Uur voor Uur - #151

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #151

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #151. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 16 december 2006. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #151
Timescape (TNG)
Image In The Sand (DS9)
Critical Care (VOY)

Veel plezier!
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Afbeelding
Is dat niet President Charles Logan uit 24 ? :*)


Timescape vond ik erg een leuke episode.
Voyager was ook best oke, maar Image in the Sand is toch beter. De keuze van deze week.
Laatst gewijzigd door EMH op 10 dec 2006, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Technobabble, timedistortions, vage aliens, Picard, heerlijke aflevering. Ik ga voor Timescape :) .


Afbeelding
:pray2:
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

O ja, dat :rofl:
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Dit is weer moeilijk, nu niet zozeer om de vraag welke ep er qua verhaal enzo beter is, dat is ds9, maar wel als het gaat om wat ik er persoonlijk bij voel en hoe erg je gelachen hebt om een ep. Daarbij, iedereen die de Picard Song kent...amai...daar zit toch ook een fantastisch stuk uit Timescape in :P
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

"He just kept talking and talking..." :lachhuil:

en ik zit een beetje met hetzelfde dilemma wat kiezen betreft.... :{
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ok, ik volg m'n gevoel en ga lekker op Timescape stemmen.

Dus hierbij: Timescape :P
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Ace of Spades schreef:Technobabble, timedistortions, vage aliens, Picard, heerlijke aflevering. Ik ga voor Timescape :) .


Afbeelding
:pray2:
:rofl:

Alleen al hierom :') Timescape rules :good:
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Vis schreef:Alleen al hierom :') Timescape rules :good:
Idd.......Timescape (TNG) :*D
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Timescape (TNG)

Tuurelijk 1 van de meest grappige aflevering
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Timescape (TNG).

Maar de andere twee afleveringen zijn ook erg goed.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Timescape ... lag die hele aflevering de laatste keer dat ik hem zag in een deuk volgens mij, met een eervolle vermelding naar dsn ezri :love2: en voyager die klasse strijd was ook leuk
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Critical Care (VOY)
:Z dokter is van boord gehaalfd en werkt op een hospital schip verhaal is voor de voyager doen aardig uitgewerkt, Ja ik vind Picartdo leuke acteur . maar het kon mij niet boeien en ik had steeds na 20 min ok stop maar. Gregory kennen wij natuurlijk uit de Morn Ep uit DS9 :D


Timescape (TNG)
Hier heb ik van genoten we zagen eindelijk eens de voledige runabout ook al werdt hij niet zo genoemd. De Warbird zag er cool uit bijna 2 en eennhalf X zogroot als een galaxy. Picard die tijdens de warp explosie staat en er een gezicht je intekent is gewoon een klasiek moment. Jammer dat ze er gelijk van uit gaan dat de Romulans slechte bedoelingen hebben. Troi is weer aardig overbodig, en Beverly had best mogen verdampen door een disruptor shot. Verder een top alfevering.


Image In The Sand (DS9)
Wauw, dit was echt een top ep!
Worf wil zijn vrouw graag in de hemel brengen. Sto-Vo-kor voor de Klingons. Hij schsakelt Martok in die helpt hem wel, ondertussen willen julian (helaas erger ik me meer in dit seizoen aan hem dan ik hem mag) miles gaat ook mee, raar maar goed vrienden voor t leven en Quark die er eigenlijk puur als opvulling zit. O'Brien die met een fles bloodwine met Word aan het ouwehoeren is (leuk is dat later hij t nog een keer probeert en Worf antwoord als hij miles ziet "Not Again") Kira is ook storend aanwezig met haar gewoon rasichtische blik tegen over de Romulans. zij heeft niks in te brengen over Starfleet beleid. Ross laat zich best makkelijk beinvleden door haar. Stom is het gedoe dat kira zich ziekelijk bemoeid met zaken over de oorlog. De Romulans moeten eens laten zien dat een warbird sterker is dan een Sovereign ( wat in fanboy nooit zal worden herkent ...) Sisko die emt de dag vager wordt, en na een steek ind e maag van een sekte aan hanger besluit op zoektoxcht te gaan naar zijn visioenen van zijn moeder die iets te maken heeft met de Prophets. Helaas is het jammer dat ze Dax laten voortleven in Ezri.

