Uur voor Uur - #149

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #149

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #149. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 2 december 2006. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #149
Rightful Heir (TNG)
The Sound Of Her Voice (DS9)
Drive (VOY)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

durft niemand te stemmen omdat ze nog niet weten wat 3rd stemt?

en 3rd stemt nog niet omdat hij wil laten zien dat hij geen lapdogs heeft?

dan komt er deze week niet veel van terecht :P

Ik stem deze week een keertje niet
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Rightful Heir (TNG) Twee Klingons hebben een kloon van Kahlessgemaakt en trachten idereen te doen geloven dat dat de echte Kahless gemaakt in de hoop zo het Klingon rijk te redden.
Niet echt denderende ep, maar genietbaar. We horen of zien echter daarna verder niets van deze kloon-Kahless in later eps.

The Sound Of Her Voice (DS9)
Redelijke DS9 ep die een beetje mij doet denken aan de film Frequency. Communiceren met iemand die allang dood is.

Drive (VOY)
Amusante ep, maar meer ook niet. Tom moet met z'n Delta Flyer racen.
Fast and the Furious in space :*)


Ik ga voor DS9 deze keer.


Tactical_Cube schreef:durft niemand te stemmen omdat ze nog niet weten wat 3rd stemt?
u zei? :*)
Gebruikersavatar
Brunt
Ensign
Ensign
Berichten: 230
Lid geworden op: 24 jul 2004, 19:44

Bericht door Brunt »

EMH schreef:We horen of zien echter daarna verder niets van deze kloon-Kahless in later eps.
Niet helemaal. In 'The Sword of Kahless' van DS9 komen er een paar kleine verwijzingen naar terug. Verder was het overig geen geweldige aflevering. Overigens zou je je ook bij deze aflevering kunnen afvragen waarom Kahless een gerimpeld voorhoofd heeft, terwijl de Klingons in TOS dat niet hadden. Gelukkig geeft Enterprise hier ons het antwoord op...

Voyagers 'Drive' was een vrij standaardaflevering die verder niet veel voorstelt en weinig toevoegt aan de serie. Hoe dan ook leuk om een keer te zien, maar niet meer dan dat.

Mijn stem gaat naar The Sound Of Her Voice (DS9). Hoewel ik een hele grote hekel heb aan tijdreizen of iets dat er ook maar in de buurt komt vond ik het mooi om te zien hoe de bemanning een band opbouwt met een persoon die achteraf al lang dood blijkt te zijn.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Rightful Heir. Degelijke aflevering. Ik ben geen Klingon fan, maar ik vond het verhaal met Kahless wel leuk.

The Sound of Her Voice. Wel redelijk, maar dat tijdverschil op het eind was wel redelijk slecht, een soort reset button. Zo hoeven ze er tenminste geen verdere consequenties aan te hangen. Ook de vrouw waar ze naar op zoek waren ben je gauw weer vergeten.

Drive was wel grappig en leuk om te zien., maar niet echt hoogdravend of zo.

Van deze heeft Rightful Heir (TNG) met toch het meest kijkplezier op geleverd.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

WeyounsLastClone schreef:Rightful Heir. Degelijke aflevering. Ik ben geen Klingon fan, maar ik vond het verhaal met Kahless wel leuk.

The Sound of Her Voice. Wel redelijk, maar dat tijdverschil op het eind was wel redelijk slecht, een soort reset button. Zo hoeven ze er tenminste geen verdere consequenties aan te hangen. Ook de vrouw waar ze naar op zoek waren ben je gauw weer vergeten.
Het tijdverschil sloeg nergens op en was een overblijfsel van een vroegere versie van het verhaal. Maar hoezo "reset button", "geen consequenties" en "gauw vergeten"?
Hoe zou dit anders zijn geweest als de Defiant simpelweg net te laat was gearriveerd?



"Drive", luchtige aflevering, weinig mis mee, maar goed is het ook niet. Beetje saai. De nieuwe Delta Flyer doet mee aan een race (op impulse?!?). Paris en Torres hebben relatieproblemen. Flauwe sabotage en Harry Kim valt wederom op de verkeerde vrouw. :roll: Het huwelijk tussen Paris en Torres zien we niet maar we hadden al een nepscene daarvan in "Couse: Oblivion". Het sabotage plot klopt niets van. De Delta Flyer ligt plots erg ver voor aangezien Paris de Flyer stil legt om uitgebreid met Torres te praten en het duurt even voor de andere deelnemers hen inhalen. Vervolgens zit er op de bom een timer maar de bedoeling was dat de bom bij de finish zou afgaan. Waarom die timer? Zodat er een grote explosie in de aflevering zou zitten.

"The Sound Of Her Voice". Aardige aflevering waarin de personages hun gevoelens bloot leggen tegenover een onbekende stem. Te zien is hoe de oorlog aan ze vreet, de problemen die ze hebben. Het tijdverschijnsel draagt helemaal niets bij en is een overblijfsel van vroegere versie van het verhaal. Was beter als de Defiant simpelweg net te laat was geweest, geeft in principe hetzelfde resultaat.

