Uur voor Uur - #120

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #120

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #120. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 6 mei 2006. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #120
Cost Of Living (TNG)
Children Of Time (DS9)
Equinox, part I (VOY)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Cost Of Living". Moet aan deze complete loser aflevering woorden vuil worden gemaakt?

"Equinox", een aflevering die is wat VOY (deels) had moeten zijn. Daarom altijd erg merkwaardig wanneer VOY fans dit een goede aflevering vinden. Onbewust vinden ze hun VOY serie toch niet zo goed. Wanneer ik deze aflevering zie, denk ik elke keer: 'jammer dat VOY nooit zo dramatisch was'. Janeway is lekker hypocriet bezig om Ransom aan het kruis te nagelen aangezien zij hetzelfde deed voor veel slechtere redenen. (The Swarm, Scorpion). Cliffhanger valt zwaar tegen.

Mijn stem gaat naar "Children Of Time". Een uitstekende aflevering met een interessante paradox. Emotioneel, komisch, moeilijke keuzes voor de personages, onverwachte wendingen en een schokkend maar perfect einde. Erg strakke aflevering.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 30 apr 2006, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Children of Time - DS9

Weer een van mijn favoriete DS9 afleveringen...
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Children Of Time (DS9) :thumbs:
Gebruikersavatar
Albi
Commander
Commander
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:51
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Albi »

Children of Time (DS9)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

TNG is zeikep
VOY - degelijke ep.
DS9 - gave ep mijn keuze dus 8-)
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Equinox. De enige aflevering uit dit rijtje die het kijken nog de moeite waard is.
Gebruikersavatar
Brunt
Ensign
Ensign
Berichten: 230
Lid geworden op: 24 jul 2004, 19:44

Bericht door Brunt »

TNG sloeg echt helemaal nergens op dit keer. Voyager vond ik erg vermakelijk en het verhaal zat ook nog eens goed in elkaar. DS9 was ook vermakelijk, maar ik hou dus helemaal niet van tijdreisparadox gedoe enzovoorts afleveringen. Ik zit na zo'n aflevering me meteen de rest van de dag af te vragen hoe ze die mensen op de planeet nou ontdekt konden hebben als ze met de Defiant nooit gecrasht zijn en hoe ze die mensen dan überhaupt na afloop nog kunnen herinneren. DS9 valt voor mij daarom af en mijn stem gaat dus uit naar Equinox, part I (VOY).
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Brunt schreef:TNG sloeg echt helemaal nergens op dit keer. Voyager vond ik erg vermakelijk en het verhaal zat ook nog eens goed in elkaar. DS9 was ook vermakelijk, maar ik hou dus helemaal niet van tijdreisparadox gedoe enzovoorts afleveringen. Ik zit na zo'n aflevering me meteen de rest van de dag af te vragen hoe ze die mensen op de planeet nou ontdekt konden hebben als ze met de Defiant nooit gecrasht zijn en hoe ze die mensen dan überhaupt na afloop nog kunnen herinneren. DS9 valt voor mij daarom af en mijn stem gaat dus uit naar Equinox, part I (VOY).
Misschien is dat juist ook wel de bedoeling van de DS9 aflevering, dat je er over na gaat denken? Zegt dat al niet iets over de impact van de aflevering? VOY is gewoon popcorn vermaak een 'no questions asked' aflevering.
Gebruikersavatar
Brunt
Ensign
Ensign
Berichten: 230
Lid geworden op: 24 jul 2004, 19:44

Bericht door Brunt »

Visitor1982 schreef:Misschien is dat juist ook wel de bedoeling van de DS9 aflevering, dat je er over na gaat denken? Zegt dat al niet iets over de impact van de aflevering? VOY is gewoon popcorn vermaak een 'no questions asked' aflevering.
Het is ook altijd wel mooi als een aflevering dusdanig is gemaakt dat je er na afloop nog over na gaat denken, maar bij tijdreizen gaat dat bij mij altijd verkeerd. Op een of andere manier klopt het dan gewoon niet en onbewust wil ik het dan alsnog wel laten kloppen en dat is zo irritant, want aan het eind lukt dat toch weer niet.
Verder dat Voyager gewoon popcornvermaak is klopt ook, maar bij Equinox vond ik het weer mooi om eens te zien hoe Voyager dus eigenlijk in het Delta Kwadrant had moeten overleven. Dat zegt mijns inziens wel veel over de (slechte) kwaliteit van voorgaande en volgende afleveringen. Janeway was overigens weer heel irritant bezig met haar preek tegenover Ransom.
Gebruikersavatar
Twilight_Link
Commander
Commander
Berichten: 1385
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:04

