Uur voor Uur - #158

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #158

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #158. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 3 februari 2007. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #158
Phantasms (TNG)
The Siege Of AR-558 (DS9)
Lineage (VOY)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

lineage

blijft een mooie torres ep :) en past bij haar
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

The Siege Of AR-558 (DS9)

Een van DS9 beste afleveringen.
Deze aflevering laat echt realistische de oorlog zien, ook op de grond ipv alleen in sterreschepen. Mensen die zijn gebroken op de planeet, waar dudielijk niet de starfleet regeltjes heersen. Dit laat echt realistische zien dat de toekomst niet zo perfect is als in TNG wordt gezegt. Eigenlijk samen met Nor the Battle to the Strong Beste oorlogs afleveringen.

"Let me tell you something about Hew-mons, Nog. They're a wonderful, friendly people — as long as their bellies are full and their holosuites are working. But take away their creature comforts ... deprive them of food, sleep, sonic showers ... put their lives in jeopardy over an extended period of time ... and those same friendly, intelligent, wonderful people will become as nasty and violent as the most bloodthirsty Klingon. You don't believe me? Look at those faces, look at their eyes..."
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Lineage", typisch B'Elanna haat haar Klingon kant gedoe. :r Waren we hier niet onderuit mee klaar? Ze had haar Klingon kant toch geaccepteerd en er vrede mee? B'Elanna vreest dat haar kindje net zo'n rotte jeugd zal krijgen als zij zelf en besluit lukraak maar wat DNA weg te halen. Valt mee dat het kind voor de rest er nog normaal uitzag. Voyager en DNA, altijd lachen. De EMH wordt met wat simpele instructies omgetoverd tot Dr. Mengele, nog steeds geen beveiliging ondanks "The Darkling" en "Equinox". Uiteindelijk stopt Torres omdat Paris zegt dat hij van haar houdt en niet zal zijn als haar vader. O-kay, dus zo diep zat het niet bij Torres dan? Overigens zat de Voyager op dat moment nog 30 jaar van de Aarde dus waar had Paris dan naartoe moeten gaan? :lol:

"Phantasms", de eerste fatsoenlijke aflevering van het seizoen. Data heeft enge dromen die wel erg vaag zijn. Goed dat deze eigenschap van Data wordt gebruikt vooral op deze manier. Lekker mysterieus, scherpe dialogen, tempo erin. De terugkerende grap van het Admiraalsbanket waar Picard niet wilt zijn, geweldig.

Mijn stem gaat naar "The Siege Of AR-558", DS9's saving private ryan. De vele soldaten die vechten tegen het Dominion krijgen een gezicht in deze keiharde aflevering. De aflevering gaat duidelijk terug naar de beginprincipes van Star Trek. Quark geeft goede kritiek op de mensheid wat op hetzelfde neerkomt als Kirk die zei dat de mens een moordenaar is maar elke dag ervoor kiest om niet te moorden. Een stuk beter dan Picard "we've evolved past..." Goed om te zien dat de personages die al aardig grondgevechten hebben gemaakt (O'Brien, Kira, Worf) achterwege blijven. Bashir, Ezri en Nog kennen we niet in zulk soort situaties. Goede rol voor Sisko die zijn soldaten op levensgevaarlijke missies moet sturen. Ik schrok echt toen Nog werd neergeknald en zijn been kwijtraakte. Vic's muziek op het einde past perfect bij de harde maar droevige beelden.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ook al heb je vrede met je klingon kant als je dan een kind krijgt komen er natuurlijk weer gedachten naar boven over je eigen jeugd dus het is niet vreemd dat ze dat niet wou voor haar dochter.

ten tweede is b'elanna een engineer die waarschijnlijk zelf de beveiliging voor de EMH heeft gemaakt dus dan weet ze wel hoe je daar onderuit kan komen.

ten derde is het niet altijd zo zwart wit als jij het afdoet, ze zitten dan wel op een schip en kunnen niet letterlijk weg maar dat heeft nog niks te maken met het feit dat een relatie emotioneel ook goed moet zijn, ik weet niet of jij daar wat van afweet. maar er alleen zijn is niet genoeg, dus jou 'ze zitten nog 30 jaar van aarde' zin is gewoon een grote crap van letters.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:ook al heb je vrede met je klingon kant als je dan een kind krijgt komen er natuurlijk weer gedachten naar boven over je eigen jeugd dus het is niet vreemd dat ze dat niet wou voor haar dochter.

ten tweede is b'elanna een engineer die waarschijnlijk zelf de beveiliging voor de EMH heeft gemaakt dus dan weet ze wel hoe je daar onderuit kan komen.

ten derde is het niet altijd zo zwart wit als jij het afdoet, ze zitten dan wel op een schip en kunnen niet letterlijk weg maar dat heeft nog niks te maken met het feit dat een relatie emotioneel ook goed moet zijn, ik weet niet of jij daar wat van afweet. maar er alleen zijn is niet genoeg, dus jou 'ze zitten nog 30 jaar van aarde' zin is gewoon een grote crap van letters.
bla bla bla.

