Uur voor Uur - #154

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #154

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #154. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 6 januari 2007. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #154
Liaisons (TNG)
Take Me Out To The Holosuite (DS9)
Nightingale (VOY)

Veel plezier!
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

TNG ep was wel aardig.

De VOY ep zal T_C wel weer de hemel in prijzen mij zegt de ep me even niks meer dus dat zegt al weer genoeg.

Ik ga voor Take me Out.... van DS9. Ook geen hoogstandje maar ik vond m wel vermakelijk.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

EMH schreef:TNG ep was we laardig

De VOY ep zal T_C wel weer de hemel in prijzen mij zegt de ep me evne niks meer dus dat zegt al weer genoeg.

Ik ga voor Take me Out.... van DS9. Ook geen hoogstandje maar ik vond m wel vermakelijk.
die voy ep is waar Harry captain is van een schip toch?
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Dat klopt, van dat alien vrachtschip.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Nightingale", belachelijke Harry Kim aflevering. Harry Kim die na 6 jaar nog steeds ensign is, weet Janeway zover te krijgen dat hij het gezag mag voeren op een klein alien schip. Harry is een oen omdat hij niet goed kijkt naar zijn passasiegers en wat ze vervoeren. Hierdoor komt hij in de problemen. Even voor de duidelijkheid, deze pipo heeft de vierjarige officiersopleiding met succes afgerond, werd meteen Chief Operations aan boord een nieuw starship en heeft daar 6 jaar gediend onder leiding van de, vvolgens de serie, geweldige captain Janeway. En nog verprutst hij het hier finaal! Wat was eigenlijk het nut van deze aflevering?

"Liaisons", zwakke TNG aflevering. Seizoen 7 begint sowieso erg zwak. Ook met deze aflevering de vraag "wat was het nut hiervan?" Drie ambassadeurs en het slaat nergens op. Er is sowieso niet genoeg materiaal voor een hele aflevering, dat is duidelijk te merken. De ambassadeurs proberen genot (eten tot je klapt), vijandigheid en liefde te ervaren en lokken dit uit bij hun Enterprise begeleiders. Oke vijandigheid, heeft niemand bij dat ras ooit het bloed onder de nagels van een ander vandaan gehaald? Nu doet die ambassadeur het bij Worf, wordt daardoor tegen de grond gegooid en plots weet hij wat vijandigheid is. :nuts2:

"Take Me Out...", hilarische aflevering. Sisko besluit het op te nemen tegen zijn Vulcan Academy rivaal en krijgt een flink pak slaag. Gelukkig wordt het standaard sportverhaal cliche van loserteam wint ondanks alles niet gebruikt. De Niners zijn simpelweg kansloos. Rom scoort een punt puur door toeval. Heel veel grappige momenten in de aflevering, momenten die echt werken. Federatie volkslied is te horen. Uiteindelijk heeft iedereen genoten van zijn/haar vrije tijd. En ik als kijker ook en daarom krijgt deze aflevering mijn stem.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Enige wat ik neit snap is dat de hele Senior staff in oorlogs tijd even een paar dagen in een holodeck kan zitten omdat sisko zo nodig die Logicans wil verslaan. Wat me gelijk de vraag omhoog schiet waarom vulcans in goeds naam honkbal spelen.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Alledrie niet supergoed, maar ook niet superslecht.

Geen Harry Kim-fan, dus Nightingale wordt het niet. Take me out, was wel grappig, maar moest net iets te geforceerd leuk en ontspannend zijn. Liaisons: het idee vond ik heel erg leuk, en het was best wel grappig uitgewerkt. Soms een beetje een cheesy aflevering, maar wel mijn favoriet van de drie.
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Take Me Out To The Holosuite (DS9)

Deze vind ik het leukste waar de ferengis basebal aant spelen zijn. 8-)
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Take Me Out to the Holosuite (DS9)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Take me out tuurlijk
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

nightengale bagger ep

het enige leuke aan nightengale zijn de stukjes waar het schip gemaakt word, dat is wel leuk om te zien maar voor de rest is deze ep niks.

ik stem deze keer niet
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Miriam schreef:Enige wat ik neit snap is dat de hele Senior staff in oorlogs tijd even een paar dagen in een holodeck kan zitten omdat sisko zo nodig die Logicans wil verslaan. Wat me gelijk de vraag omhoog schiet waarom vulcans in goeds naam honkbal spelen.
Weleens gehoord van het begrip vrije tijd? Dat bestaat nog steeds in oorlogstijd, zeker als je niet aan het front zit.

