Uur voor Uur - #144

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #144

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #144. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 28 oktober 2006. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #144
Starship Mine (TNG)
His Way (DS9)
Life Line (VOY)

Veel plezier!
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Allemaal geen slechte afleveringen...

Mijn stem gaat naar:

His Way - DS9
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Starship Mine - TNG :)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Life Line - Voyager
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

ondanks dat Picard wel lekker kaal en zweterig bezig was deze week ga ik toch voor Vic Fontaine :good: DS9 dus.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Starship Mine (TNG)
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Starship Mine
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Inderdaad allemaal goede afleveringen, maar ik heb toch ook een zwak voor Vic, dus His Way (DS9).
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Vic :nothanks:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Wat is er mis met Vic?
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Dat zijn stomme afleveringen :P .
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

onzin, vic is gaaf en zorgde tenminste voor wat diepgang :good:
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Buhhh... @ vic :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

vic vergeeft het je, als je je hart eens wil luchten is hij er altijd voor je ace ;)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Ik heb vic niet nodig, jij bent er al :kiss2: .
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

vic is coowl 8-)


Maar ik ga voor Starship Mine (TNG). Kale zweterige Picard in actie 8-)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Ace of Spades schreef:Ik heb vic niet nodig, jij bent er al :kiss2: .
Afbeelding
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Life Line (Voy). Leuke aflevering met sterk spel van Picardo en Dwight Schulz (veel leuker dan Vic ;) ). En dan natuurlijk Troi, die nog veel leuker is dan Vic :*) .
Namoh
Ensign
Ensign
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 aug 2005, 11:26

Bericht door Namoh »

Life Line - VOY
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Starship Mine (TNG): Degelijke episode. Jean-luc "Bauer" Picard moet een aantal schurken uitschakelen. Leuk om te zien maar niet meer dan dat.

His Way (DS9): Leuke episode over de relatie tussen Odo en Kira. Maar een hele aflevering is net iets teveel voor het verhaal. Had beter in een paar b-plots kunnen gebeuren.
Vic is toppie als ie niet aan het zingen is :)

Life Line (VOY): Prachtige aflevering. Robert Picardo is echt goed als Zimmerman. Stop er nog een beetje Barclay bij en je hebt een top-aflevering.
Zimmerman die zijn testament inspreekt, geinig en emotioneel tergelijkertijd :pray2:
Gebruikersavatar
Albi
Commander
Commander
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:51
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Albi »

His Way (DS9) :)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Rogueborg schreef:Starship Mine (TNG): Degelijke episode. Jean-luc "Bauer" Picard moet een aantal schurken uitschakelen. Leuk om te zien maar niet meer dan dat.

His Way (DS9): Leuke episode over de relatie tussen Odo en Kira. Maar een hele aflevering is net iets teveel voor het verhaal. Had beter in een paar b-plots kunnen gebeuren.
Vic is toppie als ie niet aan het zingen is :)

Life Line (VOY): Prachtige aflevering. Robert Picardo is echt goed als Zimmerman. Stop er nog een beetje Barclay bij en je hebt een top-aflevering.
Zimmerman die zijn testament inspreekt, geinig en emotioneel tergelijkertijd :pray2:
mag ik aannemen dat je voor Voyager stemt? :P
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

Ik stem ook op 'Life Line' (VOY). De Doctor kende wat mij betreft de best uitgewerkte en meest interessante karakterontwikkeling binnen 'Voyager', en deze aflevering voegde er iets wezenlijks aan toe. Alleen jammer dat Picardo vaak nogal 'schreeuwerig' acteerde, wat nét een tikkeltje te geforceerd overkwam. De FX waren overigens ook echt super.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Tactical_Cube schreef:
Rogueborg schreef:Starship Mine (TNG): Degelijke episode. Jean-luc "Bauer" Picard moet een aantal schurken uitschakelen. Leuk om te zien maar niet meer dan dat.

