Uur voor Uur - #153

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #153

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #153. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 30 december 2006. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #153
Descent, part II (TNG)
Afterimage (DS9)
Body And Soul (VOY)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

Geen van de drie zijn naar mijn mening hoogstaande Star trek afleveringen. Van de drie vind ik Descent II de beste aflevering, maar dit komt vooral door het einde waarin Data zijn broer uitzet.

Descent, part II.

Mevrouw Dark*staR geeft ook haar voorkeur aan Descent, part II.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ze zijn alledrie van niet echt denderende kwaliteit.

Ik ga ook Descent, Part II vanwege Lore en Data.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Body And Soul", zotte aflevering waarin de EMH bezit neemt van Seven's lichaam en de cliches vliegen in het rond. Ryan zet een over the top EMH neer terwijl Picardo in het begin al over the top was. Van een verhaal is verder weinig sprake.

"Descent, part II", slap vervolg op toch al niet denderende eerste deel. Veel teveel technobabble. Picard en La Forge weten met een combadge en nog wat dingen iets te maken waarmee Data's brein geraakt kan worden. De terugkeer van het metaphasic shield is wel aardig. Dokter Beverly in bevel is natuurlijk absurd en blijkbaar zijn de ensigns, met vier jaar opleiding en die tot de beste behoren anders dienen ze niet op de Enterprise, onzeker want Dokter Beverly moet goed overkomen. Spiner levert goed acteerwerk af en de stukken tussen hem en Lore zijn de moeite waard, het is jammer dat het script tekort schiet. Ook jammer dat Lore wordt uitgeschakeld en ontmanteld. Heeft hij geen recht op een eerlijk proces?

"Afterimage", de eerste Ezri aflevering waarin we een aantal noodzakelijke zaken over haar te weten komen. Ook de reacties van de personages worden behandeld, met name Worf en Bashir. Interessant is ook Sisko's rol mbt Ezri Dax die anders is dan met Jadzia Dax, min of meer omgekeerd. Plus Worf voelt zich geintimideerd door Sisko. 8-) Deze aflevering behandelt op degelijke wijze hoe Ezri haar leven aan boord DS9 begint. Het is geen geweldige aflevering maar zeker niet slecht. Mijn stem gaat naar deze aflevering.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 27 dec 2006, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Nu wel optijd stemmen

"Descent, part II"
Vervolg op de deel 1 (duh!) Niet echt leuk mede omdat ik totlaal geen fan ben van de Pre-FC Borg. Her verhaal is ook best wel 13 uit een dozijn zooi robots nemen het over. Aardig acteer werk. maar veel slechter dan t eerste deel

"I Intimidate Worf" Gewedig.
Ezri komt aan boord van Ds9. Jammer dat ze Dax wilden houden. Nu zijn de confrontaties met Worf wel leuk alleen dat is aan t einde op een best zwakke manier opgelost. Worf zijn statement wordt van de tafel geveegt terwijl hij wel gelijk heeft. Miles O' Brein die binnekomt met een fles bloodwine enWorf reactie daar op. Not again... Ezri wordt op een vreemde manier aangestelt als Counselor van Garak waarbij mij de vraag om hoog komt hebben zij daar geen Counselor gehad de afgelopen 6 jaar ? Verhaal blaat een beetje door en ik heb nooit gesnapt waarom Sisko zo'n rare beslissing nam om een labiele Ensign in de CoC op te nemen. Garak zijn reactie is in iedergeval wel zeer goed 8-)
En als laast wordt Ezri gepromoveert naar Lieutenant Junior Grade, Waarom vraag je toch af :{ :lachhuil:

AfterImage dus
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Descent, part II (TNG).......vooral voor het uitstekende acteerwerk van Brent Spinner in deze episode. :)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

sonpas schreef:Descent, part II (TNG).......vooral voor het uitstekende acteerwerk van Brent Spinner in deze episode. :)

prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :+
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

EMH schreef:
sonpas schreef:Descent, part II (TNG).......vooral voor het uitstekende acteerwerk van Brent Spinner in deze episode. :)

prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :+
Arme Spot :*)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Afterimage (DS9)
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Descent, part II (TNG)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Ik ga voor body and soul maar niet omdat het zon goed verhaal is maar omdat ik Jeri Ryan goed vind acteren als de EMH
Ronald42
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 28 dec 2003, 21:07
Locatie: Where the stars have no name

Bericht door Ronald42 »

Afterimage ondanks het grote aantal :eek: momenten
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

Hmm, laat ik ook weer eens meedoen. Afterimage heb ik gezien, maar is me niet heel erg bijgebleven. Misschien een aflevering die in het plaatje "Deep Sleep Nine" past? ;) Sowieso vond ik Ezri een beetje overbodig karakter. Hoewel ik haar wel schattig vond, dat dan weer wel.

Descent is, in retroperspectief, ook geen fantastische aflevering, maar ik weet nog goed te herinneren hoe ik voor de TV zat, en toch in spanning zat hoe het zou aflopen. Het akteerwerk was ook prima. Rest nog Voyager. Volgens mij heb ik die laatst nog gezien. Tja, een beetje een standaard Voyager aflevering, en helaas waren die, vergeleken met DS9 en TNG, over het algemeen matig.

Gelet op het voorgaande opteer ik dus voor TNG's "Descent, part II".
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Body and Descent, part II (DS9)
Ronald42
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 28 dec 2003, 21:07
Locatie: Where the stars have no name

Bericht door Ronald42 »

HorckDude schreef:Body and Descent, part II (DS9)
te veel gegeten?
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Descent part II (TNG)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uitslag

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

11 mensen hebben gestemd.
Descent, part II (TNG) staat op de eerste plek met 6 stemmen.
Afterimage (DS9) staat op de tweede plek met 4 stemmen.
Body And Soul (VOY) staat op de derde plek met 1 stem.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #154!
Gesloten