En mbt de Vulcans die honkbal spelen, de Vulcan captain had dit aan zijn bemanning geintroduceerd. Mogelijk onder het mom om beter om te gaan met mensen, sowieso is het goed voor het lichaam, je bouwt er conditie mee op, een goede hand-oog coordinatie is vereist en kan erdoor verbeterd worden.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef:
Miriam schreef:Enige wat ik neit snap is dat de hele Senior staff in oorlogs tijd even een paar dagen in een holodeck kan zitten omdat sisko zo nodig die Logicans wil verslaan. Wat me gelijk de vraag omhoog schiet waarom vulcans in goeds naam honkbal spelen.
Weleens gehoord van het begrip vrije tijd? Dat bestaat nog steeds in oorlogstijd, zeker als je niet aan het front zit.
Kom op zeg, alle stafofficieren hebben op dezelfde tijd vrij? en dat verscheidene uren (op verscheidene dagen) achter elkaar? En zoals miriam al zegt dat in oorlogstijd? :nuts2:
Bij elke andere serie had je dat finaal de grond ingetrapt.


Dat gezegd hebbende, is het toch nog de leukste aflevering van de drie.
Ik ga voor Take me Out(DS9)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

3rd RemataKlan schreef:
Miriam schreef:Enige wat ik neit snap is dat de hele Senior staff in oorlogs tijd even een paar dagen in een holodeck kan zitten omdat sisko zo nodig die Logicans wil verslaan. Wat me gelijk de vraag omhoog schiet waarom vulcans in goeds naam honkbal spelen.
Weleens gehoord van het begrip vrije tijd? Dat bestaat nog steeds in oorlogstijd, zeker als je niet aan het front zit.

En mbt de Vulcans die honkbal spelen, de Vulcan captain had dit aan zijn bemanning geintroduceerd. Mogelijk onder het mom om beter om te gaan met mensen, sowieso is het goed voor het lichaam, je bouwt er conditie mee op, een goede hand-oog coordinatie is vereist en kan erdoor verbeterd worden.
DS9 was toch een belangrijk punt ook al zaten ze niet aan het front. En dat dan de hele senior staff een week in een holodeck zit zonder zijn of haar teken te doen vind ik wel vreemd. Maar dat is net als het feit dat Ezri in eens Chief counselor is Er gebeuren rare dingen in oorlogs tijd.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Rogueborg schreef:Kom op zeg, alle stafofficieren hebben op dezelfde tijd vrij? en dat verscheidene uren (op verscheidene dagen) achter elkaar?
Ze draaien ook meestal dezelfde diensten dus. Verder kan er altijd geschoven worden met diensten. Het hele gedoe speelt zich over een tijdbestek van een paar weken. Een aardig aantal van de oefeningen hoefde niet eens met de complete groep gedaan te worden en dit zagen we ook. Verder hanteert DS9 vier diensten per dag. Dat is 6.5 uur per dienst.

Rogueborg schreef:En zoals miriam al zegt dat in oorlogstijd? :nuts2:
Ja en? Zelfs aan het front is er tijd voor ontspanning. DS9 ligt niet eens aan het front. Vandaar dat de USS T'Kumbra naar DS9 kwam voor reparatie en rust.

De USO, een Amerikaanse organisatie die o.a. recreatie beidt aan Amerikaanse troepen over de hele wereld. Ook tijdens oorlogstijd.
Rogueborg schreef:Bij elke andere serie had je dat finaal de grond ingetrapt.
Nee hoor. Misschien is het beter dat jij niet doet alsof je weet wat ik denk of zal gaan doen. Daar ben je namelijk niet tot toe in staat, is herhaaldelijk bewezen.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 01 jan 2007, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

In geval van gevaar kunnen die gasten gelijk opgeroepen worden, het is niet of zo dat ze mijlen ver van ops verwijderd zijn.

