Uur voor Uur - #127

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #127

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #127. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 24 juni 2006. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #127
Time's Arrow, part II (TNG)
Sons And Daughters (DS9)
Dragon's Teeth (VOY)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Dragon's Teeth", matige aflevering met mooie visuele effecten. Janeway belandt per ongeluk in andermans gebied maar weigert te stoppen voor inspectie door de lokale autoriteiten. De schrijvers laten de Turei overkomen als klootzakken in de hoop de kijker te doen denken dat Janeway gelijk heeft. Maar dat heeft ze natuurlijk niet. In een poging om weg te komen van alles besluit Janeway maar een ras te ontwaken van hun kunstmatige slaap. Ze weet helemaal niets over dit ras, de Vaadwaur. De Vaadwaur blijkt een gewelddadig verleden te hebben en hun planeet is niet voor niets gebombardeerd. Wanneer de bemanning zich een beetje inzet blijkt dat ze plots van alles komen te weten over de Vaadwaur. Janeway vlucht en laat de Turei haar rotzooi opruimen. De Vaadwaur zijn vrij en in staat om minstens een technologisch primitieve planeet te onderdrukken en daarmee hun machtsbasis wederom op te opbouwen. Janeway kan het niets schelen want die is weg. Ondanks dat dit een matige aflevering is, had met de Vaadwaur meer gedaan kunnen worden. De aflevering doet ook alsof we ze terug zullen zien maar helaas.
Overigens ook leuk hoe Tuvok zich door straling, shield en gesteente op en neer weet te transporteren terwijl normaal één van die zaken transport onmogelijk maakt. :lol:

"Time's Arrow, part II", wederom een teleurstellend tweede deel. De Picard/Guinan scenes zijn de moeite waard, ook wordt er goed om gegaan met zo'n temporal geval, Picard die de boodschap achterlaat, maar de rest is bleh. Sommige zaken worden genegeerd. En het typische TNG gepreek kwam ook naar voren in de Troi/Twain scenes. Makkelijk om even de huidige mensheid finaal de grond in te stampen. :shake:

Mijn stem gaat naar "Sons And Daughters". De minste aflevering uit de zesdelige Occupation arc. Een aardige aflevering waarin Alexander Rozhenko terugkeert. Een aantal zaken werkt goed in de aflevering, met name de Martok scenes en een aantal zaken werkt niet. Waarom Alexander een warrior wilt worden komt niet goed naar voren. Er wordt te lang op doorgehamerd dat hij een kluns is. Wel is duidelijk dat ook de Klingon Defense Force met een personeelstekort zit. ;) Er had meer in de aflevering gezeten mbt het Klingon verhaal.
Daarentegen was de dochter kant, het DS9 plot met Dukat, Kira en Ziyal, geweldig.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Dragon's Teeth - VOY
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Alexander is in DS9 haast nog irritanter als in TNG.

Time's Arrow (TNG) krijgt mijn stem, een leuke afsluiting van een leuke tweeparter. Guinan is weer op haar best.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Time's Arrow, part II (TNG)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Sons and Daugthers DS9
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

DS9
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Sons And Daughters
Gebruikersavatar
Twilight_Link
Commander
Commander
Berichten: 1385
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:04

Bericht door Twilight_Link »

Sons And Daughters (DS9)
Dr.Q
Ensign
Ensign
Berichten: 154
Lid geworden op: 24 mei 2005, 00:16

Bericht door Dr.Q »

Time's Arrow part II
Gebruikersavatar
Jappas
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 327
Lid geworden op: 14 jun 2004, 19:54
Locatie: Wageningen

Bericht door Jappas »

Time's Arrow Part II
Gebruikersavatar
Brunt
Ensign
Ensign
Berichten: 230
Lid geworden op: 24 jul 2004, 19:44

Bericht door Brunt »

Sons And Daughters (DS9)
Gebruikersavatar
Zimmerman
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 jun 2005, 15:10
Locatie: Ammerzoden
Contacteer:

Bericht door Zimmerman »

Sons And Daughters (DS9)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Dragons Teeth
Blijft een erg leuke aflevering

ten eerste komt het door Seven of Nine dat de Vaadwuar ontwaken.

ten tweede zou ik ook niet zomaar mijn schip laten binnen dringen als ze ten eerste zo onredelijk zijn en je ten tweede niet zeker weet wat hun bedoelingen zijn.

ten derde wat zou Janeway er nog aan kunnen doen om de Vaadwuar tegen te houden?

ik ben het alleen eens over het feit dat het heel erg jammer is dat het enige wat we nog van de vaadwuar krijgen te zien een schip is in the void.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Time's Arrow Part II(TNG)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Time's Arrow, part II (TNG)
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Sons and Daughters vond ik een zwaar teleurstellende ep.

Ik ga voor Time's arrow part 2.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Bericht door Punisher »

Bij gebrek aan concurentie:

TNG - Time's arrow part II
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:Dragons Teeth
Blijft een erg leuke aflevering
Het is een geen komische aflevering.
Tactical_Cube schreef:ten eerste komt het door Seven of Nine dat de Vaadwuar ontwaken.
Fout. Seven ontwaakte er één. Janeway besloot om de rest te ontwaken.
Goh, is dit niet al diverse malen eerder gezegd? En hoe vaak heb je inmiddels de aflevering al gezien? Vijftien keer?
Tactical_Cube schreef:ten tweede zou ik ook niet zomaar mijn schip laten binnen dringen als ze ten eerste zo onredelijk zijn en je ten tweede niet zeker weet wat hun bedoelingen zijn.
Janeway was andersmans gebied binnengedrongen, weliswaar per ongeluk maar toch.

Jij bent die typische simpele ziel waar de schrijvers altijd op hoopten.

"Kijk de Turei zitten fout wat ze gedragen zich als eikels. Goed van Janeway dat ze op hun schepen vuurt!!!!!"

Als jij de wet overtreedt en je wordt aangehouden door een politie agent dan kan die agent een grote klootzak zijn maar hij is en blijft de politie agent en het heeft het recht om jou aan te houden. Je kunt dan vluchten simpelweg omdat hij een botte ploert is, maar je bent en blijft strafbaar. Meer zelfs dan.
Tactical_Cube schreef: ten derde wat zou Janeway er nog aan kunnen doen om de Vaadwuar tegen te houden?
Samenwerken met de Turei en bondgenoten?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Fout. Seven ontwaakte er één. Janeway besloot om de rest te ontwaken.
Dat weet je niet, misschien was het wel die andere Vaadwuar die alle anderen ontwaakten en probeerde Janeway gewoon van de situatie gebruik te maken door met ze samen te werken. ;)
Janeway was andersmans gebied binnengedrongen, weliswaar per ongeluk maar toch.

Jij bent die typische simpele ziel waar de schrijvers altijd op hoopten.
Het kan ook op een andere manier in plaats van gelijk zo aggresief, in plaats van dat ze de situatie uitleggen, dan had Janeway zeker ingestemd, beginnen ze gelijk te dreigen, zulke mensen zou ik mijn huis ook niet binnen laten. En je kan ze niet met een politieagent vergelijken.
Samenwerken met de Turei en bondgenoten?
Ten eerste zijn de Vaadwuar technische erg zwak en zijn ze geen partij voor de Turei, ten tweede kunnen ze met de subspace tunnels grote afstanden leggen zonder dat iemand weet waar ze heen zijn gegaan dus het zou onbegonnen werk zijn, zoeken naar een naald in een hooiberg van oneindige grote :P.
ten vierde waarom zouden de Turei de Voyagers hulp aannemen, ze zouden eerder als nog de informatie proberen te wissen of Voyager aansprakelijk houden voor de terugkomst van de Vaadwuar en ze gevangen nemen bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Tactical_Cube schreef:
Janeway was andersmans gebied binnengedrongen, weliswaar per ongeluk maar toch.

