Uur voor Uur - #156

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #156

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #156. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 20 januari 2007. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #156
Gambit, part I (TNG)
Treachery, Faith And The Great River (DS9)
Flesh And Blood, part II (VOY)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Flesh And Blood, part II (VOY)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Treachery, Faith, and the Great River (DS9)

met een eervolle vermelding voor TNG
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Flesh And Blood", matig tweede deel. De interessante, belangrijke vraagstukken mbt hologramopstand en rechten worden simpel naar de achtergrond geschoven. Iden blijkt een religieuze maniak te zijn waardoor dit allemaal erg makkelijk gaat. De EMH krijgt een bijzonder lage straf voor zijn acties. Hij heeft de bemanning in gevaar gebracht en Torres ontvoert. Paris en Kim hebben veel zwaardere straffen gekregen voor lichtere vergrijpen. Verder nog wat technologische vraagtekens Hologrammen wiens programma er aan gaat door een phaserschot. Ook al zijn de hologrammen bedoeld om als schietschijf te dienen. Janeway die aanbiedt om Iden en zijn groep op te slaan op de Voyager computers terwijl er niet eens genoeg ruimte is voor een back-up van de EMH. Tenzij Janeway van plan was om Iden en zijn clubje te deleten. Afhankelijk van wat er vorige aflevering is gebeurd, is Janeway er tot toe in staat.

"Gambit", eerste deel van een twoparter wat nooit een twoparter had hoeven te zijn. De eerste keer in TNG dat het eerste deel slap is. Picard gaat in zijn ééntje achter een smokkelbende aan zonder iemand op de hoogte te brengen. Dat laatste past dus absoluut niet bij Picard. Riker doet wat vreemde dingen. De zoektocht zelf vind ik niet bijzonder boeiend. Wat wel goed werkt is Data in bevel. Jammer dat de films hier niet verder mee zijn gegaan.

"Treachery, Faith And The Great River, zeer sterke aflevering waarin de nadruk ligt op relatie tussen de Founders en de Vorta. Ook de nodige opzet voor later in het seizoen. Damar's houding tegen het Dominion, de Founder ziekte. Twee belangrijke punten. Plus krijgen we wat inzicht in Ferengi cultuur met Nog en O'Brien, wat ook voor de komische noot zorgt. Acteerwerk is uitstekend van iedereen. Maar met name Jeffrey Combs is genieten geblazen als beide Weyouns. Tof punt is hoe Odo naar de ontmoetingsplek wordt gelokt, zogenaamd zijn informant uit "Improbable Cause" uit seizoen 3.

Treachery, Faith And The Great River is voor mij de absolute nummer 1 deze week en krijgt dus mijn stem.
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

Treachery, Faith, and the Great River (DS9)
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Maar met Jeffrey Combs is het genieten geblazen als beide Weyouns
:yes:

Treachery, Faith, and the Great River (DS9)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Voygagers flesh & Blood
Ik kijk niet echt zo naar de deel 1 en twee bij Voyager. Het was een redelijke totaal episode. Er klopte zoals gewoonlijk weer helemaal niks van en soms lijkt eht er op dat als je de Startrek uniformen wegdenkt meer op een dertien in een dozijn serie dan op een Scifi serie.
Heb niet echt heel goed onthouden hoe het af liep maar ik weet dat het einde niet echt bijster orgineel was net als de gehele ep.

TNGs Gambit

Deze heb ik pas nogezien en vond hem wel grappig.
Bij TNG zit niet echt een vervolg verhaal in dus het begint raar in die kroeg. Later kom je er achter dat Picard dus is neergeschoten en daarna weer niet. Vreemd dat de Captain van een Starfleet vlaggeschip zomaar kan wegblijven . Riker is wel cool alleen ook hij doet rare acties. En de mep die hij Picard verkoopt is wel cool. Het was een aardige aflevering over het algemeen niet veel op aan te merken. Hier zie je ook dat Worf hoger staat in de Chain of Command dan Geordi.

DS9 Treachery, Faith And The Great River,
Eerst was ik aan het twijfelen maar nu niet meer. Ik kan veel dingen zeggen maar t meeste heeft 3rd gedaan al.Wel cool dat nog het halve station ruilt O.A Sisko's buro Auberjoines is Tof! Combs is Tof! Dit is zeker een van de beste Weyoun afleveringen.

Dus Treachery, Faith, and the Great River (DS9)
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Laat ik voorspelbaar doen:

Treachery, Faith, and the Great River (DS9)

:)
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Gambit, part I (TNG): Sterke aflevering, het begint lekker mysterieus en de scenes op de fortune tussen Baran en Picard zijn gaaf. Leuk is ook de de naam die Picard aanneemt, namelijk "Galen" naar zijn mentor, die we in The Chase hebben gezien.

Treachery, Faith And The Great River (DS9): Erg gave aflevering, met flink wat humor. De titel past goed bij de aflevering. De stukjes tussen Nog en O'Brien zij echt geinig.

Flesh And Blood, part II (VOY): Leuke aflevering. Wel minder dan deel 1, maar er blijft nog genoeg leuks over. Vooral Iden wordt goed neergezet.

Moeilijke keuze deze week.
Ik ga voor Treachery, Faith and the Great River (DS9)
Gebruikersavatar
Zimmerman
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 jun 2005, 15:10
Locatie: Ammerzoden
Contacteer:

Bericht door Zimmerman »

Treachery, Faith, and the Great River (DS9)
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Gambit, part I (TNG)
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Alle 3 boeiende eps!
DS9 is echter wel weer het hoogtepunt..
dus Treachery, Faith And The Great River (DS9)
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

Treachery, Faith and The Great River, niet in de laatste plaats om de geweldige FX. De 'spacebattle' tussen die 'ijsblokken' behoren wat mij betreft nog steeds tot de allermooiste effecten ooit gemaakt voor televisie.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

DS9
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uitslag

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

13 mensen hebben gestemd.
Treachery, Faith And The Great River (DS9) staat op de eerste plek met 11 stemmen.
Gambit, part I (TNG) en Flesh And Blood, part II (VOY) staan op een gezamenlijke tweede plek met ieder 1 stem.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #157!
Gesloten