Uur voor Uur - #157

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #157

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #157. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 27 januari 2007. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #157
Gambit, part II (TNG)
Once More Unto The Breach (DS9)
Shattered (VOY)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Shattered (VOY)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Shattered", standaard VOY aflevering. Deze keer weer met tijdverschijnselen. Chakotay reist door verschillende tijdperiodes maar uiteindelijk heeft Janeway de hoofdrol. Ik vind het wel bijzonder knap van de schrijvers hoe ze het voor elkaar hebben gekregen om de slechtste momenten van de serie terug te laten komen. Eerdere tijdreisafleveringen van VOY zijn een stuk leuker dan deze. "Shattered" is ronduit saai, met name dankzij de vele prietpraat en uitleg tussen Chakotay en vroegere pesonages. Chakotay mag niets zeggen vanwege de Temporal Prime Directive (die in de 24e eeuw niet eens bestaat!) maar doet het toch geregeld.

"Gambit", beter dan het eerste deel. De aflevering heeft aardig wat energie, actie, spanning. Een hele verbetering over de seizoen 7 afleveringen die hier aan vooraf gingen. Er wordt een kleine beetje onthuld over de geschiedenis tussen de Vulcans en de Romulans.

"Once More Unto The Breach", John Colicos keert voor de laatste keer terug voor Kor's zwanenzang. Een pijnlijk verhaal over ouderdom en nutteloosheid. Prachtige scene wanneer Kor de bemanning toespreekt dat ze van hun leven moeten genieten voordat ze oud zijn. Martok heeft eindelijk zijn wraak gekregen maar weet er niet van te genieten. Het einde is prachtig, met name omdat het gevecht niet te zien is. Hoe heeft Kor dit gedaan? Maakt het iets uit? Nee. De man is een legende. 8-)

Mijn stem gaat naar Once More Unto The Breach
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 21 jan 2007, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Vis schreef:Shattered (VOY)
:bigeek: Huh
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

alle 3 goed.

tijdreis eps doen het altijd erg goed bij mij. met Shattered heb ik mij prima vermaakt.
DS9 met een ST legende erin. Ook erg goed.
TNG. Voorde gein eens een 2de deel van een two-parter die wel goed uitpakt.

Maakt de keuze moelijk.

maar ik laat me verleiden door de tijdreis gebeuren dus ik kies ook voor

Shattered (VOY) :o
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Spijtig voor het goeie tweede deel van TNG maar ik ga voor .....

Shattered (VOY)

zo'n soort van ep's vindt ik nou eenmaal vermakelijk.... :)
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Once More Unto The Breach (DS9)
Gebruikersavatar
Brunt
Ensign
Ensign
Berichten: 230
Lid geworden op: 24 jul 2004, 19:44

Bericht door Brunt »

Once More Unto The Breach (DS9)

Ik haat tijdreizen, dus Voyager valt af. Verder was Gambit nog wel leuk om eens te zien, maar de voorkeur gaat toch duidelijk uit naar DS9.
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

3rd RemataKlan schreef: Het einde is prachtig, met name omdat het gevecht niet te zien is.
Je suggereert dat dit een bewuste keuze is geweest van de schrijvers, maar in werkelijkheid werden we als kijkers keer op keer onthouden van zogenaamde 'glorieuze spacebattles', die jammerlijk 'off screen' gebeurden (denk aan 'Behind The Lines', b.v.). Dit is veel meer te wijten aan budget-beperkingen dan aan functioneel iets buiten beeld houden. Jammer, zeker omdat destijdse series als 'Babylon 5' en zelfs 'Space Above And Beyond' wél veelvuldige spacebattles lieten zien. Je kunt zeggen: maakt het uit? Ik heb in DS9 altijd een grote scope gemist, iets episch dat B5 wel had. Dat kwam mede door het steeds buiten beeld houden van de steeds genoemde geweldige veldslagen (uitzonderingen daar gelaten, zoals 'Sacrifice Of Angels', etc., maar 'Call To Arms' en 'What You Leave Behind' b.v. maakten dan weer veel gebruik van 'stock footage', wat ik ook altijd zo'n 'cop-out' vond. Je kunt weer zeggen: maakt het uit? Ik vind van wel.)

