelen. Ik vind het wel leuk om te zien maar de nieuwigheid is er wel vanaf. Ik zal het wel volgen maar ik blijf er niet voor thuis, eps 14 en 15 staan al een weekje op mijn compu.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Jah en voor het gevangeniswezen kan je dus beter OZ kijken ;)
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

captain crash schreef:Jah en voor het gevangeniswezen kan je dus beter OZ kijken ;)
Heb ik helaas bijna alles al van gezien ;(
Ik wacht nog even met de dvd's aangezien ik andere collecties eerst compleet wil hebben voor ik aan nieuwe series begin.
Gebruikersavatar
Gul_Evek
Ensign
Ensign
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 dec 2005, 16:24
Locatie: Badlands

Bericht door Gul_Evek »

OZ heerst inderdaad :pray2:
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Ik kon wel van het plot genieten en kan anderen het ook aanraden
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Heb eindelijk de tijd kunnen vinden om me Prison Break te kijken, maar wat een relaxte serie is dit zeg! :9~
Zit nu ongeveer op de helft van het eerste seizoen.

En vanaf augustus seizoen 2 *O*
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Wordt nog veel leuker aan het einde van het seizoen :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Is het nodig een apart VS topic hiervoor te maken? Volgensmij moet er in Nederland nog een deel worden uitgezonden van S1, en S2 zal dus nog even op zich laten wachten. In de VS begint S2 in ieder geval een stuk eerder.

Hier zijn wat spoilers over S2 in ieder geval:
SPOILERS schreef:TV Guide talked to Prison Break creator Paul T. Scheuring, who revealed a few new bits about season two of the hit Fox series. Here's a clip from the article:

In a lot of ways it's going to feel like a different series. Obviously, it's all still the exact same story and a continuation of it, but the prison will very quickly regress into the background. We have a new home, which are the roads and small towns and highways of the United States. In that sense, it's going to be a very different show visually, and in terms of feel, but all the characters are the same in terms of their ultimate aspirations.

Onderaan link naar volledige artikel
http://comingsoon.net/news/tvnews.php?id=15914
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

RTL was na ep 16 gestopt dacht ik.
Gebruikersavatar
Hezingen
Commander
Commander
Berichten: 1255
Lid geworden op: 12 jun 2002, 12:37
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Hezingen »

Moet s1 nog kijken. Laat staan dat ik toe kom aan s2 van deze schijnbaar geweldige serie.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Vis schreef:Is het nodig een apart VS topic hiervoor te maken? Volgensmij moet er in Nederland nog een deel worden uitgezonden van S1, en S2 zal dus nog even op zich laten wachten. In de VS begint S2 in ieder geval een stuk eerder.

Hier zijn wat spoilers over S2 in ieder geval:
SPOILERS schreef:TV Guide talked to Prison Break creator Paul T. Scheuring, who revealed a few new bits about season two of the hit Fox series. Here's a clip from the article:

In a lot of ways it's going to feel like a different series. Obviously, it's all still the exact same story and a continuation of it, but the prison will very quickly regress into the background. We have a new home, which are the roads and small towns and highways of the United States. In that sense, it's going to be a very different show visually, and in terms of feel, but all the characters are the same in terms of their ultimate aspirations.

Onderaan link naar volledige artikel
http://comingsoon.net/news/tvnews.php?id=15914
Ik weet 't niet hoor... :o
In seizoen 2 lijkt juist dat element weg te zijn wat Prison Break maakte tot wat het was. De naam van de serie zegt het zelf al... de ontsnapping uit de gevangenis en het hele gevangenis leven op zich.
Ik ben erg benieuwd wat ze er van gaan maken.
tuvok4774
Commander
Commander
Berichten: 1187
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:34
Locatie: Huizen

Bericht door tuvok4774 »

Heb seizoen 1 net af, was op het laatst wel flink spennend.
Zo te zien morgen avond een nieuwe aflevering in Amerika
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Nadeel van seizoen 1 was voor mij dat het eerst duidelijk een afgerond verhaal zou worden en dat halverwege, vermoedelijk dus door redelijke kijkcijfers, besloten is er meer mee te doen. Ik weet ook niet hoe dit gaat uitpakken voor seizoen 2. Als ze d'r echt een 'roudshow' van maken (de ontsnapping dus) dan kan 't best leuk zijn. Wat betreft het mooie beeld van het leven in de gevangenis...sorry...geen serie haalt 't bij OZ :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Begin van S2 is erg gaaf :cheer:

William Fichtner in de cast 8-)
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Dat was gelijk een knallend begin! 8-)
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Ik had niet verwacht dat Veronica zo abrupt vermoord zou worden. Daar had ik dit seizoen een hele verhaallijn opzich van verwacht. :o

En William Fichtner is echt een goede toevoeging aan de cast. :good:
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Hij was de reden dat ik Invasion keek dus ik ben blij dat hij een nieuw thuis heeft gevonden.

Eindelijk ook een tegenstander van niveau voor Scofield :)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Ik zag vandaag die T-Bag in TNG als Wyatt (degene die met Troi zou gaan trouwen). Was erg grappig om hem zo jong te zien. Op imdb te zien heeft ie wel bij meerdere ST dingen meegedaan.

Maargoed, Prison Break. :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

martine schreef:Hij was de reden dat ik Invasion keek dus ik ben blij dat hij een nieuw thuis heeft gevonden.
Idem :P
martine schreef:Eindelijk ook een tegenstander van niveau voor Scofield :)
:yes:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Woohoo, spannende aflevering! Mooie ontwikkelingen ook. Hele gevangenis verhaal hebben we gehad, en nu splitsen hun wegen zich en krijgen we bij iedereen een verschillende manhunt te zien. Spannend en afwisselend :good:

Bellick heeft nu helemáál niets meer te verliezen en zal helemaal los gaan, dat wordt ook nog erg mooi. En Fichtner is zoo cool 8-)
Plaats reactie