Torres heeft zelf de beveiliging gemaakt? Oh, natuurlijk niet de makers van de EMH. Nee, de EMH wordt onbeveiligd geinstalleerd op starships en vervolgens moet de chief engineer de beveiliging programmeren.

Deze aflevering doet net alsof de Klingon kant bij Torres erg diep zit, helemaal naar haar jeugd toen haar vader het gezin verliet. Paris kan hooguit scheiden van Torres maar hij kan haar niet verlaten tenzij hij wil achterblijven in het DQ. Torres zou er aan boord het schip nooit alleen voor staan.

Torres is doodsbang dat Paris voor een ander kiest vanwege haar en haar dochter's Klingon kant, ze is hier zo bang voor dat ze bereid is om het Klingon DNA bij haar dochter weg te halen. Maar wanneer Paris zegt dat hij voor altijd bij haar zal zijn, stopt ze met de riskante operatie. Ah, ze simpel is het allemaal voor haar. Zo ontzettend diep zat het.


De aflevering in het kort:
"Oh, Tom jij zult mij verlaten vanwege mijn Klingon kant, net als mijn vader. Daarom zal ik ons nog ongeboren dochter eventjes compleet aanpassen"
"Schat, ik blijf bij je voor altijd, want ik hou van je"
"Oh dan is het goed"

:roll:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Tactical_Cube schreef: ten tweede is b'elanna een engineer die waarschijnlijk zelf de beveiliging voor de EMH heeft gemaakt dus dan weet ze wel hoe je daar onderuit kan komen.
Denk eerder dat Operations gaat over EMHen enzo :roll:
tuvok4774
Commander
Commander
Berichten: 1187
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:34
Locatie: Huizen

Bericht door tuvok4774 »

The Siege Of AR-558
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

bla bla bla.

Torres heeft zelf de beveiliging gemaakt? Oh, natuurlijk niet de makers van de EMH. Nee, de EMH wordt onbeveiligd geinstalleerd op starships en vervolgens moet de chief engineer de beveiliging programmeren.

Deze aflevering doet net alsof de Klingon kant bij Torres erg diep zit, helemaal naar haar jeugd toen haar vader het gezin verliet. Paris kan hooguit scheiden van Torres maar hij kan haar niet verlaten tenzij hij wil achterblijven in het DQ. Torres zou er aan boord het schip nooit alleen voor staan.

Torres is doodsbang dat Paris voor een ander kiest vanwege haar en haar dochter's Klingon kant, ze is hier zo bang voor dat ze bereid is om het Klingon DNA bij haar dochter weg te halen. Maar wanneer Paris zegt dat hij voor altijd bij haar zal zijn, stopt ze met de riskante operatie. Ah, ze simpel is het allemaal voor haar. Zo ontzettend diep zat het.

De aflevering in het kort:
"Oh, Tom jij zult mij verlaten vanwege mijn Klingon kant, net als mijn vader. Daarom zal ik ons nog ongeboren dochter eventjes compleet aanpassen"
"Schat, ik blijf bij je voor altijd, want ik hou van je"
"Oh dan is het goed"
Ik zeg niet dat Torres de originele beveiliging gemaakt heeft, maar in de serie zie ja haar vaak aan de emh werken dus zij weet zowiezo hoe hij in elkaar zit, als iemand hem kon krakekn dan is zij het.

Ja dus dat scheiden is dus erg genoeg, het gaat er niet om dat hij in een straal van 300 meter zit het gaat er om dat hij haar niet meer hoeft.
En dus omdat ze mensen om haar heen heeft is het maar zo van: ach wat maakt het uit als hij het uitmaakt en ik een kind alleen moet opvoeden dat klingon is en dat misschien een moeilijke jeugd net zoals ik zal krijgen want ik heb mensen om me heen dus ik sta er niet alleen voor.

En diep van binnen weet ook Torres wel dat het niet goed is waar ze mee bezig was, ze had gewoon die comformatie van Tom nodig, soms zijn er zulke kleine dingen in het leven die zulke dingen met je doen.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Phantasms (TNG)......heeft mijn voorkeur voor dit uur.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

DS9
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

The Siege of AR-558
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

sonpas schreef:Phantasms (TNG)......heeft mijn voorkeur voor dit uur.
En ik doe mee.