Jij bent die typische simpele ziel waar de schrijvers altijd op hoopten.
Het kan ook op een andere manier in plaats van gelijk zo aggresief, in plaats van dat ze de situatie uitleggen, dan had Janeway zeker ingestemd, beginnen ze gelijk te dreigen, zulke mensen zou ik mijn huis ook niet binnen laten. En je kan ze niet met een politieagent vergelijken.
Dus iemand hoeft maar onaardig te zijn en je begint te schieten? Nou, dan hoop ik je niet tegen te komen als ik in een slechte bui ben :huh: .
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Tactical_Cube schreef:Het kan ook op een andere manier in plaats van gelijk zo aggresief, in plaats van dat ze de situatie uitleggen, dan had Janeway zeker ingestemd, beginnen ze gelijk te dreigen, zulke mensen zou ik mijn huis ook niet binnen laten. En je kan ze niet met een politieagent vergelijken.
Het is niet aan Janeway te oordelen over hoe ze zich in hun eigen gebied gedragen.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Het probleem is dat ze dat de hele serie door wel doet.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:Dat weet je niet,
Dat weet ik wel aangezien Janeway het bevestigt in haar logboek, pipo.

Tactical_Cube schreef:Het kan ook op een andere manier in plaats van gelijk zo aggresief, in plaats van dat ze de situatie uitleggen, dan had Janeway zeker ingestemd
Zoals met de Swarm zeker? Oh wacht...
Tactical_Cube schreef:beginnen ze gelijk te dreigen, zulke mensen zou ik mijn huis ook niet binnen laten.
Als jij je bezig houdt met illegale zaken heb je geen keus.
Tactical_Cube schreef:En je kan ze niet met een politieagent vergelijken.
Jawel. De miltaire Turei schepen waren daar de lokale autoriteit. Belast met het beschermen van Turei ruimte.
Samenwerken met de Turei en bondgenoten?
Tactical_Cube schreef: Ten eerste zijn de Vaadwuar technische erg zwak en zijn ze geen partij voor de Turei, ten tweede kunnen ze met de subspace tunnels grote afstanden leggen zonder dat iemand weet waar ze heen zijn gegaan dus het zou onbegonnen werk zijn, zoeken naar een naald in een hooiberg van oneindige grote :P.
ten vierde waarom zouden de Turei de Voyagers hulp aannemen, ze zouden eerder als nog de informatie proberen te wissen of Voyager aansprakelijk houden voor de terugkomst van de Vaadwuar en ze gevangen nemen bijvoorbeeld.
Je vergeet het derde punt.

Janeway had altijd meer kunnen doen simpelweg vluchten en anderen haar rotzooi op laten ruimen.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Time's Arrow, part II (TNG): De verrassing van Data's hoofd is eraf, maar het verhaal blijft leuk tot op het eind.

Sons And Daughters (DS9): Watje doet iets waardoor hij het respect van de crew verdient. Been there done that. Het bijverhaal maakt een hoop goed.

Dragon's Teeth (VOY): Het verhaal bevat een paar fouten, maar niet erg storend. Visiueel is deze episode een topper. Jammer dat we niets meer van de Vaadwaur hebben gehoord.

Ik ga voor Time's Arrow part II(TNG)
Gebruikersavatar
Hezingen
Commander
Commander
Berichten: 1255
Lid geworden op: 12 jun 2002, 12:37
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Hezingen »

Time's Arrow
Gebruikersavatar
petrulli
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:44
Locatie: Marienheem
Contacteer:

Bericht door petrulli »

Time's Arrow
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uitslag

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

20 mensen hebben gestemd.
Time's Arrow, part II (TNG) staat op de eerste plek met 11 stemmen.
Sons And Daughters (DS9) staat op de tweede plek met 7 stemmen.
Dragon's Teeth (VOY) staat op de derde plek met 2 stemmen.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #128!
Gesloten