Al met al zat ik gespannen te kijken naar Beeld in het zand - diep in de ruimte negen
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

Hoewel een van de mindere Braga-time episodes (in vergelijking tot bijvoorbeeld de geweldige 'Cause And Effect' of 'Parallels'), kies ik toch voor Timescape (TNG). De aflevering kende ook de typische TNG-sfeer, iets dat ik steeds meer ben gaan waarderen in de serie.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Lastig kiezen. Uiteindelijk kies ik voor Critical Care. Eens wat anders dat de standaar-actie van Voyager, en de onmacht wordt goed overgebracht.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

critical care
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Miriam, in je analyse van Image in the Sand ga je de fout in door te zeggen dat Kira niets in te brengen heeft als het om Federation beleid gaat. Ze heeft heel veel in te brengen want formeel is Bajor nog steeds zelfstandig. Starfleet gebruikt ds9 maar het is geen Starfleet station. Daarom is er ook geen nieuwe commanding officer van Starfleet gekomen na het vertrek van Sisko. Ik vond het hele verhaal op het station trouwens ook niet zo boeiend en dat gedoe tegenover de Romulans was ook niet zo erg aansprekend ofzo.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ik vond het ook jammer dat ze Dax door lieten leven, dat zwakte de dood van Jadzia af en daarbij heb ik Ezri nooit gemogen.

Okay het ging om een symbioth dus het 'terugbrengen' is niet op de een of andere vage manier bedacht, maar ik had liever gehad dat de symbioth ook gewoon dood geweest was, had de dood van Jadzia alleen maar echter gemaakt.

Maar jah, is er in star trek wel eens een main character geweest die echt dood is gegaan en niet teruggekomen is en daar reken ik dan niet Jadzia onder omdat zij toch als Ezri teruggekomen is.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Yar volgens mij toch wel?
Gebruikersavatar
Albi
Commander
Commander
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:51
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Albi »

Image in the sand (DS9)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Tactical_Cube schreef:Maar jah, is er in star trek wel eens een main character geweest die echt dood is gegaan en niet teruggekomen is en daar reken ik dan niet Jadzia onder omdat zij toch als Ezri teruggekomen is.
Jadzia is niet teruggekomen als Ezri.
Ezri had hoogstens de herinneringen van Jadzia via de Dax symbiont.. Maar Ezri was verder totaal ander karakter.
Raynor's Revenge schreef:Yar volgens mij toch wel?
Yar was wel echt pleitte. Maar ja dat karkater heeft zich nooit echt kunnen ontwikkelen omdat zij amper 1 seizoen in de serie zat.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

^ En ze werd vermoord door een boze olievlek die eeuwig leefde op een uitgestorven planeet :lachhuil:
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Guess who? schreef:^ En ze werd vermoord door een boze olievlek die eeuwig leefde op een uitgestorven planeet :lachhuil:
En de boze olievlek leefde daarna nog lang en ongelukkig :lachhuil:
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

^En schreeuwerig :P
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

captain crash schreef:Miriam, in je analyse van Image in the Sand ga je de fout in door te zeggen dat Kira niets in te brengen heeft als het om Federation beleid gaat. Ze heeft heel veel in te brengen want formeel is Bajor nog steeds zelfstandig. Starfleet gebruikt ds9 maar het is geen Starfleet station. Daarom is er ook geen nieuwe commanding officer van Starfleet gekomen na het vertrek van Sisko. Ik vond het hele verhaal op het station trouwens ook niet zo boeiend en dat gedoe tegenover de Romulans was ook niet zo erg aansprekend ofzo.
Ja inderdaad was ik vergeten :cocktail2:
Maar ja dat was niet echt boeiend opzich.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Ontzettend moeilijk kiezen tussen TNG en DS9.
Heb er even over gedacht om maar een muntje op te gooien, of beide eps een half punt te geven.
Uiteindelijk kies ik maar voor DS9, omdat die nu ver achterligt op de TNG ep en dat verschil vind ik echt te groot.
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

GPS schreef: Uiteindelijk kies ik maar voor DS9, omdat die nu ver achterligt op de TNG ep en dat verschil vind ik echt te groot.
Niet echt een gegronde reden. Maar het is natuurlijk even wennen dat DS9 niet meer per definitie ronde na ronde wint... ;)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

The Snob schreef:Niet echt een gegronde reden.