Anyway, mijn stem gaat naar DS9.
Laatst gewijzigd door The Snob op 22 jan 2007, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

shattered

erg leuke aflevering, was erg leuk om zo alles weer even te zien, misschien had ik deze nog wel leuker gevonden als laatste ep voor de finale. Maar hij blijft nu nog steeds super.
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »



Once More Unto The Breach
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Shattered (Voy)! Erg onderhoudende aflevering, Star Trek zoals het voor mij het leukste is.

Gambit, part II. Leuke aflevering.

Once More Unto the Breach. Ik ben niet de grootste Klingon-fan. En schandalig geschreven hoe de klingons met Kor omgingen. Het einde was zelfs in Voyager belachelijk geweest.
tuvok4774
Commander
Commander
Berichten: 1187
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:34
Locatie: Huizen

Bericht door tuvok4774 »

Ook Shattered voor mij, niet dat het zozeer een hele goede aflevering was, maar die vond ik wel het meest vermakelijk
Gebruikersavatar
Zimmerman
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 jun 2005, 15:10
Locatie: Ammerzoden
Contacteer:

Bericht door Zimmerman »

Ook ik ga voor Shattered. Granted, er zijn betere tijdreisafleveringen gemaakt, maar toch vond ik deze ep het meest vermakelijk van deze drie.
Gebruikersavatar
Gul_Evek
Ensign
Ensign
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 dec 2005, 16:24
Locatie: Badlands

Bericht door Gul_Evek »

Once More Unto the Breach

Kor is een legende, ook al is ie hier niet echt mooi neergezet. Legende's verdienen mijn stem bij voorbaadt.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef: Chakotay mag niets zeggen vanwege de Temporal Prime Directive (die in de 24e eeuw niet eens bestaat!)
Het heet misschien niet precies TPD, maar er bestaan wel regels, zie Trials and Tribble-ations.

Ik ga voor Shattered (Voy)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Dan nog hoeft Chakotay zich er niet aan te houden, hij is geen Starfleet per slot van rekening (ok dat wordt voor het gemak regelmatig vergeten maar hij is en blijft geen Starfleet ook al functioneren ze met z'n allen wel als een gezellige familie)
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

captain crash schreef:Dan nog hoeft Chakotay zich er niet aan te houden, hij is geen Starfleet per slot van rekening (ok dat wordt voor het gemak regelmatig vergeten maar hij is en blijft geen Starfleet ook al functioneren ze met z'n allen wel als een gezellige familie)
Jawel hij was provisioneel Luitenant Commander
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Maar geen Starfleet...op het moment dat hij ook maar weer enigsinds in Starfleet gebied zou komen zou hij onmiddelijk de bak in moeten. Maargoed, ik weet dat daar niks mee gedaan is, het is echter wel een realiteit voor zijn karakter. Dus zelfs als er regels zijn waar men zich aan moet houden dan zijn dit nog regels van Starfleet en hoeft Chakotay zich daar niet aan te houden.

"we hate those"
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

VOY vond ik dit keer weinig boeiends..

'Once More Unto The Breach' zeker weten tof!

moeilijk moeilijk.. ik kies toch voor Gambit, part II (TNG). Gewoon een lekker vervolg en iets dat ik vaker opnieuw zou bekijken dan de DS9 aflevering.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uitslag

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

15 mensen hebben gestemd.
Shattered (VOY) staat op de eerste plek met 8 stemmen.
Once More Unto The Breach (DS9) staat op een tweede plek met 6 stemmen.
Gambit, part II (TNG) staat op de derde plek met 1 stem.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #158!
Gesloten