His Way (DS9): Leuke episode over de relatie tussen Odo en Kira. Maar een hele aflevering is net iets teveel voor het verhaal. Had beter in een paar b-plots kunnen gebeuren.
Vic is toppie als ie niet aan het zingen is :)

Life Line (VOY): Prachtige aflevering. Robert Picardo is echt goed als Zimmerman. Stop er nog een beetje Barclay bij en je hebt een top-aflevering.
Zimmerman die zijn testament inspreekt, geinig en emotioneel tergelijkertijd :pray2:
mag ik aannemen dat je voor Voyager stemt? :P
Vooruit voor deze ene keer dan ;)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Starship Mine :) Kan niet anders

His Way is een aardige poging tot romantiek in Star Trek, het blijft helaas bij een aardige poging. Het moment dat ze elkaar dan eindelijk vinden op de promonade moet heel emotioneel zijn maar ik krijg zelf iedere keer enorm de neiging in lachen uit te barsten. Vic is wel cool trouwens ;)

Life Line...wederom kan Voyager geen leuke ep produceren in het delta quadrant of over onderwerpen waar de serie oorspronkelijk over zou moeten gaan. Om een leuke ep te maken is een tng karakter nodig en de aarde als setting. Dat alles gezegd hebbende, en dit dus geen goede voyagerep vindend, is het wel een toffe ep om naar te kijken...maar niet zo leuk als Starship Mine :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Alle drie aardige afleveringen.

"Life Line", soort vervolg op Pathfinder. De bemanning heeft maandelijks contact met de Aarde en de EMH leert dat zijn maker Dr. Zimmerman ongeneeselijk ziek is en wilt hem graag helpen. Picardo doet goed werk met zijn dubbelrol. Barclay is ook van de partij. Wat het nut is van Troi is onduidelijk. Sirtis zal wel een salarisstrookje nodig hebben gehad. Het jammere vind ik dat er bar weinig gebeurt met de VOY bemanning die nu een reactie naar thuis kan sturen, althans de maand dat de EMH terugkomt. Dit zou geen probleem zijn geweest als de volgende aflevering hierover zou gaan. Maar helaas besloten de schrijvers om alles in één aflevering te proppen en zich te richten op de EMH in het AQ. Een verwijzing naar de Maquis en twee Starfleet schepen die onderweg zijn naar de Voyager (WTF?!) voegen niets toe. De nieuwe EMH versies hebben elkaar wel erg snel opgevolgd en waarom de Federatie besloot om één van haar beste wetenschappers voor paal te zetten door de EMH-I als simpele drones rotsen te laten uithakken is een raadsel. De LMH komt nooit ter sprake. :?

"Starship Mine". Picard moet ala John McClane terroristen aan boord een verlaten Enterprise uitschakelen en doet dat uitstekend. Alle scenes aan boord de Enterprise zijn geweldig en ook de scenes op de grond zijn goed tot de gijzeling daar begint dan wordt dat een slap gedoe en ik was telkens blij wanneer Picard weer in beeld kwam. Cmdr. Hutchinson is een kletskous maar het was tof geweest als we hadden gezien hoe hij een leider en militair was tijdens de gijzeling. Ipv daarvan wordt hij meteen doodgeschoten. Vreemd genoeg gebeurt dit niet met Riker wanneer hij heel makkelijk een terrorist tegen de vlakte slaat. Dit toonde al aan dat de senior staff de terroristen konden overmeestern. Waar de rest van de basisbemanning is tijdens het feestje van hun commander is een raadsel. Waarom de terroristen in hemelsnaam in de ontvangstruimte moeten zijn is een raadsel. Op de Enterprise worden recepties ook niet op de Brug of Engineering gehouden. Erg teleurstellend allemaal, gelukkig maakt Picard veel goed maar voor mij niet net genoeg.

Mijn stem gaat naar "His Way" Vic Fontaine wordt geintroduceerd. Ik vind het een goede toevoeging voor de serie en gelukkig werd hij niet een EMH kopie met een streven naar menselijkheid. Hij is een hologram, weet dit en is daar tevreden mee. Mooi. Trek heeft niet zo'n goede geschiedenis met romantiek e.d. maar deze aflevering is één van de betere. Odo die langzaam ontdooid is tof om te zien. Een kant die we weinig zagen van hem en hij verborgen hield voor de mensen om hem heen. Bovendien vind ik de muziek van Vic Fontaine erg tof. 8-)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uitslag

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

15 mensen hebben gestemd.
Starship Mine (TNG), His Way (DS9) en Life Line staan gezamenlijk op de eerste plek met ieder 5 stemmen.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #144!
Gesloten