Bericht door Twilight_Link »

Moeilijk, deze TNG ep ken ik niet en die van DS9 en VOY wel. Erg goede afleveringen. Voyager niet het enisgte Federatie schip in het Delta Quadrant. Ik vraag me af wat er was gebeurt al ging Janeway dood en had Ransom Voyager overgenomen. :)
Children of Time ook een goede aflevering, Dax wil kijken als er wat leuks op die planeet is en ze vinden hun eigen kinderen aan toen de Defiant 200 jaar terug in de tijd ging. Hier is het ook echt duidelijk over hoe sterk Odo zijn liefde voor Nerys is, hij wilde dat Kira bleef leven en dus heeft hij de vluchtplannen geweizigd van de Defiant zodat ze niet in de Timevortex kwamen.

Moeilijk moeilijk... Ik ga deze keer voor VOY: Equinox :)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Children Of Time (DS9)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Equinox:

Toevallig vorige week nog bekeken en zelfs al was het de zoveelste keer :P voelde ik de spanning toch :)
de beste cliffhanger die ik gezien heb tot nu toe :P
niet omdat ie zo spectaculair is maar omdat ik 2 maanden heb zitten wachten en ze alleen maar op de grond valt :o

dat vind ik nou een goede cliffhanger, zit je de hele tijd te wachten wat er gaat gebeuren en dan gebeurt er bijna niets.

Daar komt nog bij dat het gewoon een goed verhaal heeft, en waarom had Voyager zo moeten zijn? Tot op zekere hoogte misschien maar lang niet zo erg als de Equinox. Janeways preek is misschien een beetje over de top omdat ze de hele crew op Ransoms orders aanspreekt, maar als je gewoon naar de karakters van beide personen kijkt zie je ook dat het uitmaakt wat voor iemand je als Captain hebt.

Het bij het voornaam noemen is misschien niet een goed voorbeeld maar het laat toch duidelijk de verschillen zien.

En waar slaat het nou weer op dat we Voyager onbewust toch niet zo goed vinden? Ga lekker terug naar je kelder.

Ik ben juist weer helemaal in hoe leuk ik het vind, kheb nog Repression en Imperfecion gezien en het zijn gewoon super afleveringen. Voyager is gewoon van de best vermakende series ik verveel me niet als ik het vakewr dan 1 keer kijk iets wat ik bij sommige andere series wel heb.

Ds9 was ook een leuke aflevering maar die red het qua spanning en vermaak lang niet bij Voyager.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Children Of Time (DS9)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

dat vind ik nou een goede cliffhanger, zit je de hele tijd te wachten wat er gaat gebeuren en dan gebeurt er bijna niets.
Nee, dat blijkt aan het begin van deel 2. Toch jammer dat Janeway niet op z'n minst zwaar gewond raakte oid.
Iemand van de bridge crew levensgevaarlijk gewond, of dood laten gaan was wel spannender geweest.

Zoiets als toen bij Harry Kim gebeurd is in Scorpion, al vond ik daar dat ie ook weer erg gemakkelijk genezen was.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Equinox (VOY)

ik wil Ransom als Captain van Voyager..... :naughty:
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

sonpas schreef:Equinox (VOY)

ik wil Ransom als Captain van Voyager..... :naughty:
Dat had ik wel een goede zet gevonden eigenlijk. Janeway dood na het 1ste deel en dat Ransom dan de boel zou kunnen overnemen.
Weer een hoop opties voor nieuwe verhaallijnen aangezien Ransom er een andere visie op na hield dan Janeway.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

EMH schreef:
sonpas schreef:Equinox (VOY)

ik wil Ransom als Captain van Voyager..... :naughty:
Dat had ik wel een goede zet gevonden eigenlijk. Janeway dood na het 1ste deel en dat Ransom dan de boel zou moeten overnemen.
Weer een hoop opties voor nieuwe verhaallijnen.
:pray2:
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

EMH schreef:
sonpas schreef:Equinox (VOY)

ik wil Ransom als Captain van Voyager..... :naughty:
Dat had ik wel een goede zet gevonden eigenlijk. Janeway dood na het 1ste deel en dat Ransom dan de boel zou kunnen overnemen.
Weer een hoop opties voor nieuwe verhaallijnen aangezien Ransom er een andere visie op na hield dan Janeway.
Andere visie??? Ransom had een visie, Janeway helemaal niets!
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Janeway had haar koffie......daar was ze consequent in.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

3rd RemataKlan schreef:
EMH schreef:
sonpas schreef:Equinox (VOY)

ik wil Ransom als Captain van Voyager..... :naughty:
Dat had ik wel een goede zet gevonden eigenlijk. Janeway dood na het 1ste deel en dat Ransom dan de boel zou kunnen overnemen.
Weer een hoop opties voor nieuwe verhaallijnen aangezien Ransom er een andere visie op na hield dan Janeway.
Andere visie??? Ransom had een visie, Janeway helemaal niets!
Zo kun je het ook zeggen ja. :lol:
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Cost Of Living (TNG): Voor het overgrote deel saai en voorspelbaar.