Vrijetijd is vrij normaal, kijk voor de grap eens naar een oorlogsfilm of band of brothers...

Trouwens over dat gesproken bij band of brothers zijn er ook afleveringen aan het eind van de oorlog, waar de soldaten in oorlog aan het honkballen zijn.
Gebruikersavatar
Zimmerman
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 jun 2005, 15:10
Locatie: Ammerzoden
Contacteer:

Bericht door Zimmerman »

Take Me Out To The Holosuite (DS9) :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Take Me Out To The Holosuite (DS9)
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

3rd RemataKlan schreef: Nee hoor. Misschien is het beter dat jij niet doet alsof je weet wat ik denk of zal gaan doen. Daar ben je namelijk niet tot toe in staat, is herhaaldelijk bewezen.
Ben net terug uit Maurach, en wat "fijn" om te zien dat 'some things never change...' Way 2 go, 3rd... :Y)

Anyway, voor mij springt er zeker niet een aflevering nadrukkelijk uit. Ik kies uiteindelijk voor 'Liasions' (TNG), een hele typerende ST aflevering met een multi-culturele boodschap.
'Take Me Out To The Holosuite' (DS9) heb ik altijd op z'n best een alfbakken aflevering gevonden. Uiteindelijk verzandt het geheel wel degelijk in een aaneenschakeling van sportclichés, en wanneer incidenteel wordt gezocht naar een anti-cliché (zoals de Vulcan 'who didn't touch base', en Nog die de bankzittende spelers een voor een gaat aantikken) komt het heel geforceerd en bevreemdend over. Ook vond ik Rene Auberjonois in zijn rol als umpire erg irriterend, omdat hij hierin enkel (wellicht bewust) een uitermate stereotiep beeld neerzette.
Gebruikersavatar
Albi
Commander
Commander
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:51
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Albi »

Take Me Out To The Holosuite (DS9) :Y)
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

Take Me Out To The Holosuite (DS9)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Take me out to the Holosuite is een erg leuke ep maar de kritiek ' dat in oorlogstijd' is natuurlijk geheel waar. Als je die kritiek niet ter harte neemt geef je ook toe dat ds9 dan misschien toch niet zo'n belangrijke plek is en dat de Vulcan captain aan het begin gewoon gelijk heeft als ie Sisko zit af te branden (wat dan trouwens wel weer een hele goede scene is).

TNG van deze week is ook wel aardig maar idd het is te weinig verhaal voor een ep...en het is te geforceerd om Picard voor het liefdesgedeelte te nemen. Daarbij, captains gaan toch nooit onbewaakt en alleen weg? Zo goed kenden ze deze aliens nou ook weer niet.

VOY kan ik me niet eens herinneren terwijl ik de ep toch echt wel gezien heb (en er in het verleden ook wel eens iets over gevonden heb).

Ik denk dat ik toch stem op Take me out to the Holosuite maar dan niet omdat het zo'n briljante ep is ofzo. Meer omdat de andere minder aardig zijn.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

alle drie geen bijzondere ep's.......maar vanwege de (naar mijn mening geforceerde) humor toch....

Take Me Out To The Holosuite (DS9)

de vraag of het kan "in oorlogstijd" daar stoor ik me niet aan, want het is altijd leuk om veel main cast leden te zien opdraven in een aflevering. :)
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Take Me Out To The Holosuite (DS9)

Grappige ep. (een van de weinige grappige eps in heel Star Trek imo)
Kritiek over dat dit niet kan in een oorlogssituatie is wat vergezocht imo. het kan wel waar zijn, maar iig stoort het mij niet.
(zo zou je hetzelfde kunnen zeggen bij ST IV: The Voyage Home. De aarde gaat ten onder, maar zij gaan lollig doen. Daarom is de film nog niet minder, het is zelfs een van de beste)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uitslag

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

14 mensen hebben gestemd.
Take Me Out To The Holosuite (DS9) staat op de eerste plek met 12 stemmen.
Liaisons (TNG) staat op de tweede plek met 2 stemmen.
Nightingale (VOY) staat op de derde plek met 0 stemmen.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #155!
Gesloten