Maar wel voldoende reden. Het verschil tussen die twee is echt niet zo groot als het nu lijkt.
The Snob schreef:Maar het is natuurlijk even wennen dat DS9 niet meer per definitie ronde na ronde wint... ;)
Won DS 9 dan per definitie? Of was ze gewoon beter? ;)
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

GPS schreef:
The Snob schreef:Niet echt een gegronde reden.

Maar wel voldoende reden. Het verschil tussen die twee is echt niet zo groot als het nu lijkt.
Toegegeven, 'Timescape' is inderdaad niet zóveel beter dan 'Image In The Sand', maar uiteindelijk moet je gewoon kiezen welke je de beste vindt van de drie, ongeacht wat mensen voor je hebben gestemd-- dat is al véél te lang gedaan hier. ;)
GPS schreef:
The Snob schreef:Maar het is natuurlijk even wennen dat DS9 niet meer per definitie ronde na ronde wint... ;)
Won DS 9 dan per definitie? Of was ze gewoon beter? ;)
Vaak vond ik DS9 zeker niet beter. Denk bijvoorbeeld aan ronde #123, toen TNG de superieure 'I, Borg' had. Die aflevering werd echter meteen afgekraakt en DS9's 'In The Cards' (!) met allerlei superlatieven de hemel in geprezen. Het resultaat: DS9 won, en liet TNG kansloos met 1 stem achter. Niemand leek meer op TNG te 'durven' stemmen. Anders was je een 'pipo'. Over degene die voor TNG stemde werd zelfs gezegd: "Je doet het er gewoon om, hé?" Dus om je vraag te beantwoorden: nee, DS9 was zeker niet altijd beter. ( :) )
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Snob je maakt weer de fout door te denken dat mensen hiervoor (of hierna) niet voor zichzelf kunnen denken. Dat kunnen bijna alle mensen hier (er zijn uitzonderingen op de regel maar die kent iedereen). Er is gewoon weinig aan te doen dat er veel troep zit in de latere seizoenen van Voy en de erg goede tngers tegenover de nog betere ds9ers stonden. Dat is het nadeel van via dit systeem stemmen. Het systeem om per serie op een ep te stemmen, wat we ook gehad hebben, was wat dat betreft beter. Dit is leuker omdat je per ronde weer eens de kans krijgt om na te denken over een ep en ik daadwerkelijk wel eens een ep heb gekeken die ik in lange tijd niet gezien had gewoon om weer eens te zien of mijn idee nog klopte met de praktijk (wat niet altijd zo was, maar dat kan ook niet).

Ik ben zelf van mening dat de seizoenssluiter van seizoen 6 van ds9 lang niet zo goed was als die van seizoen 5. Eigenlijk is het met seizoen 6 zo dat het begin erg goed is terwijj het einde iets minder wordt. Met tng is het dan weer zo als het wel vaker is, begin goed, midden van het seizoen matig met wat uitschieters omhoog, einde van het seizoen goed, seizoensafsluiter (die we volgens mij volgende ronde krijgen) deel 1 redelijk (verhaal van de Borg wat wazig) deel 2 een drama. Seizoen 7 van ds9 begint (zeker vergeleken bij 6) wat langzaam en er zitten veel te veel Ezri focus eps in. Mijn verwachting is dan ook dat er de komende rondes heel wat ruimte is voor andere series. Het einde van seizoen 7 is dan weer bijna helemaal top dus dat wordt dan weer moeilijker. Ach, we zullen wel zien.
Gesloten