"Reightful Heir". sterke Klingon aflevering waarin TNG eens niet geloof de grond in boort. Worf krijgt een goede aflevering en dat mag wel na het slappe "Birthright, part II". Overigens knap hoe die aflevering als springplank dient voor deze ondanks dat het slecht was. Wederom speelt Worf een rol in het Klingon rijk door Kahless-kloon te steunen en als spiritueel leider te installeren. De Klingons zijn echt van het pad afgedwaald. Kahless komt later in de serie en ook in DS9 ter sprake en de reden waarom hij uiteindelijk amper invloed heeft, is dankzij Gowron.

Mijn stem gaat naar Rightful Heir
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

"The Sound Of Her Voice". Aardige aflevering waarin de personages hun gevoelens bloot leggen tegenover een onbekende stem. Te zien is hoe de oorlog aan ze vreet, de problemen die ze hebben. Het tijdverschijnsel draagt helemaal niets bij en is een overblijfsel van vroegere versie van het verhaal. Was beter als de Defiant simpelweg net te laat was geweest, geeft in principe hetzelfde resultaat.
ik heb deze ep niet gezien, maar hij lijkt mij best wel leuk. Het feit dat ze al 3 jaar dood is draagt misschien niet veel bij maar het is wel vreemd, dan heb je je gevoelens bloot gelegd aan iemand die al 3 jaar dood is...
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

geen denerende afleveringen deze keer, dus ga voor voyager's drive, kan wel herrineren dat vermakelijke aflevering was, met een knip oog naar stargate's zijn eigen drive ;) ~ Maar ik behoorde toch al niet tot 3rd's lapdogs ;(
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Tactical_Cube schreef:
"The Sound Of Her Voice". Aardige aflevering waarin de personages hun gevoelens bloot leggen tegenover een onbekende stem. Te zien is hoe de oorlog aan ze vreet, de problemen die ze hebben. Het tijdverschijnsel draagt helemaal niets bij en is een overblijfsel van vroegere versie van het verhaal. Was beter als de Defiant simpelweg net te laat was geweest, geeft in principe hetzelfde resultaat.
ik heb deze ep niet gezien, maar hij lijkt mij best wel leuk. Het feit dat ze al 3 jaar dood is draagt misschien niet veel bij maar het is wel vreemd, dan heb je je gevoelens bloot gelegd aan iemand die al 3 jaar dood is...
Dat wist diegene op dat moment nog niet.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

The Sound Of Her Voice (DS9)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Wederom een matige ronde.

Drive - het idee van een letterlijke spacerace sprak me enorm aan toen ik voor het eerst van deze ep hoorde. Misschien omdat ik autoracefan ben...maargoed de uitwerking was niet helemaal wat ik ervan gedacht had. De sfx waren wel mooi maar daar kan je nu eenmaal niet een hele ep aan ophangen.

The Sound of her Voice - een degelijke tussenep van ds9 waarin een aantal emoties aan bod komen die om mij ook wel in de niet tusseneps aan bod hadden mogen komen. Het feit dat de captain uiteindelijk dood blijkt te zijn draagt bij aan het geheel van het verhaal maar lang niet zo goed als had kunnen zijn in het originele idee van deze ep (zie ds9 companion voor het geval je niet weet waar dat over gaat).

Rightful Heir - Klingons van een andere kant, Worf die zijn invloed gebruikt voor een zaak waar hij in gelooft. Een goede tng-klingon-worf ep.

Ofwel van al deze eps in de TNGer deze week weer de beste :)
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

captain crash schreef: van al deze eps in de TNGer deze week weer de beste :)
I second that...... :)
Rightful Heir (TNG)
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Rightful Heir (TNG)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

supervlaai schreef:Rightful Heir (TNG)
Nou, als supervlaai voor TNG gaat... dan ik ook!
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

Rightful Heir (TNG)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Vis schreef:
supervlaai schreef:Rightful Heir (TNG)
Nou, als supervlaai voor TNG gaat... dan ik ook!
De lapdogs van Supervlaai :rofl:
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

Miriam schreef: De lapdogs van Supervlaai :rofl:
Blijft een gaaf woord, 'lapdogs'... :dance:
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

zeker ook toeval dat jij t zelfde stemde als 3rd ;) :*)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Ik heb TNG ookgeken en Ds9 ook.

Ik kom tot de conlusie dat The Sound Of Her Voice (DS9)
Net iets leuker is zeker omdat ik TNG maar een beetje zweverig vond en zeker geen + punt zag in kahless. en Ds9 bracht een mooi verhaal geen bijzonder iets want ook deze ronde is bagger.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Alle drie redelijk leuke afleveringen, maar niet bijzonder.

Ik ga voor Drive (Voy).
Gebruikersavatar
johan_d_paul
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 jan 2006, 20:50
Locatie: h.i.ambacht

Bericht door johan_d_paul »

in bijv. episode the way of the warrior zegt worf tegen odo; no one will speak to me, the emperor (dat is kahless) not even my brother who sits at the high counsil zo zie je dat de clone tog wel terug komt
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uitslag

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

13 mensen hebben gestemd.
Rightful Heir (TNG) staat op de eerste plek met 7 stemmen.
The Sound Of Her Voice (DS9) staat op de tweede plek met 4 stemmen.
Drive (VOY) staat op de derde plek met 2 stemmen.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #150!
Gesloten