Children Of Time (DS9) : Een stuk beter dan Cost of Living, maar ook nog aardig saai, en het eind past niet echt bij het karakter van Odo (ok, hij houdt erg veel van Kira, maar hij houdt nog meer van rechtvaardigheid)

Equinox, part I (VOY): Voyager laat zien dat het ook met donkere afleveringen goed uit de voeten kan.
Spannend verhaal en goed acteerwerk (Savage als Ransom :Y) )

Mijn stem gaat naar Equinox part 1
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Children Of Time (DS9)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

EMH schreef:
sonpas schreef:Equinox (VOY)

ik wil Ransom als Captain van Voyager..... :naughty:
Dat had ik wel een goede zet gevonden eigenlijk. Janeway dood na het 1ste deel en dat Ransom dan de boel zou kunnen overnemen.
Weer een hoop opties voor nieuwe verhaallijnen aangezien Ransom er een andere visie op na hield dan Janeway.
dat was nooit gelukt tenzij ze Ransom anders hadden neergezet, Chakotay en de rest van de crew zouden nooit naar hem luisteren en hij heeft zijn eigen schip dus ik zie niet in hoe hij Captain van de Voyager zou moeten worden in de manier zoals het nu neergezet was.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Tactical_Cube schreef:
EMH schreef:
sonpas schreef:Equinox (VOY)

ik wil Ransom als Captain van Voyager..... :naughty:
Dat had ik wel een goede zet gevonden eigenlijk. Janeway dood na het 1ste deel en dat Ransom dan de boel zou kunnen overnemen.
Weer een hoop opties voor nieuwe verhaallijnen aangezien Ransom er een andere visie op na hield dan Janeway.
dat was nooit gelukt tenzij ze Ransom anders hadden neergezet, Chakotay en de rest van de crew zouden nooit naar hem luisteren en hij heeft zijn eigen schip dus ik zie niet in hoe hij Captain van de Voyager zou moeten worden in de manier zoals het nu neergezet was.
Ze luisteren ook naar janeway :+
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

dat zou ik ook doen ;):P
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Tactical_Cube schreef:
EMH schreef:
sonpas schreef:Equinox (VOY)

ik wil Ransom als Captain van Voyager..... :naughty:
Dat had ik wel een goede zet gevonden eigenlijk. Janeway dood na het 1ste deel en dat Ransom dan de boel zou kunnen overnemen.
Weer een hoop opties voor nieuwe verhaallijnen aangezien Ransom er een andere visie op na hield dan Janeway.
dat was nooit gelukt tenzij ze Ransom anders hadden neergezet, Chakotay en de rest van de crew zouden nooit naar hem luisteren en hij heeft zijn eigen schip dus ik zie niet in hoe hij Captain van de Voyager zou moeten worden in de manier zoals het nu neergezet was.
Dat zou wel mooi een van de verhaallijnen kunnen zijn. Conflicten tussen de Voyager crew en die van de Equinox.

Uiteraard hadden ze het anders moeten neerzetten je creeert een hele andere situatie.

En hij had zijn eigen schip, maar zoals het verhaal nu is wordt de Equinox op het eind vernietigt en dat kan in een andere situatie evengoed.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Rogueborg schreef:Cost Of Living (TNG): Voor het overgrote deel saai en voorspelbaar.

Children Of Time (DS9) : Een stuk beter dan Cost of Living, maar ook nog aardig saai, en het eind past niet echt bij het karakter van Odo (ok, hij houdt erg veel van Kira, maar hij houdt nog meer van rechtvaardigheid)
Ten eerste is het meer orde, ten tweede was deze Odo al enkele generaties verder in zijn ontwikkeling.

Tactical_Cube schreef:dat was nooit gelukt tenzij ze Ransom anders hadden neergezet, Chakotay en de rest van de crew zouden nooit naar hem luisteren
Ze luisterden toch ook naar Janeway terwijl haar misdaden vele malen erger zijn.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 01 mei 2006, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Children Of Time
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

Children Of Time
Gesloten