Een abortusep had echt over abortus moeten gaan en niet die slappe geleuter van voy en oorlogseps en Star Trek gaan niet samen, ook in ds9 niet. De tnger is fantastisch goede humor, goed verhaal en Picard in Engineering is een ongervetelijk moment ;)
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

Ik ga absoluut voor 'The Siege Of AR-558' (DS9). Ondanks het feit dat deze aflevering misschien wel de meest tenenkrommende openingsscène kent uit Treks geschiedenis, is het verdere verloop erg sterk, met name ook door de thematische muziek van Paul Baillargeon (kennelijk was Berman een keer van zijn geloof gevallen, al is het gebruik van een adagio in een oorlogsstuk ook weer niet bijster origineel), die de actiescenes aan het eind ondersteunen.

Jammer dat 3rd's poging om een VOY aflevering (met toch echt een overeenkomstige waarde als DS9's 'Time's Orphan') te oversimplificeren erg desperaat overkomen. De toevoeging van steeds meer en meer smilies helpen ook niet echt mee. Tacticals argumenten zijn vrij waterdicht, maar worden, weer, respectloos afgedaan als 'bla,bla,bla...' Jammer.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Om te beginnen vond ik Lineage (VOY) gewoon een eritante aflevering waar ik helemaal geen zin in heb..

En dan kom het.. echt een super moeilijke keuze voor mij, want ik ben nou eenmaal een Data fan en ik hou ook nog eens van vage afleveringen.. Phantasms (TNG) valt daarom erg bij mij in de smaak..
En dan vind ik het jammer dat deze ep gelijk komt met The Siege Of AR-558 (DS9). Want deze DS9 ep was IMO erg realistisch voor Star Trek doen, en eigenlijk weinig op aan te merken.. simpelweg een erg mooie aflevering en daarom moet ik toch wel kiezen voor The Siege Of AR-558 (DS9). Jammer om TNG te laten schieten maar DS9 is nou eenmaal ietsje beter ^.^'
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Siege of AR-558
Gebruikersavatar
Picard
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 aug 2003, 13:05
Locatie: Oud-Beijerland

Bericht door Picard »

Phantasms

vind ik de best een leuke aflevering
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Duidelijk Phantasms (TNG).
Gebruikersavatar
Brunt
Ensign
Ensign
Berichten: 230
Lid geworden op: 24 jul 2004, 19:44

Bericht door Brunt »

The Siege of AR-558
Gebruikersavatar
Zimmerman
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 jun 2005, 15:10
Locatie: Ammerzoden
Contacteer:

Bericht door Zimmerman »

The Siege of AR-558, met een eervolle vermelding voor Phantasms. :)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

VOY is bagger die valt af.

keuze tussen TNG en DS9. Beide erg goed.


Ik ga hier voor Phantasms (TNG). Spannende ep en Data is hier erg goed. Bovendien ee nvan de weinige kansen dat een TNG ep nog veel stemmen gaat krijgen dus bij deze.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Phantasms (TNG): Artistiek hoogstandje, Troi als cake :lachhuil: Sterke aflevering, met flink wat mysterie.

The Siege Of AR-558 (DS9) : Sterke dialogen en erg goed acteerwerk. Verhaal opzich is redelijk slap. Waarom blaast geen van de twee partijen de array op? Als men in een maand of 2 niet de com. array kan aftappen, dan gaat dat ook niet meer gebeuren. En zelfs als het wel gebeurd, dan gaat de Dominion gewoon op een ander communicatie protocol over.
Van de Dominion kant snap ik het al helemaal niet. Ze hebben genoeg resources om een langdurige belegering te onderhouden, terwijl ze beter de array kunnen opblazen en een nieuwe bouwen, dan heb je ook geen kans dat de tegenstander er iets mee doet.
Maar desalniettemin een erg gave aflevering. Vooral door Nog.

Lineage (VOY): redelijke aflevering. Het verhaal is net iets te voorspelbaar om echt goed te zijn. B'ellana speelt wel erg sterk.

Moeilijke keuze tussen The siege of AR-558 en Phantasms.
Ik ga toch voor Phantasms voornamelijk door Data.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

The Siege Of AR-558 (DS9) Prachtige aflevering die ik keer op keer kan bekijken. Een realistische en harde kijk op het oorlogsgebeuren. Geen happy gebeuren zoals in andere startrek series wordt neergezet. Zeer ontroerend hoe Nog tegen de vlakte gaat en vervolgens Quark hem verzorgt begeleid met Vic Vontaine muziek. Een van de beste DS9 afleveringen in mijn ogen.
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

Phantasms (TNG)
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

The Siege of AR-558
Reden:Gewoon een goede en leuke ep
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Phantasms (TNG)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uitslag

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

21 mensen hebben gestemd.
The Siege Of AR-558 (DS9) staat op de eerste plek met 12 stemmen.
Phantasms (TNG) staat op een tweede plek met 8 stemmen.
Lineage (VOY) staat op de derde plek met 1 stem.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #159!
Gesloten