Uur voor Uur - #138

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #138

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #138. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 9 september 2006. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #138
Ship In A Bottle (TNG)
One Little Ship (DS9)
Ashes To Ashes (VOY)

Veel plezier!
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ship in a bottle (TNG)
Erg leuk vervolg op Elementary, Dear Data
mijn keuze deze ronde


One little Ship. De "honey i shrunk the kids" van ST. Erg grappig om een hele kleine O'Brien tussen mega grote chips ed te zien rondlopen.

Ashes to Ashes saaie ep.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Ashes To Ashes". Standaard Harry-is-verliefd-op-fout-meisje-verhaal. Deze keer is het een lijk. Hoop technobabble, DNA onzin, continuiteitsfouten en een slecht visueel effect shot met het veranderen van Ballard's gezicht. Ballard is iemand waar we nooit van gehoord hadden. Ze is doodgeschoten door een Hirogen een jaar voordat daar contact mee was gemaakt. Ze wist niets van Tuvok's promotie ook al had hij die ontvangen voor het eerste contact met de Hirogen. Harry Kim was verloofd met Libby maar al tijdens de Academy was hij smoorverliefd op Ballard. Ballard probeert 6 maanden lang de Voyager te zoeken en na 40.000 ly vindt ze het schip. Op het einde besluit ze in een paar minuutjes om toch maar bij haar nieuwe zombievolk te blijven. Knap hoe zo'n klein rijkje zulke geavanceerde ruimtevaart heeft terwijl de Federatie het gewoon doet met standaard warp.

"One Little Ship"
Zotte basis voor een aflevering wordt op juiste wijze uitgewerkt waardoor er een goede aflevering ontstaat. Actie, humor, spanning, scherpe dialogen, personagemomenten en prachtige visuele effecten die ervoor zorgen dat we geloven dat Jadzia, Bashir en O'Brien gekrompen zijn.

"Ship In A Bottle"
Moriarty keert terug en wilt onderhand het holodeck verlaten. Zijn plan om Picard zover te krijgen is slim bedacht. Het plan om Moriarty voor de gek te houden is slimmer. Dit is tenminste een goed uitgewerkte holodeck aflevering. Zet wel vraagtekens bij het idee dat een holografische padd de holodeckwand raakt. Dit deed TNG al fout in "Encounter At Farpoint". Data had beter zijn combadge kunnen gebruiken want die was echt. Ik blijf de manier waarop Moriarty is ontstaan absurd vinden. Barclay is ook van de partij en een tof einde. Wel hard van Picard om zo'n opmerking te maken in het bijzijn van Barclay. ;)

"Ship In A Bottle" en "One Little Ship". Toeval? Lastige keuze maar ik ga voor Ship In A Bottle.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 04 sep 2006, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Ship in a Bottle - TNG
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

DS9 - One Little Ship
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

One Little Ship (DS9)
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Moeilijk. Ship in a Bottle, toch maar. Ik vind Moriarty wel cool.
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

Ship in a bottle.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

One Little Ship (DS9)

Altijd leuk als je door je vooruit kijkt en je ziet een gigantisch Jem'hadar hoofd :lachhuil:
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Ship in a Bottle(TNG): Erg leuk en spannend verhaal. Daniel Davis zet een geloofwaadige moriarty neer.

Ashes to Ashes (Voy): Er is geen chemie aanwezig tussen Ballard en Kim. Deze verhaallijn had beter over een paar episodes verspreid kunnen worden.

One Little Ship (DS9): Erg leuke aflevering, met veel komische en spannende momenten.


Ik ga voor Ship in a Bottle(TNG)
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

One Little Ship (DS9)

Naast het hoofdverhaal was het ook nog interessant om te leren dat er een verschil bestaat tussen Alpha en Gamma Jem'Hadar. (was geloof ik deze ep dat dat voor het eerst aan het licht kwam)
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Ship in a Bottle (TNG)

ik heb zowaar de andere twee ep's moeten opzoeken om mij deze enigzins te herinneren.......
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Ship in a bottle (TNG) Goed bedacht en goed gebracht.
One little ship was wel leuk, maar redt het toch niet.
Ashes to ashes is een tenenkrommende Voy ep.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ship in a Bottle

voornamelijk omdat de herkijkwaarde bij deze ep het grootste is. Ok, voy overwoog ik hoe dan ook al niet.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Ik vond Ship in a Bottle juist niet zo herkijkbaar, daarom gaat mijn stem naar de andere 'Ship' aflevering:

One Little Ship (DS9)
Gebruikersavatar
Brunt
Ensign
Ensign
Berichten: 230
Lid geworden op: 24 jul 2004, 19:44

Bericht door Brunt »

Ashes to Ashes heb ik een paar jaar terug op TV gezien en veel herinner ik me er niet meer van. Wel vond ik het vreemd dat we nog nooit van Ballard gehoord hadden. De aflevering heeft echter zoals bij zoveel Voyagerafleveringen weinig indruk op mij achtergelaten.
Ship in a Bottle heb ik ook een paar jaar geleden op TV gezien en vond ik wel een leuke aflevering. Barclay vind ik ook altijd wel een leuk personage.
One Little Ship vind ik de beste van de drie. Het idee van het verkleinen van een schip is wat raar, maar wel heel leuk uitgewerkt.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uitslag

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

15 mensen hebben gestemd.
Ship In A Bottle (TNG) staat op de eerste plek met 9 stemmen.
One Little Ship (DS9) staat op de tweede plek met 6 stemmen.
Ashes To Ashes (VOY) staat op de derde plek met 0 stemmen.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #139!
Gesloten